Tarvitsen neuvoja / E200 /2009
Tarvitsen neuvoja / E200 /2009
Hei. Harkitsen elämäni ensimmäisen Mersun ostoa. Kiikarissa on E200 Vm 2009 manuaaliaskilla, ajettu 131 tkm eli aika vähän. Diesel. Tarve olisi perheen monipuolisena työhevosena ja hyvänä & turvallisena nuoren autona ajokortin saamisen yhteydessä (siksi myös manuaali toivottu). Liikkeessä on nyt myynnissä ylläolevilla tiedoilla yksilö. Ollut vanhemmalla herralla uudesta lähtien, Suomi-auto. Ensimmäinen omistaja luopunut autoilusta ja auto myyntiin. Tänään koeajoin ja tuntui kyllä hienolta peliltä.
Saisko täältä viisaammilta neuvoja, mitä kannattaisi tutkia / selvittää ennen ostopäätöstä? Ei ole ainakaan kolaroitu. Miten esim tyyppiviat / ruosteriski / muuta mahdollista ongelmaa?
Ulkoisesti tosi siistin näköinen E.
Kiitos avusta.
Saisko täältä viisaammilta neuvoja, mitä kannattaisi tutkia / selvittää ennen ostopäätöstä? Ei ole ainakaan kolaroitu. Miten esim tyyppiviat / ruosteriski / muuta mahdollista ongelmaa?
Ulkoisesti tosi siistin näköinen E.
Kiitos avusta.
Re: Tarvitsen neuvoja / E200 /2009
Moi!
Tuo on ilmeisesti W211 korin viimeistä vuosikertaa. Siinä mielessä erittäin "turvallinen" ostos, koska autossa ei ole enää lastentauteja.
Jos kilometriluku pitää paikkansa, niin on todella vähän ajettu! Tuo manuaalikin on turvallinen, sillä joissain W211 korisissa on ollut ongelmia automaattilaatikon kanssa.
Eli kiinnostaisi tietää, että kuinka autoa on ruostesuojattu ja missäpäin Suomea sillä on ajeltu. Jos auto ei ole päässyt ruostumaan, niin tuolla tekniikallahan ajaa vielä reilut 400 000km. Toki osatamisen jälkeen saa varautua pienempiin remppoihin (öljyjen vaihdot, muut huollot, jarrulevyjen vaihdot yms.)
Itse ostin 2018 Saksasta tuodun E220 (2005) "karvalakki mersun" manuaalilaatikolla, eikä siihen ole tarvinnut perushuoltojen lisäksi tehdä muuta, kuin vaihdattaa monitoimiviiksi. Pohja siinä oli kirkkaalla pellillä, eli ruostesuojautin sen ennen talven tuloa.
Huollothan näissä kannattaa teettää muualla kuin Veholla. Kannattaa selvittää oman paikkakunnan ja lähiseudun pikkupajoja. Jossain niistä varmasti löytyy "mersu osaaja".
Tuo on ilmeisesti W211 korin viimeistä vuosikertaa. Siinä mielessä erittäin "turvallinen" ostos, koska autossa ei ole enää lastentauteja.
Jos kilometriluku pitää paikkansa, niin on todella vähän ajettu! Tuo manuaalikin on turvallinen, sillä joissain W211 korisissa on ollut ongelmia automaattilaatikon kanssa.
Eli kiinnostaisi tietää, että kuinka autoa on ruostesuojattu ja missäpäin Suomea sillä on ajeltu. Jos auto ei ole päässyt ruostumaan, niin tuolla tekniikallahan ajaa vielä reilut 400 000km. Toki osatamisen jälkeen saa varautua pienempiin remppoihin (öljyjen vaihdot, muut huollot, jarrulevyjen vaihdot yms.)
Itse ostin 2018 Saksasta tuodun E220 (2005) "karvalakki mersun" manuaalilaatikolla, eikä siihen ole tarvinnut perushuoltojen lisäksi tehdä muuta, kuin vaihdattaa monitoimiviiksi. Pohja siinä oli kirkkaalla pellillä, eli ruostesuojautin sen ennen talven tuloa.
Huollothan näissä kannattaa teettää muualla kuin Veholla. Kannattaa selvittää oman paikkakunnan ja lähiseudun pikkupajoja. Jossain niistä varmasti löytyy "mersu osaaja".
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Re: Tarvitsen neuvoja / E200 /2009
Kannattaa selvittää että ajokilometrit pitää varmasti paikkansa. Huolto historia on myös hyvä tietää etukäteen.
Re: Tarvitsen neuvoja / E200 /2009
Jos on kilometrejä oikeasti noin vähän, niin tuskin on ruosteessa mistään. 11/2008 näihin tuli vielä se nahka takakaariin ja sieltäkään ei juuri rusketu enää millään. Kerran oli manuaali W211 220 cdi 2009, mutta vain hetken, kun ei sitä kytkimen polkemista ja vaihteen vaihtamista vaan enää yksinkertaisesti nykyisin jaksa. Huohotinkalvohan näistä vuotaa melkein kaikista, jos ei omistaja viitsinyt vaihtaa, sotkee koneen huolella, mutta kalvo 20€.
-
- Mersumies
- Viestit: 2446
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Tarvitsen neuvoja / E200 /2009
Taitaa olla W212 ja moottori OM651...Timo999 kirjoitti: ↑Pe 05.04.2024 00:11 Moi!
Tuo on ilmeisesti W211 korin viimeistä vuosikertaa. Siinä mielessä erittäin "turvallinen" ostos, koska autossa ei ole enää lastentauteja.
Jos kilometriluku pitää paikkansa, niin on todella vähän ajettu! Tuo manuaalikin on turvallinen, sillä joissain W211 korisissa on ollut ongelmia automaattilaatikon kanssa.
Eli kiinnostaisi tietää, että kuinka autoa on ruostesuojattu ja missäpäin Suomea sillä on ajeltu. Jos auto ei ole päässyt ruostumaan, niin tuolla tekniikallahan ajaa vielä reilut 400 000km. Toki osatamisen jälkeen saa varautua pienempiin remppoihin (öljyjen vaihdot, muut huollot, jarrulevyjen vaihdot yms.)
Itse ostin 2018 Saksasta tuodun E220 (2005) "karvalakki mersun" manuaalilaatikolla, eikä siihen ole tarvinnut perushuoltojen lisäksi tehdä muuta, kuin vaihdattaa monitoimiviiksi. Pohja siinä oli kirkkaalla pellillä, eli ruostesuojautin sen ennen talven tuloa.
Huollothan näissä kannattaa teettää muualla kuin Veholla. Kannattaa selvittää oman paikkakunnan ja lähiseudun pikkupajoja. Jossain niistä varmasti löytyy "mersu osaaja".
Re: Tarvitsen neuvoja / E200 /2009
No näin voisi arvella, jos kyseessä on se hopeanharmaa yksilö, joka Nettiautostakin on nähtävillä. Ainoa, johon sopii noi kerrotut tiedot vuosimallista, ajokilometreistä jne. Jos näin, niin sitten kannattaa unohtaa noi W211 -aiheiset kommentit. Ei sillä, kyllä siis 211 farmaria tehtiin vielä 2009, että ei niissä sen puolesta hukassa olla, mutta ei taida liittyä tähän autoon.
Äkkiseltään ajattelisi tuon hyvin sopivan esitettyihin vaatimuksiin / toiveisiin. Tukeva, turvallinen, manuaalivaihteinen. Ja tuolla suorituskyvyllä ihan kelpo arkiliikenteessä, mutta ei välttämättä rohkaise älyttömiin kohellussuorituksiin (jotka eivät tietenkään muutenkaan kaikkia uusia kuskeja vaivaa). Ja äkkiseltään siistin näköinen, kuten noilla kilometreillä sopii odottaakin.
Kovin perusvarusteltu tuo on, että ei ole luksusversio omassa mallisarjassaan. Mutta toisaalta perusmukavuudet (jollaiseksi ajattelen vakionopeussäädintä ja ilmastointia esim.) kaikki näissä on jo ollut vakiona. Halogeenivalot taitaa olla, kun ei ainakaan runkonumeron mukaan katsomalla varustelistassa ole xenoneita mainittu, että ehkä se on semmoinen varjopuoli.
Niin ja tuolla moottorityypillä on jonkun verran huono maine, että jos ei ole öljyjä vaihdettu riittävän tiiviisti ja jos starttaillaan kylmällä kelillä ilman esilämmitystä, niin näissä on ollut runkolaakerivikoja, mikä usein tarkoittaa, että moottoria ei enää kannata korjata, vaan vaihtaa. Mutta jos on säännöllisesti huollettu ja itse ei meinaa sitä kylmästä repiä väkisin käyntiin, niin ei se tuntuisi kovin suurelta riskiltä, paljonhan tuota moottorityyppiä on eri Mersun malleissa ollut ja edelleen liikkuu tien päällä.
Oliko näissä mallisarjan alkupään autoissa jotain muita lastentauteja, joku varmaan osaa kertoa? Jakoketjuja on jouduttu vaihtamaan, mutta tuskin ihan noilla kilsoilla vielä? Ruiskutussuuttimia joistakin hajosi, mutta kai nekin on jo tähän mennessä vaihdettu, jos ovat olleet alkupään huonoja yksilöitä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Tarvitsen neuvoja / E200 /2009
Mitenkäs tuossa toimii avaimeton keskuslukitus?
Re: Tarvitsen neuvoja / E200 /2009
Jakoketjun kiristimen aiheuttama ketjun venymä ja lopulta luiskahdus oli alkupään riesana. Rahisee kylmänä startatessa 2-3 sekuntia. Vastatoimi ketjun venymän tarkistus ja mahdollinen kiristimen vaihto jollei ole jo tehty.
Suutiniviat oli 250:n ongelma kunnes suuttimet + ECUt vaihdettiin, ei vaivanneet 200:sta
Polttoaineensuodattimen jalka murtuu ja alkaa vuotaa jäähdytinnestettä. Osa ei ole kallis mutta paikka vähän ahdas.
DPF-antureita menee silloin tällöin. Mitäs muuta sitä nyt olikaan?
Suutiniviat oli 250:n ongelma kunnes suuttimet + ECUt vaihdettiin, ei vaivanneet 200:sta
Polttoaineensuodattimen jalka murtuu ja alkaa vuotaa jäähdytinnestettä. Osa ei ole kallis mutta paikka vähän ahdas.
DPF-antureita menee silloin tällöin. Mitäs muuta sitä nyt olikaan?
Re: Tarvitsen neuvoja / E200 /2009
Ihan vaan arvauksena: Ei mitenkään. Vaikka sellaisesta maininnan on myyjä laittanut Nettiauton ilmoitukseen. Kuvassa kuitenkin näkyy virta-avain ihan normaalisti virtalukossa. Ja äkkiseltään googletettuna Keyless Go olis tullut varustekoodilla 889, sitä ei tuossa ole. Yksi ongelmakohta vähemmän. Jos nyt olen edes oikeassa autossa...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
-
- Mersumies
- Viestit: 2446
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Tarvitsen neuvoja / E200 /2009
Tuohon viittasin mutten suoraan sitä sanonut. Hienosta Mercedeksestä voi tulla yhdellä ainoalla starttauksella Tuhkimon Vankkurit muuttuen kurpitsaksi.Nozki kirjoitti: ↑Pe 05.04.2024 19:41Niin ja tuolla moottorityypillä on jonkun verran huono maine, että jos ei ole öljyjä vaihdettu riittävän tiiviisti ja jos starttaillaan kylmällä kelillä ilman esilämmitystä, niin näissä on ollut runkolaakerivikoja, mikä usein tarkoittaa, että moottoria ei enää kannata korjata, vaan vaihtaa. Mutta jos on säännöllisesti huollettu ja itse ei meinaa sitä kylmästä repiä väkisin käyntiin, niin ei se tuntuisi kovin suurelta riskiltä, paljonhan tuota moottorityyppiä on eri Mersun malleissa ollut ja edelleen liikkuu tien päällä.
Oliko näissä mallisarjan alkupään autoissa jotain muita lastentauteja, joku varmaan osaa kertoa? Jakoketjuja on jouduttu vaihtamaan, mutta tuskin ihan noilla kilsoilla vielä? Ruiskutussuuttimia joistakin hajosi, mutta kai nekin on jo tähän mennessä vaihdettu, jos ovat olleet alkupään huonoja yksilöitä.
Kun auto maksaa lähellä 15k€ niin ei oikein paaliinkaan voi siinä vaiheessa laittaa.
Re: Tarvitsen neuvoja / E200 /2009
Aivan. Hyvä tieto. Nimenomaan 250 CDI sekin oli, josta yksi taksikuski kertoi. Oli kuulemma aika uutena se auto jättänyt kolmannen kerran tielle kesken töiden, kun suutin taas hajosi. Oli ollut viikonloppu ja yöaika, kun näin oli käynyt. Hän oli hinauttanut auton merkkiliikkeen pääoven eteen poikittain, eikä ollut irrottanut hinausköyttä omasta autostaan, vaan oli heittänyt sen näkyvästi konepellille. Sit kun hän oli mennyt maanantaina päivällä käymään siellä liikkeessä, niin köysi oli kadonnut, auto tietysti lukittuna edelleen niillä sijoillaan.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Tarvitsen neuvoja / E200 /2009
Parempi sitten perua puheet... uuden korimallin ensimmäinen vuosikerta...
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Re: Tarvitsen neuvoja / E200 /2009
Itsellä 200 diesel bluetec -11 malli.Ostin pari vuotta sitteen km 148.000.Peruutustutkan anturit.Iskunvaimentajat.Jarrulevyt.Tirefit säiliön päiväys.Vaihteistoöljynlauhdutin vuotojen varalta.Jouset .Itsellä yksi takajousi poikki.Akkujen kunto?Kaukosäädin patterit.ilmastointihuolto?
Re: Tarvitsen neuvoja / E200 /2009
Lauhdutin koskee automaattivaihteistoa,mutta näyttää olevankin manuaaali.My bad !