722.6 automaattiaski sekosi ..
722.6 automaattiaski sekosi ..
Vito 120 w639 2008. Automaattiaski 722.6. Eillen vaihdettu johdinlevy, kyb venttiili, öljyt (fuhcs) ja suodatin. öljyt mitä tuli ulos öljypohjan ja turbiinin kautta n.7,5l .ajettu lämpimäksi ja tarkastettu että öljy 80c merkkien välissä.eilen toimi ihan normaalisti rempan jälkeen…
Tänään sitten aamulla kun oli tarkoitus lähteä töihin niin eipä toimilkaan enää. Pakitin ruudusta pois ja D silmään. Ei nytkähdystä eikä lähde eteenpäin. Pakki silmään ja vaivaloisesti liikkuu taaksekin päin.D silmään ja auto liikkuu juuri ja juuri eteenpäin kierrokset korkealla.. kokeilin vielä uudestaan D vaihteella niin auto alkaakin liikkua taaksepäin Eillen vielä toimi normaalisti. Ennen remppaa auto meni välillä vikatilaan ja testerillä antoi koodit p0715 ja p0730. Koodit eivät staarilla otetut. Löytyykö kaarinan/turun suunnalta ketään kellä star ja voisi korvausta vastaan tulla katsomaan.
Tänään sitten aamulla kun oli tarkoitus lähteä töihin niin eipä toimilkaan enää. Pakitin ruudusta pois ja D silmään. Ei nytkähdystä eikä lähde eteenpäin. Pakki silmään ja vaivaloisesti liikkuu taaksekin päin.D silmään ja auto liikkuu juuri ja juuri eteenpäin kierrokset korkealla.. kokeilin vielä uudestaan D vaihteella niin auto alkaakin liikkua taaksepäin Eillen vielä toimi normaalisti. Ennen remppaa auto meni välillä vikatilaan ja testerillä antoi koodit p0715 ja p0730. Koodit eivät staarilla otetut. Löytyykö kaarinan/turun suunnalta ketään kellä star ja voisi korvausta vastaan tulla katsomaan.
Re: 722.6 automaattiaski sekosi ..
Onhan öljyn määrä tarkistettu auto käynnissä? Kuulostaa että olisi liian vähän öljyä.
S204 220cdi -08
ex S203 200cdi -01
ex S211 280cdi -07
ex S203 200cdi -01
ex S211 280cdi -07
Re: 722.6 automaattiaski sekosi ..
On tarkastettu käynnissä ja eilen vielä toimi ihan ok .Sellasen 40km ajoin rempan jälkeen ja ei mitään ongelmaa…tänään kun piti lähteä töihin niin eipä lähdettykkään. Ja tuo D vaihteella taakseppäin vähän outo tässä.
Re: 722.6 automaattiaski sekosi ..
Onko öljy Fuchs TITAN ATF 4134?
Vikakoodit kannattaisi luetuttaa starilla, niin niiden perusteella voisi mahdollisesti arvioida vikaa paremmin.
Vikakoodit kannattaisi luetuttaa starilla, niin niiden perusteella voisi mahdollisesti arvioida vikaa paremmin.
Re: 722.6 automaattiaski sekosi ..
Öljy juuri tuota mitä mainitsit. Jos tosiaan jollain star tästä kaarinan lähistöltä ja pääsisi käymään hyvitystä vastaan. Ajamallakaan kun nyt ei saa siirettyä korjaamolle .
Re: 722.6 automaattiaski sekosi ..
Eli öljy ainakin on oikeaa tuohon laatikkoon.
Re: 722.6 automaattiaski sekosi ..
Fataalilta kuulostaa nuo oireet, öljyt voisi vielä tarkistaa onko kylmänä oikeassa tasossa?
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: 722.6 automaattiaski sekosi ..
Ei kai vaan johdinlevystä ole murtunut se hahlo josta täällä on monesti varoiteltu ja kehoitettu olemaan tarkkana hydrauliyksikköä paikoilleen asennettaessa.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5471
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 722.6 automaattiaski sekosi ..
Villi veikkaus että se suunan valitisimen muoviura mistä toisaalla varoitelintranspot kirjoitti: ↑Ti 02.04.2024 09:31 Vito 120 w639 2008. Automaattiaski 722.6. Eillen vaihdettu johdinlevy, kyb venttiili, öljyt (fuhcs) ja suodatin. öljyt mitä tuli ulos öljypohjan ja turbiinin kautta n.7,5l .ajettu lämpimäksi ja tarkastettu että öljy 80c merkkien välissä.eilen toimi ihan normaalisti rempan jälkeen…
Tänään sitten aamulla kun oli tarkoitus lähteä töihin niin eipä toimilkaan enää. Pakitin ruudusta pois ja D silmään. Ei nytkähdystä eikä lähde eteenpäin. Pakki silmään ja vaivaloisesti liikkuu taaksekin päin.D silmään ja auto liikkuu juuri ja juuri eteenpäin kierrokset korkealla.. kokeilin vielä uudestaan D vaihteella niin auto alkaakin liikkua taaksepäin Eillen vielä toimi normaalisti. Ennen remppaa auto meni välillä vikatilaan ja testerillä antoi koodit p0715 ja p0730. Koodit eivät staarilla otetut. Löytyykö kaarinan/turun suunnalta ketään kellä star ja voisi korvausta vastaan tulla katsomaan.
(ja monesti ennekin)
on rikki tai siihen uraan menvvä tappi ei ole urassa,
ko kara missä se muovin pala on säätää minee öljyä ohjattaan eli pakin kytkemiseen,
vapaale(/p asenossa sama kierto) vai eteenpäin
ja oikestaan ainut mahdolinen syy miksi lähtee liikumaan väärän suuntaan,
muita syitä ventilikoneiston sisäinen vuoto kepin vivuston nyrjähdys mutta ko kuvailun perustella hyvin epätoden näköisiä
Viimeksi muokannut FinlandMerceds, Ti 02.04.2024 19:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mökkillä
'
'
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5471
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 722.6 automaattiaski sekosi ..
Tarkenus että hahlo ei ole johdin levyssä vaan ventilikoneistossa
Mökkillä
'
'
Re: 722.6 automaattiaski sekosi ..
luin täältä ohjeita ja vinkkejä ennen kun aloin tekemään hommaa. tappi tuli kyllä uraansa ainakin. Eillen illalla kävin parkkihallissa testaamassa ja kas kummaa vaihteet toimivat oikein, ei enää pakitellut d päällä ja muutenkin tuntui toimivan. Ajelin 25-30 km tässä kaupunki alueella eli paljon pysähdyksiä ja liikeelle lähtöjä ja kiihdytyksiä..tuntui toimivan ihan ok.Tosin tämä eka 722.6 lootalla niin en tiedä miten pitäisi vaihtaa vaihteita ja millä tavalla toimia/ei vertailukohdetta. Öljymäärän tarkastin ajon jälkeen auto käynnissä niin puolessa välissä tikkua, eli kylmän mittauksen ylärajan ja 80c alarajan puolessa välissä. lisäsin n.1,5dl. No tänään aamulla lähdin töihin niin aamulla toimi ihan ok mutta töistä lähdettäessä d silmään ei nytkähdystä, sama pakilla. vähän aikaa kun antoi käydä d päällä niin jotain eloa sentään alkoi tulemaan. Ei oikein tahtonut lähteä liikkumaan ilman isoja kierroksia. Kolmisen minuuttia paikallaan lisää niin alkoi taas suht normaalilta tuntumaan kulku..ehkä ykkösen ja kakkosen väliä venyttää varsinkin kylmällä...kierrokset nousee välillä 2200rmp ennen kun vaihtaa kakkoselle...lämmetessään paranee vaihdot laatikossa. Missä vitossa sijaitsee se laatikon ohjausboksi, voisi vielä tarkistaa ettei siellä öljyä.FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ti 02.04.2024 19:14Villi veikkaus että se suunan valitisimen muoviura mistä toisaalla varoitelintranspot kirjoitti: ↑Ti 02.04.2024 09:31 Vito 120 w639 2008. Automaattiaski 722.6. Eillen vaihdettu johdinlevy, kyb venttiili, öljyt (fuhcs) ja suodatin. öljyt mitä tuli ulos öljypohjan ja turbiinin kautta n.7,5l .ajettu lämpimäksi ja tarkastettu että öljy 80c merkkien välissä.eilen toimi ihan normaalisti rempan jälkeen…
Tänään sitten aamulla kun oli tarkoitus lähteä töihin niin eipä toimilkaan enää. Pakitin ruudusta pois ja D silmään. Ei nytkähdystä eikä lähde eteenpäin. Pakki silmään ja vaivaloisesti liikkuu taaksekin päin.D silmään ja auto liikkuu juuri ja juuri eteenpäin kierrokset korkealla.. kokeilin vielä uudestaan D vaihteella niin auto alkaakin liikkua taaksepäin Eillen vielä toimi normaalisti. Ennen remppaa auto meni välillä vikatilaan ja testerillä antoi koodit p0715 ja p0730. Koodit eivät staarilla otetut. Löytyykö kaarinan/turun suunnalta ketään kellä star ja voisi korvausta vastaan tulla katsomaan.
(ja monesti ennekin)
on rikki tai siihen uraan menvvä tappi ei ole urassa,
ko kara missä se muovin pala on säätää minee öljyä ohjattaan eli pakin kytkemiseen,
vapaale(/p asenossa sama kierto) vai eteenpäin
ja oikestaan ainut mahdolinen syy miksi lähtee liikumaan väärän suuntaan,
muita syitä ventilikoneiston sisäinen vuoto kepin vivuston nyrjähdys mutta ko kuvailun perustella hyvin epätoden näköisiä
Re: 722.6 automaattiaski sekosi ..
Ykkösen ja kakkosen väliä venyttää varsinkin kylmällä...kierrokset nousee välillä 2200rmp ennen kun vaihtaa kakkoselle...
Mielestäni normaali toiminta, yrittää nostaa lämpöjä nopeammin.
Mielestäni normaali toiminta, yrittää nostaa lämpöjä nopeammin.
Re: 722.6 automaattiaski sekosi ..
Samaa tekee toi meidän veneyttää kylmällä, joskus jopa 2500rmp ennen kun vaihtaa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5471
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 722.6 automaattiaski sekosi ..
Kaikki muu vois olla vielä jotain tilapäistä muttatranspot kirjoitti: ↑Ke 03.04.2024 23:10 luin täältä ohjeita ja vinkkejä ennen kun aloin tekemään hommaa. tappi tuli kyllä uraansa ainakin. Eillen illalla kävin parkkihallissa testaamassa ja kas kummaa vaihteet toimivat oikein, ei enää pakitellut d päällä ja muutenkin tuntui toimivan. Ajelin 25-30 km tässä kaupunki alueella eli paljon pysähdyksiä ja liikeelle lähtöjä ja kiihdytyksiä..tuntui toimivan ihan ok.Tosin tämä eka 722.6 lootalla niin en tiedä miten pitäisi vaihtaa vaihteita ja millä tavalla toimia/ei vertailukohdetta. Öljymäärän tarkastin ajon jälkeen auto käynnissä niin puolessa välissä tikkua, eli kylmän mittauksen ylärajan ja 80c alarajan puolessa välissä. lisäsin n.1,5dl. No tänään aamulla lähdin töihin niin aamulla toimi ihan ok mutta töistä lähdettäessä d silmään ei nytkähdystä, sama pakilla. vähän aikaa kun antoi käydä d päällä niin jotain eloa sentään alkoi tulemaan. Ei oikein tahtonut lähteä liikkumaan ilman isoja kierroksia. Kolmisen minuuttia paikallaan lisää niin alkoi taas suht normaalilta tuntumaan kulku..ehkä ykkösen ja kakkosen väliä venyttää varsinkin kylmällä...kierrokset nousee välillä 2200rmp ennen kun vaihtaa kakkoselle...lämmetessään paranee vaihdot laatikossa. Missä vitossa sijaitsee se laatikon ohjausboksi, voisi vielä tarkistaa ettei siellä öljyä.
Se että D päällä lähti taaksepäin vatii jotain
Mikä ei itsekseen poistu eli kannatta varutua vaivan
Uusimisen/pahenemiseen,
todellla siis meni pakkilla eikä valunut esim kaltevasta maasta johtuen ilman mitään vaihdetta taasksepäin ?
Mitenkäs se laatikko toimi ennen huoltoa
Oliko jotain oireita silloin ?
Tcu on konehuonessa sulke laatikkossa
Sen etu reunassa olevan sulake ”riman” alla
(se rima ei saa saa osua mihinkään mettallin on hassusti eristämätön)
Oliko öljyn täydenyksessä laatiko öljy minkä lämpöistä ?
Mökkillä
'
'
Re: 722.6 automaattiaski sekosi ..
Remppa tehtiin kun mielestäni vaihtojen välillä kierrokset nousi liian isoksi. Varsinkin 1-2 väli. Lisäksi kovalla kiihdytyksellä meni helposti vikatilaan. Tosiaan meni d asenossa pakkia ei ollut kaltevuudesta kyse. Öljynlämpöä en osaa sanoa mutta ajattelin et 80 astetta vois olla lähellä 20-30 ajolla reippaasti ajellen/ vaihteita käyttäen. Millä sen mittaisi kun ei staria. Vaihdekepistä lisäkysymys. Huomasin että valot kyllä palaa p r n ja d asenossa himmeänä ja kun vaihteen valitsee r tai n kohtaan niin kirkastuu valo d kohdassa ei. Pitäisikö siinäkin asenossa alkaa palamaan kirkkaana? Lueskelin vaan että jotain vaihdekeppi ongelmia ollut.FinlandMerceds kirjoitti: ↑To 04.04.2024 14:00Kaikki muu vois olla vielä jotain tilapäistä muttatranspot kirjoitti: ↑Ke 03.04.2024 23:10 luin täältä ohjeita ja vinkkejä ennen kun aloin tekemään hommaa. tappi tuli kyllä uraansa ainakin. Eillen illalla kävin parkkihallissa testaamassa ja kas kummaa vaihteet toimivat oikein, ei enää pakitellut d päällä ja muutenkin tuntui toimivan. Ajelin 25-30 km tässä kaupunki alueella eli paljon pysähdyksiä ja liikeelle lähtöjä ja kiihdytyksiä..tuntui toimivan ihan ok.Tosin tämä eka 722.6 lootalla niin en tiedä miten pitäisi vaihtaa vaihteita ja millä tavalla toimia/ei vertailukohdetta. Öljymäärän tarkastin ajon jälkeen auto käynnissä niin puolessa välissä tikkua, eli kylmän mittauksen ylärajan ja 80c alarajan puolessa välissä. lisäsin n.1,5dl. No tänään aamulla lähdin töihin niin aamulla toimi ihan ok mutta töistä lähdettäessä d silmään ei nytkähdystä, sama pakilla. vähän aikaa kun antoi käydä d päällä niin jotain eloa sentään alkoi tulemaan. Ei oikein tahtonut lähteä liikkumaan ilman isoja kierroksia. Kolmisen minuuttia paikallaan lisää niin alkoi taas suht normaalilta tuntumaan kulku..ehkä ykkösen ja kakkosen väliä venyttää varsinkin kylmällä...kierrokset nousee välillä 2200rmp ennen kun vaihtaa kakkoselle...lämmetessään paranee vaihdot laatikossa. Missä vitossa sijaitsee se laatikon ohjausboksi, voisi vielä tarkistaa ettei siellä öljyä.
Se että D päällä lähti taaksepäin vatii jotain
Mikä ei itsekseen poistu eli kannatta varutua vaivan
Uusimisen/pahenemiseen,
todellla siis meni pakkilla eikä valunut esim kaltevasta maasta johtuen ilman mitään vaihdetta taasksepäin ?
Mitenkäs se laatikko toimi ennen huoltoa
Oliko jotain oireita silloin ?
Tcu on konehuonessa sulke laatikkossa
Sen etu reunassa olevan sulake ”riman” alla
(se rima ei saa saa osua mihinkään mettallin on hassusti eristämätön)
Oliko öljyn täydenyksessä laatiko öljy minkä lämpöistä ?
Re: 722.6 automaattiaski sekosi ..
MIllä mittais kun ei staria. Pyydät jonkun kellä on tutkimaan. Täälläkin on monella.
Re: 722.6 automaattiaski sekosi ..
Vähän kyllä nyt mietityttää tosiaan toi öljyn lämpötila mitatessa 50 km ajoin tänään kaupunki olosuhteissa yhteen putkeen eli paljon pysähdyksiä ja lähtöjä liikennevaloista. Luulisi olevan sen 80 öljyt. Näytti mittatikussa noin 3mm alle 80c alarajan..Ennen remonttia kun mittailin niin näytti ihan ok mittatikussa 80 rajojen sisällä. Turbiinin propun ja öljypohjan kautta tuli 7,5 l ulos kaikkineen. Varmaan jotain tippoja pahvin päälöä ja käsissä. Oli iso astia alla, valuteltiin venttilipöydästäkin astiaan. Eli olisiko siellä ollut alun alkaen liian vähän öljyä kuitenkin. 8 litraa ostin öljyä
Ja nyt tämän illan lisäyksen jälkeen laitettu 7,9l. Toisessa pytyssä siis noin desi jäljellä enää. Katsotaan miten huomenna loota käyttäytyy
Ja nyt tämän illan lisäyksen jälkeen laitettu 7,9l. Toisessa pytyssä siis noin desi jäljellä enää. Katsotaan miten huomenna loota käyttäytyy
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5471
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 722.6 automaattiaski sekosi ..
Ei siis huhtelua,transpot kirjoitti: ↑To 04.04.2024 20:43 Vähän kyllä nyt mietityttää tosiaan toi öljyn lämpötila mitatessa 50 km ajoin tänään kaupunki olosuhteissa yhteen putkeen eli paljon pysähdyksiä ja lähtöjä liikennevaloista. Luulisi olevan sen 80 öljyt. Näytti mittatikussa noin 3mm alle 80c alarajan..Ennen remonttia kun mittailin niin näytti ihan ok mittatikussa 80 rajojen sisällä. Turbiinin propun ja öljypohjan kautta tuli 7,5 l ulos kaikkineen. Varmaan jotain tippoja pahvin päälöä ja käsissä. Oli iso astia alla, valuteltiin venttilipöydästäkin astiaan. Eli olisiko siellä ollut alun alkaen liian vähän öljyä kuitenkin. 8 litraa ostin öljyä
Ja nyt tämän illan lisäyksen jälkeen laitettu 7,9l. Toisessa pytyssä siis noin desi jäljellä enää. Katsotaan miten huomenna loota käyttäytyy
muistin mukaan sitä menee jotain päällee 8L jos turbini,
ventilikoneisto laatikon kanavat valuu tyhjäksi,
nuo uudet oireet että ei lähde liikkelle
(pois lukien se pakkia d päällä meno)
sopii öljyn vähyyteen,
jos ei testeriä ole niin nyt kun auto liikuu ajelee jonnekin missä on,
(jos laatiko öljy on ajossa ~80c niin näillä ilmoilla "nyt -3c" se jäähtyy yllätävän nopeasti)
pieni liika täytö ei 722.6xx kohdalla ole niin paha(kunhan ei niin paljoa että alkaa sotkemaan ilmaa joukkoon) kuin liian vähän lämpimän ylä ja alamerkin väli taisi olla 2d mutta se ei päde muilla korkeuksilla tikussa, tilan muodon takia
missä kunnosa vanhat öljyt oli ?
oliko johdin levyn mangnettit kunka likaiset ?
Mökkillä
'
'
Re: 722.6 automaattiaski sekosi ..
Oman kokemuksen mukaan, suomen olosuhteissa tuon laatikon lämmöt ei nouse ajamalla, sille tasolle, missä mittaus tulee suorittaa.
Eli jos haluaa sen öljyntason oikeesti kohilleen , niin kyllä se melkein staarin kautta pitäisi ne laatikkoöljyn lämmöt katsoa.
Näin jouduin itsekkin tekemään, eli ajon jälkeen auto käynnissä ,staari kiinni, ja jarrua vasten painella lämmöt kohilleen ja sitten mittaus.
Eli jos haluaa sen öljyntason oikeesti kohilleen , niin kyllä se melkein staarin kautta pitäisi ne laatikkoöljyn lämmöt katsoa.
Näin jouduin itsekkin tekemään, eli ajon jälkeen auto käynnissä ,staari kiinni, ja jarrua vasten painella lämmöt kohilleen ja sitten mittaus.
MB W203 200CDI A 2006
Re: 722.6 automaattiaski sekosi ..
Ei ole viisivaihteinen tarkka öljymäärästä, kerrotut murheet ei johdu desin tai muutaman desin heitosta sinne tänne.
wiimax.fi
Re: 722.6 automaattiaski sekosi ..
No laatikko toiminut vähän vaihtelevasti tässä välissä… öljyä ostin lisää litran purkin ja lisäsin. Mittailtu ja lisätty kunnes oli vähän alle ylärajan. Pari viikkoa ajoa ja toimi jo paremmin paitsi tuo ykkösen ja kakkosen väli vähän jäi miettimään et koska vaihtais. No nyt sitten parkkihallissa lätäkkö vaihteistoöljyä kun aamulla lähdin töihin. Taskulampulla tiirailin auton alle ja vaihteiston öljypohja ihan öljyssä. Vuotaako siellä nyt sit se pistoke ? Vaihdettiin uuusi samalla kin öljyt sun muut.Tiputtelee enemmän kun nokka ylhäällä . Parkkihallin lattia kun kalteva aika lailla kaivon suuntaa