Visainen w126 tapaus Keminmaalla

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Visainen w126 tapaus Keminmaalla

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Okei, kävin tässä taas vaihteeksi kuolaamassa autoliikkeiden pihoja ja sinne oli sitten ilmestynyt viikonlopun aikaan visainen juttu.

Vm.1986
Mittaristo näkyi päivänvalossa hyvin ja se näytti 237 000 ja risat. Kuitenkin sitä myydään nyt netissä ja sanotaan kilometreiksi 300 000??? !!! :shock:
Kyseessä on rekisterilaatan mukaan suomiauto, 420 SEL, vaalealla nahkasisustalla ja sähkökattoluukulla, ilmastoinnilla, kahdet mersun aluvanteet.
.
Ruostetta oli jonkin verran, lokareissa kukkimista, peitelty kromikaarilla. Ja vähän etulamppujen alla, mitä ehdin vilkuilla. Takana olevassa listassa puuttui about 1cm pala (sellainen koristelista tankin vieressä). Muuten vaikutti fiksulta peliltä, penkinpäälliset olivat jokapaikassa, luulisi nahkan olevan sitten hyväkuntoinen.

Miten siis auto voi olla noin halpa? 6900€. Radio tosin puuttui, ja ruostetta oli vähän, mutta jotenkin hinta epäilyttää.
Toinen epäilys ovat puskurit, erilaiset. Sellaiset paksut. Taitaa olla jälkiasennettu ameriikan w126:sta.

Taidanpa käydä joku päivä syynäämässä lähemmin. Sisältä vaikutti kyllä ihan siistiltä. Puhelimenpaikka oli tosin kojelaudassa kiinni ja penkinpäälliset esti penkkien näkemisen.

http://www.keminmaanlaatuautot.com/fi/i ... aihtoautot
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Tai noh, en nyt halua rehennellä.....7000€ on sinänsä paljon 86vm autosta, mutta jos kuunnellaan speksejä.

Ilmastointi
Aluvanteet
Kattoluukku
4.2 V8
Lang-malli
Nahkapenkit, väri vaalea
Ajettu vain 237 000km, suomi auto
v.1986

Ja "vain" 6900€
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Visainen w126 tapaus Keminmaalla

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ere866 kirjoitti:Miten siis auto voi olla noin halpa? 6900€.
No, mene ja tiedä. 6900 eurolla saisi sitten jo hyvässäkin iskussa olevan W124:n. Tuppaa olemaan, että noissa seitsemän tonnin W126:ssa on sitten sitä laittamista parin tonnin edestä. Koeajo-osastossa on juttua 500SECin ajotuntumista -- jotain vastaavaa on helppo odottaa löytyvän tuostakin tarjokista.
Ihan valehtelematta on pakko sanoa, että tuo nyt on kuvan perusteella hiukan semmoisen reppanan tapainen auto.
Tuttava osti viime vuonna -86 300SE:n (ajettu 420 tkm) reilulla 6000 eurolla, joten ihan linjassa tuon kemiläisauton hinta minusta on -- etenkin, kun kromikaaret, kullanvärinen maali ja oudot vanteet eivät ainakaan hintaa nosta.
Ere866 kirjoitti:Radio tosin puuttui, ja ruostetta oli vähän, mutta jotenkin hinta epäilyttää.
No, noissa vanhemmissa vaihtureissa tuo hinta nyt riippuu niin paljon ostajasta ja myyjästä ja tinkimistaidoista ja siitä, kauanko laite on vaihtoautorivissä maannut, että itse hinnassa on varmaan pudottamisen tai putoamisen mahdollisuutta muutama sata euroa. Eli siinä ei joku parinsadan euron mankka (joka on jo varsin käypäinen peli) juuri hinnassa paina. Tuon hinta- ja ikäluokan autossa painavat kuitenkin muut asiat kuin radion olemassaolo aika paljon enemmän, vaan mieluummin kannattaa katsoa ja kuulostella ja t unnustella, onko tekniikka ja kori siinä kunnossa, että tuosta kannattaa ajokki fiksata. Ottaen huomioon, että kyseessä ei nyt ole ollut kovin halpa auto edes vielä 10 vuotta sitten, niin huolto- ja omistajahistorian selvittäminen voisi olla yksi ihan hyvä homma.


Mutta tämä siis ihan minun henk. koht. näkemyksenäni.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Njoo, meinasin kirjoittaa, että ei auto livenä ole pahankaan näköinen. Kuvahan aina valehtelee, ja tuo kuva on huono. Ainut moiten, mitä pikatarkastuksella huomaisin oli juuri nuo kromikaaret ja kukkaset.

On autossa varmaan kaikenlaista pientä. Eniten vain nuo puskurit ihmetyttää ja tuo ajomäärä. Isoveljen ja minun silmäni kertoivat 237 ja autoliike kertoo 300 000km....

Pitännee katsoa, jos ehtisi huomenna vähän kyselemään valoisaan aikaan. Tulee tuo pimeys niin äkkiä.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ere866 kirjoitti:On autossa varmaan kaikenlaista pientä. Eniten vain nuo puskurit ihmetyttää ja tuo ajomäärä. Isoveljen ja minun silmäni kertoivat 237 ja autoliike kertoo 300 000km....
.
Ja tuossakin on turvallisempaa puhua mittarilukemasta.

Ei tosiaan ollut tarkoitus tyrmätä hanketta, mutta silti jäitä hattuun. Jos W126:n verollinen hinta Suomessa on 6900 euroa, niin melkoisella todennäköisyydellä siinä on jotain epäkohtaa, jonka tuntee jo koeajolla. Tämä on nyt tullut aika monta kertaa sivusta havaittua, että käytetyn mersun ostamisessa jos jossain on oltava malttia matkassa. Esimerkiksi juuri em. tuttavani autonhakukeikoillaan kävi tsekkaamassa montakin tarjokasta, jotka kaikki näyttivät autopokkarin sivulla tai liikkeen aidan takaa kuikuiltuna hienoilta, mutta muutaman kanssa ei tarvinnut vaivautua edes koeajolle, kun pääsi lähempää tarkastelemaan.

Otapa huomenna laitteesta kunnon tyypit, kaveri mukaan ja sitten kuuntelet ja haistelet ja aistit tuntemuksia. Käytännön vinkkinä voi heittää, että nakkaa mahdollinen paksu toppatakki takapenkille ja ajele paitahihasillaan, niin tuntee paljon selvemmin, mistä joku nuljunta tai tärinä tulee. :shock:

(Ja tietysti otat paljon kuvia ja pistät ne tänne näytille,
niin päästään porukalla arvostelemaan... :twisted: :wink: )
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Äkkiseltään väittäisin autoa jenkkimalliksi, johon on vain vaihdettu euromallin lamput. Tai onhan meitä moneen junaan, joku voisi vaihtaakin euromalliin jenkkipuskurit ja -ajovalonpesimet :roll: .
237 000 ei voi oikein olla maililukemakaan, siitä tulisi yli 380 000.

Sisäkuva auttaisi mukavasti. Oliko kojelaudan alla potkupahvien tilalla normaalia "pulleampi" levy, varustettuna jopa jonkun sortin tavarakaukalolla? Se kielisi kyllä aidosta jenkkimallista. Onko katkaisijoiden tienoilla englanninkielisiä plakaatteja ja selityksiä? Penkinpäällisillä on voitu kätkeä jenkeissä suosittu MB-Tex-verhoilu (onko kuosi sellainen vanhanmallinen, pitkittäisesti uurrettu?).

Lisäksi autossa on lyhyt rekisterikilpi (XXX-12). Kuinka arvioit tuon rekkarin perusteella olevan suomiauto?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Timo L. kirjoitti:Äkkiseltään väittäisin autoa jenkkimalliksi, johon on vain vaihdettu euromallin lamput. Tai onhan meitä moneen junaan, joku voisi vaihtaakin euromalliin jenkkipuskurit ja -ajovalonpesimet :roll: .
Ottaen huomioon, miten törkeän hintaisia W126:n puskurit ovat, on helppo ymmärtää että esim. jossain pikkukolarissa vaurioituneen alkuperäisen puskurin tilalle on hankittu ensimmäinen järkihinnalla vastaan tuleva --sillä tuskin tavan tallaajalle on niiiiin suurta väliä, jos uusi puskuri nyt sattuukin olemaan pullea us-mallinen.

Rekisterin perusteella saanee kyllä Veholta kysyttyä, onko auto heidän maahantuomansa. Rekisteriotteessakin voi olla maininta maahantuojasta, niin ainakin minulla tuontiautossa on.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Tuo (tai joku vastaavan värinen amerikanmallinen 420SEL) :D oli myytävänä pohjoisessa joskus viime syksynä vai oliko peräti kesällä, pyynti oli lähempänä 15k€ ja sitä forumillakin (muistaakseni) naureskeltiin. Pakkohan tuon on olla amerikanmalli, kun on valkosivurenkaatkin. Valmistenumero olis silti kiva tietää...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
W140
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 435
Liittynyt: Ma 07.04.2003 18:37

Viesti Kirjoittaja W140 »

Yleensä ensimmäinen asia minkä minä teen, kun kiinnostun jostain autosta vähänkään enemmän, on soitto seuraavaan numeroon----> 0100-7810. Siellä vastaa Autorekisterikeskuksen täti, jolle latelen välittömästi auton rekisterinumeron. Tuo puhelu maksaa muutaman euron, mutta sen jälkeen tiedän autosta sen verran, että voin (yleensä) lähteä lätkimään. Joskus sitten aletaan neuvotella hinnasta.
Tuolta AKE:lta saat tietää auton rasitteet(veroja maksamatta), onko aikaisempia rekisteritunnuksia (eli onko ajettu romuksi/lunastukseen), aikaisemmat omistajat ja omistusajat jne.
Tosin jos tuo auto on vasta uitettu Suomeen, on AKE:en soitto silloin turha.
Mercedes-Benz - Mitä muuta terve mies voi tarvita?
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Vähän turha viesti mutta kuten Timo jo mainitsi, autosta tosiaan löytyy euromallin valot, jenkkimallin etupuskuri sekä ajovalojen pesimet.

Myös rekisterikilpi on lyhyt.

Puhdasta lisäveikkailua, mutta väri on ehkä "amerikkalaisempi" mersun väri kuin moni muu...
Tuostahan saisi kaikki tiedot kädenkäänteessä jos vain saisi selvää rekisteritunnuksen alkuosasta... :twisted:
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

"Ainoa miinus kromikaaret ja kukkaset" :shock: Siinä sitä on meikäläisen mielestä miinusta kerrakseen. Kyllähän näihin vempeleisiin seppää sun vaikka mitä muuta näin soppakoulun käyneenäkin, mutta nuo homehommat kyllä kernaasti jättää ammattimiesten tehtäväksi, tai sitten mieluummin kokonaan väliin. Toinen pointti mikä vähän aina särähtää korvaan on tuo termi "Suomi auto". Tottakai maininta on enemmän kuin paikallaan jos puhutaan autosta jolla on patrioottihenkeä nostattava historia kuten esim. Juha Miedon entinen Lada. (Lie millä päristellyt, en tiedä.Pohjanmaan miehet varmaan oikaisee :D ) Tämän hetkisissä ruumiin ja hengen voimissa pidän erittäin epätodennäköisenä sitä että ostaisin reilu 15 vuotta vanhan "Suomi auton" jos siinä on havaittavissa kromikaaret ja kukkasia. Akkinäisempikin Mersumies milestäni oivaltaa että kukilla on juuretkin, ei ne muuten kasva. Tässä välissä nyt voisi paasata paatoksella siitä kuinka tinattiin 2 neliötä peltiä aavistuksen kuoriltaan kukkivaan ässään. No, yhtä kaikki, pointti tässä keuhkoamisessa on nyt se että vaikka kaikki Saksanpaskat on loppuun ajettuja romuja joiden mittareita Kemal Ataturk on vahingossa ajanut porakoneella 300000 km nurin päin niin monastikin niissä on vielä korit hyvässä kunnossa. :wink: Ja tämä ei nyt missään tapauksessa tarkoita sitä etteikö Suomestakin löytyisi ehtaa"Suomiautoa" joka on tiptop kunnossa. Forumilaisillakin niitä on varmaan lukematon määrä. Viimeinen ja tärkein pointti tässä on se varustetaso. Ei varmaankaan enää kannata käydä vaahtoamaan autoveroasioista, mutta nuo keski-euroopassa normaalit varusteet eivät valitettavasti ole olleet rahvaan ulottuvilla täällä Suomessa, eivätkä aina porvarinkaan. Tuolla rahalla saat ruosteetoman ja hyvin varustellun yksilön kun soitat jollekin autonvälittäjälle ja odotat viikon tai kaksi. Tuuriahan sitä tietysti siinäkin vaaditaan. Homehommissa kuitenkin pyörähtää äkkiä pari tonnia maalauksineen, eikä monesti tahdo riittää alkuunkaan. Kokemusta löytyy sekä Suomi -että tuontiautoista.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Hyvä avautuminen Vesalta.

Juu eipä siinä mitään, itseänikin nykypäivänä lähinnä naurattaa liikkeidenkin ja miksei yksityistenkin myyntitekseissä maininta suomi-auto... Mitä iloa siitä tosiaan on, kun ottaa edellä mainituitta pointteja huomioon.
Ehkä sillä erotuksella että MB on suomessa aina ollut helvetin kallis auto, ja saanut mahdollisesti arvoisensa kohtelun, sitäkautta ollen ehkä siistissä kunnossa jne.

Mutta tuosta kyseisestä "suomi-autosta", jos Ere866 on sitä mieltä että auto on suomi-auto sen perusteella että siinä on suomalaiset rekisterikilvet, niin ollaan hieman menty metsään. Mutta ei se mitään.
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

raul kirjoitti:Hyvä avautuminen Vesalta.
Mutta tuosta kyseisestä "suomi-autosta", jos Ere866 on sitä mieltä että auto on suomi-auto sen perusteella että siinä on suomalaiset rekisterikilvet, niin ollaan hieman menty metsään. Mutta ei se mitään.
Päättelin sen suomiautohomman sillä, että rekisterikilven alla oleva metallilevy on juuri samankokoinen kuin itse rekkarikin. Vai onko vanhat päätelmät väärin?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Apropoo, katsokaapas muuten kuvan sivuvilkkuja: tuommoiset pienet "nännit".

Kertookos se mitään? Minusta ne ovat kyllä vaan naurettavan näköiset....
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ne levyt maksaa honkkarissa kympin :wink:
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Ere866 kirjoitti:Apropoo, katsokaapas muuten kuvan sivuvilkkuja: tuommoiset pienet "nännit".

Kertookos se mitään? Minusta ne ovat kyllä vaan naurettavan näköiset....
Jeps, naurettava on muuten hyvä sanamuoto tähän paikkaan, nehän ovat mitä todennäköisimmin järjettömän suomalaisen autokäytännön mukaisesti katsastuksessa vaaditut sivuvilkut. Joita ei siis esim. Saksassa tai USA:ssa vaadita. Näitä näkee tuontiautoissa, muistaakseni vuosimallista 1985 ylöspäin (poislukien muutamat tietyt automallit joihin ei tarvitse lainkaan näitä asentaa).

PS. en muuten tuosta yhdestä löytämästäni kuvasta havaitse mainittua metallilevyä... :?:
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

No vilkuthan näyttäisivät olevan mallia Fiat 500/600/850...Lie se levy sitten takana. Etukilpi ainakin on asennettu 2min ennen ruokatuntia.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

vesa kirjoitti:Lie se levy sitten takana. Etukilpi ainakin on asennettu 2min ennen ruokatuntia.
Tai sitten ruokatunnin jälkeen, jos oli ns. liikelounas... :twisted:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Itse olen ainakin päättänyt olla ikinä asioimatta autoliikkeen kanssa joka mainitsee sanat Suomi-Auto viesteissään.

Kyseessähän on törkeä kilpailun rajoittaminen ja tuontiautojen syrjiminen.

Omasta huippuvarustellusta, huippukuntoisesta 320 bensaväyrysestä tarjottiin 10 000€ vaihdossa kalliimpaan autoon. Autoa näkemättä, sillä tiedolla että kyseessä oli tuontiauto. :roll:

Teki mieli kysyä myyjältä miksi Suomi-Auto pitää kirjoittaa isolla ja paljonko olisi tarjottu jos 320:seni olisi ollut ruosteinen, huonosti varusteltu ja pienikoneinen samanikäinen Suomi-Auto. :roll:

Yksikään kotimainen autoliike ei minun rahojani enää saa, ainakaan ym. kriteerit täyttävät. Pitäkää ruosteiset paskanne, minä en niihin koske. :evil:
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

e320 kirjoitti: Yksikään kotimainen autoliike ei minun rahojani enää saa, ainakaan ym. kriteerit täyttävät. Pitäkää ruosteiset paskanne, minä en niihin koske. :evil:
Asiaa puhut. Olen nähnyt tuonti-auton paremmaksi vaihtoehdoksi noin yleispätevästi ottaen aina. Miten täällä köyhien maassa,valikoima koostuu pääasiassa hyvistä valkoisista 200 dieseleistä, varustettuna lämpöpenkeillä ja ajovalonpesureilla, ja lisävarusteena tehokkaat maantiekiitäjät ovat suolassa paskaksi ruostutettuja. Minullakin 18 vuotta vanha tuontiauto, eikä ruosteesta ole tietoakaan. Ovittivsteiden vaihdon yhteydessä oikein syynäilin.

Mutta onhan niissä KOTIMAISEN merkkiliikkeen huoltokirja :twisted:
124.023
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Hemingway kirjoitti:
e320 kirjoitti: Yksikään kotimainen autoliike ei minun rahojani enää saa, ainakaan ym. kriteerit täyttävät. Pitäkää ruosteiset paskanne, minä en niihin koske. :evil:
Asiaa puhut. Olen nähnyt tuonti-auton paremmaksi vaihtoehdoksi noin yleispätevästi ottaen aina. Miten täällä köyhien maassa,valikoima koostuu pääasiassa hyvistä valkoisista 200 dieseleistä, varustettuna lämpöpenkeillä ja ajovalonpesureilla, ja lisävarusteena tehokkaat maantiekiitäjät ovat suolassa paskaksi ruostutettuja. Minullakin 18 vuotta vanha tuontiauto, eikä ruosteesta ole tietoakaan. Ovittivsteiden vaihdon yhteydessä oikein syynäilin.

Mutta onhan niissä KOTIMAISEN merkkiliikkeen huoltokirja :twisted:
OT OT OT OT!

Totta puhutte, mutta tuotakoon myös mobilistin näkökohta esiin. Tuontiauto on käyttöautona mitä mainoin valinta, ja miksei harrastevehkeessäkin.

Mutta ainakin minulle entusiastina merkitsee paljon, jos pystyn pelastamaan mieluisan kappaleen kotimaista autoiluhistoriaa. Tällä tarkoitan esim. Mersua, joka on ollut jonkun silmäätekevän tai muuten julkisuuden henkilön käytössä/ensimmäinen kappale mallia Suomessa/esiintynyt virkatehtävässä tms. Oma "Jakobsonini" on juuri tällainen auto, mutta ikävä kyllä sitä en ole pystynyt (vielä) arkiajolta säästämään.

Aina ei tosiaan voi olla iskemättä käsiään lantaan ja useimmiten 20-v. suomiautossa se on todellisuutta, huomattavasti useammin kuin esim. teutooniserkuissaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Hmm, mites tämä vasta nyt iski silmään? Tosin tämä on näitä ennen face-liftiä....

mitäs sanotte tästä? Kunto taitaa olla täys 10

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... earch=Etsi
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Timo L. kirjoitti:Totta puhutte, mutta tuotakoon myös mobilistin näkökohta esiin. Tuontiauto on käyttöautona mitä mainoin valinta, ja miksei harrastevehkeessäkin.
Mutta ainakin minulle entusiastina merkitsee paljon, jos pystyn pelastamaan mieluisan kappaleen kotimaista autoiluhistoriaa. Tällä tarkoitan esim. Mersua, joka on ollut jonkun silmäätekevän tai muuten julkisuuden henkilön käytössä/ensimmäinen kappale mallia Suomessa/esiintynyt virkatehtävässä tms.
Täältä Timon kommentille 1 tukija, VAIKKA omakin seuraava autoni saattaa olla tuontisemmoinen.
Ere866 kirjoitti:Hmm, mites tämä vasta nyt iski silmään? Tosin tämä on näitä ennen face-liftiä....
mitäs sanotte tästä? Kunto taitaa olla täys 10
No, kuviinhan ei voi koskaan 100% luottaa, mutta todella niiden perusteella siivo tapaus. Kilometrilukema ilmoituksessa on suorastaan hämmästyttävä, joten joko kyseesä on a) löytö tai b) jotain muuta omituista.
Mites tuo vanhempi 3,8-litrainen kone -- löytyykö sille täältä puoltoääniä tai moitteita esim. 420:een verrattuna?
Muutenhan tuohon pätevät samat neuvot kuin siihen kullanväriseenkin, sillä erolla että pikasilmäyksellä tämä sininen on paljon reippaaamman oloinen auto. Osin hyvinkin orginaalivarusteinen, esim. normaalit vilkut eikä mitään kromikaaria. Lisäksi esim. puskurien kromiosat näyttäisivät olevan varsin hyvässä iskussa -- mikä ei ole sekään kovin tavallista. Sivuvilkun väristä ja mallista voisi joku kyllä jo tulkita, että jälkituontiahan tämä.
Joku viitseliäs saa selvitellä, onko kaikki penkinkuosit ym. varmaan vuosikerran mukaista. Ainakin on imuroitu, päätellen "raidoista" matossa... :wink:


EDIT: Ai se on Saksan-auto. Olisi varmaan kannatanut ennen kirjoittamista lukea mainostekstikin eikä vaan katsoa kuvia... :oops:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Mitenköhän tuossa tuo pakoputki näyttää niin huvittavalta. Tuskin tippunut kiinnikkeistään....en ainakaan misään muussa S:ää ole vastaavaa ratkaisua nähnyt.

Niin, jos nuo kilometrit pitävät paikkansa, niin luultavasti koneessa on vielä henkeä toiset parisataatuhatta....kansiremontti kai yleensä tulee 200 000 jälkeen?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Siistin näköinen peli. Varusteita vaan puuttuu aika runsaasti. "Ajettu vain kesäisin" :D Milloinkas se talvi siellä etelä-saksassa on :?: Hintaa on kyllä rapattu sen verran että riittää. Vähän lisää tuohon ja luovun omasta 420 -89 sellistä. Siinä on sitten ne varusteetkin 8) .Pakoputki on kyllä mielestäni ihan oikeilla juurillaan. Kukas se muistaa tuon 380 -86 nokkapolitiikan?
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ere866 kirjoitti:Mitenköhän tuossa tuo pakoputki näyttää niin huvittavalta. Tuskin tippunut kiinnikkeistään....en ainakaan misään muussa S:ää ole vastaavaa ratkaisua nähnyt.
Ei siinä munsta mitään ihmeellistä ole. Jos ei sitten tuo pre-facelift puskuri ole hiukan erilainen ja se hämää... :?:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Ere866 kirjoitti:Mitenköhän tuossa tuo pakoputki näyttää niin huvittavalta. Tuskin tippunut kiinnikkeistään....en ainakaan misään muussa S:ää ole vastaavaa ratkaisua nähnyt.
Pakoputki on ihan oikein. 1985-> -mallissa syvemmät helmat kätkevät putken paremmin, mutta tuossa pre-facelift -mallissa sen kuuluu näkyäkin noin. Jaloteräksinen putki on varta vasten käännetty S:n mallisesti vasemmalle, jotta pakokaasut saataisiin johdettua pois peräpyörteistä. Aivan kuin Volvoissa.

W116-kuskit ainakin tietävät pakokaasujen vaikutuksen kromipuskureille... :x .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

e320 kirjoitti:Itse olen ainakin päättänyt olla ikinä asioimatta autoliikkeen kanssa joka mainitsee sanat Suomi-Auto viesteissään.

Teki mieli kysyä myyjältä miksi Suomi-Auto pitää kirjoittaa isolla . :roll:

Yksikään kotimainen autoliike ei minun rahojani enää saa, ainakaan ym. kriteerit täyttävät.
Itsekään en aio asioida "Suomi-Auto-Liikkeissä". Olen ostanut elämäni aikaisista kymmenistä autoista 3 kpl autoliikkeistä: vuonna 1985 Opel Ascona A 1.9 Imatralta, vaihdossa meni Datsun 1600 PL510 vm. 1971. Vuonna 2003 ostin Tahoen Tukholmasta sekä vuonna 2004 yhden W124:n Bremerhavenin "Autopihalta", pihan omistaja unkarilainen heimomme veli.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin