OM642 kävi ylikierroksilla, nyt ei käynnisty
OM642 kävi ylikierroksilla, nyt ei käynnisty
Moro, auto S350cdi -10, moottori siis OM642.
Ajaessa oli vaihdelaatikon lauhdutinletku irronnut/rikkoontunut ja puhalsi öljyt ulos, öljyn vähentyessä moottori ryntäsi ylikierroksille. Auto sammuksiin ja kärryllä talliin, käynnistettiin kerran ja korjattiin lauhdutinletku ja öljyt laatikkoon.
Ja kun olisi pitänyt käyttää öljyt lämpimäksi niin ei lähde käyntiin, hörähteli muutaman kerran mutta ei käynnisty, star ei anna mitään vikakoodia.
Olisiko tuo kampiakselin asentotunnistimen hammaskehä rikki vai mikä tuli?
Ajaessa oli vaihdelaatikon lauhdutinletku irronnut/rikkoontunut ja puhalsi öljyt ulos, öljyn vähentyessä moottori ryntäsi ylikierroksille. Auto sammuksiin ja kärryllä talliin, käynnistettiin kerran ja korjattiin lauhdutinletku ja öljyt laatikkoon.
Ja kun olisi pitänyt käyttää öljyt lämpimäksi niin ei lähde käyntiin, hörähteli muutaman kerran mutta ei käynnisty, star ei anna mitään vikakoodia.
Olisiko tuo kampiakselin asentotunnistimen hammaskehä rikki vai mikä tuli?
Re: OM642 kävi ylikierroksilla, nyt ei käynnisty
No silloin sieltä tulisi starilla koodi kulma.anturin synkronointiongelmasta tai epäuskottavasta nopeusdatasta. Katso livenä mitä ne anturit näyttää niin ei tarvi arpoo! Mitäs rail paine näyttää, se ei triggaa koodia jossei nouse startissa tarpeeksi. Siellä on myös ihan lista ohjatuista tarkastusksista erilaisiin tilanteisiin, eli nyt 'moottori ei käynnisty' kohdasta eteenpäin...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: OM642 kävi ylikierroksilla, nyt ei käynnisty
Kaikki arvot on livessä rajojen sisällä, eikä käynnisty.
Eikä mitään vikakoodeja...
On tehty kaikki ohjatut tarkastukset, kaikki siltä osin kunnossa
Eikä mitään vikakoodeja...
On tehty kaikki ohjatut tarkastukset, kaikki siltä osin kunnossa
Re: OM642 kävi ylikierroksilla, nyt ei käynnisty
Mitä nuo "ylikierrokset" tässä tapauksessa tarkoittaa?
Re: OM642 kävi ylikierroksilla, nyt ei käynnisty
Oli laatikosta öljyt kadonnu niin oli rynnännyt ylikierroksille, mietin kyllä että onko se edes mahdollista.
Re: OM642 kävi ylikierroksilla, nyt ei käynnisty
Ja siis käynnistettiin kerran tallissa mutta laatikkoöljyjen lisäyksen jälkeen ei lahde käyntiin.
Muutaman kerran hörähti mutta ei käynnistynyt
Muutaman kerran hörähti mutta ei käynnistynyt
Re: OM642 kävi ylikierroksilla, nyt ei käynnisty
Kyllähän se huutaa kun vastus katoaa, mutta ei yhtään sen enempää pitäisi kiertää kuin katsurin polkemana.
Itselleni on käynyt ihan sama, öljynjäähdyttimen liitos irtosi syyläristä ja lootan öljyt tielle. Ei hajonnut kone. Se on tuo tiesuola kauhean kätevä keino uudistaa autokantaa kun nyt halutaan vaihtaa sähkiksiin. Lisää suolaa vaan tielle, niin kierto nopeutuu.
Itselleni on käynyt ihan sama, öljynjäähdyttimen liitos irtosi syyläristä ja lootan öljyt tielle. Ei hajonnut kone. Se on tuo tiesuola kauhean kätevä keino uudistaa autokantaa kun nyt halutaan vaihtaa sähkiksiin. Lisää suolaa vaan tielle, niin kierto nopeutuu.
Re: OM642 kävi ylikierroksilla, nyt ei käynnisty
Eihän nyt vaan olisi remontin yhteydessä tökitty jotain sähköliitintä irti tai löysälle? Maajohdot?
Re: OM642 kävi ylikierroksilla, nyt ei käynnisty
Edellisen kanssa samaa mieltä, jotain on sattunut remontissa.
wiimax.fi
Re: OM642 kävi ylikierroksilla, nyt ei käynnisty
Kaikki kyllä tarkastettiin että on niinkuin kuuluukin, eikä siellä letkun ympärillä oikeen ole mitään liittimiä mitkä voisi irrota.
Täytyy jatkaa tutkimuksia
Täytyy jatkaa tutkimuksia
Re: OM642 kävi ylikierroksilla, nyt ei käynnisty
Ei se pitäisi ihan pienistä ylikierroksista ainakaan itteensä ottaa...
Re: OM642 kävi ylikierroksilla, nyt ei käynnisty
Polttoaineen saanti varmistettu? Ei jätä välttämättä koodeja.
Re: OM642 kävi ylikierroksilla, nyt ei käynnisty
Joo nyt kyllä vaikuttaa siltä että tämä käyntiin lähtemättömyys ei johdu tuosta laatikkoöljy hommasta, sattui vain samaan aikaan niin vähän hämää näitä juttuja.
Täytyy tosiaan tutkia lisää tuota polttoainepuolta, sähköpumppu ainakin pumppaa hyvin suodattimen läpi korkeapainepumpulle asti.
Railpaine on livedatan mukaan reilusti yli vaaditun mutta ei vain käynnisty.
Täytyy tosiaan tutkia lisää tuota polttoainepuolta, sähköpumppu ainakin pumppaa hyvin suodattimen läpi korkeapainepumpulle asti.
Railpaine on livedatan mukaan reilusti yli vaaditun mutta ei vain käynnisty.
Re: OM642 kävi ylikierroksilla, nyt ei käynnisty
Mitä näyttää ahtopaine? Kaasuläppä auki?
Re: OM642 kävi ylikierroksilla, nyt ei käynnisty
Ahtopainetta ei ole kun moottori ei käynnisty.
Kaasuläppä toimii normaalisti.
Kaasuläppä toimii normaalisti.
Re: OM642 kävi ylikierroksilla, nyt ei käynnisty
No en takoittanut että se ahtaisi, mutta kyllä se ahtopaineanturi jotain painetta näyttää, kun se näyttää absoluuttista. Mutta meneekö se alipaineelle startissa?
Re: OM642 kävi ylikierroksilla, nyt ei käynnisty
Jako hypännyt ja siksi ei lähde?
Antureiden synkka?
Kaikki anturit näyttää järkevää lukemaa?
Suuttimet saa virtaa?
Kone pyörii startissa tasaisesti ilman että ontuu?
Antureiden synkka?
Kaikki anturit näyttää järkevää lukemaa?
Suuttimet saa virtaa?
Kone pyörii startissa tasaisesti ilman että ontuu?
Re: OM642 kävi ylikierroksilla, nyt ei käynnisty
Ahtopaine ei startatessa muutu.
Staari näyttää että nokka ja kampiakseli on synkässä.
Anturit näyttää järkeviä lukemia kaikki.
Suuttimien virransaantia ei ole katsottu, täytyy tarkistaa.
Pyörii tasaisesti kun starttaa ei onnu.
Staari näyttää että nokka ja kampiakseli on synkässä.
Anturit näyttää järkeviä lukemia kaikki.
Suuttimien virransaantia ei ole katsottu, täytyy tarkistaa.
Pyörii tasaisesti kun starttaa ei onnu.
Re: OM642 kävi ylikierroksilla, nyt ei käynnisty
Pilotilla kyllä lähtee käymään eli polttoaineen saannissa vika.
Suuttimien virran saanti täytyy kattoa seuraavaksi.
Suuttimien virran saanti täytyy kattoa seuraavaksi.
Re: OM642 kävi ylikierroksilla, nyt ei käynnisty
Ei se oikein polttoaineen saantiin, viittaa, jos startatessa se rail-paine on kuitenkin riittävä. Ruiskutuslupaa eivaan anneta, mutta kun pilotilla se käynnistyy niin alkaa jo ruiskuttaakin. Jos siellä olisi suuttimissa virransaantiongelmaa, se olisi kyllä käydessäkin. Ennenmminkin väärä nopeustieto voisi tuon tehdä. Lämpötilat ovat ok ahto ja polttoaine)? Mystistä tämä...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: OM642 kävi ylikierroksilla, nyt ei käynnisty
Niin no. mitä se käyntiin lähtö tarkalleen tarkoittaa? Jos käy vain sen aikaa kun pilottia ruiskuttaa, niin eihän se saa polttoainetta suuttimista.
Mutta käyvä kone sammutetaan, vaihdetaan letku, eikä käynnisty enää. Kyllä mä nyt vaan sähkökaapeleista/liittimistä vikaa etsisin ja omia jälkiä seuraten. Sitä voi ihan tahattomastikin tönäistä jotain johtoa niin ettei kunnon kontaktia ole tai ole ollenkaan. Vaihtuiko sinne siis öljyputki/letku-yhdistelmä laatikolta asti? Näin oletan. Missäs se kampuran anturi olikaan, jossain siellä vauhtipyörän tienoilla? Mites sen johto/liitin?
Niitä omia jälkiä tässä piti viime viikolla viimeksi seurata kun vaihdoin laturin ja kaikki piti olla kiinni. Akun kenkä kiinni ja jatkuva piipitys, punainen taulu, "drive to workshop without changing gear". Paha ajaa kun ei käynnisty. No, minun piti kiristää se virtanavan ruuvi, jonka hyvin muistan että ajattelin kiristää seuraavaksi. Se ajatus ei vain riittänyt. Se käy niin helposti.
Mutta käyvä kone sammutetaan, vaihdetaan letku, eikä käynnisty enää. Kyllä mä nyt vaan sähkökaapeleista/liittimistä vikaa etsisin ja omia jälkiä seuraten. Sitä voi ihan tahattomastikin tönäistä jotain johtoa niin ettei kunnon kontaktia ole tai ole ollenkaan. Vaihtuiko sinne siis öljyputki/letku-yhdistelmä laatikolta asti? Näin oletan. Missäs se kampuran anturi olikaan, jossain siellä vauhtipyörän tienoilla? Mites sen johto/liitin?
Niitä omia jälkiä tässä piti viime viikolla viimeksi seurata kun vaihdoin laturin ja kaikki piti olla kiinni. Akun kenkä kiinni ja jatkuva piipitys, punainen taulu, "drive to workshop without changing gear". Paha ajaa kun ei käynnisty. No, minun piti kiristää se virtanavan ruuvi, jonka hyvin muistan että ajattelin kiristää seuraavaksi. Se ajatus ei vain riittänyt. Se käy niin helposti.
Re: OM642 kävi ylikierroksilla, nyt ei käynnisty
Eli käykö vain sen aikaa kun pilottia riittää? Jos on näin niin ei saa polttoainetta.
Re: OM642 kävi ylikierroksilla, nyt ei käynnisty
Eikö se starin käynnistä moottori-testikään kerro mitään? Onko muuten muokattu ohjelmaa?
Re: OM642 kävi ylikierroksilla, nyt ei käynnisty
Joo käy vain pilotilla ei muuten.
Kaikki arvot näyttää olevan oikein kun starttaa mutta ei käynnisty.
Kaikki arvot näyttää olevan oikein kun starttaa mutta ei käynnisty.
Re: OM642 kävi ylikierroksilla, nyt ei käynnisty
Starin ohjatut testit eivät ole mulle vielä koskaan kertoneet, että kaikki arvo ok, ei vain käynnisty.
Re: OM642 kävi ylikierroksilla, nyt ei käynnisty
jaa no sitten... tämä on tätä lost in translationia.... käyminen ja "käyminen" on eri asioita No jatketaan seurailua.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: OM642 kävi ylikierroksilla, nyt ei käynnisty
Käynnistys yrityksen jälkeen irroita yksi hehku , jos se on märkä polttoainetta todennäköisesti on, mittaa puristuspaineet. Jos kuiva ei polttoainetta,
suutinrunko irti ja testiin.
suutinrunko irti ja testiin.
Re: OM642 kävi ylikierroksilla, nyt ei käynnisty
Nyt auto käy ja kukkuu.
Korkeapainepumpun vaihto auttoi asiaan, staari näytti kyllä rail-paineeksi käynnistysyrityksessä yli 300bar mutta tuottoa ei sitten vissiin ollutkaan tarpeeksi kun ei lähtenyt käyntiin.
Olisikohan se ehkä ylikierroksilla käynti rikkonut pumpun vai oliko sattumaa että samaan aikaan kaksi eri vikaa, no joka tapauksessa taas käy.
Korkeapainepumpun vaihto auttoi asiaan, staari näytti kyllä rail-paineeksi käynnistysyrityksessä yli 300bar mutta tuottoa ei sitten vissiin ollutkaan tarpeeksi kun ei lähtenyt käyntiin.
Olisikohan se ehkä ylikierroksilla käynti rikkonut pumpun vai oliko sattumaa että samaan aikaan kaksi eri vikaa, no joka tapauksessa taas käy.
Re: OM642 kävi ylikierroksilla, nyt ei käynnisty
jotain muuta, kun silloin se olisi alkanut ruiskuttaa normaalisti ja railpaine tipahtanut kun se olisi tyhjännyt sen tilavuuden minkä oli saanut paineistettua.... no mutta hyvä että tuli kuntoon.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: OM642 kävi ylikierroksilla, nyt ei käynnisty
Eli polttoaineen saanti.