MB S350 Webaston puhelinohjaus
MB S350 Webaston puhelinohjaus
Mahdollisesti ostamassa MB S350 BlueTec 4Matic 2016 OVE-623. Autossa on jo Webasto kauko-ohjauksella, mutta siinä ei ole puhelinohjausta. Onko tähän autoon mahdolliista asentaa toimiva 4G -puhelinohjaus Webastolle ja mikä olisi kustannusarvio tästä asennuksesta?
Re: MB S350 Webaston puhelinohjaus
Meinaatko kolmannen osapuolen kännykkäohjauspurkkia vai Mersun Mercedes Me:llä kännykkäohjausta (en muista milloin Mercedes Me tuki tuli S-koriin)? Joka tapauksessa parasta konsultoida webastogurua.
- webastoguru
- Vakiokalustoa
- Viestit: 175
- Liittynyt: Su 30.05.2021 13:46
Re: MB S350 Webaston puhelinohjaus
Yleensä näihin W222 -sarjan autoihin on suhteellisen helppo tehdä lisälämmittimen 4G -puhelinohjauksia. Näihin voidaan asentaa erillinen auton järjestelmään osaksi integroitu 4G -boksi tai sitten vaihtaa auton vanha 3G -moduuli uudempaan 4G -moduuliin. Erillisen 4G -boksin hinta on asennettuna noin 600-700 €. Tuon 4G -päivityksen hinnat näissä W222 malleissa vaihtelee tavallisesti 600-1200 € välillä riippuen aikaisemmasta 3G -moduulin mallista.
Tämän kyseisen auton OVE-623 tapauksessa on useita ongelmia, jotka saattavat vaikeuttaa ainakin tuota 4G -päivityksen tekoa. Tämä on ensimmäinen tietooni tullut W222 sarjan auto vuodelta 2016, jossa ei ole Hermes moduulia vaan siinä on Peikerin moduuli ilman Mercedes me palvelua. Autossa ei myöskään ole Remote Online valmiutta, joten näiden toimintojen lisääminen autoon voi teettää lisätöitä ja aiheuttaa myös huomattavia lisäkuluja.
Tavallisesti edellä mainitut toiminnot ovat olleet lähes kaikissa W222 sarjan autoissa vuodesta 2014 alkaen. Eli tämän auton kattoyksiköstä voi nyt olla pois toimintoja, jolla saadaan yhteys esim. Mercedes me palveluihin. Usein S -sarjan autoissa on valmiit johtosarjat jo olemassa, mutta nyt tarvittavat antennit ja käyttönapit ym. saattavat uupua kokonaan. Tällöin tämän 4G -päivityksen hinta saattaa nousta lähelle 2000 €.
Näin ollen kannattaa sopia ennen auton ostamista, että auton myyjä asentaa autoon tuon 4G -boksin tai vaihtoehtoisesti tekee 4G -päivityksen. Tämä 4G -päivitys on ostajan kannalta huomattavasti parempi vaihtoehto, koska sen kautta onnistuu myös auton muut etäohjaukset. Samalla myös hätäpuhelinjärjestelmä pysyy toiminnassa vuoden 2025 jälkeen.
Auto näyttää olevan myynnissä Vaihtoplus myymälässä, joka kuuluu Veho -konserniin. Valitettavasti ylemmältä taholta on tullu nyt suositus, että Vehon tai Vaihtoplus liikkeiden omistamiin, maahantuomiin tai heidän alle kahden vuoden sisällä myytyihin autoihin, emme saa tehdä 4G -päivityksiä tällä hetkellä. Ilmeisesti koko Veho -konserni on nyt lisätty mustalle listalle, koska he ovat esim. laittomasti poistaneet autoista tärkeitä toimintoja ilman auton omistajien lupaa tai heille mitään asiasta ilmoittamatta.
Tämän kyseisen auton OVE-623 tapauksessa on useita ongelmia, jotka saattavat vaikeuttaa ainakin tuota 4G -päivityksen tekoa. Tämä on ensimmäinen tietooni tullut W222 sarjan auto vuodelta 2016, jossa ei ole Hermes moduulia vaan siinä on Peikerin moduuli ilman Mercedes me palvelua. Autossa ei myöskään ole Remote Online valmiutta, joten näiden toimintojen lisääminen autoon voi teettää lisätöitä ja aiheuttaa myös huomattavia lisäkuluja.
Tavallisesti edellä mainitut toiminnot ovat olleet lähes kaikissa W222 sarjan autoissa vuodesta 2014 alkaen. Eli tämän auton kattoyksiköstä voi nyt olla pois toimintoja, jolla saadaan yhteys esim. Mercedes me palveluihin. Usein S -sarjan autoissa on valmiit johtosarjat jo olemassa, mutta nyt tarvittavat antennit ja käyttönapit ym. saattavat uupua kokonaan. Tällöin tämän 4G -päivityksen hinta saattaa nousta lähelle 2000 €.
Näin ollen kannattaa sopia ennen auton ostamista, että auton myyjä asentaa autoon tuon 4G -boksin tai vaihtoehtoisesti tekee 4G -päivityksen. Tämä 4G -päivitys on ostajan kannalta huomattavasti parempi vaihtoehto, koska sen kautta onnistuu myös auton muut etäohjaukset. Samalla myös hätäpuhelinjärjestelmä pysyy toiminnassa vuoden 2025 jälkeen.
Auto näyttää olevan myynnissä Vaihtoplus myymälässä, joka kuuluu Veho -konserniin. Valitettavasti ylemmältä taholta on tullu nyt suositus, että Vehon tai Vaihtoplus liikkeiden omistamiin, maahantuomiin tai heidän alle kahden vuoden sisällä myytyihin autoihin, emme saa tehdä 4G -päivityksiä tällä hetkellä. Ilmeisesti koko Veho -konserni on nyt lisätty mustalle listalle, koska he ovat esim. laittomasti poistaneet autoista tärkeitä toimintoja ilman auton omistajien lupaa tai heille mitään asiasta ilmoittamatta.
"Me, haluttomat, tietämättömän johdolla, teemme mahdotonta kiittämättömille. Olemme tehneet niin paljon, niin kauan, niin vähällä, olemme nyt päteviä tekemään mitä tahansa ilman mitään..." K.J.J
Re: MB S350 Webaston puhelinohjaus
Kysytty 2 merkkikorjaamosta joista toinen vielä tiedusteli asiasta maahantuojalta. Vastaus oli: auton järjestelmä on rakennettu 3G arkkitehtuurin, joten sitä ei voi muuttaa 4G arkkitehtuuriin. Webaston asennuksia mainostavasta firmasta eivät osanneet sanoa juuta eikä jaata koko puhelinohjauksesta.
- webastoguru
- Vakiokalustoa
- Viestit: 175
- Liittynyt: Su 30.05.2021 13:46
Re: MB S350 Webaston puhelinohjaus
Maahantuoja on ilmeisesti palkannut jonku "satusedän" kertomaan näitä tarinoita. Mikäli vielä uskoo joulupukkiin, silloin voi ehkä uskoa näiden tarinoiden olevan totta. Maahantuoja myös tietää varmasti, että tehdas on asentanut näitä 4G -moduuleja ainakin EU:ssa myytäviin malleihin jo 2016 vuodesta alkaen. Muiden maanosien markkinoille mahdollisesti vielä aikaisemmin.
Tuo erillisen 4G -boksin asentaminen ja ohjelmointi vie aikaa esim. W222 malleihin noin puoli tuntia. Samaan autoon 4G -päivityksen asennus ja ohjelmointi vie yleensä aikaa alle tunnin. Tuntuu todella ihmeelliseltä, että miljardin euron liikevaihdon tekevä pulju ei muka pystyisi tekemään näitä muutostöitä.
Lisäksi näitä 4G -päivityksiä on tehty muissa maissa ainakin jo kolmen vuoden ajan eri M-B malleihin, joten vaihteeksi Suomi jäi taas tästä junasta. Ehkä resinalla voisi vielä yrittää pysyä perässä, jos maahantuoja ei nyt estäisi myös merkkiliikkeitä tekemästä kyseistä päivitystä. Tuolla maahantuojan asenteella me olisimme vielä kivikaudella. Onneksi meidän esi-isissä on aina ollut joku Pelle Peloton, joka on keksinyt miten ongelmat ratkaistaan, eikä juututa paikoilleen ja jäädä sinne menneisyyteen makaamaan.
Koska Veho ei tee näitä 4G -päivityksiä nyt edes omiin autoihin, se kertoo jo tarpeeksi heidän asiakaspalvelun tasosta. Meille ainakin opetettiin koulussa se tosiasia asiakaspalvelusta; mikäli asiakas on saanut omasta mielestään kerran huonoa palvelua, silloin hän ei tule enää käyttämään 90 % varmuudella kyseisen yrityksen palveluja myöskään tulevaisuudessa. Samalla tämä kerran menetetty asiakas vie mennessään mahdollisesti 10 tulevaa asiakasta. Usein kaverit, tuttavat ja sukulaiset saavat yleensä kuulla ensimmäisenä näistä huonoista asiakaspalvelu kokemuksista. Tunnetusti hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmas.
Tuo erillisen 4G -boksin asentaminen ja ohjelmointi vie aikaa esim. W222 malleihin noin puoli tuntia. Samaan autoon 4G -päivityksen asennus ja ohjelmointi vie yleensä aikaa alle tunnin. Tuntuu todella ihmeelliseltä, että miljardin euron liikevaihdon tekevä pulju ei muka pystyisi tekemään näitä muutostöitä.
Lisäksi näitä 4G -päivityksiä on tehty muissa maissa ainakin jo kolmen vuoden ajan eri M-B malleihin, joten vaihteeksi Suomi jäi taas tästä junasta. Ehkä resinalla voisi vielä yrittää pysyä perässä, jos maahantuoja ei nyt estäisi myös merkkiliikkeitä tekemästä kyseistä päivitystä. Tuolla maahantuojan asenteella me olisimme vielä kivikaudella. Onneksi meidän esi-isissä on aina ollut joku Pelle Peloton, joka on keksinyt miten ongelmat ratkaistaan, eikä juututa paikoilleen ja jäädä sinne menneisyyteen makaamaan.
Koska Veho ei tee näitä 4G -päivityksiä nyt edes omiin autoihin, se kertoo jo tarpeeksi heidän asiakaspalvelun tasosta. Meille ainakin opetettiin koulussa se tosiasia asiakaspalvelusta; mikäli asiakas on saanut omasta mielestään kerran huonoa palvelua, silloin hän ei tule enää käyttämään 90 % varmuudella kyseisen yrityksen palveluja myöskään tulevaisuudessa. Samalla tämä kerran menetetty asiakas vie mennessään mahdollisesti 10 tulevaa asiakasta. Usein kaverit, tuttavat ja sukulaiset saavat yleensä kuulla ensimmäisenä näistä huonoista asiakaspalvelu kokemuksista. Tunnetusti hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmas.
"Me, haluttomat, tietämättömän johdolla, teemme mahdotonta kiittämättömille. Olemme tehneet niin paljon, niin kauan, niin vähällä, olemme nyt päteviä tekemään mitä tahansa ilman mitään..." K.J.J