W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
dneproshin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
Paikkakunta: Joutseno

Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Puskurien ym. muoviosien kokoamisen yhteydessä havaitsin pesunestevuodon keulassa kuskin puolella. Sininen jäätynyt tippa näkyy ao. kuvissa, kun tarkkaan katsoo:

Kuva

Kuva

Pesunestesäiliöhän se siellä tiputtelee:

Kuva

Tai ehkä pumppu... Takimmainen eli oletettavasti takalasinpesurin pumppu näyttää kostealta:

Kuva

Motonetista uusi tilalle ja vaihtoon. Kuvassa vanha osa (VDO) ja uuden pakkaus:

Kuva

Sama osa näyttäisi käyvän myös tuulilasin pesupumpuksi.

Vaihdon jälkeen vaikuttaa toistaiseksi hyvältä (mutta seurataan tilannetta...):

Kuva

Motonetista ostin taas, vaikka monta kertaa jo luvannut että en sieltä varaosia enää osta... Tuote 12-1381, 11.90€:
https://www.motonet.fi/tuote/pesunestep ... ct=12-1381

Vertailun vuoksi täsmälleen saman tuotteen hinnat virossa:
https://www.avaruosad.ee/fi/varuosad/pr ... n/107_818/ 3.41€
https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... 818-topran 3.92€

Autodocilla:
https://www.autodoc.fi/topran/2724184 8.23€

Kyllä, jatkossakin aion yrittää hankkia varaosani etelänaapurista...

Jossain oli kehuttu tätä kotimaista pp-market-verkkokauppaa... Noh, siellä sentään vain tuplahinta :D:
https://ppmarket.fi/pesunestepumppu-las ... an-107-818 6.50€
dneproshin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
Paikkakunta: Joutseno

Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Autotallia pitäisi saada tyhjennettyä...

Kuva

163:n etusiipien alanurkat puhalsin ja maalasin. Sisäpuolelle kotelosuojaa ja autoon kiinni:

Kuva

Uudet etulyhdyt (132 €/kpl):

Kuva

Auto kasassa ja pyörillään taas:

Kuva

Roiskeläpät laitoin, mielestäni sopivat tyylillisesti hyvin tällaiseen autoon:

Kuva

Tilasin tuolta, n. 20€/pari eli yht. 40 euroa maksoivat (koko 6):
https://www.virtasenkauppa.fi/roiskelappa-2-kpl-42999

Yleismalli, mutta sopivuus 163:een varsin hyvä.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Hyvää tarinaa ja mukava lukea. Meille tuli juuri Facelift 2002 270 CDI tuon jo vuosia talossa olleen Prefacelift 430 kaveriksi.

Siihen liittyen, mitkä valot tuossa autossasi on? Ei näy pesureita, joten onko halogeenit? Tuossa meidän 270:ssä on Xenonit ja toinen ilmeisesti ainakin Bi-xenon, kun valokuvio muuttuu pitkillä. Toinen on varmaan rikki kun ei kuvio muutu. tai sitten toinen vaihdettu erilaiseksi. Pesurit taas löytyy tästä omasta.

Yritin selvitellä asiaa, kun kantakortissa ei ole 612 koodia (kuten ei näy sinullakaan olevan etusivunlistassa), niin halogeenitkö silloin on alunperin ollut..?

Aika kauan näiden mersujen kanssa pelleilleenä tuli uusi juttu heti vastaan, kun Ostettaessa toinen pitkäpolttimo oli pimeänä ja pitkien merkkivaloa ei näkynyt, (uudella polttimolla ei tullut kuntoon). Faceliftissä onkin näköjään valtavirrasta poiketen oma rele ja sulakkeet pitkille, josta samasta (oliko vasemmanpuolen sulakkeesta) tulee myös tuo mittariston pitkien merkkivalo. Wississä oli lisäpitkien kytkentää ohje, jossa vaan sulake vaihdettiin isommaksi ja jossain versioissa edessä on johdot jo valmiinakin, Täytyy niitä vielä etsiä.

Roiskeläpät on kanssa hankintalistalla, joten hyvä postaus niistäkin juuri sopivasti! Alkuperäiset (jopa käytetyt) tuntuu olevan vaikeaa löytää.

Edit: noissa tilaamissasi TYCin valossahan lukee selvästi H7/H7 kun tarkemmin katsoi :thumbup:
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
dneproshin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
Paikkakunta: Joutseno

Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Kiitos kommentista! H7:t ovat tosiaan, nyt kun sain suuntauksen suurin piirtein kohdilleen niin näkee noilla kohtalaisesti. Muuten TYC:in laatu ei oikein vakuuta, umpioissa oli huurua sisällä jo heti ekojen sadepäivien jälkeen...

Lisäpitkät olisi suunnitelmissa itsellänikin, katsoo nyt milloin saa aikaiseksi... Enimmäkseen valaistuilla teillä ajot kuitenkin.

Roiskeläppiä ei tosiaan oikein löydä mitään mistään... Onneksi nuo yleismalliset sopivat noinkin hyvin. 124:seen ostaisin kanssa läpät jos jostakin saisi, alkuperäiset toki ensisijaisesti.
dneproshin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
Paikkakunta: Joutseno

Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Tässäpä vielä pari kuvaa miten toteutin roiskeläppien kiinnityksen 163:een.

Edessä:

Kuva

Takana:

Kuva

Olihan noissa aikamoinen säätäminen... Silmämääräinen asettelu, mihin sitä uskaltaisi reikiä laittaa... No kynällä jotain merkkiä ja 10 mm reikämeistillä roiskeläppään kolot... Sitten taas sovitus => Hyvältä näyttää... 8 mm poralla reikää autoon vaan sitten :o Sitten muovinastoilla kiinni ja yleisilmeen tarkastus => Hmm... ihan ok mutta pari reikää jouduin laittamaan uusiksi, olisi muuten jäänyt yksi läppä häiritsevän paljon eri asentoon kuin muut...

Muovinastat hankin motonetista:
https://www.motonet.fi/tuote/muoviniitt ... ct=47-1798

Restagraf 10735 = loistava tuote. Käy ja tarttuu 8mm reikään kuin tauti, kestää ikuisesti ja on helppo purkaa ja koota. Soveltuu myös esim. 163:n pohjamuovien kiinnitykseen, käy suoraan alkuperäisten (huonompien) kiinnikkeiden tilalle. Maksavat noin luokkaa euron per kappale.
dneproshin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
Paikkakunta: Joutseno

Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Katsastuksessa käytin:

Kuva

Eli melkein 8000 km kesti FAG:n osa (sisempi raidetangon pää)... Valot olisin voinut tietty tarkistaa ja vaihtaa etukäteen, ei vaan sääolosuhteet oikein suosineet niin jäi tekemättä... Kilven valot eivät lie ole toimineet koko omistusaikana, niistä on tainnut tulla korjauskehotus joka kerta... Jostain syystä ko. valot aina syynäävät tarkkaan, sen sijaan nyt tai edelliselläkään kerralla ei tullut huomautusta toimimattomasta oikean puolen peilivilkusta... Kai sekin pakollinen varuste olisi?

Lumentulo otti sen verran päähän että vein ihan pajalle vikalistan kanssa:

Kuva

Kallista on tuo korjaustyön teettäminen... Rapiat sata euroa tunti näköjään. Korkeuden säätö ja kilven valojen toimimattomuus johtuisi siis korkeussäädön katkaisijasta, joka olisi oikosulussa... Jotain kahdeksan kymppiä maksaisi kuulemma osa, jätin vielä mietintämyssyyn korjatako vai ei... Itselle ihan sama toimivatko kilven valot ja ajovalojen korkeussäätöäkään en ole ikinä tarvinnut missään autossani...

Suuntausraportti:

Kuva

Eli ilmeisesti vaan säätivät aurauksen... Tuntuma ei muuttunut mielestäni mihinkään suuntaan, edelleen vaeltelee suoralla tiellä kuten ennenkin...
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 987
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja Orlov »

80€ ole mitään osasta, jos sillä saa jotain toimimaan :)
Hyvin on edennyt tämä projekti :thumbup:
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 987
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Se täytyy tunnustaa, ettei kyllä mikään ota enemmän hattuun, kun joku huntin tuntiveloitus :lol:
Mut itsellä kun oli tilat, niin eipä se loppupelissä ole hinta eikä mikään. Tosin kyvyttömyys hoitaa mitään tuohon hintaan on se mikä korpeaa rotan lailla
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Aika erikoinen tuo korkeudensäätöön puuttuminen katsastuksessa, varsinkin kun on H7:kat, jotka ei tarvitse automaattista säätöäkään. Meillä W164:sessa on Halogeenit ja siinä ilmeisesti automaattinen korkeudensäätö, kun ei mitään kytkintä löydy ja taas tuossa 430 W163:sessa Xenonit ja niissä manuaalinen säätö, eli ihan väärinpäin asia, muttei kukaan mitään ole sanonut näistä.

Onko noissa TYCeissä korkeudensäätömoottoreita ollenkaan tai siirsitkö vanhasta ne? Yhteen autoon tuollaiset TYC tarvikeumpiot laitoin ja niihin olisi pitänyt siirtää moottorit alkuperäisistä valoista. Tosin ne ei sopineet niihin, joten jäi pois kokonaan.

Valojen korkeudensäätöpotikan ja rekisterikilpienvalojen yhteyttä en nyt ihan ymmärrä. Voihan sen katkaisijan irroittaa töpselistä ja katsoa syttyykö silloin valot. vähän epäilen asiaa.

Laitoin nuo samat roiskeläpät tilaukseen, ihan mukavasti näyttää sopivan.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 987
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Näissä on niin paljon kytketty toimintoja keskusyksiköiden välillä, jokuhan näitkin osaa hoidella? Mutta siihen asti en epäilisi niiden sidonnaisia ominaisuuksia
Jopa minä ymmärrän jotain tuosta logiikasta, en sano että ymmärrän, sanon että ymmärrän jotain!

Sen sanon että ohjelmointi on täysin logistiikasta riippumatonta, ihan sama onko sulla jokin *

Ja samaan syssyyn muistutan manuaalisesta diagnostiigasta, esim sen jälkeen kuin kun ohjelma on virheestä ilmottanut, saattaaa olla huonoa informaatiota, kun ei lukukyky osaa analysoida
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Orlov kirjoitti: La 02.12.2023 21:01 Näissä on niin paljon kytketty toimintoja keskusyksiköiden välillä, jokuhan näitkin osaa hoidella? Mutta siihen asti en epäilisi niiden sidonnaisia ominaisuuksia
Jopa minä ymmärrän jotain tuosta logiikasta, en sano että ymmärrän, sanon että ymmärrän jotain!

Sen sanon että ohjelmointi on täysin logistiikasta riippumatonta, ihan sama onko sulla jokin *

Ja samaan syssyyn muistutan manuaalisesta diagnostiigasta, esim sen jälkeen kuin kun ohjelma on virheestä ilmottanut, saattaaa olla huonoa informaatiota, kun ei lukukyky osaa analysoida
W163:ssa ei ole SAMia, joka ohjaisi valoja, myöskään AAM tai EAM ei niitä rekisterikilvenvaloja tässä ilmeisesti ohjaa (Ei ainakaan ollut ohjausmahdollisuutta starissa erikseen rek.valoille.).

Sama sulake on rekisterikilvenvaloilla ja korkeudensäätökytkimellä (Vai tarkoittaako pelkkää taustavaloa tuo teksti.), mutta jos se on pimeänä, niin on sen jälkeen moni muukin pimeenä autosta:
Näyttökuva 2023-12-02 215027.jpg
(Klikkaa isoksi)

Joten ihan heti ei ainakaan muuta yhteyttä noiden ongelmien välillä löytynyt. Sulakkeesta nyt helpoin lähteä liikkeelle ja jos palaa aina, niin irroittaa sen korkeudensäätökytkimen testiksi. Tuosta 58 Virtapiiristä voisi löytyä myös jotain yhteyttä asiaan, mutta vaatisi lisää tutkimista. (Se on jotenkin AAM:ään yhteyksissä myös, vaikka rele sen tekeekin.)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut noroljan, La 02.12.2023 22:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 987
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Ymmärrän, muttakuitenkin, eikä niin?

Itsekään ymmärrä, mitä olin tuossa muka ymmärtänyt :)

Tässä on ikäänkuin releohjattu todellisuus ja ”virtuaalinen” todellisuus rinnakkain, suluissa siksi kun elintila on kuitenkin rajattu tiettyjen parametrien mukaan. Tässä kohtaa tulee niitä ristiriitoja ohjelmassa, ihmeellisiä päällekkäisiä virheitä, jotka estää epäsuorasti useita toimintoja järjestelmässä
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja karra »

noroljan kirjoitti: La 02.12.2023 20:33 Aika erikoinen tuo korkeudensäätöön puuttuminen katsastuksessa, varsinkin kun on H7:kat, jotka ei tarvitse automaattista säätöäkään.
Valojen korkeudensäätöpotikan ja rekisterikilpienvalojen yhteyttä en nyt ihan ymmärrä. Voihan sen katkaisijan irroittaa töpselistä ja katsoa syttyykö silloin valot. vähän epäilen asiaa.
Rupesin miettimään onko omissa (1998 ja nyt 1999) malleissa mitään korkeudensäätöä ollenkaan.

Tässähän kyse faceliftistä, olisiko siihen tullut enemmin väylätekniikkaa? Ex-1998:ssa oli toinen kilpivalo aina pimeänä, koskaan siitä ei tullut merkintää mutta ei sinne lampunkantaan tullut sähköäkään kun kerran mittasin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Onkohan ollut renkaat epätasapainossa kun on mennyt noin nopeasti (8000 km ) raidetangon nivel?
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja karra »

karra kirjoitti: Su 03.12.2023 09:48
noroljan kirjoitti: La 02.12.2023 20:33 Aika erikoinen tuo korkeudensäätöön puuttuminen katsastuksessa, varsinkin kun on H7:kat, jotka ei tarvitse automaattista säätöäkään.
Valojen korkeudensäätöpotikan ja rekisterikilpienvalojen yhteyttä en nyt ihan ymmärrä. Voihan sen katkaisijan irroittaa töpselistä ja katsoa syttyykö silloin valot. vähän epäilen asiaa.
Rupesin miettimään onko omissa (1998 ja nyt 1999) malleissa mitään korkeudensäätöä ollenkaan.
Kävin katsoos omasta ja onhan siinä korkeudensäätönappula ratin vasemmalla puolella. En tiedä toimiiko ... en uskaltanut pakkasella kokeilla.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja noroljan »

karra kirjoitti: Su 03.12.2023 09:48
noroljan kirjoitti: La 02.12.2023 20:33 Aika erikoinen tuo korkeudensäätöön puuttuminen katsastuksessa, varsinkin kun on H7:kat, jotka ei tarvitse automaattista säätöäkään.
Valojen korkeudensäätöpotikan ja rekisterikilpienvalojen yhteyttä en nyt ihan ymmärrä. Voihan sen katkaisijan irroittaa töpselistä ja katsoa syttyykö silloin valot. vähän epäilen asiaa.
Rupesin miettimään onko omissa (1998 ja nyt 1999) malleissa mitään korkeudensäätöä ollenkaan.

Tässähän kyse faceliftistä, olisiko siihen tullut enemmin väylätekniikkaa? Ex-1998:ssa oli toinen kilpivalo aina pimeänä, koskaan siitä ei tullut merkintää mutta ei sinne lampunkantaan tullut sähköäkään kun kerran mittasin.
W163:sen sähköt on aika vaikea selkoiset, muissa malleissa on ollut SAM ja Näissä AAM (All Activity Module) ja EAM (Extended activity module) ja näissä tullut pitkin vuosia muutoksia.
Ihan ensimmäisissä ei tainnut olla AAM:mää ollenkaan. EAM on ainakin laitettu mallivuodelle 2000.
1.12.99 -> tuli AAM ja EAM. Kaaviot on erilaisia Prefacelift: 12/1999-8/2000 ja 9/2000-8/2001. Sekä Facelift: 9/2001-8/2002 ja 9/2002 ->

9/2000 taisi tulla esim. vaihdelaatikkoon + ja - valinta ja jotain muutakin uusiutui autossa. varsinainen Facelift sitten tuo 9/01->.

Omat autot kuuluu noihin "välimalleihin" (430 Prefacelift: 9/2000-8/2001 ja 270 CDI Facelift: 9/2001-8/2002). Aika paljon on samaa, mutta esim. sulakejärjestys pääasiassa ihan erilainen, eikä ihan pidä paikkaansa edes kaaviot.

AAM ohjaa:
1.JPG
2.JPG

EAM Ohjaa puolestaan:
3.JPG
Ainakin tuosta 1.12.1999 Eteenpäin voi koodata esim. ajovalot päälle aina kuin auton käynnistää.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
dneproshin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
Paikkakunta: Joutseno

Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Kiitos kaikille kommenteista ja hyvistä vinkeistä!

Jos korkeudensäädön saisi toimimaan katkaisijan vaihdolla niin mikäpä siinä, ihan tehtävissä… ei tarvitse kuin löytää jostain uusi tai käytetty ehjä katkaisin. En tosin yhtään luota tuohon Atoyn vikadiagnoosiin. Kiinnostus tutkia asiaa itse pakkasessa on aika lailla nollissa… Samoin kuin rahan kantaminen sinne sun tänne ilman varmuutta osaavatko korjata vian…

Nuo ostamani TYC:n umpiot myytiin sellaisilla spekseillä että säätömoottorit löytyisivät. Ainakin sähköliittimelle oli niissä paikat…

Renkaiden epätasapainoa en voi täysin sulkea pois… Mielestäni kuitenkin painot on kaikki tallella molemmissa sarjoissa ja ajossa ei mitään tärinöitä tunnu. Mahdollisesti 163:ssa voisi olla tuota raidetangon sisänivelien kulumista tyyppivikana? Muutkin ovat siitä maininneet.
dneproshin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
Paikkakunta: Joutseno

Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Jälkinäytöllä tuli käytyä n. kuukausi sitten, vuoden leima heltisi:

Kuva

Korkeussäädöstä ja kilven valoista sanoi että "laitahan kuntoon". Sanoin että "pittääpä tutkia kun ehtii" mutta mielessäni ajattelin että "onneksi tämäkin sekoilu on taas tältä erää ohi, en todellakaan rupea pakkasessa tutkimaan jotain helkkarin korkeussäätöä". Keväämmällä sitten...

Sanoi myös, että toimimaton korkeussäätö = korjauskehotus ja puuttuva korkeussäätö = hylkäys :shock: Sikäli armo kävi oikeudesta, että kojelaudassahan oli pelkkä tyhjä kolo katkaisimen tilalla - menin testailemaan sitä rullaa hetikohta tuon edellä mainitun korjausyrityksen jäljiltä, ja sehän tipahti jonnekin kojelaudan uumeniin koko palikka :lol: Palvelu toki maksoi sen 41.60e - itse olisin osannut rikkoa ihan ilmaiseksi tuonkin :P
Vastaa Viestiin