OtivusRem kirjoitti: ↑La 27.01.2024 22:27
Hommasin kunnostetun NOx anturin kesällä eikä vielä ole ollut ongelmia. Hintaa oli 120 €, GG-Motoren ebayssä. Edullinen on uusi tuolla hintaa.
Oliko siihen vaihdettu NGK:n sensori vai joku muu tarvike, tarkistitko?
Juu, mielestäni ihan hölmöilyä näistä maksaa marmoritiskin hintoja, kun hajoavat uudelleen jossakin kohtaa joka tapauksessa. Tuo hinnoittelu on moisesta kikkareesta on niin pielessä kuin vain voi olla.
Omat kokemukset aiheesta erilaiset NOX-anturit päättyvät vuoden 2022 kevääseen, niistä seuraavaa:
Tarvikeanturit, kunnostetut anturi ja "uudet alkuperäiset" halvat toimivat joko ei lainkaan, muutaman päivän tai viikon tai erittäin harvoissa tapauksissa jopa kuukausia.
Oikeasti uusi ja oikeasti alkuperäinen toimii aina sentään pidempään, vaikkei kehua voi niitäkään ja hinnoittelu on aivan älytön.
Tilannehan on saattanut muuttua, toivottavasti on muuttunut.
Olen varmaan täällä maininnutkin miten muutama vuosi sitten isolta maahantuojalta soittivat minulle että voisinko auttaa NOX-asiassa, kun olivat todenneet että minun tekemät takuuanomukset on tehty keskimääräistä perusteellisemmin vian kuvauksen osalta, ja pyysivät mahdollisimman tarkkaa selostusta ja vikakoodilistoja seuraavista tapauksista jotta voisivat käydä aiheesta valmistajien kanssa keskustelua.
Monta tarvikemerkkiä oli kokeiltu ja otettu heidän kauttaankin ja kokemukset noin 100% negatiivisia. Continental sentään toimi, sellainen josta oli hiottu alkuperäisnumero pois. Niitä ei montaa saatu kun loppui sekin "ilo".
Nykyisessä työpaikassa on pyritty ottamaan linja-autoihin NOXit alkuperäisosina, mutta näissä onkin vähemmän häiriöitä kuin yksityiskäytössä - ilmeisesti runsas ajomäärä parantaa toimivuutta.
Adblue-putkia saa pakkasilla vaihtaa kiusaksi asti mutta se nyt ei kallis osa ole.
dealer kirjoitti: ↑Su 28.01.2024 16:03
Omat kokemukset aiheesta erilaiset NOX-anturit päättyvät vuoden 2022 kevääseen, niistä seuraavaa:
Tarvikeanturit, kunnostetut anturi ja "uudet alkuperäiset" halvat toimivat joko ei lainkaan, muutaman päivän tai viikon tai erittäin harvoissa tapauksissa jopa kuukausia.
Oikeasti uusi ja oikeasti alkuperäinen toimii aina sentään pidempään, vaikkei kehua voi niitäkään ja hinnoittelu on aivan älytön.
Tilannehan on saattanut muuttua, toivottavasti on muuttunut.
Olen varmaan täällä maininnutkin miten muutama vuosi sitten isolta maahantuojalta soittivat minulle että voisinko auttaa NOX-asiassa, kun olivat todenneet että minun tekemät takuuanomukset on tehty keskimääräistä perusteellisemmin vian kuvauksen osalta, ja pyysivät mahdollisimman tarkkaa selostusta ja vikakoodilistoja seuraavista tapauksista jotta voisivat käydä aiheesta valmistajien kanssa keskustelua.
Monta tarvikemerkkiä oli kokeiltu ja otettu heidän kauttaankin ja kokemukset noin 100% negatiivisia. Continental sentään toimi, sellainen josta oli hiottu alkuperäisnumero pois. Niitä ei montaa saatu kun loppui sekin "ilo".
Nykyisessä työpaikassa on pyritty ottamaan linja-autoihin NOXit alkuperäisosina, mutta näissä onkin vähemmän häiriöitä kuin yksityiskäytössä - ilmeisesti runsas ajomäärä parantaa toimivuutta.
Adblue-putkia saa pakkasilla vaihtaa kiusaksi asti mutta se nyt ei kallis osa ole.
Onko sulla testikokemuksia noista alkuperäisistä, mihin on vaihdettu se sensoriosa? Käsittääkseni se on näissä noxeissa pääasiallisesti se porsiva osa ja tuo NGK:n valmistama on näissä vissiin alunperinkin? Siis alkuperäinen continental kunnostettuna NGK:n sensorilla?
Mersu taitaa diilata nämä käytetyt noxit tuonne euroopan markkinoille jollakin rahalla, koska tarjonta varsinkin ebayssa on melko runsas.
Tämä yksi tapaus täällä foorumilla oli melko hupaisa, kun eivät meinanneet luopua asiakkaan vanhoista noxeista vaihdettuaan uudet tilalle kalliilla rahalla. Tämäkin kertoo siitä, että ovat rahanarvoista tavaraa rikkinäisinä ja käytettyinä jopa Veholle.
Muistaakseni pariin autoon ehdittiin asentaa minun aikana maahantuojan myymä kunnostettu osa ja ne toimi, mutta hintakin oli tähtitieteellinen vaikka kunnostettu...
Jokunen tapaus oli että autoliikkeen autoa korjattiin virhevastuun piirissä (liike ei siis liittynyt yhtään mitenkään minun silloiseen työpaikkaani) ja automyyjä / jälkimarkkinointipäällikkö tilasi itse kunnostetun osan Ebay kautta, yksi ei toiminut alun alkaenkaan ja yksi toimi jokusen aikaa, ehkä pari viikkoa.
Mutta tosiaan ei minunkaan työpaikkojen otanta näissä asioissa NIIN suuri ollut, että voisi juuri muuta sanoa kuin sen että silloin tarvikeosista ei ollut mihinkään.
No niin, tänään saapui ensimmäinen noxi Saksan maalta. Tämä siis kunnostettu ja kahden vuoden takuulla, se uusi alkuperäinen on vielä matkalla. Saas nähdä kuinka kauan kestää ja miten rekkulointi onnistuu, jos tähän tulee tarvetta. Melko vakuuttava on tuo takuulappu, kun on sensoriosa ja moduuli oikein numeroituna.
Tämä nyt menee ensimmäisenä autoon kiinni ja sen toisen laitan sitten hanskalootaan varalle.
dealer kirjoitti: ↑Su 28.01.2024 16:03
Omat kokemukset aiheesta erilaiset NOX-anturit päättyvät vuoden 2022 kevääseen, niistä seuraavaa:
Tarvikeanturit, kunnostetut anturi ja "uudet alkuperäiset" halvat toimivat joko ei lainkaan, muutaman päivän tai viikon tai erittäin harvoissa tapauksissa jopa kuukausia.
Oikeasti uusi ja oikeasti alkuperäinen toimii aina sentään pidempään, vaikkei kehua voi niitäkään ja hinnoittelu on aivan älytön.
Tilannehan on saattanut muuttua, toivottavasti on muuttunut.
Olen varmaan täällä maininnutkin miten muutama vuosi sitten isolta maahantuojalta soittivat minulle että voisinko auttaa NOX-asiassa, kun olivat todenneet että minun tekemät takuuanomukset on tehty keskimääräistä perusteellisemmin vian kuvauksen osalta, ja pyysivät mahdollisimman tarkkaa selostusta ja vikakoodilistoja seuraavista tapauksista jotta voisivat käydä aiheesta valmistajien kanssa keskustelua.
Monta tarvikemerkkiä oli kokeiltu ja otettu heidän kauttaankin ja kokemukset noin 100% negatiivisia. Continental sentään toimi, sellainen josta oli hiottu alkuperäisnumero pois. Niitä ei montaa saatu kun loppui sekin "ilo".
Nykyisessä työpaikassa on pyritty ottamaan linja-autoihin NOXit alkuperäisosina, mutta näissä onkin vähemmän häiriöitä kuin yksityiskäytössä - ilmeisesti runsas ajomäärä parantaa toimivuutta.
Adblue-putkia saa pakkasilla vaihtaa kiusaksi asti mutta se nyt ei kallis osa ole.
Olen nyt ajellut kunnostetulla elokuusta asti joten on kai sitten erittäin harvinainen tapaus. Yksi näkökulma asiaan on myös se että tunnen useita tapauksia joissa kun NOx anturi on vaihdettu uuteen mersun anturiin joka on oikea korvausosa mutta eri varaosakoodilla, toinenkin hajoaa joko muutamassa päivässä tai viikossa. Tapauksia on niin monta ettei voi olla kyse täysin sattumasta. Jopa Veholla toteavat sen olevan mahdollista. Joten 800 € remontista tulikin 1600 € remontti. Siksi itse hankin kunnostetun kun autoni on niin vanha ettei samalla varaosakoodilla olevaa ole enää saatavilla.
OtivusRem kirjoitti: ↑La 27.01.2024 22:27
Hommasin kunnostetun NOx anturin kesällä eikä vielä ole ollut ongelmia. Hintaa oli 120 €, GG-Motoren ebayssä. Edullinen on uusi tuolla hintaa.
Oliko siihen vaihdettu NGK:n sensori vai joku muu tarvike, tarkistitko?
Juu, mielestäni ihan hölmöilyä näistä maksaa marmoritiskin hintoja, kun hajoavat uudelleen jossakin kohtaa joka tapauksessa. Tuo hinnoittelu on moisesta kikkareesta on niin pielessä kuin vain voi olla.
En siiheen pahemmin perehtynyt. Oli todella puhdas ja siisti mutta vähän oli väriä vaihtanut.
Takanoxi onnistuneesti vaihdettu, mutta kilometrirajoitus jäi edelleen voimaan. Noxin vikakoodi poistui vaihdon jälkeen itsekseen, mutta ilmoittaa edelleen että adblue-järjestelmässä olisi häiriö. Testien mukaan kaikki toimii niin kuin pitääkin ja näiden vikakoodien takaa ei mitään oleellista auennut. Autolla ajettu reipas 30 kilsaa operaation jälkeen, eikä mikään muuttunut.
Aiemmin siis tapahtui kovien pakkasten aikaan se, että pyyti lisää kusta tankkiin. Tankkaus onnistui, mutta pari päivää tämän jälkeen ei enää mitannut nesteen tasoa säiliössä. Testattiin starilla koko adblue-järjestelmä ja kaikki toimi niin kuin kuuluukin ja samalla putsasin ruiskusta kristallit pois. Vikakoodit poistettiin ja jäljelle jäi jo syksyllä pari kertaa aikaisemmin oireillut takanoxi. Tämän jälkeen nestetason mittaus toiminut ja kilometrirange on loogisesti tippunut.
Tietääkö nämä vikakoodit nyt sitä, että tuossa olisi nyt oikeesti jotain vikaa vai vaatiko tuo kilometrirajoituksen poisto veholla käynnin, virallisen starin online yhteyden ja kaikki toimii tämän jälkeen "normaalisti"?
aziz kirjoitti: ↑Pe 02.02.2024 21:02
Tietääkö nämä vikakoodit nyt sitä, että tuossa olisi nyt oikeesti jotain vikaa vai vaatiko tuo kilometrirajoituksen poisto veholla käynnin, virallisen starin online yhteyden ja kaikki toimii tämän jälkeen "normaalisti"?
Mä en oo siihen muuta keinoa keksiny. Mutta ei se Vehoa tarvi vaan minkä tahansa virallisen testerin online tunnareilla. Noita kuittaillu muutamia. Eli riippumattomat korjaamot käy ihan hyvin, C5 tunnareilla onnistuu. Mersu haluu näistä "suojelurahaa".
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
aziz kirjoitti: ↑Pe 02.02.2024 21:02
Tietääkö nämä vikakoodit nyt sitä, että tuossa olisi nyt oikeesti jotain vikaa vai vaatiko tuo kilometrirajoituksen poisto veholla käynnin, virallisen starin online yhteyden ja kaikki toimii tämän jälkeen "normaalisti"?
Mä en oo siihen muuta keinoa keksiny. Mutta ei se Vehoa tarvi vaan minkä tahansa virallisen testerin online tunnareilla. Noita kuittaillu muutamia. Eli riippumattomat korjaamot käy ihan hyvin, C5 tunnareilla onnistuu. Mersu haluu näistä "suojelurahaa".
Minulla on vajaan 10 euron OBD-adapteri ja puhelimessa Torque lite -niminen softa. Toistaiseksi ovat kaikki koodit nollaantuneet ja kilometrirajoitukset poistuneet.
Ei kait nox-anturi aiheuta km rajaa? Omasta exä 205:stä meni noxi (taempi) 2 kertaa ja kummallakaan kerralla ei tullut tuota km rajaa.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
tahtoomersun kirjoitti: ↑La 03.02.2024 07:47
Ei kait nox-anturi aiheuta km rajaa? Omasta exä 205:stä meni noxi (taempi) 2 kertaa ja kummallakaan kerralla ei tullut tuota km rajaa.
Mulla tuli rajoitus, kun taaimmaisesta Noxista meni lämmitys.
tahtoomersun kirjoitti: ↑La 03.02.2024 07:47
Ei kait nox-anturi aiheuta km rajaa? Omasta exä 205:stä meni noxi (taempi) 2 kertaa ja kummallakaan kerralla ei tullut tuota km rajaa.
En tiedä, mutta mulla oli tässä kaksi vikaa päällä samaan aikaan. Toi takanoxi oli siis oireillut jo aiemmin jolloin häiriövalo tuli tauluun ja lähti aina kuittaamalla pois.
Nyt pakkasjakson aikana sekosi tuo adblue mittaus, mikä laittoi tuon kilometrirajan tauluun. Samoihin aikoihin tuli taas noxista vikailmoitus ja tämä vika ei lähtenyt enää kuittaamalla pois, Nyt siis uusi takanoxi ja tästä ei enää tule koodia.
Hei. Onpa ikävä tuo NOx -sensoriasia. Starilla noita vikoja joitain tullut löydettyä, vaikka aika vähän muille testejä teenkään. Se on kyllä suhteettoman arvokas tikki, jos molemmat menee. On ollut ainakin tapauksia, jos vikaa pitkittää, niin auto rajaa ajettuja kilometrejä ja matka loppuu sitten johonkin pisteeseen. Jos vika päällä, niin jääkö hiukkaspöntön polttokin tekemättä samalla?
Ei sovi tavalliselle työssäkäyvälle nuo vehkeet eli minäkin joudun välttelemään kyseisiä järjestelmiä omaavia laitteita.
Toivottavasti sensoreita saisi jatkossa sopivampaan hintaan, vai onko siinä komponentissa jotain todella erityistä, joka siinä maksaa?
kardaani kirjoitti: ↑La 03.02.2024 10:37
Jos vika päällä, niin jääkö hiukkaspöntön polttokin tekemättä samalla?
Tätä itsekkin epäilin, niin tuli korjautettua nopeasti.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
tahtoomersun kirjoitti: ↑Ti 23.01.2024 19:33
Uusi orkkis 190€ on kusetusta.
Niin vain tuli tuo uusi/orkkis perille asti. Toki sen verran oli eroa myynti-ilmoituksen kuvaan, että siinä oli Continentalin "made in Germany" ja tämä mikä tuli, on aito tsekkiläinen. Tiedä sitten, onko mitään laatuaeroja valmistajasta johtuen, luultavasti samasta hajoavasta paskasta valmistettuja kaikki, tässäkin on tuo NGK:n valmistama sensoriosa. En tiedä pitäiskö tällainen hamstrata vielä toinenkin varastoon..
Autossa on nyt siis kiinni jo aiemmin tullut kunnostettu takanoxi sillä 2 vuoden takuulla ja noxin vikakoodi poistui sen osalta. Pakkasten aiheuttama adblue-järjestelmän sekoilu ja siitä aiheutunut vikaoodi kilometrirajoituksineen saatin poistettua vasta Jyväskylän Tähtihuollossa, kiitos heille siitä. Autossa oli siis manipulaatiovikakoodi P13F600 päällä ilman minkäänlaista konkreettista vikaa. Mikä lie bugi softassa, jotta auto ajautuu tällaiseen vikatilaan..
tahtoomersun kirjoitti: ↑Ti 23.01.2024 19:33
Uusi orkkis 190€ on kusetusta.
Niin vain tuli tuo uusi/orkkis perille asti. Toki sen verran oli eroa myynti-ilmoituksen kuvaan, että siinä oli Continentalin "made in Germany" ja tämä mikä tuli, on aito tsekkiläinen. Tiedä sitten, onko mitään laatuaeroja valmistajasta johtuen, luultavasti samasta hajoavasta paskasta valmistettuja kaikki, tässäkin on tuo NGK:n valmistama sensoriosa. En tiedä pitäiskö tällainen hamstrata vielä toinenkin varastoon..
Autossa on nyt siis kiinni jo aiemmin tullut kunnostettu takanoxi sillä 2 vuoden takuulla ja noxin vikakoodi poistui sen osalta. Pakkasten aiheuttama adblue-järjestelmän sekoilu ja siitä aiheutunut vikaoodi kilometrirajoituksineen saatin poistettua vasta Jyväskylän Tähtihuollossa, kiitos heille siitä. Autossa oli siis manipulaatiovikakoodi P13F600 päällä ilman minkäänlaista konkreettista vikaa. Mikä lie bugi softassa, jotta auto ajautuu tällaiseen vikatilaan..
Tuohon hintaan uuden org anturin saa niin ilman mutta kannatta hamstarta
jokunen jos sitten ei itse tarvitse niin joku varmasti ostaa
koodi olikin "kiva" kohta kun kiristyvät määräykset tulee
niin ei paljon kantta tuolla koodilla ajella
Tässä miettinyt w205 220CDI:n ostoa, mutta nyt alkaa kyllä pelottaa tämä nox homma. Siis onko tilanne se, että aina on hyvä olla hanskalokerossa yksi anturi tai tonni rahaa varalla?
"Tonni rahaa varalla" kannattaa mielestäni pitää aika monen saksalaisen auton kanssa nyrkkisääntönä. Omaan autoon vaihdettu yksi nox-anturi 3v aikana, en jättäisi tuon pelossa ostamatta.
Pukka23 kirjoitti: ↑Ti 20.02.2024 14:54
Tässä miettinyt w205 220CDI:n ostoa, mutta nyt alkaa kyllä pelottaa tämä nox homma. Siis onko tilanne se, että aina on hyvä olla hanskalokerossa yksi anturi tai tonni rahaa varalla?
Tuon noxin takia en autoa hylkäisi. Itse nyt tein niin, että ostin tuon varanoxin "hanskalootaan" pahan päivän varalle. Tilasin noxit Saksasta, koska siellä on tarjontaa melko runsaasti ainakin ebayn puolella ja edullisesti verrattuna marmorin hintoihin. Ja jos yhtään ruuvimeisseli pysyy hyppysissä, niin tuo noxin vaihto on lopulta tosi simppeli homma, hätäisempi kaveri vaihtaa sen vaikka parkkipaikalla.
Enemmän huolta aiheuttaa tuo kusiaineen jäätyminen kovilla pakkasilla..
Tossa funtsinu että mitenköhän toimis jos ennakoivasti kuumalla vedellä huuhtelisi järjestelmää testerin kanssa? Eli tankki kusesta tyhjäks, joku 5 litraa hanakuumaa vettä tilalle, suuttimelta putki irti ja ajais painetestillä annostelupumpun kanssa tankin tyhjäks.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
JarnoN kirjoitti: ↑Ti 20.02.2024 16:45
"Tonni rahaa varalla" kannattaa mielestäni pitää aika monen saksalaisen auton kanssa nyrkkisääntönä. Omaan autoon vaihdettu yksi nox-anturi 3v aikana, en jättäisi tuon pelossa ostamatta.
Joo. Näinhän se taitaa nykypäivänä olla. Kiitos vastauksista.
Ehkäpä kaivan kaapin perältä ostohousut rohkeasti jalkaan.
Näytti tulleen vika muutaman kerran jo muistiin tuosta, niin varmaan se vaihtoon menee jossain vaiheessa.
Vai onko bensa autossa kuinka tarpeellinen koko anturi jos sen ohjelmoisi pois käytöstä kokonaan?
Ehkä helpoimmalla pääset kun laitat uuden/kunnostetun samalla varaosakoodilla eikä "uusinta". Aika monella mennyt pian sitten se toinenkin, ehkä siksi kun eri paria.
Täällä olisi myös Nox anturi ongelma, (MERCEDES C-Klass (W205) 220 d WDD2052041F563929 | 2017 | Diesel | OM651.921 | 125 kW | 2143 cc ) Kahdesti vaihdettu anturi (samalla varaosanumerolla, A0009050108, Saksasta tilattu) ja nyt kolmannen kerran sama vika. Samalla varaosanumerolla ei Saksatakaan enää löydy osaa. Mikähän kokonaisedullisin (hinta/kestävyys) ratkaisu, mennä marmorille vai tilata eri anturiversio Saksasta, tällöin pitänee tilata myös toinen anturi että toimivat keskenään. Ja ilmeisesti moottorisofta pitää tällöin päivittää, saako päivityksen ainoastaan marmorilta?
Viime yönä syttyi jälleen monelle tutuksi tullut keltainen valo. Inan alle 200 tkm ajettu vuoden 2017 C205.
Vajaan kympin ELM-adapterille taas töitä. Tähän mennessä se on tienannut hintansa hyvinkin yli 100-kertaisesti verraten siihen, mitä korjausfirmat olisivat kovin mielellään ropposeen tehneet.