Ehottomasti happomaali, ja sen päälle kotelosuoja! Se kotelosuoja itessään ei oikei pure peltiin kiinni. Tässä kuvat oman w123 230E:n alustasta tankin alapuolelta, siltä ajalta ku digikuvat oli sen kokosia, ettei niitä tarvinnu nyt erikseen pienentää et sai foorumille ladattua Joku vuos myöhemmi ku vetareita piti jumpata, oli mukava seurata alustan kuntoa, juuri kuten Karel totesi. Sellasiin paikkoihin, mihi ei kohdistu mitään mekaanista rasitusta, ois täysin turhaa, tai suorastaan jären köyhyyttä, laittaa alustamassaa, ku sen allahan ne pommit muhiiKarel kirjoitti: ↑Ke 04.01.2023 14:33Tuo on vähän kaksipiippuinen juttu. Kumpi on parempi suoraan tehdaspintaa vasten, kuivuva maali vai rasvaiseksi jäävä vahamainen kotelosuoja? Itse jättäisin maalamatta ja laittaisin vain paksun kotelosuojan, mutta tämmöisestä ei liene missään oikeaa tutkittua tietoa? Vahamaisen suojan läpi "näkee" paremmin ja sen alla tapahtuvaa pystyy paremmin seuraamaan.
Juhan 1989 560 SEC
Re: Juhan 1989 560 SEC
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: Juhan 1989 560 SEC
Joku maalihan niissä kromeissa on nurjalla puolella tehtaaltakin, eli kotelosuoja ei tulee suoraan metalliin ilman maalausta. Jos siihen jonkun ylimääräisen maalin vetää, niin sen kanssa voi olla vähän kuin massankin. Alla voi tapahtua vaikka mitä. Lähinnä siinä mielessä pidän maalausta myös turhana, että ne alkuperäiset kromithan ovat kestäneet ympärivuotista käyttöä yli 20 vuotta, usein vielä ilman kotelosuojaa. Harrastekäytössä ongelma lienee olematon.jackie kirjoitti: ↑Ke 04.01.2023 16:10Ehottomasti happomaali, ja sen päälle kotelosuoja! Se kotelosuoja itessään ei oikei pure peltiin kiinni. Tässä kuvat oman w123 230E:n alustasta tankin alapuolelta, siltä ajalta ku digikuvat oli sen kokosia, ettei niitä tarvinnu nyt erikseen pienentää et sai foorumille ladattua 060219_233659.jpg060219_230816.jpgKarel kirjoitti: ↑Ke 04.01.2023 14:33Tuo on vähän kaksipiippuinen juttu. Kumpi on parempi suoraan tehdaspintaa vasten, kuivuva maali vai rasvaiseksi jäävä vahamainen kotelosuoja? Itse jättäisin maalamatta ja laittaisin vain paksun kotelosuojan, mutta tämmöisestä ei liene missään oikeaa tutkittua tietoa? Vahamaisen suojan läpi "näkee" paremmin ja sen alla tapahtuvaa pystyy paremmin seuraamaan.
Joku vuos myöhemmi ku vetareita piti jumpata, oli mukava seurata alustan kuntoa, juuri kuten Karel totesi. Sellasiin paikkoihin, mihi ei kohdistu mitään mekaanista rasitusta, ois täysin turhaa, tai suorastaan jären köyhyyttä, laittaa alustamassaa, ku sen allahan ne pommit muhii
Olennaisinta kait lienee, että laittoi niihin mitä tahansa, niin alle ei saa jäädä mitään epäpuhtauksia.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Juhan 1989 560 SEC
Hupsista, nii monta lainauksen kainausta oli, et mie en ollu tajunnu et oli nimenomaan kromeista puhe, vaan olin vielä tuol takakontin poistoilmatötterön ympäristössäKarel kirjoitti: ↑Ke 04.01.2023 16:20 Joku maalihan niissä kromeissa on nurjalla puolella tehtaaltakin, eli kotelosuoja ei tulee suoraan metalliin ilman maalausta. Jos siihen jonkun ylimääräisen maalin vetää, niin sen kanssa voi olla vähän kuin massankin. Alla voi tapahtua vaikka mitä. Lähinnä siinä mielessä pidän maalausta myös turhana, että ne alkuperäiset kromithan ovat kestäneet ympärivuotista käyttöä yli 20 vuotta, usein vielä ilman kotelosuojaa. Harrastekäytössä ongelma lienee olematon.
Olennaisinta kait lienee, että laittoi niihin mitä tahansa, niin alle ei saa jäädä mitään epäpuhtauksia.
Kromien taustalle en itse asiassa laittais kotelosuojaa, tai jos, niin sit just sellasta "kovapintasta" vahamaista, mut ei missään tapauksessa "ruskeeta dinitrolia", ku se jää tahmeeks ja kerää sit likaa. Mutta tuo on jurikin totta, et harrastekäytössä niihen luulis kestävän maailman tappiin.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: Juhan 1989 560 SEC
Ei se mittään, mulle tapahtuu tosi paljon tuota että jos tulee paljon viestejä kerralla niin en välttämättä tajua lukea ja reagoida jokaiseen.Juha_M117 kirjoitti: ↑Ke 04.01.2023 09:02 Hemmetti, viestisi oli jäänyt kokonaan välistä, sorry. Kyllä, voisi ehdottomasti vetää kotelosuojaa kromien taustalle, ei kai se ainakaan haittaa. Pohjamaali niissä oli jo, lieneekö parempi kuin niissä tehtaan kromeissa jotka ruostui, vaiko sama, jos nuo ovat ns. new old stock osia ...
Autolla on ajettu 339tkm, eli hämmentävän lähellä kyllä ajomäärässä toisiaan meidän autot. Lieneekö sulla ollut auki nämä paikat mitä tässä laitan, jos ei niin kannattanee sinunkin pitää ne paikallaan, ettei mene yöunet.
Takapuskuri ei ole ollut mun omistuksen aikana auki. Helmojen alle on kylläkin kurkittu monesti mutta ei oo toimenpiteitä vaatinut (vielä). Puskuri kyllä lähtee irti (toivottavasti tän vuoden aikana vielä) kun täytyy itelläkin nuo kromit vaihtaa taakse.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Juhan 1989 560 SEC
Pikkuhiljaa homma tässä etenee. Keskustelut peltikorjaamon kanssa tuli väliaikaisetappiinsa ja suunnitelma on nyt että keväällä lumien sulettua auto menee ruostekorjaukseen. Siellä siis tehdään ne kontin tuuletustötteröt ja kuskinpuolen helma. Optiona saattaa takakaaret mennä kanssa uusiksi kun tässä piakkoin otan ne auki ja katson mitä siellä on.
Kotimaalaushommat on toistaiseksi tehty. Apukuskin puolen Saccopaneeli meni jostain syystä sviduiksi 2 kertaa, ensin tuli liikaa röpelöä ja toisella kertaa lakka halkeili. Kolmannella kerralla tuli edelleen huono julman työläästä pohjatyöstä huolimatta, varmaan sen takia kun piti yrittää kolmatta kertaa uudestaan eikä mulla oo kunnon puhallus/hiontavehkeitä täällä millä pinnasta saisi neitseellisen ennen primeria. Tässä alkaa olla semmoiset tunteet noita hommia tehdessä että hankin kunnon vehkeet jonain vuonna ja teen nämä Saccopaneelit vielä uudestaan.
Takapuskurissa jokainen mutteri vastustaa aivan helvetisti. Ne on umpiruosteessa. Muutaman sain irti pitkällä liotuksella ja voimankäytöllä mutta suurin osa nylppääntyy tai katkeaa. Vanhat kromit on siis vielä paikallaan ja puskuri muutenkin työstössä tallin lattialla.
Kontin tuuletusaukkojen muovikäikäleiden O-renkaita ei saa enää mersulta. Ostin Tehohydrosta 3 metriä 5mm O-rengasnauhaa josta askartelen uudet O-renkaat, maksoi rapiat 7 euroa. O-renkaan ympärysmitta on noin 62cm.
Pentoihin tuli uudet keskimerkit ClassicEuroPartsista. Nämä on new old stock AMG osia joista Mersun tarrat revitty pois. Paketti tais tulla Latviasta, vai oliko Liettuasta. Vanhat keskimerkit vanteissa on patinoituneet, 3 kuitenkin suht hyvää, 1 aivan pilalla. Nämä vaihdan nyt paikalle ja taidan jättää nuo suhteellisen hyvät vanhat keskimerkit varastoon. Arvokamaa nykyään.
Kotimaalaushommat on toistaiseksi tehty. Apukuskin puolen Saccopaneeli meni jostain syystä sviduiksi 2 kertaa, ensin tuli liikaa röpelöä ja toisella kertaa lakka halkeili. Kolmannella kerralla tuli edelleen huono julman työläästä pohjatyöstä huolimatta, varmaan sen takia kun piti yrittää kolmatta kertaa uudestaan eikä mulla oo kunnon puhallus/hiontavehkeitä täällä millä pinnasta saisi neitseellisen ennen primeria. Tässä alkaa olla semmoiset tunteet noita hommia tehdessä että hankin kunnon vehkeet jonain vuonna ja teen nämä Saccopaneelit vielä uudestaan.
Takapuskurissa jokainen mutteri vastustaa aivan helvetisti. Ne on umpiruosteessa. Muutaman sain irti pitkällä liotuksella ja voimankäytöllä mutta suurin osa nylppääntyy tai katkeaa. Vanhat kromit on siis vielä paikallaan ja puskuri muutenkin työstössä tallin lattialla.
Kontin tuuletusaukkojen muovikäikäleiden O-renkaita ei saa enää mersulta. Ostin Tehohydrosta 3 metriä 5mm O-rengasnauhaa josta askartelen uudet O-renkaat, maksoi rapiat 7 euroa. O-renkaan ympärysmitta on noin 62cm.
Pentoihin tuli uudet keskimerkit ClassicEuroPartsista. Nämä on new old stock AMG osia joista Mersun tarrat revitty pois. Paketti tais tulla Latviasta, vai oliko Liettuasta. Vanhat keskimerkit vanteissa on patinoituneet, 3 kuitenkin suht hyvää, 1 aivan pilalla. Nämä vaihdan nyt paikalle ja taidan jättää nuo suhteellisen hyvät vanhat keskimerkit varastoon. Arvokamaa nykyään.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Juhan 1989 560 SEC
Hieno iso coupe. Aikansa grand coupe oikeen. Mukavaa projektointia.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Juhan 1989 560 SEC
Ryhdyin irrottamaan kuskinpenkkiä verhoilua varten. Alustavasti on kyselty verhoilua paikallisesta verhoiluliikkeestä ja alustavasti siinä ei mitään ongelmaa ole, tarkemmin selviää kun penkki on irti ja kuvattu heille, ja lähdetty selvittämään materiaaleja.
Kuinka ollakaan on jopa penkissä yksi neljästä pultista vihoviimisen jumiin ruostunut. Perkele, on se ankeeta temuta näiden pohjoismaalaisten rotteloiden kanssa kun mikään ei lähde irti ilman saatanallista savottaa. Ei pääse luonnehtimaan sipistelyksi kun kaikki mihin ryhtyy on monipäivänen projekti noiden ruosteisten ja hajonneiden kiinnitysten takia.
No se nyt lilluu irrotusöljyssä, toivotaan että lähtee seuraavalla kerralla.
Kuinka ollakaan on jopa penkissä yksi neljästä pultista vihoviimisen jumiin ruostunut. Perkele, on se ankeeta temuta näiden pohjoismaalaisten rotteloiden kanssa kun mikään ei lähde irti ilman saatanallista savottaa. Ei pääse luonnehtimaan sipistelyksi kun kaikki mihin ryhtyy on monipäivänen projekti noiden ruosteisten ja hajonneiden kiinnitysten takia.
No se nyt lilluu irrotusöljyssä, toivotaan että lähtee seuraavalla kerralla.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Juhan 1989 560 SEC
Miten Juhan SEC etenee? Topikki kun oli aktiivisena olin itse Miamissa talvilomalla, ja ei tullut sitten kyseltyä kun palasin sorvin ääreen.
Nyt kävin olkapääleikkauksessa jonka seurauksena kuukausi ainakin saikkua, niin ehtii roikkua foorumeilla sekä muilla palstoilla...
Nyt kävin olkapääleikkauksessa jonka seurauksena kuukausi ainakin saikkua, niin ehtii roikkua foorumeilla sekä muilla palstoilla...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Juhan 1989 560 SEC
Valitettavasti ei mitenkään viime aikoina. Penkki on yhdestä pultistaan edelleen kiinni autossa ja korin ruostehommat odottaa sulia.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
-
- Mersumies
- Viestit: 2783
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Juhan kauppakassi -89 560SEC
Omassa sama ongelma, miten "nollaus" tehdään?Juha_M117 kirjoitti: ↑Ma 06.06.2011 15:19
Kattoluukussa oli se vika, että nappulasta ei ylös/alas-toiminto toiminut niinkuin on "useampiulotteisella" nappulalla tarkoitus, vaan nappulaa piti edestakasliikkeen sulkemisen jälkeen painaa vielä lisää eteenpäin, että "lippa-asento" aukesi. Toisin päin taas auki-päin painaessa ensin lippa meni kiinni ja luukku jatkoi aukeamistaan taakse päin. Tämä vika johtui siitä, että kattoluukun moottori oli liikkunut pois oikeasta rytmistä, ja piti "nollata" oikeaan asentoon pyörittämällä takapaksissa moottorin kyljessä sijaitsevaa hammaspyörää. Nyt skulaa nappula oikein.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Juhan 1989 560 SEC
En muista enää yksityiskohtia kun tuosta näkyy olevan suunnilleen 12 vuotta aikaa
Joku foorumilla varmaan muistaa, mutta Kentilläkin kai on tässä videossa ohjeet, harmi kun ei voi maksamatta tarkistaa:
https://mercedessource.com/store/tiltin ... mand-video
Joku foorumilla varmaan muistaa, mutta Kentilläkin kai on tässä videossa ohjeet, harmi kun ei voi maksamatta tarkistaa:
https://mercedessource.com/store/tiltin ... mand-video
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Juhan 1989 560 SEC
Homma pikkuhiljaa etenee.
Auto kävi peltipajalla. Wallcarin Marko teki mielestäni erittäin hyvää jälkeä ja oli kohtuuhintainen. Suosittelen. https://peltikorjaamo.com
Tässä välissä ehti olla vähän remonttia 190E mersussa, kun piti tehdä pohjaan ruostekorjaus (myös Wallcarilla) ja sitten maalasin vielä itse vähän ovea ja piti katsastaa, no sehän pomppasi kun ei käkkäri enää toiminut kunnolla eli piti sekin kiristää. Eli 560 SEC projekti oli seis sen aikaa.
Nyt siis Wallcar teki SEC:iin kuskinpuolen helman edestä ja takakontin ilmanvaihtoaukot kummaltakin puolelta. Tässä ohessa vähän prosessikuvia Markolta, kiitokset kuvista siis hänelle.
Helmamuovit mä olinkin jo talvella maalannut ja kiinnikkeet ostanut eli kun sain auton kotiin ei tarvinnut muuta kuin ruuvata helmamuovit kiinni.
Sacco-paneeli apukuskin puolelle eteen pitää vielä maalata (oon jo tehnyt pohjat) ja laittaa paikalleen.
Takapuskuri on nyt työn alla. Nimimerkki karralta sain vähän kannustusta ottaa rälläkän käteen ja vetää kylmän viileästi paskaksi vanhat kiinnitykset millä se on kasassa. Sillä menetelmällä homma sit etenikin ihan hyvin tuossa Juhannuksen aikana ja nyt mulla on suurin osa siitä heiluvassa tilassa, toinen varsinainen puskimen ripustin vielä on kiinni koska sen 4 mutterista yksi pyöristyi kokonaan. Niihin ei pääse rälläkällä koska ovat siellä ripustimien sisällä, joten pitänee koittaa porata paskaksi.
Nuo pultit, mutterit, prikat, klipsit ym. ovat kuin meren pohjassa muhineita. Pitänee uusia kaikki, ei noilla tee enää millään mitään.
Noissa kuvissa vähän makua siitä millasta tavaraa tuosta irtoaa.
Isommat osat kuten ripustimet ja liu'ut kun ovat irti niin soodapuhalsin jo, ne on siistit ja ehjät, maalannen mustaksi.
Tossa ketjun edelliseltä sivulta tuo mikrofilmin sivu jossa on noita ruuveja ja muttereita joita tarvitsen. Kyselin marmoritiskiltä tänään hinnat kaikelle mitä keksin, mitä tarvitsee uusia.
Ensinnäkin vaikka nämä ovat vaan ruuveja ja prikkoja ym. niin Suomessa ei ole enää varastoa oikeastaan millekään (paitsi yhdelle prikkatyypille, numero 71). Kaikki pitää tilata Saksasta jos haluaa marmoritiskiltä.
Ruuvien hinnat vaihtelee 1€ - 10,37€ per kpl. Mutterit ja prikat 80snt - 3,70€ per kpl.
Kun laskin näillä marmoritiskin hinnoilla mitä kiinnikkeiden uusiminen tulee maksamaan niin puhutaan n. 220 eurosta johon saattaa tulla vielä lisää kun puran lisää ...
Mutta ei hätää, tuossa mikrofilmillähän on tuo korjaussarja numerolla 110 johon kuuluu kasa ruuveja, prikkoja ym. mitä kasaamiseen tarvitaan. Isomman satsin kun ostaa kerralla niin sehän tulee halvemmaksi, eikö? No ei, se sarja maksaa 621 €.
Taidan käydä ennen tilausta Pulttikanavassa minigrippipussien kanssa tiedustelemassa löytyisikö edes sinnepäin samanlaisia pultteja ja muttereita millä tuota saisi kasailtua.
Ne muoviset peitelevyt, joista ketjun viime sivulla oli puhetta että minulta puuttuu, maksavat marmoritiskillä 30,67€ kpl. Ne tilaan kun on päätös tehty mitä kaikkea muuta tarvitsee samalla tilata.
Auto kävi peltipajalla. Wallcarin Marko teki mielestäni erittäin hyvää jälkeä ja oli kohtuuhintainen. Suosittelen. https://peltikorjaamo.com
Tässä välissä ehti olla vähän remonttia 190E mersussa, kun piti tehdä pohjaan ruostekorjaus (myös Wallcarilla) ja sitten maalasin vielä itse vähän ovea ja piti katsastaa, no sehän pomppasi kun ei käkkäri enää toiminut kunnolla eli piti sekin kiristää. Eli 560 SEC projekti oli seis sen aikaa.
Nyt siis Wallcar teki SEC:iin kuskinpuolen helman edestä ja takakontin ilmanvaihtoaukot kummaltakin puolelta. Tässä ohessa vähän prosessikuvia Markolta, kiitokset kuvista siis hänelle.
Helmamuovit mä olinkin jo talvella maalannut ja kiinnikkeet ostanut eli kun sain auton kotiin ei tarvinnut muuta kuin ruuvata helmamuovit kiinni.
Sacco-paneeli apukuskin puolelle eteen pitää vielä maalata (oon jo tehnyt pohjat) ja laittaa paikalleen.
Takapuskuri on nyt työn alla. Nimimerkki karralta sain vähän kannustusta ottaa rälläkän käteen ja vetää kylmän viileästi paskaksi vanhat kiinnitykset millä se on kasassa. Sillä menetelmällä homma sit etenikin ihan hyvin tuossa Juhannuksen aikana ja nyt mulla on suurin osa siitä heiluvassa tilassa, toinen varsinainen puskimen ripustin vielä on kiinni koska sen 4 mutterista yksi pyöristyi kokonaan. Niihin ei pääse rälläkällä koska ovat siellä ripustimien sisällä, joten pitänee koittaa porata paskaksi.
Nuo pultit, mutterit, prikat, klipsit ym. ovat kuin meren pohjassa muhineita. Pitänee uusia kaikki, ei noilla tee enää millään mitään.
Noissa kuvissa vähän makua siitä millasta tavaraa tuosta irtoaa.
Isommat osat kuten ripustimet ja liu'ut kun ovat irti niin soodapuhalsin jo, ne on siistit ja ehjät, maalannen mustaksi.
Tossa ketjun edelliseltä sivulta tuo mikrofilmin sivu jossa on noita ruuveja ja muttereita joita tarvitsen. Kyselin marmoritiskiltä tänään hinnat kaikelle mitä keksin, mitä tarvitsee uusia.
Ensinnäkin vaikka nämä ovat vaan ruuveja ja prikkoja ym. niin Suomessa ei ole enää varastoa oikeastaan millekään (paitsi yhdelle prikkatyypille, numero 71). Kaikki pitää tilata Saksasta jos haluaa marmoritiskiltä.
Ruuvien hinnat vaihtelee 1€ - 10,37€ per kpl. Mutterit ja prikat 80snt - 3,70€ per kpl.
Kun laskin näillä marmoritiskin hinnoilla mitä kiinnikkeiden uusiminen tulee maksamaan niin puhutaan n. 220 eurosta johon saattaa tulla vielä lisää kun puran lisää ...
Mutta ei hätää, tuossa mikrofilmillähän on tuo korjaussarja numerolla 110 johon kuuluu kasa ruuveja, prikkoja ym. mitä kasaamiseen tarvitaan. Isomman satsin kun ostaa kerralla niin sehän tulee halvemmaksi, eikö? No ei, se sarja maksaa 621 €.
Taidan käydä ennen tilausta Pulttikanavassa minigrippipussien kanssa tiedustelemassa löytyisikö edes sinnepäin samanlaisia pultteja ja muttereita millä tuota saisi kasailtua.
Ne muoviset peitelevyt, joista ketjun viime sivulla oli puhetta että minulta puuttuu, maksavat marmoritiskillä 30,67€ kpl. Ne tilaan kun on päätös tehty mitä kaikkea muuta tarvitsee samalla tilata.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Juhan 1989 560 SEC
Hyvä että etenee, tsemppiä hommaan. Olen itse aika paljon ostamnut marmorilta pikkutavaraa tähän nykyiseen projektiin eli amerikantuonti E320 cabrioon. Jonkun verran mennyt Saksan tilaukseen, kestää kahdesta päivästä vajaaseen viikkoon, eli nopeasti tulee ja toki ilman lisäkuluja.
Ehdottomasti kaikki piilon jäävä ja miksei näkyväkin tavara (jos samanlaista) kannattaa etsiä paikallisesti.
Ehdottomasti kaikki piilon jäävä ja miksei näkyväkin tavara (jos samanlaista) kannattaa etsiä paikallisesti.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Juhan 1989 560 SEC
Ihan rautakauppatavaralla noi kasaa alta kymmenesosahinnalla. Aikaa vaan menee tunti enemmän per puskuri kun joutuu pitämään muttereista kiinni ja sovittelemaan pituuksia. Etupuskurin keskikromin kiinnityskappale on vaikein säveltää kotikonstein. Pidikkeillä (osa nro. 65) säädetään takapuskurin keskikromin välys koriin. Tässä kohdin näkee usein fuskatun. Voi siis joutua sovittelemaan pari kertaa, mutta kannattaa kyllä.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Juhan 1989 560 SEC
Puskuri on nyt atomeina.
Tuolla ainoa mutteri jota en ole vielä saanut irti/rikottua, tämän kun saisi pois niin pääsisi soodapuhaltamaan puskuria.
Nuo "kulmat" eli kromien kiinnitykset ja muu mahtipontisempi metallitavara on itseasiassa aika hyvässä kunnossa. Ajattelin kokeilla elektrolyysiä ensimmäistä kertaa, mielenkiinnosta.
Vanhat kromit on kanssa nyt irti, tältä näyttää taustapuolella:
Kokeneemmat konkarit tietysti sanovat tähän, että mitäs ihmeellistä tässä on, tuolta ne kaikki näyttää.
Tuolla ainoa mutteri jota en ole vielä saanut irti/rikottua, tämän kun saisi pois niin pääsisi soodapuhaltamaan puskuria.
Nuo "kulmat" eli kromien kiinnitykset ja muu mahtipontisempi metallitavara on itseasiassa aika hyvässä kunnossa. Ajattelin kokeilla elektrolyysiä ensimmäistä kertaa, mielenkiinnosta.
Vanhat kromit on kanssa nyt irti, tältä näyttää taustapuolella:
Kokeneemmat konkarit tietysti sanovat tähän, että mitäs ihmeellistä tässä on, tuolta ne kaikki näyttää.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Juhan 1989 560 SEC
Kokeilin huvin vuoksi elektrolyysiä:
Noita kulmia kun suhautti vielä vähän messinkiharjalla niin tuli oikein siistit suhteessa siihen mistä lähti liikkeelle. Maalasin ne mustalla pohjamaalilla.
Olisi suunnitelmissa vielä kokeilla sinkittämistä, kun se on prosessina aika lähellä tuota ruosteenpoisto-elektrolyysiä.
Sain puskurista irti tuon toisenkin ripustimen jyräyttämällä nurjalta puolelta rälläkällä sen viimeisen pultin kannastaan paskaksi.
Nyt on se puskuri jo soodapuhallettu. Tänään voisi koittaa jaksaa bräkleenillä putsata sen sisäpuolelta sitkeät mällit pois (lieneekö kotelosuoja-ainetta) ja jos on kelejä niin maalata.
Tietääkö joku muuten mitä materiaalia tuo puskuri on? Mielenkiintoinen tekstuuri ja aika kevyt, eikä magneetti tartu. Alumiinia?
Noita kulmia kun suhautti vielä vähän messinkiharjalla niin tuli oikein siistit suhteessa siihen mistä lähti liikkeelle. Maalasin ne mustalla pohjamaalilla.
Olisi suunnitelmissa vielä kokeilla sinkittämistä, kun se on prosessina aika lähellä tuota ruosteenpoisto-elektrolyysiä.
Sain puskurista irti tuon toisenkin ripustimen jyräyttämällä nurjalta puolelta rälläkällä sen viimeisen pultin kannastaan paskaksi.
Nyt on se puskuri jo soodapuhallettu. Tänään voisi koittaa jaksaa bräkleenillä putsata sen sisäpuolelta sitkeät mällit pois (lieneekö kotelosuoja-ainetta) ja jos on kelejä niin maalata.
Tietääkö joku muuten mitä materiaalia tuo puskuri on? Mielenkiintoinen tekstuuri ja aika kevyt, eikä magneetti tartu. Alumiinia?
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Juhan 1989 560 SEC
Lujitemuovia.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Juhan 1989 560 SEC
tuo puskuri työ hyvinki tuttua hommaa, wyrtiltä ostin suurimman osan ruuveista ja aluslevyistä listan päihin tein rosteri kansiruuveista joka onnistu oikein hyvin.
Re: Juhan 1989 560 SEC
Hinkkasin useamman päivän puskurista pois kotelosuojamassaa tai jotain mömmöä mitä siellä oli sisäpuolella. Tänään kun oli kelejä niin maalasin:
Tuli ihan siisti, tai siis minulle riittävä.
Puskuriin on sisäpuolelle leimattu valmistuskuukausi: 7/88. Sillä on siis 35v synttärit juuri nyt!
Sivuripustimista irrotin liu'ut ja putsasin teräsharjalaikalla. Nämähän olin jo aiemmin soodapuhaltanut. Maalasin nämäkin tänään.
Ne varsinaiset isot ripustimet ovat vielä työlistalla.
Ruuvit ja mutterit päädyin tilaamaan ebaystä. Löytyi se alkuperäinen korjaussarja Egyptistä new old stockina hintaan 230€ toimitettuna (UPS paketti). Siinä kun on ruuvien, mutterien ja prikkojen lisäksi muutakin sälää niin niiden yksittäishintoja ja vaivannäköä laskien ajattelin että menköön nyt tuolla hinnalla. Tuleepahan siistiä ja alkuperäistä ...
Puskurin kuoren soodapuhalsin sisäpuolelta viikonloppuna ja siitä tuli oikein siisti. Aloittelin sen ulkopuolen 199 värisen osan pohjatöiden tekemistä maalausta varten. Siinä tulee olemaan aikamoinen homma. Lohkeilevaa 199 väriä kun siitä kuorin, huomasin että se on suoraan maalattu kiiltävälle alkuperäismaalille. Eipä oo ihme että lohkeilee ja tippuu pois lempareina. Kuorin sitä sen verran kuin lähtee ja maalaan päälle. Ei täydellinen ratkaisu mutta riittävä, tuo kun pitää kemikaalikylvyssä stripata tai hiekkapuhaltaa sitten jos itse tai joku muu tulevaisuudessa haluaa siitä täydellisen.
Tuli ihan siisti, tai siis minulle riittävä.
Puskuriin on sisäpuolelle leimattu valmistuskuukausi: 7/88. Sillä on siis 35v synttärit juuri nyt!
Sivuripustimista irrotin liu'ut ja putsasin teräsharjalaikalla. Nämähän olin jo aiemmin soodapuhaltanut. Maalasin nämäkin tänään.
Ne varsinaiset isot ripustimet ovat vielä työlistalla.
Ruuvit ja mutterit päädyin tilaamaan ebaystä. Löytyi se alkuperäinen korjaussarja Egyptistä new old stockina hintaan 230€ toimitettuna (UPS paketti). Siinä kun on ruuvien, mutterien ja prikkojen lisäksi muutakin sälää niin niiden yksittäishintoja ja vaivannäköä laskien ajattelin että menköön nyt tuolla hinnalla. Tuleepahan siistiä ja alkuperäistä ...
Puskurin kuoren soodapuhalsin sisäpuolelta viikonloppuna ja siitä tuli oikein siisti. Aloittelin sen ulkopuolen 199 värisen osan pohjatöiden tekemistä maalausta varten. Siinä tulee olemaan aikamoinen homma. Lohkeilevaa 199 väriä kun siitä kuorin, huomasin että se on suoraan maalattu kiiltävälle alkuperäismaalille. Eipä oo ihme että lohkeilee ja tippuu pois lempareina. Kuorin sitä sen verran kuin lähtee ja maalaan päälle. Ei täydellinen ratkaisu mutta riittävä, tuo kun pitää kemikaalikylvyssä stripata tai hiekkapuhaltaa sitten jos itse tai joku muu tulevaisuudessa haluaa siitä täydellisen.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Juhan 1989 560 SEC
Noniin, yksi välietappi on tässä nyt saavutettu kun takapuskuri on restauroitu. Pitäs vielä lainata farmaria että saan siirrettyä sen kerhotallille ja siellä kiinnitettyä takaisin autoon. SEC:hän on seisonut kerhotallilla ruostekorjauksista asti, siinä on leimakin kaiketi kuukausi sitten hapantunut.
Tuosta saa vähän makua minkä verran piti puskurin kuorta pakkeloida. Pakkeloinnista ei tullut kovin hyvä. Pohjamaalissa näytti tasaiselta mutta kun veti värin ja lakan niin näkee pakkeloinnit. Ois pitänyt vaan pistää paksumpaa, mutta kun tuo on tuo kadunpuoleinen pinta, niin eipä sitä varmaan moni huomaa. Täydellinen lopputulos tulee sitten joskus kun puskurin puhaltaa ja maalaa kokonaan, ammattilaisen toimesta...
Kiinnikesarja tuli toissapäivänä.
Valmis puskuri.
Ei tuo suoraan sanottuna ihan hirveästi uutta häpeä.
Tuossa korjaussarjassa on huomioitavaa, että siitä puuttuu 6x kromilistan ruuvia ja prikkaa, ja liukujen alemmat kiinnitysruuvit. Outoa, kun siinä on jopa kiinnikkeet millä puskuri kiinnitetään autoon, mutta ei sitten täydellistä sarjaa tarvikkeita itse puskurin kasaamiseen. Jouduin vähän putsaamaan alkuperäisiä osia, että sain kasaan, onneksi juuri nuo osat oli ihan riittävän hyvässä kunnossa.
Marmoritiskiltä otettiin tilaus vastaan kura-/kiveniskemäsuojapaneeleista, mutta seuraavana päivänä soitettiin että ei onnistukaan. Oli kuulemma päämajalta Helsingistä ilmoitettu, että nuo pitäisi tilata Classic Centerin kautta, mihin on laitettu kyselyä vetämään, mutta edellisetkin kyselyt ovat olleet kuukauden vireillä eikä niihin ole vastattu. Amazonista näitä ei saa ollenkaan ja eBayssä näkyy vain kuskinpuolen paneelia 1kpl. Siispä tarvitsisin jostain nämä osat vielä. Onneksi koko auton saa nippuun ja katsastuskuntoon ilmankin.
Olkaahan yhteyksissä jos teillä on tietoa noista paloista tai löytyisi jopa myytäväksi. Ei tartte olla täydellinen tai minkään tietyn värinen, kunhan on ehjä.
Tuosta saa vähän makua minkä verran piti puskurin kuorta pakkeloida. Pakkeloinnista ei tullut kovin hyvä. Pohjamaalissa näytti tasaiselta mutta kun veti värin ja lakan niin näkee pakkeloinnit. Ois pitänyt vaan pistää paksumpaa, mutta kun tuo on tuo kadunpuoleinen pinta, niin eipä sitä varmaan moni huomaa. Täydellinen lopputulos tulee sitten joskus kun puskurin puhaltaa ja maalaa kokonaan, ammattilaisen toimesta...
Kiinnikesarja tuli toissapäivänä.
Valmis puskuri.
Ei tuo suoraan sanottuna ihan hirveästi uutta häpeä.
Tuossa korjaussarjassa on huomioitavaa, että siitä puuttuu 6x kromilistan ruuvia ja prikkaa, ja liukujen alemmat kiinnitysruuvit. Outoa, kun siinä on jopa kiinnikkeet millä puskuri kiinnitetään autoon, mutta ei sitten täydellistä sarjaa tarvikkeita itse puskurin kasaamiseen. Jouduin vähän putsaamaan alkuperäisiä osia, että sain kasaan, onneksi juuri nuo osat oli ihan riittävän hyvässä kunnossa.
Marmoritiskiltä otettiin tilaus vastaan kura-/kiveniskemäsuojapaneeleista, mutta seuraavana päivänä soitettiin että ei onnistukaan. Oli kuulemma päämajalta Helsingistä ilmoitettu, että nuo pitäisi tilata Classic Centerin kautta, mihin on laitettu kyselyä vetämään, mutta edellisetkin kyselyt ovat olleet kuukauden vireillä eikä niihin ole vastattu. Amazonista näitä ei saa ollenkaan ja eBayssä näkyy vain kuskinpuolen paneelia 1kpl. Siispä tarvitsisin jostain nämä osat vielä. Onneksi koko auton saa nippuun ja katsastuskuntoon ilmankin.
Olkaahan yhteyksissä jos teillä on tietoa noista paloista tai löytyisi jopa myytäväksi. Ei tartte olla täydellinen tai minkään tietyn värinen, kunhan on ehjä.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Juhan 1989 560 SEC
eipä ole täälläkään päin suomea Vehon kautta tehdyille CC kyselyille vastauksia tullut, erikoinen pulju...
Re: Juhan 1989 560 SEC
Tänään meni puskuri ja apukuskin puoleinen Sacco-paneeli autoon kiinni, eli loput osat. Tällä viikolla kenties vielä leimalle, jos on sen verta kelejä.
Aika kivasti tuo siistiä ulkoasua tuo helmojen ja etummaisten paneelien maalaus, vaikka ite sanonkin.
Aika kivasti tuo siistiä ulkoasua tuo helmojen ja etummaisten paneelien maalaus, vaikka ite sanonkin.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Juhan 1989 560 SEC
Eilen kävin katsastuksessa SEC:n kanssa ja läpi meni. Ainoa huomautus oli vika jonka itsekin totesin kun ajoin tallista ulos: ohjaustehostimen paineletku (lähtö) on antautunut ja nestettä tulee ihan norona. Tuohan on tihkunut aiemminkin ja nyt selvisi miksi. Keväällä kun vein auton talliin, niin jyrkkää ramppia talliin laskeutuessa tuli ihan lammikon edestä nestettä norona maahan viimeisten metrien aikana, selvisihän sekin miksi.
Ostin eBaystä uuden letkun, tulee Saksasta ja maksoi 78€ + toimitus 20€. Marmoritiskiltä sanottiin että 349€ ja ei enää saatavuutta, ei Suomesta eikä Saksasta.
Pitää vielä tuo letku vaihtaa kunhan se saapuu niin pääsee pitkästä aikaa oikeasti ajelemaan tällä autolla. Edellisestä katsastuksesta näkyy olevan aikaa noin 14kk ja sinä aikana ehti tulla ajoa 1300 km...
Ostin eBaystä uuden letkun, tulee Saksasta ja maksoi 78€ + toimitus 20€. Marmoritiskiltä sanottiin että 349€ ja ei enää saatavuutta, ei Suomesta eikä Saksasta.
Pitää vielä tuo letku vaihtaa kunhan se saapuu niin pääsee pitkästä aikaa oikeasti ajelemaan tällä autolla. Edellisestä katsastuksesta näkyy olevan aikaa noin 14kk ja sinä aikana ehti tulla ajoa 1300 km...
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Juhan 1989 560 SEC
Tietääkö joku missä reiserechnerin "aivo" sijaitsee? Se ei varmaan ole kirjaimellisesti sama laatikko kuin vakionopeudensäätimen laatikko, mutta molemmat taitaa olla VDO:n valmistamia laatikoita?
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
-
- Mersumies
- Viestit: 2783
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Juhan 1989 560 SEC
Omasta meni myös sama letku 2018. Silloin sai vielä marmorilta satkulla. Aika hyvä on ollut hintakehitysJuha_M117 kirjoitti: ↑Pe 28.07.2023 09:17 Eilen kävin katsastuksessa SEC:n kanssa ja läpi meni. Ainoa huomautus oli vika jonka itsekin totesin kun ajoin tallista ulos: ohjaustehostimen paineletku (lähtö) on antautunut ja nestettä tulee ihan norona. Tuohan on tihkunut aiemminkin ja nyt selvisi miksi. Keväällä kun vein auton talliin, niin jyrkkää ramppia talliin laskeutuessa tuli ihan lammikon edestä nestettä norona maahan viimeisten metrien aikana, selvisihän sekin miksi.
Ostin eBaystä uuden letkun, tulee Saksasta ja maksoi 78€ + toimitus 20€. Marmoritiskiltä sanottiin että 349€ ja ei enää saatavuutta, ei Suomesta eikä Saksasta.
Pitää vielä tuo letku vaihtaa kunhan se saapuu niin pääsee pitkästä aikaa oikeasti ajelemaan tällä autolla. Edellisestä katsastuksesta näkyy olevan aikaa noin 14kk ja sinä aikana ehti tulla ajoa 1300 km...
Edit. Aloin itsekkin epäilemään hintaa, niin tarkistin, 120€ oli hinta.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Juhan 1989 560 SEC
WIS:n mukaan mittaristo irti, Reiserechnerin aivot on heti mittaristoaukon oikeassa reunassa, tavallaan niiden keskiraitisilmasuuttimien yläpuolella.
Re: Juhan 1989 560 SEC
Kiitos, sieltähän se löytyi.
Laatikon sinettien kunnosta päätellen siellä on joku aikaisemmin käynyt vierailemassa.
Katselin juotoksia ja komponenttien kuntoa ja yleisilmeeltään ei muu näyttänyt vialliselta, mutta:
Kuuluukohan näiden johtimien olla yhteen juotettu?
Laatikon sinettien kunnosta päätellen siellä on joku aikaisemmin käynyt vierailemassa.
Katselin juotoksia ja komponenttien kuntoa ja yleisilmeeltään ei muu näyttänyt vialliselta, mutta:
Kuuluukohan näiden johtimien olla yhteen juotettu?
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Juhan 1989 560 SEC
Löytyykö WIS:stä reiserechnerin mittariston puolen pinout diagrammia?
Tämä 15-pinninen liitin siis:
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Juhan 1989 560 SEC
Reiserechner-harjoitus on takaisin hautumassa kunnes löydän jostain ohjeita, joiden avulla voisin jatkaa, pääasiassa tarvitsen tuon sen 15-pinnisen liittimen pinout diagrammin, jotta voisin tarkistaa että se on oikein kytketty ja nopeusmittarin signaali tulee sille kuuluvaan johtimeen.
Vaihdoin öljyt ja suodattimen toissapäivänä. Laitoin Motox 5W-40 öljyä ja Mann-filterin. En jaksanut hifistellä öljymerkin kanssa kun ajattelin pitää tällä kertaa vaihtovälin lyhyenä, siis mun mittakaavalla, veikkaan että 2v / 3000km...
Kaikkien näiden vuosien jälkeen vieläkin kun Motonetistä ottaa varaosakirjasta propun tähän autoon niin sieltä tulee väärä. 14x1,5mm kierteellä kun oikea kaiketi on 12x1,5mm tai jotain siihen suuntaan, mitä nopeasti työntömitalla mittailin sen jälkeen, kun montussa kiroilin, että ei uus tulppa ole lähelläkään sitä mitä pitäisi. Laitoin uuden kupari-o-renkaan geneerisestä o-rengaslajitelmasta ja vanhan propun.
Peräöljyt ajattelin vaihtaa myös. En ole vielä valinnut uutta öljyä. Kenties Mobilin lukkoperäöljy, katsotaan.
Olen perehtynyt pitkästä aikaa ilmastoinnin sielunelämään. Tilasin Adita-verkkokaupasta R12>R134 venttiilikonversiosarjan:
Autodocista tulee kuivain ja lisäksi varastoon paisuntaventtiili, jota en nyt tällä kertaa asenna, ellei ole pakko. Kuivaimen asennan kotona, näin käskettiin pajalla jossa käyn täytättämässä laitteiston kun osat paikallaan. Tosiaan löytyi Lappeenrannasta paja, joka pystyy täyttämään R12-systeemin R134:lla jopa näillä vanhoilla venttiileillä. Tekevät pääsääntöisesti maatalouskoneita.
Tähtäimessä nyt siis täyttää systeemi ja katsoa, toimiiko systeemi ylipäätään, eli kompressori ehjä jne. Ja kauanko aineet kestävät systeemissä, mikä sitten kertoo onko vuotoja o-renkaista tai muualta. Niitä voi sitten tutkia kun on tietoa mistä lähteä liikkeelle. Ideaalitilanteessa kestäisi aina vuoden kerrallaan aineet eli ilmastoinnin voisi "top uppaa" keväisin. Tuossa tilanteessa en korjaisi systeemistä enää mitään lisää vaan tekisin sen täytön keväisin.
Kuivain tulee maanantaina. Tänään pesin konehuoneesta sitä ympäristöä niin on mukavampi suorittaa vaihtotyö. Viikonloppuna voisi alkaa vähän löystytellä liitoksia mitä joudun availemaan. Kyllähän tuo kuivaimen vaihtaminen vähän purattaa tuota paikkaa missä se on, ärsyttävää.
Viikko sitten torstaina tilasin sen ohjaustehostimen paineletkun. Se ei ole vieläkään tullut.
Saksasta tulossa myös uudet bensasuuttimet ja "holkit". Ne tilasin viime viikonloppuna ja eivät ole myöskään tulleet vielä.
Vaihdoin öljyt ja suodattimen toissapäivänä. Laitoin Motox 5W-40 öljyä ja Mann-filterin. En jaksanut hifistellä öljymerkin kanssa kun ajattelin pitää tällä kertaa vaihtovälin lyhyenä, siis mun mittakaavalla, veikkaan että 2v / 3000km...
Kaikkien näiden vuosien jälkeen vieläkin kun Motonetistä ottaa varaosakirjasta propun tähän autoon niin sieltä tulee väärä. 14x1,5mm kierteellä kun oikea kaiketi on 12x1,5mm tai jotain siihen suuntaan, mitä nopeasti työntömitalla mittailin sen jälkeen, kun montussa kiroilin, että ei uus tulppa ole lähelläkään sitä mitä pitäisi. Laitoin uuden kupari-o-renkaan geneerisestä o-rengaslajitelmasta ja vanhan propun.
Peräöljyt ajattelin vaihtaa myös. En ole vielä valinnut uutta öljyä. Kenties Mobilin lukkoperäöljy, katsotaan.
Olen perehtynyt pitkästä aikaa ilmastoinnin sielunelämään. Tilasin Adita-verkkokaupasta R12>R134 venttiilikonversiosarjan:
Autodocista tulee kuivain ja lisäksi varastoon paisuntaventtiili, jota en nyt tällä kertaa asenna, ellei ole pakko. Kuivaimen asennan kotona, näin käskettiin pajalla jossa käyn täytättämässä laitteiston kun osat paikallaan. Tosiaan löytyi Lappeenrannasta paja, joka pystyy täyttämään R12-systeemin R134:lla jopa näillä vanhoilla venttiileillä. Tekevät pääsääntöisesti maatalouskoneita.
Tähtäimessä nyt siis täyttää systeemi ja katsoa, toimiiko systeemi ylipäätään, eli kompressori ehjä jne. Ja kauanko aineet kestävät systeemissä, mikä sitten kertoo onko vuotoja o-renkaista tai muualta. Niitä voi sitten tutkia kun on tietoa mistä lähteä liikkeelle. Ideaalitilanteessa kestäisi aina vuoden kerrallaan aineet eli ilmastoinnin voisi "top uppaa" keväisin. Tuossa tilanteessa en korjaisi systeemistä enää mitään lisää vaan tekisin sen täytön keväisin.
Kuivain tulee maanantaina. Tänään pesin konehuoneesta sitä ympäristöä niin on mukavampi suorittaa vaihtotyö. Viikonloppuna voisi alkaa vähän löystytellä liitoksia mitä joudun availemaan. Kyllähän tuo kuivaimen vaihtaminen vähän purattaa tuota paikkaa missä se on, ärsyttävää.
Viikko sitten torstaina tilasin sen ohjaustehostimen paineletkun. Se ei ole vieläkään tullut.
Saksasta tulossa myös uudet bensasuuttimet ja "holkit". Ne tilasin viime viikonloppuna ja eivät ole myöskään tulleet vielä.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Juhan 1989 560 SEC
Herkistelin kuivaimen liitokset, meni hyvin. Kaikki ovat löysällä nyt, kun kuivain tulee huomenna niin pääsen vaihtamaan.
Tilaa touhuamiselle tuli kivasti kun irrotin moottorin kuskinpuolen imuputken tötterön joka tulee lampun viereen. Eli 2x 8mm pulttia ja etupuolella niitti. Nyt kun se on irti niin tiskasin sen samalla.
Kuka tunnistaa nämä johdot? Mihin menee? Tuo liitospala on etulampun kotelossa kiinni. Ovat siististi poikki tässä, kuin olisi sivuleikkureilla vedetty. Kummallakin puolella samat johdot. Kaikki valot toimii, just testasin kun löysin nämä irti olevat johdot. Lampunpyyhkijä kenties?
Tilaa touhuamiselle tuli kivasti kun irrotin moottorin kuskinpuolen imuputken tötterön joka tulee lampun viereen. Eli 2x 8mm pulttia ja etupuolella niitti. Nyt kun se on irti niin tiskasin sen samalla.
Kuka tunnistaa nämä johdot? Mihin menee? Tuo liitospala on etulampun kotelossa kiinni. Ovat siististi poikki tässä, kuin olisi sivuleikkureilla vedetty. Kummallakin puolella samat johdot. Kaikki valot toimii, just testasin kun löysin nämä irti olevat johdot. Lampunpyyhkijä kenties?
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850