Nokiperse tuning kaataa lastutus alan.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Nokiperse tuning kaataa lastutus alan.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

tuikku kirjoitti: Ma 26.02.2024 12:12
FinlandMerceds kirjoitti: Pe 26.01.2024 00:49 Lakimuutoksen valossa
Osa viasta johtuva halapa vikakoodi
P13F600 Moottorin käynnistys ei ole pakokaasun jälkikäsitelyn manipuloinnin takia mahdolista,
Voipi tulla aivan ehjäänkin autoon.
Helpostikkin, jos esim tarvike nox - anturi vaihdetaan toiseksi anturiksi.
Näin on ja täysin ehjä auto kärähtää sitten mainpuloinista mitä ei ole tehty
Mökkillä
'
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 307
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Nokiperse tuning kaataa lastutus alan.

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

Akeem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: La 14.04.2018 13:56

Re: Nokiperse tuning kaataa lastutus alan.

Viesti Kirjoittaja Akeem »

740 GLE kirjoitti: La 23.12.2023 14:20

Isoja sanktioita himoitsevat tosin jäisivät tällä käytännöllä nuolemaan näppejään. Elämä on valintoja. Hylkäysrajoja alentamalla saadaan pahimmat savustimet pois liikenteestä ja sanktioita koventamalla voidaan saada parannetuksi budjetin tulopuolta ja bussilla kulkevien sädekehäkin ehkä kiiltää puhtaammin. Pianhan se nähdään mikä on tärkeätä?

Asia kiinnosti sen verran, että tarkastettiin joulunviettoon saapuneen noin 350.000 km ajetun S203:n katsastushistoria 6 viimeisen vuoden ajalta. K-arvo on vaihdellut 0.01 - 0.05 rajoissa siten, että paras lukema 0.01 oli viime vuodelta reilusti yli 300.000 km ajetusta autosta.

Kaikkein viimeisin katsastus tekee poikkeuksen kun k-arvo oli selvästi koholla. Lukema 0.21, eli edelleen selvästi alle suotimen poistajien "hyväksi" kehumien noin 0.5 luokkaa olevien lukemien. Tämän Ceen pakoputken loppuosa tosin putosi tielle (ja otettiin myös talteen eikä potkaistu ojaan) pian katsastuksen jälkeen, eikä ole aivan selvää kuinka paljon se vuoti jo katsastushetkellä? Odotamme mielenkiinnolla miltä seuraava katsastus näyttää nyt kun auton alla on uusi ja ehjä pakoputki vanhan suotimen perässä?

En tosin osaa teoretisoida miten savuarvo pahenisi rikkinäisen pakoputken vuoksi, vaikka happipäästö sen seurauksena kohoaakin, mutta joka tapauksessa tiedossa on, että jo 2006 W203 suodin toimii katsurin vehkeiden mittaustarkkuuden rajamailla ensimmäiset 15 vuotta ja yli 300 tkm. Seuraava katsastus kertoo onko hiukkassuodin nyt yhtä huono kuin putken loppuosa oli ennen vaihtoa?
Vaikkakin , ihan turha kapistus tuntuu tuo dpf suodatin olevan kun ilman sitäkin allekirjoituksen kulkineella tuli K arvoksi 0,07.
Ajettu yli 400tkm.

Viimevuoden katsastuksessa sama 0,07 ( eri katsastusasemalla) ja vuonna 2022 k=0,03
MB W203 200CDI A 2006
Vastaa Viestiin