Visainen w126 tapaus Keminmaalla
Visainen w126 tapaus Keminmaalla
Okei, kävin tässä taas vaihteeksi kuolaamassa autoliikkeiden pihoja ja sinne oli sitten ilmestynyt viikonlopun aikaan visainen juttu.
Vm.1986
Mittaristo näkyi päivänvalossa hyvin ja se näytti 237 000 ja risat. Kuitenkin sitä myydään nyt netissä ja sanotaan kilometreiksi 300 000??? !!!
Kyseessä on rekisterilaatan mukaan suomiauto, 420 SEL, vaalealla nahkasisustalla ja sähkökattoluukulla, ilmastoinnilla, kahdet mersun aluvanteet.
.
Ruostetta oli jonkin verran, lokareissa kukkimista, peitelty kromikaarilla. Ja vähän etulamppujen alla, mitä ehdin vilkuilla. Takana olevassa listassa puuttui about 1cm pala (sellainen koristelista tankin vieressä). Muuten vaikutti fiksulta peliltä, penkinpäälliset olivat jokapaikassa, luulisi nahkan olevan sitten hyväkuntoinen.
Miten siis auto voi olla noin halpa? 6900€. Radio tosin puuttui, ja ruostetta oli vähän, mutta jotenkin hinta epäilyttää.
Toinen epäilys ovat puskurit, erilaiset. Sellaiset paksut. Taitaa olla jälkiasennettu ameriikan w126:sta.
Taidanpa käydä joku päivä syynäämässä lähemmin. Sisältä vaikutti kyllä ihan siistiltä. Puhelimenpaikka oli tosin kojelaudassa kiinni ja penkinpäälliset esti penkkien näkemisen.
http://www.keminmaanlaatuautot.com/fi/i ... aihtoautot
Vm.1986
Mittaristo näkyi päivänvalossa hyvin ja se näytti 237 000 ja risat. Kuitenkin sitä myydään nyt netissä ja sanotaan kilometreiksi 300 000??? !!!
Kyseessä on rekisterilaatan mukaan suomiauto, 420 SEL, vaalealla nahkasisustalla ja sähkökattoluukulla, ilmastoinnilla, kahdet mersun aluvanteet.
.
Ruostetta oli jonkin verran, lokareissa kukkimista, peitelty kromikaarilla. Ja vähän etulamppujen alla, mitä ehdin vilkuilla. Takana olevassa listassa puuttui about 1cm pala (sellainen koristelista tankin vieressä). Muuten vaikutti fiksulta peliltä, penkinpäälliset olivat jokapaikassa, luulisi nahkan olevan sitten hyväkuntoinen.
Miten siis auto voi olla noin halpa? 6900€. Radio tosin puuttui, ja ruostetta oli vähän, mutta jotenkin hinta epäilyttää.
Toinen epäilys ovat puskurit, erilaiset. Sellaiset paksut. Taitaa olla jälkiasennettu ameriikan w126:sta.
Taidanpa käydä joku päivä syynäämässä lähemmin. Sisältä vaikutti kyllä ihan siistiltä. Puhelimenpaikka oli tosin kojelaudassa kiinni ja penkinpäälliset esti penkkien näkemisen.
http://www.keminmaanlaatuautot.com/fi/i ... aihtoautot
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Visainen w126 tapaus Keminmaalla
No, mene ja tiedä. 6900 eurolla saisi sitten jo hyvässäkin iskussa olevan W124:n. Tuppaa olemaan, että noissa seitsemän tonnin W126:ssa on sitten sitä laittamista parin tonnin edestä. Koeajo-osastossa on juttua 500SECin ajotuntumista -- jotain vastaavaa on helppo odottaa löytyvän tuostakin tarjokista.Ere866 kirjoitti:Miten siis auto voi olla noin halpa? 6900€.
Ihan valehtelematta on pakko sanoa, että tuo nyt on kuvan perusteella hiukan semmoisen reppanan tapainen auto.
Tuttava osti viime vuonna -86 300SE:n (ajettu 420 tkm) reilulla 6000 eurolla, joten ihan linjassa tuon kemiläisauton hinta minusta on -- etenkin, kun kromikaaret, kullanvärinen maali ja oudot vanteet eivät ainakaan hintaa nosta.
No, noissa vanhemmissa vaihtureissa tuo hinta nyt riippuu niin paljon ostajasta ja myyjästä ja tinkimistaidoista ja siitä, kauanko laite on vaihtoautorivissä maannut, että itse hinnassa on varmaan pudottamisen tai putoamisen mahdollisuutta muutama sata euroa. Eli siinä ei joku parinsadan euron mankka (joka on jo varsin käypäinen peli) juuri hinnassa paina. Tuon hinta- ja ikäluokan autossa painavat kuitenkin muut asiat kuin radion olemassaolo aika paljon enemmän, vaan mieluummin kannattaa katsoa ja kuulostella ja t unnustella, onko tekniikka ja kori siinä kunnossa, että tuosta kannattaa ajokki fiksata. Ottaen huomioon, että kyseessä ei nyt ole ollut kovin halpa auto edes vielä 10 vuotta sitten, niin huolto- ja omistajahistorian selvittäminen voisi olla yksi ihan hyvä homma.Ere866 kirjoitti:Radio tosin puuttui, ja ruostetta oli vähän, mutta jotenkin hinta epäilyttää.
Mutta tämä siis ihan minun henk. koht. näkemyksenäni.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Njoo, meinasin kirjoittaa, että ei auto livenä ole pahankaan näköinen. Kuvahan aina valehtelee, ja tuo kuva on huono. Ainut moiten, mitä pikatarkastuksella huomaisin oli juuri nuo kromikaaret ja kukkaset.
On autossa varmaan kaikenlaista pientä. Eniten vain nuo puskurit ihmetyttää ja tuo ajomäärä. Isoveljen ja minun silmäni kertoivat 237 ja autoliike kertoo 300 000km....
Pitännee katsoa, jos ehtisi huomenna vähän kyselemään valoisaan aikaan. Tulee tuo pimeys niin äkkiä.
On autossa varmaan kaikenlaista pientä. Eniten vain nuo puskurit ihmetyttää ja tuo ajomäärä. Isoveljen ja minun silmäni kertoivat 237 ja autoliike kertoo 300 000km....
Pitännee katsoa, jos ehtisi huomenna vähän kyselemään valoisaan aikaan. Tulee tuo pimeys niin äkkiä.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Ja tuossakin on turvallisempaa puhua mittarilukemasta.Ere866 kirjoitti:On autossa varmaan kaikenlaista pientä. Eniten vain nuo puskurit ihmetyttää ja tuo ajomäärä. Isoveljen ja minun silmäni kertoivat 237 ja autoliike kertoo 300 000km....
.
Ei tosiaan ollut tarkoitus tyrmätä hanketta, mutta silti jäitä hattuun. Jos W126:n verollinen hinta Suomessa on 6900 euroa, niin melkoisella todennäköisyydellä siinä on jotain epäkohtaa, jonka tuntee jo koeajolla. Tämä on nyt tullut aika monta kertaa sivusta havaittua, että käytetyn mersun ostamisessa jos jossain on oltava malttia matkassa. Esimerkiksi juuri em. tuttavani autonhakukeikoillaan kävi tsekkaamassa montakin tarjokasta, jotka kaikki näyttivät autopokkarin sivulla tai liikkeen aidan takaa kuikuiltuna hienoilta, mutta muutaman kanssa ei tarvinnut vaivautua edes koeajolle, kun pääsi lähempää tarkastelemaan.
Otapa huomenna laitteesta kunnon tyypit, kaveri mukaan ja sitten kuuntelet ja haistelet ja aistit tuntemuksia. Käytännön vinkkinä voi heittää, että nakkaa mahdollinen paksu toppatakki takapenkille ja ajele paitahihasillaan, niin tuntee paljon selvemmin, mistä joku nuljunta tai tärinä tulee.
(Ja tietysti otat paljon kuvia ja pistät ne tänne näytille,
niin päästään porukalla arvostelemaan... )
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Äkkiseltään väittäisin autoa jenkkimalliksi, johon on vain vaihdettu euromallin lamput. Tai onhan meitä moneen junaan, joku voisi vaihtaakin euromalliin jenkkipuskurit ja -ajovalonpesimet .
237 000 ei voi oikein olla maililukemakaan, siitä tulisi yli 380 000.
Sisäkuva auttaisi mukavasti. Oliko kojelaudan alla potkupahvien tilalla normaalia "pulleampi" levy, varustettuna jopa jonkun sortin tavarakaukalolla? Se kielisi kyllä aidosta jenkkimallista. Onko katkaisijoiden tienoilla englanninkielisiä plakaatteja ja selityksiä? Penkinpäällisillä on voitu kätkeä jenkeissä suosittu MB-Tex-verhoilu (onko kuosi sellainen vanhanmallinen, pitkittäisesti uurrettu?).
Lisäksi autossa on lyhyt rekisterikilpi (XXX-12). Kuinka arvioit tuon rekkarin perusteella olevan suomiauto?
237 000 ei voi oikein olla maililukemakaan, siitä tulisi yli 380 000.
Sisäkuva auttaisi mukavasti. Oliko kojelaudan alla potkupahvien tilalla normaalia "pulleampi" levy, varustettuna jopa jonkun sortin tavarakaukalolla? Se kielisi kyllä aidosta jenkkimallista. Onko katkaisijoiden tienoilla englanninkielisiä plakaatteja ja selityksiä? Penkinpäällisillä on voitu kätkeä jenkeissä suosittu MB-Tex-verhoilu (onko kuosi sellainen vanhanmallinen, pitkittäisesti uurrettu?).
Lisäksi autossa on lyhyt rekisterikilpi (XXX-12). Kuinka arvioit tuon rekkarin perusteella olevan suomiauto?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ottaen huomioon, miten törkeän hintaisia W126:n puskurit ovat, on helppo ymmärtää että esim. jossain pikkukolarissa vaurioituneen alkuperäisen puskurin tilalle on hankittu ensimmäinen järkihinnalla vastaan tuleva --sillä tuskin tavan tallaajalle on niiiiin suurta väliä, jos uusi puskuri nyt sattuukin olemaan pullea us-mallinen.Timo L. kirjoitti:Äkkiseltään väittäisin autoa jenkkimalliksi, johon on vain vaihdettu euromallin lamput. Tai onhan meitä moneen junaan, joku voisi vaihtaakin euromalliin jenkkipuskurit ja -ajovalonpesimet .
Rekisterin perusteella saanee kyllä Veholta kysyttyä, onko auto heidän maahantuomansa. Rekisteriotteessakin voi olla maininta maahantuojasta, niin ainakin minulla tuontiautossa on.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Tuo (tai joku vastaavan värinen amerikanmallinen 420SEL) oli myytävänä pohjoisessa joskus viime syksynä vai oliko peräti kesällä, pyynti oli lähempänä 15k€ ja sitä forumillakin (muistaakseni) naureskeltiin. Pakkohan tuon on olla amerikanmalli, kun on valkosivurenkaatkin. Valmistenumero olis silti kiva tietää...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Yleensä ensimmäinen asia minkä minä teen, kun kiinnostun jostain autosta vähänkään enemmän, on soitto seuraavaan numeroon----> 0100-7810. Siellä vastaa Autorekisterikeskuksen täti, jolle latelen välittömästi auton rekisterinumeron. Tuo puhelu maksaa muutaman euron, mutta sen jälkeen tiedän autosta sen verran, että voin (yleensä) lähteä lätkimään. Joskus sitten aletaan neuvotella hinnasta.
Tuolta AKE:lta saat tietää auton rasitteet(veroja maksamatta), onko aikaisempia rekisteritunnuksia (eli onko ajettu romuksi/lunastukseen), aikaisemmat omistajat ja omistusajat jne.
Tosin jos tuo auto on vasta uitettu Suomeen, on AKE:en soitto silloin turha.
Tuolta AKE:lta saat tietää auton rasitteet(veroja maksamatta), onko aikaisempia rekisteritunnuksia (eli onko ajettu romuksi/lunastukseen), aikaisemmat omistajat ja omistusajat jne.
Tosin jos tuo auto on vasta uitettu Suomeen, on AKE:en soitto silloin turha.
Mercedes-Benz - Mitä muuta terve mies voi tarvita?
Vähän turha viesti mutta kuten Timo jo mainitsi, autosta tosiaan löytyy euromallin valot, jenkkimallin etupuskuri sekä ajovalojen pesimet.
Myös rekisterikilpi on lyhyt.
Puhdasta lisäveikkailua, mutta väri on ehkä "amerikkalaisempi" mersun väri kuin moni muu...
Tuostahan saisi kaikki tiedot kädenkäänteessä jos vain saisi selvää rekisteritunnuksen alkuosasta...
Myös rekisterikilpi on lyhyt.
Puhdasta lisäveikkailua, mutta väri on ehkä "amerikkalaisempi" mersun väri kuin moni muu...
Tuostahan saisi kaikki tiedot kädenkäänteessä jos vain saisi selvää rekisteritunnuksen alkuosasta...
"Ainoa miinus kromikaaret ja kukkaset" Siinä sitä on meikäläisen mielestä miinusta kerrakseen. Kyllähän näihin vempeleisiin seppää sun vaikka mitä muuta näin soppakoulun käyneenäkin, mutta nuo homehommat kyllä kernaasti jättää ammattimiesten tehtäväksi, tai sitten mieluummin kokonaan väliin. Toinen pointti mikä vähän aina särähtää korvaan on tuo termi "Suomi auto". Tottakai maininta on enemmän kuin paikallaan jos puhutaan autosta jolla on patrioottihenkeä nostattava historia kuten esim. Juha Miedon entinen Lada. (Lie millä päristellyt, en tiedä.Pohjanmaan miehet varmaan oikaisee ) Tämän hetkisissä ruumiin ja hengen voimissa pidän erittäin epätodennäköisenä sitä että ostaisin reilu 15 vuotta vanhan "Suomi auton" jos siinä on havaittavissa kromikaaret ja kukkasia. Akkinäisempikin Mersumies milestäni oivaltaa että kukilla on juuretkin, ei ne muuten kasva. Tässä välissä nyt voisi paasata paatoksella siitä kuinka tinattiin 2 neliötä peltiä aavistuksen kuoriltaan kukkivaan ässään. No, yhtä kaikki, pointti tässä keuhkoamisessa on nyt se että vaikka kaikki Saksanpaskat on loppuun ajettuja romuja joiden mittareita Kemal Ataturk on vahingossa ajanut porakoneella 300000 km nurin päin niin monastikin niissä on vielä korit hyvässä kunnossa. Ja tämä ei nyt missään tapauksessa tarkoita sitä etteikö Suomestakin löytyisi ehtaa"Suomiautoa" joka on tiptop kunnossa. Forumilaisillakin niitä on varmaan lukematon määrä. Viimeinen ja tärkein pointti tässä on se varustetaso. Ei varmaankaan enää kannata käydä vaahtoamaan autoveroasioista, mutta nuo keski-euroopassa normaalit varusteet eivät valitettavasti ole olleet rahvaan ulottuvilla täällä Suomessa, eivätkä aina porvarinkaan. Tuolla rahalla saat ruosteetoman ja hyvin varustellun yksilön kun soitat jollekin autonvälittäjälle ja odotat viikon tai kaksi. Tuuriahan sitä tietysti siinäkin vaaditaan. Homehommissa kuitenkin pyörähtää äkkiä pari tonnia maalauksineen, eikä monesti tahdo riittää alkuunkaan. Kokemusta löytyy sekä Suomi -että tuontiautoista.
Hyvä avautuminen Vesalta.
Juu eipä siinä mitään, itseänikin nykypäivänä lähinnä naurattaa liikkeidenkin ja miksei yksityistenkin myyntitekseissä maininta suomi-auto... Mitä iloa siitä tosiaan on, kun ottaa edellä mainituitta pointteja huomioon.
Ehkä sillä erotuksella että MB on suomessa aina ollut helvetin kallis auto, ja saanut mahdollisesti arvoisensa kohtelun, sitäkautta ollen ehkä siistissä kunnossa jne.
Mutta tuosta kyseisestä "suomi-autosta", jos Ere866 on sitä mieltä että auto on suomi-auto sen perusteella että siinä on suomalaiset rekisterikilvet, niin ollaan hieman menty metsään. Mutta ei se mitään.
Juu eipä siinä mitään, itseänikin nykypäivänä lähinnä naurattaa liikkeidenkin ja miksei yksityistenkin myyntitekseissä maininta suomi-auto... Mitä iloa siitä tosiaan on, kun ottaa edellä mainituitta pointteja huomioon.
Ehkä sillä erotuksella että MB on suomessa aina ollut helvetin kallis auto, ja saanut mahdollisesti arvoisensa kohtelun, sitäkautta ollen ehkä siistissä kunnossa jne.
Mutta tuosta kyseisestä "suomi-autosta", jos Ere866 on sitä mieltä että auto on suomi-auto sen perusteella että siinä on suomalaiset rekisterikilvet, niin ollaan hieman menty metsään. Mutta ei se mitään.
Päättelin sen suomiautohomman sillä, että rekisterikilven alla oleva metallilevy on juuri samankokoinen kuin itse rekkarikin. Vai onko vanhat päätelmät väärin?raul kirjoitti:Hyvä avautuminen Vesalta.
Mutta tuosta kyseisestä "suomi-autosta", jos Ere866 on sitä mieltä että auto on suomi-auto sen perusteella että siinä on suomalaiset rekisterikilvet, niin ollaan hieman menty metsään. Mutta ei se mitään.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Jeps, naurettava on muuten hyvä sanamuoto tähän paikkaan, nehän ovat mitä todennäköisimmin järjettömän suomalaisen autokäytännön mukaisesti katsastuksessa vaaditut sivuvilkut. Joita ei siis esim. Saksassa tai USA:ssa vaadita. Näitä näkee tuontiautoissa, muistaakseni vuosimallista 1985 ylöspäin (poislukien muutamat tietyt automallit joihin ei tarvitse lainkaan näitä asentaa).Ere866 kirjoitti:Apropoo, katsokaapas muuten kuvan sivuvilkkuja: tuommoiset pienet "nännit".
Kertookos se mitään? Minusta ne ovat kyllä vaan naurettavan näköiset....
PS. en muuten tuosta yhdestä löytämästäni kuvasta havaitse mainittua metallilevyä...
Tai sitten ruokatunnin jälkeen, jos oli ns. liikelounas...vesa kirjoitti:Lie se levy sitten takana. Etukilpi ainakin on asennettu 2min ennen ruokatuntia.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Itse olen ainakin päättänyt olla ikinä asioimatta autoliikkeen kanssa joka mainitsee sanat Suomi-Auto viesteissään.
Kyseessähän on törkeä kilpailun rajoittaminen ja tuontiautojen syrjiminen.
Omasta huippuvarustellusta, huippukuntoisesta 320 bensaväyrysestä tarjottiin 10 000€ vaihdossa kalliimpaan autoon. Autoa näkemättä, sillä tiedolla että kyseessä oli tuontiauto.
Teki mieli kysyä myyjältä miksi Suomi-Auto pitää kirjoittaa isolla ja paljonko olisi tarjottu jos 320:seni olisi ollut ruosteinen, huonosti varusteltu ja pienikoneinen samanikäinen Suomi-Auto.
Yksikään kotimainen autoliike ei minun rahojani enää saa, ainakaan ym. kriteerit täyttävät. Pitäkää ruosteiset paskanne, minä en niihin koske.
Kyseessähän on törkeä kilpailun rajoittaminen ja tuontiautojen syrjiminen.
Omasta huippuvarustellusta, huippukuntoisesta 320 bensaväyrysestä tarjottiin 10 000€ vaihdossa kalliimpaan autoon. Autoa näkemättä, sillä tiedolla että kyseessä oli tuontiauto.
Teki mieli kysyä myyjältä miksi Suomi-Auto pitää kirjoittaa isolla ja paljonko olisi tarjottu jos 320:seni olisi ollut ruosteinen, huonosti varusteltu ja pienikoneinen samanikäinen Suomi-Auto.
Yksikään kotimainen autoliike ei minun rahojani enää saa, ainakaan ym. kriteerit täyttävät. Pitäkää ruosteiset paskanne, minä en niihin koske.
Asiaa puhut. Olen nähnyt tuonti-auton paremmaksi vaihtoehdoksi noin yleispätevästi ottaen aina. Miten täällä köyhien maassa,valikoima koostuu pääasiassa hyvistä valkoisista 200 dieseleistä, varustettuna lämpöpenkeillä ja ajovalonpesureilla, ja lisävarusteena tehokkaat maantiekiitäjät ovat suolassa paskaksi ruostutettuja. Minullakin 18 vuotta vanha tuontiauto, eikä ruosteesta ole tietoakaan. Ovittivsteiden vaihdon yhteydessä oikein syynäilin.e320 kirjoitti: Yksikään kotimainen autoliike ei minun rahojani enää saa, ainakaan ym. kriteerit täyttävät. Pitäkää ruosteiset paskanne, minä en niihin koske.
Mutta onhan niissä KOTIMAISEN merkkiliikkeen huoltokirja
124.023
OT OT OT OT!Hemingway kirjoitti:Asiaa puhut. Olen nähnyt tuonti-auton paremmaksi vaihtoehdoksi noin yleispätevästi ottaen aina. Miten täällä köyhien maassa,valikoima koostuu pääasiassa hyvistä valkoisista 200 dieseleistä, varustettuna lämpöpenkeillä ja ajovalonpesureilla, ja lisävarusteena tehokkaat maantiekiitäjät ovat suolassa paskaksi ruostutettuja. Minullakin 18 vuotta vanha tuontiauto, eikä ruosteesta ole tietoakaan. Ovittivsteiden vaihdon yhteydessä oikein syynäilin.e320 kirjoitti: Yksikään kotimainen autoliike ei minun rahojani enää saa, ainakaan ym. kriteerit täyttävät. Pitäkää ruosteiset paskanne, minä en niihin koske.
Mutta onhan niissä KOTIMAISEN merkkiliikkeen huoltokirja
Totta puhutte, mutta tuotakoon myös mobilistin näkökohta esiin. Tuontiauto on käyttöautona mitä mainoin valinta, ja miksei harrastevehkeessäkin.
Mutta ainakin minulle entusiastina merkitsee paljon, jos pystyn pelastamaan mieluisan kappaleen kotimaista autoiluhistoriaa. Tällä tarkoitan esim. Mersua, joka on ollut jonkun silmäätekevän tai muuten julkisuuden henkilön käytössä/ensimmäinen kappale mallia Suomessa/esiintynyt virkatehtävässä tms. Oma "Jakobsonini" on juuri tällainen auto, mutta ikävä kyllä sitä en ole pystynyt (vielä) arkiajolta säästämään.
Aina ei tosiaan voi olla iskemättä käsiään lantaan ja useimmiten 20-v. suomiautossa se on todellisuutta, huomattavasti useammin kuin esim. teutooniserkuissaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Hmm, mites tämä vasta nyt iski silmään? Tosin tämä on näitä ennen face-liftiä....
mitäs sanotte tästä? Kunto taitaa olla täys 10
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... earch=Etsi
mitäs sanotte tästä? Kunto taitaa olla täys 10
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... earch=Etsi
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Täältä Timon kommentille 1 tukija, VAIKKA omakin seuraava autoni saattaa olla tuontisemmoinen.Timo L. kirjoitti:Totta puhutte, mutta tuotakoon myös mobilistin näkökohta esiin. Tuontiauto on käyttöautona mitä mainoin valinta, ja miksei harrastevehkeessäkin.
Mutta ainakin minulle entusiastina merkitsee paljon, jos pystyn pelastamaan mieluisan kappaleen kotimaista autoiluhistoriaa. Tällä tarkoitan esim. Mersua, joka on ollut jonkun silmäätekevän tai muuten julkisuuden henkilön käytössä/ensimmäinen kappale mallia Suomessa/esiintynyt virkatehtävässä tms.
No, kuviinhan ei voi koskaan 100% luottaa, mutta todella niiden perusteella siivo tapaus. Kilometrilukema ilmoituksessa on suorastaan hämmästyttävä, joten joko kyseesä on a) löytö tai b) jotain muuta omituista.Ere866 kirjoitti:Hmm, mites tämä vasta nyt iski silmään? Tosin tämä on näitä ennen face-liftiä....
mitäs sanotte tästä? Kunto taitaa olla täys 10
Mites tuo vanhempi 3,8-litrainen kone -- löytyykö sille täältä puoltoääniä tai moitteita esim. 420:een verrattuna?
Muutenhan tuohon pätevät samat neuvot kuin siihen kullanväriseenkin, sillä erolla että pikasilmäyksellä tämä sininen on paljon reippaaamman oloinen auto. Osin hyvinkin orginaalivarusteinen, esim. normaalit vilkut eikä mitään kromikaaria. Lisäksi esim. puskurien kromiosat näyttäisivät olevan varsin hyvässä iskussa -- mikä ei ole sekään kovin tavallista. Sivuvilkun väristä ja mallista voisi joku kyllä jo tulkita, että jälkituontiahan tämä.
Joku viitseliäs saa selvitellä, onko kaikki penkinkuosit ym. varmaan vuosikerran mukaista. Ainakin on imuroitu, päätellen "raidoista" matossa...
EDIT: Ai se on Saksan-auto. Olisi varmaan kannatanut ennen kirjoittamista lukea mainostekstikin eikä vaan katsoa kuvia...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Mitenköhän tuossa tuo pakoputki näyttää niin huvittavalta. Tuskin tippunut kiinnikkeistään....en ainakaan misään muussa S:ää ole vastaavaa ratkaisua nähnyt.
Niin, jos nuo kilometrit pitävät paikkansa, niin luultavasti koneessa on vielä henkeä toiset parisataatuhatta....kansiremontti kai yleensä tulee 200 000 jälkeen?
Niin, jos nuo kilometrit pitävät paikkansa, niin luultavasti koneessa on vielä henkeä toiset parisataatuhatta....kansiremontti kai yleensä tulee 200 000 jälkeen?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Siistin näköinen peli. Varusteita vaan puuttuu aika runsaasti. "Ajettu vain kesäisin" Milloinkas se talvi siellä etelä-saksassa on Hintaa on kyllä rapattu sen verran että riittää. Vähän lisää tuohon ja luovun omasta 420 -89 sellistä. Siinä on sitten ne varusteetkin .Pakoputki on kyllä mielestäni ihan oikeilla juurillaan. Kukas se muistaa tuon 380 -86 nokkapolitiikan?
Ei siinä munsta mitään ihmeellistä ole. Jos ei sitten tuo pre-facelift puskuri ole hiukan erilainen ja se hämää...Ere866 kirjoitti:Mitenköhän tuossa tuo pakoputki näyttää niin huvittavalta. Tuskin tippunut kiinnikkeistään....en ainakaan misään muussa S:ää ole vastaavaa ratkaisua nähnyt.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Pakoputki on ihan oikein. 1985-> -mallissa syvemmät helmat kätkevät putken paremmin, mutta tuossa pre-facelift -mallissa sen kuuluu näkyäkin noin. Jaloteräksinen putki on varta vasten käännetty S:n mallisesti vasemmalle, jotta pakokaasut saataisiin johdettua pois peräpyörteistä. Aivan kuin Volvoissa.Ere866 kirjoitti:Mitenköhän tuossa tuo pakoputki näyttää niin huvittavalta. Tuskin tippunut kiinnikkeistään....en ainakaan misään muussa S:ää ole vastaavaa ratkaisua nähnyt.
W116-kuskit ainakin tietävät pakokaasujen vaikutuksen kromipuskureille... .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Itsekään en aio asioida "Suomi-Auto-Liikkeissä". Olen ostanut elämäni aikaisista kymmenistä autoista 3 kpl autoliikkeistä: vuonna 1985 Opel Ascona A 1.9 Imatralta, vaihdossa meni Datsun 1600 PL510 vm. 1971. Vuonna 2003 ostin Tahoen Tukholmasta sekä vuonna 2004 yhden W124:n Bremerhavenin "Autopihalta", pihan omistaja unkarilainen heimomme veli.e320 kirjoitti:Itse olen ainakin päättänyt olla ikinä asioimatta autoliikkeen kanssa joka mainitsee sanat Suomi-Auto viesteissään.
Teki mieli kysyä myyjältä miksi Suomi-Auto pitää kirjoittaa isolla .
Yksikään kotimainen autoliike ei minun rahojani enää saa, ainakaan ym. kriteerit täyttävät.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224