W221 S-Sarjan madaltaminen

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Erik91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: La 10.12.2016 01:07

W221 S-Sarjan madaltaminen

Viesti Kirjoittaja Erik91 »

Moi kaikki osaavat! :)

Nytten pitäisi saada ässää vähän alemmas kun kohta saapi laittaa kesä tossut alle. Olen lukenut ja ymmärtänyt että voi säätä testerillä ja "lowering linkeseillä", halusin tietää että mikä näistä olisi parempi vaihtoehto, ja onko kukaan teistä tehny tämän? Onko eroa esimerkiksi varustetasosta, mitä voi tehdä ja miten? En etsi mitään tontti madallusta vaan, vähäsen vaan että saa vanteet istumaan paremmin.

Kiitollinen avusta! :)
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Re: W221 S-Sarjan madaltaminen

Viesti Kirjoittaja maketap »

Erik91 kirjoitti:Moi kaikki osaavat! :)

Nytten pitäisi saada ässää vähän alemmas kun kohta saapi laittaa kesä tossut alle. Olen lukenut ja ymmärtänyt että voi säätä testerillä ja "lowering linkeseillä", halusin tietää että mikä näistä olisi parempi vaihtoehto, ja onko kukaan teistä tehny tämän? Onko eroa esimerkiksi varustetasosta, mitä voi tehdä ja miten? En etsi mitään tontti madallusta vaan, vähäsen vaan että saa vanteet istumaan paremmin.

Kiitollinen avusta! :)

ABC alustan joutuu laskeen "lowering linkseillä". normi airmatic laskeutuu starilla ja linkseillä.
ja on myös myynnissä sellaisia boxeja jolla pystyy alustaa laskemaan ja nostamaan mielensä mukaan auton sisältä, niillä hintaa aika reippaasti.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Erik91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: La 10.12.2016 01:07

Re: W221 S-Sarjan madaltaminen

Viesti Kirjoittaja Erik91 »

Kiitos vastauksestasi! Tuo ABC on vissiin se active body control, varustelistassa ei ainkaan lue siitä eli on vissiin normi airmatic silloin? Mitä suosittelette, starilla vai niillä lowering linkseillä? Onko samat lowering linksit airmaticille sekä abclle?

Suuri kiitos etukäteen! :)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12597
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W221 S-Sarjan madaltaminen

Viesti Kirjoittaja epk »

starilla koittaa, voi sen 1-2cm saada.


Tietääkös joku millä sais kehitysvalikot w221 airmaticin kohille, sais enempikin madaltaa... ???!?!!?
Erik91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: La 10.12.2016 01:07

Re: W221 S-Sarjan madaltaminen

Viesti Kirjoittaja Erik91 »

Okei! Onko kukaan laittanu noita lowering linksejä? Kattelin että saa suhteellisen halvalla niitä 100-130e sunnilleen, veikkaan että staarilla säätäminen on aika kallista hommaa, kun ite vois vissiin säätää linkseillä miellyttävään korkeuteen. En kyllä hae suurta muutosta, mutta vaan ett vanteet istuisi vähän paremmin. Olis kiva kuulla kokemuksia, joten jos joku on niitä asennellu olis kiva kuulla mimmone prosessi ja onko toiminu hyvin? Sekä starilla muokkaaminen, kuinka kallista jne.

Kiitoksia! :)
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Re: W221 S-Sarjan madaltaminen

Viesti Kirjoittaja maketap »

Erik91 kirjoitti:Kiitos vastauksestasi! Tuo ABC on vissiin se active body control, varustelistassa ei ainkaan lue siitä eli on vissiin normi airmatic silloin? Mitä suosittelette, starilla vai niillä lowering linkseillä? Onko samat lowering linksit airmaticille sekä abclle?

Suuri kiitos etukäteen! :)
Linkseistä ei tietoa. Ei ole itselläkään kokemusta ässän madalluksesta mutta, osaava starin käyttäjä madaltaa sen helposti.
starilla koittaa, voi sen 1-2cm saada
Eikö muka enempää Saa?
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Re: W221 S-Sarjan madaltaminen

Viesti Kirjoittaja terokoo »

Saa starilla vaikka kuinka alas. Ja tallennettua. Kun osaa. Onhan siitä juttua täällä ollutkin.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W221 S-Sarjan madaltaminen

Viesti Kirjoittaja noroljan »

terokoo kirjoitti:Saa starilla vaikka kuinka alas. Ja tallennettua. Kun osaa. Onhan siitä juttua täällä ollutkin.
Kyllähän se aika nopeasti menee raja-arvoista pihalle (Eikä aina tallenna vaikka ollaan raja-arvoissakin.). Ehkä en sitten vaa osaa. (Tietystä kulmasta kun lähtee tekemään saa tallennettua vähän alemmas, mutta ei se montaa senttiä ole ainakaan W164:ssä tai W220:ssa.)
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12597
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W221 S-Sarjan madaltaminen

Viesti Kirjoittaja epk »

terokoo kirjoitti:Saa starilla vaikka kuinka alas. Ja tallennettua. Kun osaa. Onhan siitä juttua täällä ollutkin.
nimeomaan 221 kori ? 211 meneekin helposti...
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Re: W221 S-Sarjan madaltaminen

Viesti Kirjoittaja terokoo »

epk kirjoitti:
terokoo kirjoitti:Saa starilla vaikka kuinka alas. Ja tallennettua. Kun osaa. Onhan siitä juttua täällä ollutkin.
nimeomaan 221 kori ? 211 meneekin helposti...
No kun on jo pari vuotta aikaa kun toi oma 221 pudotettiin niin aika pelaamista se oli. Niitten arvojen kanssa pelattiin helvetisti ja tallentui ja ei tallentunut. Kuitenkin siitä saatiin riittävän matala. Siis useemman sentin. Niin että 21" istui nätisti. Jälkeenpäin eräs velho forumilta kertoi että on mahdollista saada vaikka kuinka alas. Katotaan jos joku asiasta enemmän tietävä vastais tähän ketjuun onko totta vai ei.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12597
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W221 S-Sarjan madaltaminen

Viesti Kirjoittaja epk »

okkei. Ainakin 211 korissa pitkään kiertänyt jotain legendaa että tallenna sitä kulmaa ensin ja tätä , se on ihan tuubaa ja pelleilyä ainakin 211 korin kanssa.

Tiedä sitten tosiaan onko toimiva tapa 221sen kanssa :think:
Avatar
piippu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 08.12.2004 00:59
Paikkakunta: Härmä/Forssa

Re: W221 S-Sarjan madaltaminen

Viesti Kirjoittaja piippu »

noroljan kirjoitti:
terokoo kirjoitti:Saa starilla vaikka kuinka alas. Ja tallennettua. Kun osaa. Onhan siitä juttua täällä ollutkin.
Kyllähän se aika nopeasti menee raja-arvoista pihalle (Eikä aina tallenna vaikka ollaan raja-arvoissakin.). Ehkä en sitten vaa osaa. (Tietystä kulmasta kun lähtee tekemään saa tallennettua vähän alemmas, mutta ei se montaa senttiä ole ainakaan W164:ssä tai W220:ssa.)
Kyllä saa W220 pudotettua ihan tonttiin ja tallennettua! Nimimerkillä: kaksi kesää ajaneena kynnykset maata viistäen :thumbup:

Mutta sitten tulin järkiini ja nykyään mennään jälleen lähellä alkuperäistä korkeutta (ei kestäny hermo sitä hemmetin kivirekeä, jossa joustoa jäljellä muutama sentti ja meno huomattavasti jäykempää, kuin jäykimmällä asennolla napista painelemalla...johonkin racing vehkeeseen sopii semmonen kyyti, mutta ässä on ihan väärä valinta sellaista kyytiä haluavalle)
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
Erik91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: La 10.12.2016 01:07

Re: W221 S-Sarjan madaltaminen

Viesti Kirjoittaja Erik91 »

Kiitos kaikki tiedoista! Ehkä pitäis käydä staarilla kattomas miltä näyttää, ne linksit antaa taas enemmän mahdollisuutta, ja säätä omaan makuun kun vähän ajelee ja kokeilee. Vissiin aika kallista hommaa se säätäminen jos alkaa olla säätämässä monta kertaa, tuskinpa saa miellyttävän heti jos on vaikea saada säädöt kohille. Olen ite pohjanmaalta, onko tietoa hyvästä paikasta lähistössä missä vois käydä kattomassa säätöjä? 100-150km etäisyydellä. :)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12597
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W221 S-Sarjan madaltaminen

Viesti Kirjoittaja epk »

epk kirjoitti: Ma 13.03.2017 17:49 starilla koittaa, voi sen 1-2cm saada.


Tietääkös joku millä sais kehitysvalikot w221 airmaticin kohille, sais enempikin madaltaa... ???!?!!?
onkos tähän jotain kehitystä tullut vai pitääkö tangot taas värkätä :thumbdown: :thumbup: :problem:
Avatar
anselmi123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
Paikkakunta: LPR

Re: W221 S-Sarjan madaltaminen

Viesti Kirjoittaja anselmi123 »

https://mbworld.org/forums/w211-amg/326 ... -pics.html tohon tyyliin onnistui ainakin W219. Oisko samantyylisel setillä myös W221?

E: Vai eiks tuohon tyyliin saa riittävästi?
Star C3 @LPR
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: W221 S-Sarjan madaltaminen

Viesti Kirjoittaja mpower »

Herätän kysymyksen, miksi pitää autoa madaltaa? Hidastaakseen vauhtia auton kohdatessa töyssyn ja muita häiritäkseen,
ja liikenteen sujuvuutta töyssyissä, vai mikä idea!? :)
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12597
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W221 S-Sarjan madaltaminen

Viesti Kirjoittaja epk »

anselmi123 kirjoitti: Ke 20.12.2023 19:51 https://mbworld.org/forums/w211-amg/326 ... -pics.html tohon tyyliin onnistui ainakin W219. Oisko samantyylisel setillä myös W221?

E: Vai eiks tuohon tyyliin saa riittävästi?
Ei ole sama 221ssä joten ei saa tuota kautta kuin sen sentin pari alemmas.


mpower kirjoitti: Ke 20.12.2023 20:56 Herätän kysymyksen, miksi pitää autoa madaltaa? Hidastaakseen vauhtia auton kohdatessa töyssyn ja muita häiritäkseen,
ja liikenteen sujuvuutta töyssyissä, vai mikä idea!? :)
221 on niitä autoja mitkä tehtaalta tullessaan ovat ikävän oloisia lullia ajoltaan (ilma-alusta), omaan makuun, mutta sen kun madaltaa ja laittaa mataprofiili renkaat tulee älyttömän makia ajolleen eli mukavuus painotteinen mutta ei turhia "kellu". Voisi sanoa että orkkiksena amerikkais tyylinen alusta, madalluksen jälkeen euro tyylinen :wave:
Vastaa Viestiin