W447 (V-sarja), alkupäästä isommalle perheelle?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
oh2ftu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 17.09.2023 11:31

W447 (V-sarja), alkupäästä isommalle perheelle?

Viesti Kirjoittaja oh2ftu »

Terve,
Pitkän linjan VAG-miehenä on nyt käynyt hassusti, eikä tuo viisipaikkainen vekotin enää riitä.
Perheessä on ennestään kaksi kohta teini-ikää lähestyvää poikaa, ja kaksi muuta mukeloa ilmeisesti uunissa.
Yhteensä siis tarvitaan kuudelle ahterille paikat. Koska olen itse pitkä ja lapsetkin ovat kasvamassa pitkiksi, ei perinteinen 7-paikkainen SUV-tyyppinen oikein toimi (XC90, Discovery jne).
Olenkin tässä jo jonkin aikaa silmäillyt W447:stä, budjetin ollessa about 45ke. Harmillisesti nykyisessä Skoda Kodiaqissa on ruksittu aika pitkälti kaikki mitä on ollut saatavissa, joten jostain täytyy luopua. Kysyisinkin, miten alla olevia on ollut (suomessa) tarjolla? Ihan budjettisyistä (neliveto, automaatti, ei lyhyt) joutuu katsomaan sinne prefacelift -aikaan.
  • Avaimeton käynnistys/kulku, ei taida olla ollunna lisävarustelistalla ennen faceliftiä (2019?)
  • Connect ME/etäkäyttö - onko kuinka yleinen, onko mistä lähtien päivitettävissä -> 4G?
  • Onko adaptiivisen vakkarin jälkiasennus järkevää, vai kannattaako katsoa suoraan autoa jossa se on?
  • Miten tekniikka (250d + 7gtronic) on noissa kestänyt?
  • Kannattaako ennemmin katsoa tuoreempaa, enemmän ajettua vai vanhempaa, vähemmän ajettua? Toki, autot ovat aina yksilöitä
  • Onko jokin varuste, joka on erityisen vikaantumisherkkä ja/tai kallis korjata jonka tarvetta kannattaa oikeasti harkita?
  • Millaisia variaatioita istuimissa on ollut? haussa olisi lähtökohtaisesti 7-paikkainen (2+2+3)
  • Missä vaiheessa MBUX:iin on tullut merkittäviä päivityksiä? Nykyisessä on navi ja osa ominaisuuksista ihan käytössä
Caravelleja on tässä vaiheessa turha ehdottaa. Olen ajellut erilaisilla (pääosin punaisilla) vekottimilla (Caravelle 2010, Transporter henkilöversio 2021) eikä ne sytytä samalla tapaa kuin mitä tuo yksi V-sarja jossa käytiin istumassa ja toteamassa sen näillä näkyvin täyttävän speksit.
Mitä muita ajatuksia aihe herättää?

Jonkun verran käytin hakua (etenkin tuosta 3G->4G -asiasta), mutta lienee nämä vähän harvinaisempia pelejä harrastajien keskuudessa?
Pahoittelut etukäteen jos osui väärään foorumiin :-)
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W447 (V-sarja), alkupäästä isommalle perheelle?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

oh2ftu kirjoitti: Su 17.09.2023 11:43 Terve,
Pitkän linjan VAG-miehenä on nyt käynyt hassusti, eikä tuo viisipaikkainen vekotin enää riitä.
Perheessä on ennestään kaksi kohta teini-ikää lähestyvää poikaa, ja kaksi muuta mukeloa ilmeisesti uunissa.
Yhteensä siis tarvitaan kuudelle ahterille paikat. Koska olen itse pitkä ja lapsetkin ovat kasvamassa pitkiksi, ei perinteinen 7-paikkainen SUV-tyyppinen oikein toimi (XC90, Discovery jne).
Olenkin tässä jo jonkin aikaa silmäillyt W447:stä, budjetin ollessa about 45ke. Harmillisesti nykyisessä Skoda Kodiaqissa on ruksittu aika pitkälti kaikki mitä on ollut saatavissa, joten jostain täytyy luopua. Kysyisinkin, miten alla olevia on ollut (suomessa) tarjolla? Ihan budjettisyistä (neliveto, automaatti, ei lyhyt) joutuu katsomaan sinne prefacelift -aikaan.
  • Avaimeton käynnistys/kulku, ei taida olla ollunna lisävarustelistalla ennen faceliftiä (2019?)
  • Connect ME/etäkäyttö - onko kuinka yleinen, onko mistä lähtien päivitettävissä -> 4G?
  • Onko adaptiivisen vakkarin jälkiasennus järkevää, vai kannattaako katsoa suoraan autoa jossa se on?
  • Miten tekniikka (250d + 7gtronic) on noissa kestänyt?
  • Kannattaako ennemmin katsoa tuoreempaa, enemmän ajettua vai vanhempaa, vähemmän ajettua? Toki, autot ovat aina yksilöitä
  • Onko jokin varuste, joka on erityisen vikaantumisherkkä ja/tai kallis korjata jonka tarvetta kannattaa oikeasti harkita?
  • Millaisia variaatioita istuimissa on ollut? haussa olisi lähtökohtaisesti 7-paikkainen (2+2+3)
  • Missä vaiheessa MBUX:iin on tullut merkittäviä päivityksiä? Nykyisessä on navi ja osa ominaisuuksista ihan käytössä
Caravelleja on tässä vaiheessa turha ehdottaa. Olen ajellut erilaisilla (pääosin punaisilla) vekottimilla (Caravelle 2010, Transporter henkilöversio 2021) eikä ne sytytä samalla tapaa kuin mitä tuo yksi V-sarja jossa käytiin istumassa ja toteamassa sen näillä näkyvin täyttävän speksit.
Mitä muita ajatuksia aihe herättää?

Jonkun verran käytin hakua (etenkin tuosta 3G->4G -asiasta), mutta lienee nämä vähän harvinaisempia pelejä harrastajien keskuudessa?
Pahoittelut etukäteen jos osui väärään foorumiin :-)
Semmoinen
Vakkari systeemi kanttaa valita valmiina
tuo hinta puoli että 4matic 45t€ voi olla vaikeampi löyttö varsinkin kun siihen vielä yhdistää tuon määrän penkeejä sekä muita varusteita jo 2 vetoisenakin voi olla tarjonta supeaa

niin ja 3g jutut kantta unohtaa suoiraan näytää että niistä on enään lyhtaikainen ilo
Mökkillä
'
oh2ftu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 17.09.2023 11:31

Re: W447 (V-sarja), alkupäästä isommalle perheelle?

Viesti Kirjoittaja oh2ftu »

Miten muuten, miten sitä erottaa eri ilmastointiversiot toisistaan?
Ilmeisesti tässä on ollut tarjolla "puoliautomaattista", automaattista ja vielä joku kolmas versio?
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W447 (V-sarja), alkupäästä isommalle perheelle?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

oh2ftu kirjoitti: Su 24.09.2023 08:47 Miten muuten, miten sitä erottaa eri ilmastointiversiot toisistaan?
Ilmeisesti tässä on ollut tarjolla "puoliautomaattista", automaattista ja vielä joku kolmas versio?
Yksi konsti jos vaikka myynti ilmoituksen kuvia katselee siihen on
katsoa käyttö panela
mitä enenmän toimintoja siinä näkyy sitä parempi versio
Paras konsti on valmiste numerolla(vin) katsao varuste lista
Mökkillä
'
Vastaa Viestiin