M116 K-jetronic seosruuvi?
M116 K-jetronic seosruuvi?
Eli oletin, että tuosta reijästä olisi pääsy seoksen säätöön, mutta, siellä jököttää joku muljattu tasapääkanta, mikä ei hievahdakkaan liikkeelle. Eli mitähän tässä on nyt tapahtunut? Joku paskonu tän jotenki?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
E250 CDI ['14 S212]
350 SLC [’76 C107]
350 SLC [’76 C107]
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: M116 K-jetronic seosruuvi?
Joskus olympa volkarissa oli säädön päällä huonon ruuvin "peltinen"näköinen sinetti,
minkä alt löytyi 6kolo kantinen säätö ruuvii
tuo näytää kyllä enemää jonkun tumpelon tuhomalat
Mökkillä
'
'
Re: M116 K-jetronic seosruuvi?
Kaikissa K jeteissä mitä olen säätänyt on ollut kuusiokolo, en ainakaan muista nähneeni tasapäällä. Tästä on kyllä alun 30v kohta aikaa.
Olisiko hakattu sinetti alas tasapäällä kun ei ole tiedetty mitä tekee.
Olisiko hakattu sinetti alas tasapäällä kun ei ole tiedetty mitä tekee.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: M116 K-jetronic seosruuvi?
ja jos edllä mainittu niin varovasti pienellä poralla keskelle reikä miihin kiertää puu ruuvin niin saa sen sinetin sieltä ylös,
niin ne littiin hakatutu ainakin silloin joskus muinesella 1900 luvullla lähti
jostain syystä niitä oli enimäkseen olympia volkareissa missä oli myös yleensä hukkaportia murjottu
kannattaa tarkista myös tuon ruisku systeemin kumit varsinkin jos säätö on kovasti laihan puolella
niin ne littiin hakatutu ainakin silloin joskus muinesella 1900 luvullla lähti
jostain syystä niitä oli enimäkseen olympia volkareissa missä oli myös yleensä hukkaportia murjottu
kannattaa tarkista myös tuon ruisku systeemin kumit varsinkin jos säätö on kovasti laihan puolella
Mökkillä
'
'
Re: M116 K-jetronic seosruuvi?
Mimmoisista kumeista on kyse?FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ma 07.08.2023 13:41 kannattaa tarkista myös tuon ruisku systeemin kumit varsinkin jos säätö on kovasti laihan puolella
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: M116 K-jetronic seosruuvi?
Jes, kiitokset kommenteista.! Niinhän se oli, että siellä on ruuvi tulppana ja sinetti ollut siinä päällä. Tää ruuvi oli vaan huolella mylkätty ja lähti vastakierretapilla.
Tuossa em. kumeilla ilmeisesti tarkoitetaan suuttimien tiivisteitä, jotka vaihdoin aiemmin. Olivat jo ihan kovat koppurat. Vieläkin vuotaa parin pyryn kohalla varmaan suuttimen holkin O-renkaasta. Pitää ottaa talvella nekin auki ja uusia.Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
E250 CDI ['14 S212]
350 SLC [’76 C107]
350 SLC [’76 C107]
Re: M116 K-jetronic seosruuvi?
No niin hienoa että lähti, kovin hämäriä alkaa olemaan noi muistikuvat noista systeemeistä, tuo ruuvi lukitsee säädön ja tarviit siihen uuden. Kuusiokolo top ruuvi on ollut se yleisin mitä muistan.
Jos lisärikastin piirillä missä huikalle oma suutin niin lämpö-aika anturi on usein ollut murheenkryyni. Joko jää antamaan ryyppyä koko ajan tai ei ollenkaan.
Silloin kävi kylmässä / kylmänä hyvin ja lämpösenä tulpa noessa. Tai kylmänä todella nihkeä lähtemään.
Jos lisärikastin piirillä missä huikalle oma suutin niin lämpö-aika anturi on usein ollut murheenkryyni. Joko jää antamaan ryyppyä koko ajan tai ei ollenkaan.
Silloin kävi kylmässä / kylmänä hyvin ja lämpösenä tulpa noessa. Tai kylmänä todella nihkeä lähtemään.