-05 clk 270 cdi kyykkää kiihdytettäessä.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Ehkämese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 15.09.2021 10:08

-05 clk 270 cdi kyykkää kiihdytettäessä.

Viesti Kirjoittaja Ehkämese »

Kertokaas tietäjät mistähän lähtis vikaa metsästämään.

Kyseessä Clk 270 cdi -05, c209, OM 612. loota 722.6xx. Ohjelmoitu n. 230hp/500 Nm, samalla otettu ohjelmallisesti EGR ja Swirl läppien ohjainlaite pois.Imusarjan reijät tulpattu, EGR- putki myös vielä mekaanisesti tulpattu varmuuden varalle. Imusarjat putsattu ja tiivisteet uusittu.

Kiihdytettäessä reippaasti jossain vaiheessa kun rpm on tuolla jossain 4K korvilla ( ahtaa paljon) antaa carsoftilla luettuna herjan p0105-002. B28 (PRESSURE SENSOR) THE SIGNAL VOLTAGE IS TOO HIGH. ja check engine valo syttyy. Tehot ikäänkuin hyytyy hetkeksi ja vähän kaasupoljinta hölläämällä ja painamalla taas meno jatkuu. Vika siis vain käy hetkellisesti päällä ja häiriökin kuittaantuu pois joko omalla carsoftin kapulalla tai jopa hetken virrat pois seisonnan jälkeen. Toimii muuten ihan normaalisti, ei poikkeavaa kulutusta diiselissä tai öljyissä tai käyntiäänessä. Turbo tosin hiukan viheltää ja puskee himpan verran öljyjä coolerille, mutta vanha auto on niin jo tehnyt pitemmän aikaa.

Vikaa en varsinaisesti voi suoraan sanoa, että se tuli ohjelmoinnin jälkeen, koska silloin oli muutakin remppaa, mutta jokatapauksessa sen jälkeen se on alkanut esiintyä. Ei siis haittaa jokapäiväistä ajoa ( käytössä näin jo pidemmän aikaa ollut), mutta joskus kun lapsettaa, niin olis kiva painaa lämää ilman em. kyykkäystä.
STAR:ia ei ole ja ajattelinkin kysyä olisiko jollain jotain vinkkiä ensialkuun tsekattavaksi, ennenkuin pitää viedä STAR:in perään tai ohjelmoinnin poistoon ( en millään haluaisi) tms.

Tämmöstä täällä asiasta ( ylipäätänsä mistään) tietämätön pohdiskelee.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: -05 clk 270 cdi kyykkää kiihdytettäessä.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Ehkämese kirjoitti: Pe 12.04.2024 16:32 Kertokaas tietäjät mistähän lähtis vikaa metsästämään.

Kyseessä Clk 270 cdi -05, c209, OM 612. loota 722.6xx. Ohjelmoitu n. 230hp/500 Nm, samalla otettu ohjelmallisesti EGR ja Swirl läppien ohjainlaite pois.Imusarjan reijät tulpattu, EGR- putki myös vielä mekaanisesti tulpattu varmuuden varalle. Imusarjat putsattu ja tiivisteet uusittu.

Kiihdytettäessä reippaasti jossain vaiheessa kun rpm on tuolla jossain 4K korvilla ( ahtaa paljon) antaa carsoftilla luettuna herjan p0105-002. B28 (PRESSURE SENSOR) THE SIGNAL VOLTAGE IS TOO HIGH. ja check engine valo syttyy. Tehot ikäänkuin hyytyy hetkeksi ja vähän kaasupoljinta hölläämällä ja painamalla taas meno jatkuu. Vika siis vain käy hetkellisesti päällä ja häiriökin kuittaantuu pois joko omalla carsoftin kapulalla tai jopa hetken virrat pois seisonnan jälkeen. Toimii muuten ihan normaalisti, ei poikkeavaa kulutusta diiselissä tai öljyissä tai käyntiäänessä. Turbo tosin hiukan viheltää ja puskee himpan verran öljyjä coolerille, mutta vanha auto on niin jo tehnyt pitemmän aikaa.

Vikaa en varsinaisesti voi suoraan sanoa, että se tuli ohjelmoinnin jälkeen, koska silloin oli muutakin remppaa, mutta jokatapauksessa sen jälkeen se on alkanut esiintyä. Ei siis haittaa jokapäiväistä ajoa ( käytössä näin jo pidemmän aikaa ollut), mutta joskus kun lapsettaa, niin olis kiva painaa lämää ilman em. kyykkäystä.
STAR:ia ei ole ja ajattelinkin kysyä olisiko jollain jotain vinkkiä ensialkuun tsekattavaksi, ennenkuin pitää viedä STAR:in perään tai ohjelmoinnin poistoon ( en millään haluaisi) tms.

Tämmöstä täällä asiasta ( ylipäätänsä mistään) tietämätön pohdiskelee.
Melko varmasti homma korjaantuu ohjelmaa ronkimalla, pyydät sen tekiää
laittaman ahdot niin että pysysvät ahtoapaine anturin käsitys kyvyn rajoissa,
Mökkillä
'
Ehkämese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 15.09.2021 10:08

Re: -05 clk 270 cdi kyykkää kiihdytettäessä.

Viesti Kirjoittaja Ehkämese »

Samaa miettinyt ittekin. Ahtaa nimittäin kierroksilla aikas paljon ja turbon viivekin on kohtalainen ennenkuin potkasee tehoja, mutta sitten niitä tuntuu ihan kivasti tulevankin. Kokeilin vielä Black Smoke teamin uutta MAP anturiakin, jossa mitta-alue riittäisi 0-4 bar ahdoille, mutta ei tuolla anturilla suostunut tunnistamaan normaali-ilmanpainetta ollenkaan, eli makas koko ajan vikatilassa koneen pyöriessä tyhjäkäynnillä, eikä tietty heränny siitä kierroksillakaan. Varmaan tarttis sekin kohdaltaan jotain muutosta ohjelmaan toimiakseen? Mitä ootte mieltä kannattaisko tuota käyttää STARin perässä ja maksaa siitä vielä erikseen paperirahaa jonkun mekaanisen vian löytämiseksi, vai olisiko fiksuinta suoraan a) viedä entiseen ohjelmointifirmaan ja pyytää joko tarkastamaan ohjelma ja muuttamaan sitä vai b) viemällä koko paska ohjelmoitavaksi uudelleen jonnekin muualle. Molempi vaihtoehtohan tulee maksamaan jokatapauksessa x määrän euroja, koska ekasta ohjelmoinnista on kulunut jo senverta kauan aikaa.

-Fiksut ihmiset suunnittelis ennenkuin jättäis tekemättä. Tyhmät tekee ensin ja kiroilee myöhemmin mitä tuli tehtyä-
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: -05 clk 270 cdi kyykkää kiihdytettäessä.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Ehkämese kirjoitti: Ma 15.04.2024 10:14 Samaa miettinyt ittekin. Ahtaa nimittäin kierroksilla aikas paljon ja turbon viivekin on kohtalainen ennenkuin potkasee tehoja, mutta sitten niitä tuntuu ihan kivasti tulevankin. Kokeilin vielä Black Smoke teamin uutta MAP anturiakin, jossa mitta-alue riittäisi 0-4 bar ahdoille, mutta ei tuolla anturilla suostunut tunnistamaan normaali-ilmanpainetta ollenkaan, eli makas koko ajan vikatilassa koneen pyöriessä tyhjäkäynnillä, eikä tietty heränny siitä kierroksillakaan. Varmaan tarttis sekin kohdaltaan jotain muutosta ohjelmaan toimiakseen? Mitä ootte mieltä kannattaisko tuota käyttää STARin perässä ja maksaa siitä vielä erikseen paperirahaa jonkun mekaanisen vian löytämiseksi, vai olisiko fiksuinta suoraan a) viedä entiseen ohjelmointifirmaan ja pyytää joko tarkastamaan ohjelma ja muuttamaan sitä vai b) viemällä koko paska ohjelmoitavaksi uudelleen jonnekin muualle. Molempi vaihtoehtohan tulee maksamaan jokatapauksessa x määrän euroja, koska ekasta ohjelmoinnista on kulunut jo senverta kauan aikaa.

-Fiksut ihmiset suunnittelis ennenkuin jättäis tekemättä. Tyhmät tekee ensin ja kiroilee myöhemmin mitä tuli tehtyä-
Jos se ei sillä uudella ohjelmalla ole toiminut ollenkaan
ja sen jälkeen ei ole mitään rempaa tehty/osia vaihdeltu niin takaisin

anturi muutos pitää muttaa ohjelmaan

(jos on vakio turbo niin käytänössä oikeestaan mitään
vakio ohjelmaa isomapaa viiveetä/potkua ei pitäis tulla,
sillä tavaalla tehtyneä saadan tuntumaa että on tehokaampi kuin onkaan... kun kaikki tehot tulee kerralla, lisäksi lisää tota painen alueen ylityksen riskiä kun säätö ei ehdi enään mukaan)
Mökkillä
'
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: -05 clk 270 cdi kyykkää kiihdytettäessä.

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Jos auto on ehjä
Niin ohjelmasta pitäisi saada sellainen että se toimii ko. autossa.
Eikä niin että autoa muttamalla koetetaan saada se toimimaaan ko ohjelmassa.

Osien vaihdoille on sitten omat syynsä, jos ohjelmaa yritetään saada silläkeinon toimimaan, niin kymmenen uutta murhetta tulee yhden poistuneen tilalle.
Saksalainen insinööri ei ole oikein huumorimiehiä, ohjelmat ei toimi sattumalta, vaan niissä on joku idea.

Neljän baarin mappi toimii vain sellaisessa ohjelmassa, jossa sen lineaarikartta on skaalattu sille oikein (jännite/paine).
Siis, kun mappi vaihdetaan erilaiseksi, pitää myös tilanne korjata oikeaksi ohjelmasta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin