W203 alipainetoiminen ajovalon korkeudensäätö vasemmalla puolella aiheutti korjauskehoituksen katsastuksessa.
Koitin katsella sen mitä niistä polttimonvaihtoluukuista pystyi näkemään ja siitä alipainemokkulasta lähtevä säätötangon kuulapää ei pysy siellä pesässään, eli umpio pääsee heilumaan tangosta poispäin. Sormella kun veti umpiota säätötankoa päin niin korkeudensäätö tuntui toimivan.
Eli kysymys kuuluu:
onko umpiossa joku palautusjousi joka on lähtenyt irti/ rikkoutunut vai pitäisi kuulan pysyä jollain opilla siellä pesässään myös vetovaiheessa?
Ja jos jollain on ollut vastaava ongelma niin miten se on ratkaistu?
Ajovalon alipainekorkeudensäätö temppuilee
Re: Ajovalon alipainekorkeudensäätö temppuilee
Tuleeko siihen alipainekellon letkuun alipaine ja onko letku kiinni?
Ilmeisesti siis toisella puolen säätö toimii?
Ilmeisesti siis toisella puolen säätö toimii?
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Re: Ajovalon alipainekorkeudensäätö temppuilee
Joo, siis säätökello toimii ihan ok, eli alipainesysteemissä ei ole vikaa.
Vain säätökaran kuulan kiinnitys umpion vastapesään on ongelma eli umpio jää "yläasentoon" kun säätö ei vedä sitä takaisin, mutta jos käsin vetää ala-asentoon niin säätö kyllä työntää sen ylös.
Eli siis - onko jollain irrallaan umpiota että voisi katsoa palautuuko se umpio ala-asentoon jousivoimalla jos alipainekello on irti?
Vai onko umpio hervoton kehyksessään ja kiinnittyy tukevasti alipainekellon kuulaan?