Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Museorekisteröityjen (nelos)bensakoneisten sedan-satalankkujen hintataso näkyy asettuneen 5000-7000 euron välille.
Mielestäni esimerkiksi tässä aika fiksuja ehdokkaita, jos olisi hakusessa sellainen.
En ole tarkastellut ilmoitusten kuvia suurennuslasin kanssa eli joku voi niistä löytää paljonkin sanomista, mutta minusta aika kivoja autoja:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/230/13913469
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/230/13944499
Tässä yksi diesel josta jäin miettimään, että tuon kun katsastaa ja saa 4 vuotta ajoaikaa niin ottaa vaan kokoaikaisen liikennevakuutuksen (120€) ja pommittaa menemään niin paljon kuin sielu sietää ja ajoja on, kulutus on 6-7 litraa dieseliä ja veroissa + katsastusmaksuissa säästyy ostohinta jo melkein siinä 4 vuoden aikana. Eikä se seuraavakaan katsastus ylipääsemätön liene, ellei talvisaikaan metsästele aurausviittoja ja postilaatikoita.
Bonuksena vielä saa istuskella jousipenkeillä ja ajossa säästää käsivartta kun ei tarvitse viitosta koskaan vaihtaa päälle
Miksi edes ostaa tonnin parin talvilintta-200D kun on olemassa tällaisia vaihtoehtoja
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/13914466
Mielestäni esimerkiksi tässä aika fiksuja ehdokkaita, jos olisi hakusessa sellainen.
En ole tarkastellut ilmoitusten kuvia suurennuslasin kanssa eli joku voi niistä löytää paljonkin sanomista, mutta minusta aika kivoja autoja:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/230/13913469
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/230/13944499
Tässä yksi diesel josta jäin miettimään, että tuon kun katsastaa ja saa 4 vuotta ajoaikaa niin ottaa vaan kokoaikaisen liikennevakuutuksen (120€) ja pommittaa menemään niin paljon kuin sielu sietää ja ajoja on, kulutus on 6-7 litraa dieseliä ja veroissa + katsastusmaksuissa säästyy ostohinta jo melkein siinä 4 vuoden aikana. Eikä se seuraavakaan katsastus ylipääsemätön liene, ellei talvisaikaan metsästele aurausviittoja ja postilaatikoita.
Bonuksena vielä saa istuskella jousipenkeillä ja ajossa säästää käsivartta kun ei tarvitse viitosta koskaan vaihtaa päälle
Miksi edes ostaa tonnin parin talvilintta-200D kun on olemassa tällaisia vaihtoehtoja
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/13914466
wiimax.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Tämähän on juuri omiin muroihin kusemista. Vaikka lakia ei rikotakaan niin systeemin hengen vastainen tuo olisi. Tällaista ajatusmaailmaa kun levittelee niin aikanaan tuo systeemi kateellisten takia varmaan sitten romutetaan.dealer kirjoitti: ↑La 04.11.2023 13:28 Tässä yksi diesel josta jäin miettimään, että tuon kun katsastaa ja saa 4 vuotta ajoaikaa niin ottaa vaan kokoaikaisen liikennevakuutuksen (120€) ja pommittaa menemään niin paljon kuin sielu sietää ja ajoja on, kulutus on 6-7 litraa dieseliä ja veroissa + katsastusmaksuissa säästyy ostohinta jo melkein siinä 4 vuoden aikana. Eikä se seuraavakaan katsastus ylipääsemätön liene, ellei talvisaikaan metsästele aurausviittoja ja postilaatikoita.
Bonuksena vielä saa istuskella jousipenkeillä ja ajossa säästää käsivartta kun ei tarvitse viitosta koskaan vaihtaa päälle
Miksi edes ostaa tonnin parin talvilintta-200D kun on olemassa tällaisia vaihtoehtoja
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/13914466
Ellei tämä nyt ollut provo?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Niin, siinäpä miettimistä mitä se oli. Ei tosiaan ainakaan laittomuuksiin yllyttämistä.
Joidenkin mielestä on varmaan niinkin, että kaikki muu museoajoneuvolla ajaminen paitsi kahtena-kolmena kauniina kesäpäivänä kerhotapaamisessa tai autonäyttelyssä käyminen on systeemin hengen vastaista. En tarkoita tällä karraa vaikka viestiisi viittaankin. En moiti heitä, ja heidän autot ovat yleensä niitä hienoimpia ja erikoisimpia. Tosi kivaa, että ne edes sen verran tietä näkevät, että kateelliset pääsevät ihailemaan.
Sitten on harrastajia jotka ajavat museoajoneuvoillaan enemmän, omatkaan satalankkuni eivät pelkää pimeää tai lunta ja pakkasta.
Tosin en ole toisella ajanut aikoihin (ehkä elokuussa viimeksi?), toisella taisin ajaa yhtenä päivänä lokakuussa kun käyttöauto oli pojalla lainassa.
Peräosa on pölyssä ja hiekassa sen ajon jäljiltä, kun metsäautotien varressa teeripassissa sillä kävin. Ei ole tullut pestyä, kun on ollut pakkasia niin keräilin painepesurin lämpimään jo ajat sitten. Pitää käyttää harjattomassa pesussa, kunhan tulee pakkaset taas ettei samalla reissulla sotkeennu.
Otan tallista museoajoneuvon juuri silloin kun siltä tuntuu että haluan noista jommallakummalla ajaa ja lähden nauttimaan tien päälle, ei se sen kummempaa ole.
Tuntuu vieraalta ajatukselta että joku ajaisi 200D:llä niin paljon ettei museoajoneuvovakuutuksen 120 päivää vuodessa riitä.
Sitten tulee kilometrien myötä nopeasti vastaan sekin, ettei ainakaan säästöä saavuta, kun bensa on halvempaa kuin diesel ja monet bensa-autot kulkevat vähemmällä kuin vanha satalankku diesel. Voi olla kateelliset vähissä muutenkin, vaikkei se kateellisuus tässä nyt pointtina ollutkaan.
Aika on ajanut ohi, ei välttämättä niinkään automallista mutta niiden käyttäjistä. Nuorisoa 124 kiinnostaa, tonnin pommit joissa leimaa talven yli. Siihen viittasinkin maininnalla postilaatikoista ja aurausviitoista. Enenevässä määrin 124 myynti-ilmoituksissa mainitaan joko "kemppiperä" tai "avoperä"
Joidenkin mielestä on varmaan niinkin, että kaikki muu museoajoneuvolla ajaminen paitsi kahtena-kolmena kauniina kesäpäivänä kerhotapaamisessa tai autonäyttelyssä käyminen on systeemin hengen vastaista. En tarkoita tällä karraa vaikka viestiisi viittaankin. En moiti heitä, ja heidän autot ovat yleensä niitä hienoimpia ja erikoisimpia. Tosi kivaa, että ne edes sen verran tietä näkevät, että kateelliset pääsevät ihailemaan.
Sitten on harrastajia jotka ajavat museoajoneuvoillaan enemmän, omatkaan satalankkuni eivät pelkää pimeää tai lunta ja pakkasta.
Tosin en ole toisella ajanut aikoihin (ehkä elokuussa viimeksi?), toisella taisin ajaa yhtenä päivänä lokakuussa kun käyttöauto oli pojalla lainassa.
Peräosa on pölyssä ja hiekassa sen ajon jäljiltä, kun metsäautotien varressa teeripassissa sillä kävin. Ei ole tullut pestyä, kun on ollut pakkasia niin keräilin painepesurin lämpimään jo ajat sitten. Pitää käyttää harjattomassa pesussa, kunhan tulee pakkaset taas ettei samalla reissulla sotkeennu.
Otan tallista museoajoneuvon juuri silloin kun siltä tuntuu että haluan noista jommallakummalla ajaa ja lähden nauttimaan tien päälle, ei se sen kummempaa ole.
Tuntuu vieraalta ajatukselta että joku ajaisi 200D:llä niin paljon ettei museoajoneuvovakuutuksen 120 päivää vuodessa riitä.
Sitten tulee kilometrien myötä nopeasti vastaan sekin, ettei ainakaan säästöä saavuta, kun bensa on halvempaa kuin diesel ja monet bensa-autot kulkevat vähemmällä kuin vanha satalankku diesel. Voi olla kateelliset vähissä muutenkin, vaikkei se kateellisuus tässä nyt pointtina ollutkaan.
Aika on ajanut ohi, ei välttämättä niinkään automallista mutta niiden käyttäjistä. Nuorisoa 124 kiinnostaa, tonnin pommit joissa leimaa talven yli. Siihen viittasinkin maininnalla postilaatikoista ja aurausviitoista. Enenevässä määrin 124 myynti-ilmoituksissa mainitaan joko "kemppiperä" tai "avoperä"
wiimax.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Itse otin MR vakuutuksen tuohon viimeisimpään W201:een Pohjolasta, niin heillä ei ollut enää mitään rajoitusta siinä käyttöpäivien suhteen. Eli vakuutuksen puolesta saa ajella ihan yhtälailla kun tavallisen vakuutuksen puolesta. Kysyin miten on tuohon päädytty, niin sanoivat vaan että kun ei sille ole mitään virallista seurantaa, niin kuulemma se ja sama antaa ajaa niinkuin tykkää. No itsehän olen ajanut kyseisen muutoksen jälkeen ehkä neljä kertaa kyseisellä autolla. Siinähän tuo sateessa makaa kunnes talliprojekti valmistuu.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
EVO X kirjoitti: ↑Su 05.11.2023 17:45 Itse otin MR vakuutuksen tuohon viimeisimpään W201:een Pohjolasta, niin heillä ei ollut enää mitään rajoitusta siinä käyttöpäivien suhteen. Eli vakuutuksen puolesta saa ajella ihan yhtälailla kun tavallisen vakuutuksen puolesta. Kysyin miten on tuohon päädytty, niin sanoivat vaan että kun ei sille ole mitään virallista seurantaa, niin kuulemma se ja sama antaa ajaa niinkuin tykkää. No itsehän olen ajanut kyseisen muutoksen jälkeen ehkä neljä kertaa kyseisellä autolla. Siinähän tuo sateessa makaa kunnes talliprojekti valmistuu.
päivittyneekö sitten kun vakuutuskausi vaihtuu, vai tuleneeko muutos vain uusiin vakuutuksiin.. minulla näkyi edelleen olevan 30vrk rajoitus pohjolassa W140:ssä.
eipä sillä, ajopaiviä on korkeintaan 15 tänä vuonna kun on pikkusen homman alla ollu.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
wezze72 kirjoitti: ↑Su 05.11.2023 18:27EVO X kirjoitti: ↑Su 05.11.2023 17:45 Itse otin MR vakuutuksen tuohon viimeisimpään W201:een Pohjolasta, niin heillä ei ollut enää mitään rajoitusta siinä käyttöpäivien suhteen. Eli vakuutuksen puolesta saa ajella ihan yhtälailla kun tavallisen vakuutuksen puolesta. Kysyin miten on tuohon päädytty, niin sanoivat vaan että kun ei sille ole mitään virallista seurantaa, niin kuulemma se ja sama antaa ajaa niinkuin tykkää. No itsehän olen ajanut kyseisen muutoksen jälkeen ehkä neljä kertaa kyseisellä autolla. Siinähän tuo sateessa makaa kunnes talliprojekti valmistuu.
päivittyneekö sitten kun vakuutuskausi vaihtuu, vai tuleneeko muutos vain uusiin vakuutuksiin.. minulla näkyi edelleen olevan 30vrk rajoitus pohjolassa W140:ssä.
eipä sillä, ajopaiviä on korkeintaan 15 tänä vuonna kun on pikkusen homman alla ollu.
Mä luulen että se pitää itse pyytää muuttamaan, kun ei noi yhtiöt periaatteessa saa muuttaa sopimusta muutakuin hintojen osalta.
Eipä mulla taida itselläkään tulla edes sitä 30pv täyteen.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Itselläkin tullut vaan muutama päivä ajoa kuhunkin museoautoon, SECillä taisin ajaa vähiten, Geelläkään ei varmaan kovin montaa päivää ja 6.3 llakin se perinteinen muutama päivä. Alle 10 varmuudella kuhunkin.
Onneksi meillä on museoautosysteemi käytössä, voisi alkaa muutoin nyppiä.
Avolla tuli ajettua eniten, sehän ei ole vielä museossa. C ja ML on olleet koko ajan liikenteessä.
Onneksi meillä on museoautosysteemi käytössä, voisi alkaa muutoin nyppiä.
Avolla tuli ajettua eniten, sehän ei ole vielä museossa. C ja ML on olleet koko ajan liikenteessä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Soitin yhtiöön ja kysyin, tämä muutos on tullut voimaan huhtikuussa 2023 ja ei ole vielä päivittynyt tuoteoppaaseen. Käyttöpäivärajoitusta ei enää ole Pohjolan museoajoneuvovakuutuksessa.EVOX kirjoitti:....Pohjolasta, niin heillä ei ollut enää mitään rajoitusta siinä käyttöpäivien suhteen. Eli vakuutuksen puolesta saa ajella ihan yhtälailla kun tavallisen vakuutuksen puolesta.
wiimax.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Mielenkiintoista, tuoteopas kuitenkin on päivätty 1.4.2023 ja mainitsee vielä 30 päivän rajoituksen. Samoin mainitsevat oman ennen vappua museoidun 500E:n 5.5. päivätyt vakuutuskirjatkin. Pitääkin kysyä saako maininnan sieltä pois. Ei siksi, että autolla tulisi ajeltua päivittäin tai edes yli sitä 30 päivää, vaan siksi että koko ajatus jostain päivien laskemisesta on ihan päätön.dealer kirjoitti: ↑Ma 06.11.2023 14:37Soitin yhtiöön ja kysyin, tämä muutos on tullut voimaan huhtikuussa 2023 ja ei ole vielä päivittynyt tuoteoppaaseen. Käyttöpäivärajoitusta ei enää ole Pohjolan museoajoneuvovakuutuksessa.EVOX kirjoitti:....Pohjolasta, niin heillä ei ollut enää mitään rajoitusta siinä käyttöpäivien suhteen. Eli vakuutuksen puolesta saa ajella ihan yhtälailla kun tavallisen vakuutuksen puolesta.
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Maininta "Rajoitettu käyttöaika Enintään 30 päivää kalenterivuoden aikana." on vielä syyskuussa 2023 tulleessa vakuutuskirjassa, mutta se juna kääntyy vakuutusyhtiöillä todella hitaasti että tuoteseloste ja edes vakuutuskirjat päivittyisivät.
Erään toisen yhtiön kanssa huomattu sama moottoripyörän vakuutuksissa, tuoteseloste väitti vielä ainakin pari vuotta asian muuttumisen jälkeen, että liikennekäytöstäpoistosta ei saa hyvitystä vakuutusmaksuun ellei ajoneuvo ole vähintään 30 päivää poistettuna liikennekäytöstä, mutta todellisuudessa asiaa käsiteltiin yhden päivän jaksoissa.
Kysyhän, juusmo, ja kerro mitä vastaavat ja poistuuko jopa maininta ja tulee uusi vakuutuskirja.
Muuten, minulle sanottiin että muutos on tehty "kilpailullisista syistä".
Erään toisen yhtiön kanssa huomattu sama moottoripyörän vakuutuksissa, tuoteseloste väitti vielä ainakin pari vuotta asian muuttumisen jälkeen, että liikennekäytöstäpoistosta ei saa hyvitystä vakuutusmaksuun ellei ajoneuvo ole vähintään 30 päivää poistettuna liikennekäytöstä, mutta todellisuudessa asiaa käsiteltiin yhden päivän jaksoissa.
Kysyhän, juusmo, ja kerro mitä vastaavat ja poistuuko jopa maininta ja tulee uusi vakuutuskirja.
Muuten, minulle sanottiin että muutos on tehty "kilpailullisista syistä".
wiimax.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Kiitos dealer että olet selvitellyt tuota asiaa ja toit esille täällä, tärkeää tietoa. Ansaitsisi oman ketjunsa.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1327
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Ja miten hinta, sehän oli ennen laskettu vastaamaan 30 päivän käyttöä, eli hinnan pitäisi nousta?
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Lähitapiolan hinta ei noussut vaikka ajoaika heidän vakuutuksessa muuttui 30 päivästä 120 päivään.
230 C 1978
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Ei vaikutusta hintaan.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑To 09.11.2023 10:07 Ja miten hinta, sehän oli ennen laskettu vastaamaan 30 päivän käyttöä, eli hinnan pitäisi nousta?
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Ei taitaisi kilpailullisista syistä olla fiksu veto nostaa hintaa samalla kun lisää ajoaikaa.
Pohjolassa siis 39,47€ / vuosi / liikennevakuutus. En tiedä onko eroja erilaisten ajoneuvojen välillä mutta meidän museo-124:t tuon hintaisia.
Pohjolassa siis 39,47€ / vuosi / liikennevakuutus. En tiedä onko eroja erilaisten ajoneuvojen välillä mutta meidän museo-124:t tuon hintaisia.
wiimax.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Ehkä ei vanhoille vakuutuksille suoraan hinta pompsahda, mutta uusi saattaa olla tyyriimpi rajoitusten höllennyksen jälkeen?EVO X kirjoitti: ↑To 09.11.2023 17:47Ei vaikutusta hintaan.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑To 09.11.2023 10:07 Ja miten hinta, sehän oli ennen laskettu vastaamaan 30 päivän käyttöä, eli hinnan pitäisi nousta?
Eri yhtiöiden välillä ei tietenkään voi suoraan vertailla, mutta silti... katselin tänään huvikseni Ifin nettilaskurilla, että 500E:n museovakuutukset täydellä kaskolla ja 25k arvolla (nettilaskurin maksimi) maksaisivat mulle yli 600 euroa vuodessa. Ifissä on siis 90 päivän käyttöaika. Pohjolassa mulla on aika tuntuvasti isompi vakuutusarvo, joka huomioiden voi melkein laskea että Ifin hinta olisi kolminkertainen, kuten käyttöaikakin. Tuolla hinnalla tulisi jo halvemmaksi ottaa tavallinen liikennevakuutus ja harrasteajoneuvokasko, jotta saisi liikennekäytöstäpoiston edut.
Mulla on tasan 99 senttiä halvempi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Tuo omani oli uusi vakuutus. Ostin auton elokuussa ja museoin syyskuussa, jolle tuli vakuutus sitten otettua. Jos vertaa hintaa Lähitapiolaan aiempaan MR vakuutukseen samanikäiselle, mutta eri autolle ja samalla vakuutusarvolla tämä uusi rajoittamaton vakuutus maksaa noin 50€ vähemmän. Kyseessä siis laaja museokasko. Liikennevakuutuksen osuus oli juuri tuon 40€, en muista oliko euron yli vai alle. EDIT: 39,47€ eli tasan saman kun dealerilla.juusmo kirjoitti: ↑To 09.11.2023 20:57Ehkä ei vanhoille vakuutuksille suoraan hinta pompsahda, mutta uusi saattaa olla tyyriimpi rajoitusten höllennyksen jälkeen?EVO X kirjoitti: ↑To 09.11.2023 17:47Ei vaikutusta hintaan.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑To 09.11.2023 10:07 Ja miten hinta, sehän oli ennen laskettu vastaamaan 30 päivän käyttöä, eli hinnan pitäisi nousta?
Eri yhtiöiden välillä ei tietenkään voi suoraan vertailla, mutta silti... katselin tänään huvikseni Ifin nettilaskurilla, että 500E:n museovakuutukset täydellä kaskolla ja 25k arvolla (nettilaskurin maksimi) maksaisivat mulle yli 600 euroa vuodessa. Ifissä on siis 90 päivän käyttöaika. Pohjolassa mulla on aika tuntuvasti isompi vakuutusarvo, joka huomioiden voi melkein laskea että Ifin hinta olisi kolminkertainen, kuten käyttöaikakin. Tuolla hinnalla tulisi jo halvemmaksi ottaa tavallinen liikennevakuutus ja harrasteajoneuvokasko, jotta saisi liikennekäytöstäpoiston edut.
Mulla on tasan 99 senttiä halvempi
Kuten Dealer mainitsi, se olisi hölmöä yhtiön puolelta nostaa hintaa kun ihan itse hakevat kilpailuetua poistamalla rajoituksia.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
No niin, totta se on ihan kirjallisestikin. Pohjola vastasi näin:
Museoajoneuvovakuutus on aiemmin edellyttänyt ajoneuvon vuotuisen käytön rajaamisen 30 päivään. Olemme nyt poistaneet tämän 30 päivän rajauksen. Museoajoneuvojen hinnoitteluun ei tässä yhteydessä tehty muutoksia.
Tieto ei ole ehtinyt vakuutuskirjallesi, mutta päivittyy seuraavan vakuutuskauden dokumenttiin. Valitettavasti uusi vakuutuskirja ei ole vielä tulostettavissa.
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
https://www.skc.fi/rlx420_es_frame.htm
Siistin oloinen suomi-126.
Kuvisssa aika aukoton huoltokirjahistoria. Ongelmana vaan näen, ettei koko 180 tkm aikana ole merkintöjä vaihteisto-, perä-, tehostimen- ,tai jäähdytinnesteiden vaihdosta. Malliesimerkki 'huolletusta" autosta, johon huolto on todennäköisesti vain tarkoittanut moottoriöljyn vaihtoa.
Siistin oloinen suomi-126.
Kuvisssa aika aukoton huoltokirjahistoria. Ongelmana vaan näen, ettei koko 180 tkm aikana ole merkintöjä vaihteisto-, perä-, tehostimen- ,tai jäähdytinnesteiden vaihdosta. Malliesimerkki 'huolletusta" autosta, johon huolto on todennäköisesti vain tarkoittanut moottoriöljyn vaihtoa.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
"Tehostimen suodatin"
"Tehostimen öljyt"
lukee huoltokirjassa, niin eiköhän ne ole vaihdettu ?
Automaattivaihteistoöljyn ja peräöljyn vaihtojen puuttuvien merkintöjen osalta en näe noissa vanhoissa ongelmaa, jos perä ei äännä ja vaihteisto toimii hyvin. Toisaalta, jostainhan se ongelma tietysti on löydettävä
"Tehostimen öljyt"
lukee huoltokirjassa, niin eiköhän ne ole vaihdettu ?
Automaattivaihteistoöljyn ja peräöljyn vaihtojen puuttuvien merkintöjen osalta en näe noissa vanhoissa ongelmaa, jos perä ei äännä ja vaihteisto toimii hyvin. Toisaalta, jostainhan se ongelma tietysti on löydettävä
wiimax.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Ihan hintaan suhteutettu vaatimus mielestäni.dealer kirjoitti: ↑Pe 17.11.2023 14:34 "Tehostimen suodatin"
"Tehostimen öljyt"
lukee huoltokirjassa, niin eiköhän ne ole vaihdettu ?
Automaattivaihteistoöljyn ja peräöljyn vaihtojen puuttuvien merkintöjen osalta en näe noissa vanhoissa ongelmaa, jos perä ei äännä ja vaihteisto toimii hyvin. Toisaalta, jostainhan se ongelma tietysti on löydettävä
Jos tästä pyydettäisiin 5000€ niin en koko asiasta välittäisi.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Okei, aika suuri merkitys voimansiirron öljyjen vaihtomerkinnällä on sitten tuollaiselle autolle hyväksyttävissä olevaan hintaan.
En ole seurannut mitä nuo maksaa kun ei ole koskaan ollut kiinnostusta ostaa.
En ole seurannut mitä nuo maksaa kun ei ole koskaan ollut kiinnostusta ostaa.
wiimax.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/420/13980090
Kovin siisti, hyvin varusteltu suoli-auto. Jopa sumuvalot ja PLYYSSIVERHOILU, joku velourfani saa varmaan hepulin
On vaan kamala lisäjarruvalo ja 8-reikäset vieläpä väärillä pulteilla. Kuskinpenkki ei kohdallaan ratin kanssa, kuva vääristää?
Hinta kuitenkin kohdallaan vai..? Suomalainenhan ei tosin tunnetusti maksa mistee mittee ja jos maksaa nii helevetin vähän
EDIT: tämähän linkattiin jo edellisessä viestissä
Kovin siisti, hyvin varusteltu suoli-auto. Jopa sumuvalot ja PLYYSSIVERHOILU, joku velourfani saa varmaan hepulin
On vaan kamala lisäjarruvalo ja 8-reikäset vieläpä väärillä pulteilla. Kuskinpenkki ei kohdallaan ratin kanssa, kuva vääristää?
Hinta kuitenkin kohdallaan vai..? Suomalainenhan ei tosin tunnetusti maksa mistee mittee ja jos maksaa nii helevetin vähän
EDIT: tämähän linkattiin jo edellisessä viestissä
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Ei kai ainakaan tän aikakauden Mersuissa kuulukaan olla istuimen keskikohta ja ratti samassa linjassa? En oo ikinä ymmärtänyt, että miksi se noin on, mutta ei se toisaalta ole mitään koskaan haitannutkaan.
Ei sillä, etteikö kuva voisi vääristääkin.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Niin ei se omassanikaan ole täysin suorassa, mutta tuossa kuvassa näyttää että olisi enemmän kuin normaalin verran Laitetaan mahdollisen kuvavääristymän piikkiin
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Tämä oli eilen huudettavana, ei myyty 8155 eurolla. Kuulin että oli ollut pohjoisemmassa myynnissä ja hakivat 14k.
https://huutokaupat.com/4524227/mercedes-benz-420-1989
Onko tuo oikeasti niin hyvä? Saattaa ollakin, siksi kyselen. Jalopuissa kuskin puolella on jotain kulumaa, kuvista ei saa selvää, ja kuvat muutenkin huonoja; ei edistä myyntiä.
Historiaa saisi olla kirjattuna, ja mielellään dokumentoituna jos halutaan hyvää hintaa.
https://huutokaupat.com/4524227/mercedes-benz-420-1989
Onko tuo oikeasti niin hyvä? Saattaa ollakin, siksi kyselen. Jalopuissa kuskin puolella on jotain kulumaa, kuvista ei saa selvää, ja kuvat muutenkin huonoja; ei edistä myyntiä.
Historiaa saisi olla kirjattuna, ja mielellään dokumentoituna jos halutaan hyvää hintaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Huolimatta siitä että taas tulee paskaa niskaan:
Muistelisin tämän auton olleen myynnissä jokunen vuosi sitten ennen ylimaalausta. Siinä oli sanomista ovissa, kaarissa jne. Hintaa en muista.
Autohan on sittemmin myyntipuheiden mukaan tosiaan ylimaalattu, mutta jos muuta kunnostusta autolle ei ole tehty, niin varmasti perusmätäpaikat pohjasta löytyy. Olen huomannut että lähes kaikkia näitä vanhoja mersuja myydään nykyään kommentilla "pohja kova" (vaikka pintapelleissä olisi sanomista kuinka tahansa, kumma juttu ettei se ruoste tunnu iskevän sinne pohjaan koskaan) Minulle on tullut tästä mielikuva moni kakku päältä kaunis. Mutta kieropalkinnoksihan tämä on mennyt kun tuntuu tulevan myyntiin puolen vuoden välein aina eri puolella Suomea.
Hyvät varusteethan tuossa sinällään on ja tuon värinen veluuri on jo harvinainen. Liekkö tuohon ilmanputsari vaihdettu kun luullakseni pikkukaseissa on aina ollut yhden putken putsari. Tässä näyttää olevan kaksi....Ja kuskinpenkki tiétenkin pehmyt. Helppoja asioita korjata jos vain viitsisi kun kerran hyvää hintaa haetaan ja on nähty vaiva maalata koko auto.
EDIT: varustelistalta näyttää puuttuvan taka-akselin säätö (hydraulisäiliö on ainakin konehuoneessa)
Muistelisin tämän auton olleen myynnissä jokunen vuosi sitten ennen ylimaalausta. Siinä oli sanomista ovissa, kaarissa jne. Hintaa en muista.
Autohan on sittemmin myyntipuheiden mukaan tosiaan ylimaalattu, mutta jos muuta kunnostusta autolle ei ole tehty, niin varmasti perusmätäpaikat pohjasta löytyy. Olen huomannut että lähes kaikkia näitä vanhoja mersuja myydään nykyään kommentilla "pohja kova" (vaikka pintapelleissä olisi sanomista kuinka tahansa, kumma juttu ettei se ruoste tunnu iskevän sinne pohjaan koskaan) Minulle on tullut tästä mielikuva moni kakku päältä kaunis. Mutta kieropalkinnoksihan tämä on mennyt kun tuntuu tulevan myyntiin puolen vuoden välein aina eri puolella Suomea.
Hyvät varusteethan tuossa sinällään on ja tuon värinen veluuri on jo harvinainen. Liekkö tuohon ilmanputsari vaihdettu kun luullakseni pikkukaseissa on aina ollut yhden putken putsari. Tässä näyttää olevan kaksi....Ja kuskinpenkki tiétenkin pehmyt. Helppoja asioita korjata jos vain viitsisi kun kerran hyvää hintaa haetaan ja on nähty vaiva maalata koko auto.
EDIT: varustelistalta näyttää puuttuvan taka-akselin säätö (hydraulisäiliö on ainakin konehuoneessa)
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Kiitos Erkka! Kuulemma Oulun jaoksen facebook sivuilla ollut tarjolla. Huusin hetken mutta jätin siihen kun oli outo kutina että ei ole ehkä sittenkään priima.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/13261524
Tuota ässää joskus katsoin itsellekin, hinta oli tuolloin murto-osa nykyisestä. Auton kunnosta saa itse päätellä loput.
Tuota ässää joskus katsoin itsellekin, hinta oli tuolloin murto-osa nykyisestä. Auton kunnosta saa itse päätellä loput.
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Taksimersu"
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Taksimersu"
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
onpa pitkä peruutus tullut maalauskammioon