Taustatarinaa: moottoriin tehtiin kansiremontti ja samalla vaihdettiin syöttöpumppu, kun alkoi täysin puskista käymään viidellä ja alkoi jumalaton huohotus.
Kansiremontin jälkeen käy nyt nätisti kaikilla ja huohotus väheni vaikkakin on edelleen runsaampaa aikaisempaan verrattuna.
Noh, itse pääongelmana on nyt se, että moottori ei halua kylmänä pysyä käynnissä ilman kaasulla avittamista. Lämpimänä ei mitään ongelmia ja kulkee kuin pitääkin.
Syöttöpumppua on yritetty säädellä suuntaan ja toiseen tuloksetta (pumppu on otettu turbosta, jos sillä on merkitystä), ja alkaa oma pää pikkuhiljaa lyömään tyhjää tämän kanssa...
Olisko täällä kellään ollut samanlaista ongelmaa tyhjäkäynnin kanssa? Aikaisempia ketjuja selailtu mutta ei ole löytynyt osuvaa ratkaisua.
W124 300D ei pysy kylmänä käynnissä?
Re: W124 300D ei pysy kylmänä käynnissä?
Ilmeisesti joutokäynnin nosto kylmänä ei toimi, olihan pumppu samanlainen eli ELR varustettu jos autossa on ELR tai alipaineella toimivalla joutokäynnin nostolla jos autossa on sellainen ?
wiimax.fi
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: W124 300D ei pysy kylmänä käynnissä?
Ja jos tästä on kysymys, kuten hyvin todennäköistä on, niin minullapa olisi tarjota ratkaisu ongelmaan:
Mulla on autossa pumppu, jonka sinä tarviisit ja sulla on autossa pumppu, jonka minä tarviisin. Tokkopa vaiheltais...?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.