W124 300D ei pysy kylmänä käynnissä?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Asiila
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 30.10.2023 23:26

W124 300D ei pysy kylmänä käynnissä?

Viesti Kirjoittaja Asiila »

Taustatarinaa: moottoriin tehtiin kansiremontti ja samalla vaihdettiin syöttöpumppu, kun alkoi täysin puskista käymään viidellä ja alkoi jumalaton huohotus.
Kansiremontin jälkeen käy nyt nätisti kaikilla ja huohotus väheni vaikkakin on edelleen runsaampaa aikaisempaan verrattuna.

Noh, itse pääongelmana on nyt se, että moottori ei halua kylmänä pysyä käynnissä ilman kaasulla avittamista. Lämpimänä ei mitään ongelmia ja kulkee kuin pitääkin.
Syöttöpumppua on yritetty säädellä suuntaan ja toiseen tuloksetta (pumppu on otettu turbosta, jos sillä on merkitystä), ja alkaa oma pää pikkuhiljaa lyömään tyhjää tämän kanssa...

Olisko täällä kellään ollut samanlaista ongelmaa tyhjäkäynnin kanssa? Aikaisempia ketjuja selailtu mutta ei ole löytynyt osuvaa ratkaisua.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17245
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W124 300D ei pysy kylmänä käynnissä?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ilmeisesti joutokäynnin nosto kylmänä ei toimi, olihan pumppu samanlainen eli ELR varustettu jos autossa on ELR tai alipaineella toimivalla joutokäynnin nostolla jos autossa on sellainen ?
wiimax.fi
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: W124 300D ei pysy kylmänä käynnissä?

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

dealer kirjoitti: Ti 31.10.2023 06:37 Ilmeisesti joutokäynnin nosto kylmänä ei toimi, olihan pumppu samanlainen eli ELR varustettu jos autossa on ELR tai alipaineella toimivalla joutokäynnin nostolla jos autossa on sellainen ?
Ja jos tästä on kysymys, kuten hyvin todennäköistä on, niin minullapa olisi tarjota ratkaisu ongelmaan:

Mulla on autossa pumppu, jonka sinä tarviisit ja sulla on autossa pumppu, jonka minä tarviisin. Tokkopa vaiheltais...? :wink:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Vastaa Viestiin