W 124 320 TE lämmitysjärjestelmän suunitteluvirhe
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
W 124 320 TE lämmitysjärjestelmän suunitteluvirhe
Hei Palstalaiset ! Näin kovilla pakkasilla on pakko käyttää ajossakin Webastoa, että lämpö riittää. Katselin tuota putkien kulkua konetilassa
ja huomioin Webastolle menevien metalliputkien olevan moottorin vieressä olevan metallipalkin päällä eristämättöminä. Uskoisin, että noiden
putkien eristäminen vaikuttaisi lämmittimelle tulevan veden lämpötilaa nostavasti.
ja huomioin Webastolle menevien metalliputkien olevan moottorin vieressä olevan metallipalkin päällä eristämättöminä. Uskoisin, että noiden
putkien eristäminen vaikuttaisi lämmittimelle tulevan veden lämpötilaa nostavasti.
Meseillään
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: W 124 320 TE lämmitysjärjestelmän suunitteluvirhe
Hei Palstalaiset ! Nyt löytyi hyvä putkieriste Rockwool kivivilla putkieriste on paloturvallinen, kun on tuo pakosarja ja pakoputket lähellä.
Sitä on eri kokoja saatavilla noin 10 € / metri.
Sitä on eri kokoja saatavilla noin 10 € / metri.
Meseillään
Re: W 124 320 TE lämmitysjärjestelmän suunitteluvirhe
Virtausnopeus on sen verran kova, ettei noiden metalliputkien pinta-ala juurikaan häviötä aiheuta. Kääri ennemmin koko moottorilohko kivivillaan, jos haluat lämpöhäviötä vähentää. Ja aaltopahvit syylärin eteen. Ja jos lisää hifistellään, korvaa nuo weban putket kupariputkilla, jotka kiedot kierukaksi pakosarjojen ympärille. Mutta varo, ettei keitä
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
500 SEL -86 "Maxi"
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
500 SEL -86 "Maxi"
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: W 124 320 TE lämmitysjärjestelmän suunitteluvirhe
No ei kai se Helsingissä ajeluun vaikuta nuo pienet lämpötila häviöt, mutta täällä Keski - Suomessa - 30 - 34 pakkasilla sillä on jo vaikutusta.
Meseillään
Re: W 124 320 TE lämmitysjärjestelmän suunitteluvirhe
Mitäs se mosalämpö sit näyttää ? Meinaan niitä on omalle kohdalle sattunu muitakin syitä siihen et lämmityslaitteeen tuleva ilma ei ole kuumaaMese 320 TE kirjoitti: ↑Su 07.01.2024 16:37 No ei kai se Helsingissä ajeluun vaikuta nuo pienet lämpötila häviöt, mutta täällä Keski - Suomessa - 30 - 34 pakkasilla sillä on jo vaikutusta.
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: W 124 320 TE lämmitysjärjestelmän suunitteluvirhe
Reilut 90 astetta koneessa, on 92 + termostatti ja etu kromisäleikkö on peitetty. Koneen jäähdytys järjestelmä on pesty kesällä ja uudet nesteet.
Tuo metallipalkki on toiselta puolen pyöräkotelon viimassa jonka päällä putket kulkee.
Tuo metallipalkki on toiselta puolen pyöräkotelon viimassa jonka päällä putket kulkee.
Meseillään
Re: W 124 320 TE lämmitysjärjestelmän suunitteluvirhe
Uutta lämppärin kennoa vaihtamaan, ellei 124:ssä tarkene säässä kuin säässä. Putkien eristäminen on yhtä tyhjän kanssa tässä mallissa.
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: W 124 320 TE lämmitysjärjestelmän suunitteluvirhe
No voiko nuo termostaatin ohjaamat lämmityslaitteen ventiilit jumittua ja eivät aukea täysin auki ? Jotain on nyt pielessä on tässä aiemmin tarennut ajella.
Meseillään
Re: W 124 320 TE lämmitysjärjestelmän suunitteluvirhe
124:ssa mitä niitä minulla on ollu niin lämityslaitteen kennolle menee putki kannen takaosasta melkosuoraan kennolle. Ja jos mosalämpö on tuolla mallilla niin keskisuulakkeista pitäisi tulla yli 90 asteista ilmaa. E300D:ssä mittasin 24 asteen pakkasissa selvästi yli 90 ja 200D jossa 85 termari niin 86 12 asteen pakkasiassa. Kummankin ilma oli niin kuumaa ettei näppejä voinu pitää kuin hetken. Niin ja m ittaus tehtiin II pyörintänopeudella.
Tohon 2satkuun vaihdoin kennon jossain kohtaa. Tossa 300TDT:ssä kun neula on kasikympissä niin siinäkin ilma on todella kuumaa keskeltä.
Vaihtoehtoja on useita miksi tuleva ilma on haaleaa. Kiertovesipumppu ei pelaa, nesteen ohjainventtiili jumittaa (närhenmunat), kennon sivuilla olevat tiivisteet ei ole enää paikoillaan, ja kenno on sisältä kalkkeutunut kuten dealer tossa jo mainitsikin. Jos automaatti ilmastointi niin onko niissä ohjausläppiä mitkä voi tehdä kiusaa?
On liki sata varmaa että lämmityslaitteessa on jokin ihan oikea vika kun tuolla mosalämmöllä ei kabiinissa tarkene.
Tohon 2satkuun vaihdoin kennon jossain kohtaa. Tossa 300TDT:ssä kun neula on kasikympissä niin siinäkin ilma on todella kuumaa keskeltä.
Vaihtoehtoja on useita miksi tuleva ilma on haaleaa. Kiertovesipumppu ei pelaa, nesteen ohjainventtiili jumittaa (närhenmunat), kennon sivuilla olevat tiivisteet ei ole enää paikoillaan, ja kenno on sisältä kalkkeutunut kuten dealer tossa jo mainitsikin. Jos automaatti ilmastointi niin onko niissä ohjausläppiä mitkä voi tehdä kiusaa?
On liki sata varmaa että lämmityslaitteessa on jokin ihan oikea vika kun tuolla mosalämmöllä ei kabiinissa tarkene.
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: W 124 320 TE lämmitysjärjestelmän suunitteluvirhe
Tässä mesessä on tehdas asenteinen Webasto jossa kannen takaosasta lähtee putki ensin Webastolle ja sieltä vasta se menee lämmityslaitteen kennoon.
Meseillään
Re: W 124 320 TE lämmitysjärjestelmän suunitteluvirhe
Ei se putkien vika voi olla, jos ennen ei ole tarvinnut palella. Putkisto on kaiketi ollut aina sama. Eikä weba mitään auta, se ei edes lämmitä jos se siihen virtaava vesi on 80 astetta.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
500 SEL -86 "Maxi"
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
500 SEL -86 "Maxi"
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: W 124 320 TE lämmitysjärjestelmän suunitteluvirhe
Koneseen on tehty pari vuotta sitten kannentiivisteen vaihto ja kannen täys kunnostus. Myös lohko puhdistettiin vesitiloiltaan ja vesipumppu vaihdettiin. Lämmitys järjestelmänhän pitäisi myös ilmautua itsestään.
Meseillään
Re: W 124 320 TE lämmitysjärjestelmän suunitteluvirhe
Mitä ihmettä, oliko noissa ilmastointeja? Luin vastikään lämppärin testausohjetta, jonka mukaan ainakin ilmastoiduissa tuulilasille ei pitäisi tulla kuin 50-asteista ilmaa.Jari Ke kirjoitti: ↑Su 07.01.2024 18:52 124:ssa mitä niitä minulla on ollu niin lämityslaitteen kennolle menee putki kannen takaosasta melkosuoraan kennolle. Ja jos mosalämpö on tuolla mallilla niin keskisuulakkeista pitäisi tulla yli 90 asteista ilmaa. E300D:ssä mittasin 24 asteen pakkasissa selvästi yli 90 ja 200D jossa 85 termari niin 86 12 asteen pakkasiassa. Kummankin ilma oli niin kuumaa ettei näppejä voinu pitää kuin hetken. Niin ja m ittaus tehtiin II pyörintänopeudella.
Tohon 2satkuun vaihdoin kennon jossain kohtaa. Tossa 300TDT:ssä kun neula on kasikympissä niin siinäkin ilma on todella kuumaa keskeltä.
Vaihtoehtoja on useita miksi tuleva ilma on haaleaa. Kiertovesipumppu ei pelaa, nesteen ohjainventtiili jumittaa (närhenmunat), kennon sivuilla olevat tiivisteet ei ole enää paikoillaan, ja kenno on sisältä kalkkeutunut kuten dealer tossa jo mainitsikin. Jos automaatti ilmastointi niin onko niissä ohjausläppiä mitkä voi tehdä kiusaa?
On liki sata varmaa että lämmityslaitteessa on jokin ihan oikea vika kun tuolla mosalämmöllä ei kabiinissa tarkene.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: W 124 320 TE lämmitysjärjestelmän suunitteluvirhe
Ilmastointi on. Pitää huomenna tutkia lisää.
Meseillään
Re: W 124 320 TE lämmitysjärjestelmän suunitteluvirhe
Tässä vielä tuo mainitsemani lämmöntuoton mittaamisohje, viimeinen sivu, kohdat 12-14: http://www.w124performance.com/service/ ... 83-602.pdf
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: W 124 320 TE lämmitysjärjestelmän suunitteluvirhe
Kiitos Timo L Vinkistä ! Tänään otan pois vesikierrosta tuon Webaston ja laitan vesiletkun menemään suoraan kannen takaosasta lämppäriin.
Myös tarkastan ja vaihdan termoistaatin se on aika vanha 5 - 6 vuotta. Noilla konsteilla selviää minne tuo häiriö kohdistuu.
Myös tarkastan ja vaihdan termoistaatin se on aika vanha 5 - 6 vuotta. Noilla konsteilla selviää minne tuo häiriö kohdistuu.
Meseillään
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: W 124 320 TE lämmitysjärjestelmän suunitteluvirhe
Hei Palstalaiset ! Näköjään kaikkissa varaosaliikkeissä ole myytävänä 92 asteen termostaatteja Merteililtä löytyy.
Meseillään
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: W 124 320 TE lämmitysjärjestelmän suunitteluvirhe
Hei Palstalaiset ! Onko mahdollista, että näissä Saksasta uitetuilla Mersuissa olisi pienempi lämppärin kenno ?
Meseillään
Re: W 124 320 TE lämmitysjärjestelmän suunitteluvirhe
Moottorin lämpötila on kerrotun mukaan ollut 90 astetta, joten termostaatin vaihtaminen ei taida auttaa.
Lämmityslaitteet on samat riippumatta alkuperäisestä vientimaasta.
Näissä kenno alkaa hyvin harvoin vuotaa ja lämmöntuottokin pysyy kunnossa, mutta joitain olen itsekin vaihtanut vuosien varrella. Ainakin parissa 124:ssä on ollut sellainen vika, että kenno on mennyt sisältä rikki ja neste on kiertänyt "oikotietä" eli ei ole lämmittänyt koko kennoa.
Viimeksi olen vaihtanut kennon pojan 250TD:hen jossa lämmintä ei tullut kuten pitäisi, siinä oli jälkiasennettu (jo auton meille tullessa viallinen) eberin lisälämmitin jonka kiertoa arveltiin ensin syyksi, mutta sen letkuston poistaminen ei auttanut.
Uudella kennolla auto on todella lämmin. Siinä saattoi olla kalkkeutumaa kennossa, lämmintä tuli muttei tarpeeksi. Kilometrejä oli silloin jotain 800000+ kun jouduttiin kennosavottaan.
Lämmityslaitteet on samat riippumatta alkuperäisestä vientimaasta.
? Eikö tuolla lue että >55 astetta, sanoisin että varmasti tulee ja pitää tulla yli 50-asteista kun kaikki on kunnossa.Timo kirjoitti:...tuulilasille ei pitäisi tulla kuin 50-asteista ilmaa.
Näissä kenno alkaa hyvin harvoin vuotaa ja lämmöntuottokin pysyy kunnossa, mutta joitain olen itsekin vaihtanut vuosien varrella. Ainakin parissa 124:ssä on ollut sellainen vika, että kenno on mennyt sisältä rikki ja neste on kiertänyt "oikotietä" eli ei ole lämmittänyt koko kennoa.
Viimeksi olen vaihtanut kennon pojan 250TD:hen jossa lämmintä ei tullut kuten pitäisi, siinä oli jälkiasennettu (jo auton meille tullessa viallinen) eberin lisälämmitin jonka kiertoa arveltiin ensin syyksi, mutta sen letkuston poistaminen ei auttanut.
Uudella kennolla auto on todella lämmin. Siinä saattoi olla kalkkeutumaa kennossa, lämmintä tuli muttei tarpeeksi. Kilometrejä oli silloin jotain 800000+ kun jouduttiin kennosavottaan.
wiimax.fi
Re: W 124 320 TE lämmitysjärjestelmän suunitteluvirhe
Jep. Mie sainkin lasit vähän aikaa sitten...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 57
- Liittynyt: To 21.09.2023 21:38
Re: W 124 320 TE lämmitysjärjestelmän suunitteluvirhe
Kennoja alkanut moneenkin autoon yleisesti menemään hiljattain. Kennon meno ja paluu putken lämpötila ero ei saa olla liikaa.
Suht uusiakin kikottimia. 10 vuotiasta kiaa ja hyundaita dieselinä jostain syystä tullut useampikin tänä talvena vastaan.
Ja mersuissa vielä osassa malleissa noita silicaattii yllätyksiä paisuntasäiliöissä (2000 lukulaisissa)
Pientä epäilyä huonontuneista materiaaleista ja olisiko jäähdytinnesteissä sattunut jotain ihemeellistä eu:n myötä.
Ja kenno remonttiin kun joudut niin laita sinne laillisista aineista tehty kenno jossa hieman isommat vesikanavat. Tekee ja myy esim Porin seudulla e.mielonen. Ei sitä autodocin kiinalaista.
Suht uusiakin kikottimia. 10 vuotiasta kiaa ja hyundaita dieselinä jostain syystä tullut useampikin tänä talvena vastaan.
Ja mersuissa vielä osassa malleissa noita silicaattii yllätyksiä paisuntasäiliöissä (2000 lukulaisissa)
Pientä epäilyä huonontuneista materiaaleista ja olisiko jäähdytinnesteissä sattunut jotain ihemeellistä eu:n myötä.
Ja kenno remonttiin kun joudut niin laita sinne laillisista aineista tehty kenno jossa hieman isommat vesikanavat. Tekee ja myy esim Porin seudulla e.mielonen. Ei sitä autodocin kiinalaista.
Viimeksi muokannut Raumalainen, Ma 08.01.2024 18:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
08 Clk 220
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: W 124 320 TE lämmitysjärjestelmän suunitteluvirhe
Hei palstalaiset ! Tänään tehdyn koeajon aikana ja sen loppuessa koneen lämpömittari näytti asteikon 80 - 100 astetta ja sen puolivälin alapuolella olevaa lämpöä eli noin reilut 85 astetta ja pakkasta oli -3 astetta. Uusi 92 asteen termari on tulossa vaihdan sen ensin.
Palaan asiaan miten kävi. Täytyy käydä vielä ostamassa tuohon puikkolämpömittariin nappiparisto, että saa selvää noista suuttimista tulevista lämpötiloista.
Palaan asiaan miten kävi. Täytyy käydä vielä ostamassa tuohon puikkolämpömittariin nappiparisto, että saa selvää noista suuttimista tulevista lämpötiloista.
Viimeksi muokannut Mese 320 TE, Ma 08.01.2024 18:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Meseillään
Re: W 124 320 TE lämmitysjärjestelmän suunitteluvirhe
Miten kuumaa ilmaa saat tulemaan lämmityslaitteen kanavista sen jälkeen kun jäähdytysnesteen lämpö on noussut letkuissa ja putkissa 90c ( todettu kädellä ja mitattu)
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: W 124 320 TE lämmitysjärjestelmän suunitteluvirhe
Kädellä kokeiltu tänään. Mittaan mittarilla, kun saan mittariin uuden patterin.
Meseillään
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: W 124 320 TE lämmitysjärjestelmän suunitteluvirhe
Hei Palstalaiset ! Termari on nyt vaihdettu ja Webaston putket otettu pois kierrosta laittamalla koneen takaa tuleviin metalliputkiin
U - muotoinen 16 mm kumiputki. Heti alkoi tulla kuumenpaa ilmaa lämmityssuuttimista. Kierrosta jäi pois noin 160 cm eristämätöntä metalliputkea. Tätyy käydä ajamassa maantie lenkki, että järjestelmä ilmautuu kunnolla.
U - muotoinen 16 mm kumiputki. Heti alkoi tulla kuumenpaa ilmaa lämmityssuuttimista. Kierrosta jäi pois noin 160 cm eristämätöntä metalliputkea. Tätyy käydä ajamassa maantie lenkki, että järjestelmä ilmautuu kunnolla.
Meseillään
-
- Mersumies
- Viestit: 2446
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W 124 320 TE lämmitysjärjestelmän suunitteluvirhe
Joskus kauan sitten eräässä muuten erittäin kuumassa brittiautossa oli vastaava vika eli kennon toisessa päädyssä oli väliseinä sisäänmenoputken ja ulosmenoputken välillä jolloin neste kiersi puolen kennon mitalta toiseen päätyyn ja toista puolta takaisin.dealer kirjoitti: ↑Ma 08.01.2024 15:10 Ainakin parissa 124:ssä on ollut sellainen vika, että kenno on mennyt sisältä rikki ja neste on kiertänyt "oikotietä" eli ei ole lämmittänyt koko kennoa...
Uudella kennolla auto on todella lämmin. Siinä saattoi olla kalkkeutumaa kennossa, lämmintä tuli muttei tarpeeksi. Kilometrejä oli silloin jotain 800000+ kun jouduttiin kennosavottaan.
Tuolloin viallisen kennon väliseinä oli lahonnut jolloin kuuma neste meni oikotietä suoraan takaisin kennosta kiertoon.
Re: W 124 320 TE lämmitysjärjestelmän suunitteluvirhe
Uutta kennoa vaihtamaan nyt vaan,niin kuin tuolla aikaisemmin on jo ehdotettu.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 57
- Liittynyt: To 21.09.2023 21:38
Re: W 124 320 TE lämmitysjärjestelmän suunitteluvirhe
Ja kannessa ollut aikaisemmin ongelmaa niin. Pakokaasujen tutkiminen jäähdytinnesteestä. Biltemasta saa laitteen alta satasella.
Voipi olla että oijottu koeponnistuksessa tai kannen ja lohkon suoruus mittauksissa.
Voipi olla että oijottu koeponnistuksessa tai kannen ja lohkon suoruus mittauksissa.
08 Clk 220
Re: W 124 320 TE lämmitysjärjestelmän suunitteluvirhe
Onko se kiertovesipumppu varmistettu, että toimii? Mietin vain, että onko siinä webastossa kiertovesipumppu ja sen vuoksi lämpö kiertää paremmin?
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: W 124 320 TE lämmitysjärjestelmän suunitteluvirhe
Alkuperäinen webasto käyttää auton kiertovesipumppua.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi