Webasto vai Eberspächer?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
JouniVi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ke 17.11.2004 14:27
Paikkakunta: Kangasala

Webasto vai Eberspächer?

Viesti Kirjoittaja JouniVi »

hei,
kumpi kannattaa ostaa 124 300 TD-farmariin?
Mistä liikkeestä sen voisi Saksasta ostaa?
Millaisia kokemuksia?
Mitä aiheeseen liittyviä linkkejä olette löytäneet?
-------

124 300TD -92
124 300TD -92
904 412D -96
124 300TD -92 (myydään purkuosia)
123 200D -84 (myydään purkuosia)
Avatar
Mika.U
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: To 15.07.2004 08:07
Paikkakunta: Riihimäki / Pitsku

Viesti Kirjoittaja Mika.U »

Taitaa olla sellanen asia että riippuu myyjästä kumpaa sinne suosittaa. Itse ostin eberin koska olen kuullut että kestää paremmin ja osat halvempia (huom. kuulopuhetta) Eberi on myös ulkomitoiltaan hieman kompaktimpi.

Itse tilasin saksasta

www.turgermancarparts.de
C 202 250TDT Elegance
-Diesel inside-
Avatar
Michael M.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 495
Liittynyt: Ke 16.06.2004 19:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Michael M. »

Hintakin tuntuu olevan webastoo parempi, mitä nyt tuossa kattelin niin puolet halvemmalla saapi eberin ku webaston.
MB S202 C180 -00
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Webastossa maksat nimestä enemmän kuin Eberissä. Eberi kuten sanoit on edullisempi huoltaa, ja Webaston yrittävät vaihtaa mielellään kokonaan kun tulee probleemia. Makuasia tämäkin. Löytyy varmaan monta mielipidettä tähänkin asiaan...
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Itselläni on ollut nyt neljättä vuotta Webaston ThermoTop käytössä ja olen ollut täysin tyytyväinen. Poltin on 5 KW:n tehoinen ja noin kahdenkymmenen minuutin lämmitys on riittänyt kovaltakin pakkasella.

Akkuahan ne polttoainelämmittimet rääkkää aika kovastikin, joten kannattaa myös panostaa siihen, että autossa on kunnon akkukin.

Negatiivisenä piirteenä pidän tuossa Webastossa tuota käyttökellon valaistuksen väriä, se kun on sovitettu enempikin noiden WAG konsernin autoihin yhtenäiseksi (Punainen).
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Mezman300E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: Su 12.09.2004 23:11
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mezman300E »

Itse tilasin webaston Askolan Jonin kautta, joka kirjoittelee tällä foorumilla.Webasto Thermotop C 5,2kw tuli tilattua hänen kauttaan.Juuri sitä mitä pitikin ja hyvällä aikataululla.Suosittelen ottamaan yhteyksiä häneen ja kysymään hinnan omaasi.
"Uuden vuoden rakettien ampuminen tapahtuu isännöitsijän määräämällä alueella ja lasten ampumisesta on sovittava erikseen."

Tupakka lyhentää elämää 2minuuttia, Olut pullo neljä minuuttia ja työpäivä 8 tuntia
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Pe 22.10.2004 13:38
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

Webasto thermo top c,ei mitään vikaa vielä,huomenna koe käynnistys,johtosarjan väsäilin itse,kun mesen sarja maksaa 380e,omalle tuli hintaa n.15e,mesen oma vesipumppu,laite konehuoneeseen,mahtui hyvin kun ei oo ilmastointia.TERE ps. jos joku tarvii webaston päällä olevaa jako/magneetti venttiiliä,niin löytyy uusi 80e.
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Miksikäs niitä kaikia polttoaine käyttöisiä lämmittimiä kutsutaan? No, tietenkin Webastoiksi taitaa siitä selvitä kummalla suurenpi kokemus lämmittimistä.
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Webastoon kun tulee vika niin yleensä uusitään koko kattila, kun osia ei saa erikseen kovin paljoa. Eberissä saa miltei kaikki osat erikseen, eli huoltaminen halvempaa.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Joo mutta mutta se kattila on itsessään aika edullinen ja itselleni ostin sitikan c5 webaston naftapumpun niin alennuksilla 120 eli halpa verrattuna kahan hintaan, pikku vinkki muuten :wink: jos se lämmitin kestää vaikka 5 vuotta niin ei siihen kannata yhtä osaa vaihtaa heittää uuden reilun 300 eeron kattilan, missä on hehku, paloilma puhallin, ohjainlaite niin toimii taas 5 vuotta.
RED POWER IHC DT-358
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

ja muuten lämmitin on webasto thermo top c 5kw.
RED POWER IHC DT-358
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Molemmat toimii hyvin ja huonosti.
Monet webastot särkyy ohjainlaitteestaan tai sitten palopesä, hehku ym tohjona. Toisilla taas pelaa hienosti ilmaan mitään ongelmaa.

Eberissä menee hehku 3:n vuoden välein ja se on helpompi vaihtaa kuin webastoon. Mutta ebereissäkin vikoja löytyy.

Itse ostaisin eberin vaikka kaikkia webastoiksi sanotaankin :wink:

Molemmissa varmasti vikaa riittää, koska niissä on elektroniikkaa ja liikkuvia osia. Siihen vielä lisätään suomen olosuhteet. Toimivuuden suhteen olen huomannut eroja myös asennuspaikassa. Siellä lokarin sisässä tai auton alla toimivat kaikista lyhimpään. Konehuoneessa suht. lähellä moottoria tai ainakin kuivemmassa paikassa toimivat pidempään.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Arto N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: Ti 01.06.2004 14:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Dieselpower kirjoitti:Joo mutta mutta se kattila on itsessään aika edullinen ja itselleni ostin sitikan c5 webaston naftapumpun niin alennuksilla 120 eli halpa verrattuna kahan hintaan, pikku vinkki muuten :wink: jos se lämmitin kestää vaikka 5 vuotta niin ei siihen kannata yhtä osaa vaihtaa heittää uuden reilun 300 eeron kattilan, missä on hehku, paloilma puhallin, ohjainlaite niin toimii taas 5 vuotta.
300 Euroa kattilasta kyseisine härpäkkeineen on kyllä vähän :shock: . Mun eberiin ( 5 KW hydronic 5v. vanha ) kyselin osia mm. paloilmapuhallin ja hehku. Puhaltimesta pyysi 220 eeroa ja hehkusta 30 eeroa.
Se hehkutulppa on aivan tavallinen Berun 8V hehku, en nyt vaan muista numerosarjoja. Jos joku tarvii tietoja lupaan ehkä yrittää muistaa kurkata paketin kyljestä :D . Ja muistakaa että "päästäkiristettävä" hehku ei parin lämmityskerran jälkeen kestä irroitusta vaan tulpan sisältä menee langat poikki.
Niin ja paloilmapuhallin toimii taas pienen "timpurikorjauksen" jälkeen.
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
Avatar
Daimler
Mersumies
Mersumies
Viestit: 616
Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Itsellä on webasto thermotop 5kw ja toinen talvi menossa,ainoa ongelma oli kerran kun auto oli pysäköity aikasta lailla kallelleen niin lämmitin päästi hirveät savut ilmoille.Asialla tuntuisi että ei ole merkitystä mutta uudelleen testaus samassa asennossa tuotti samanlaiset savut....
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

Hejsan,

Multa kysellään tuota kysymystä jatkuvasti. Valitettavasti ei tuohon oikeastaan löydy vastausta. Mitä yleisesti olen käyttäjiltä kuullut, niin tästä viestiketjusta poiketen, olen kuullut enemmän hyvää Eberistä. Toisaalta mulla on autossa C-mallin 5,2kw Webasto sekä perheen matka-autossa ilma Eberi sekä vesikierto Webasto. Noista ''eniten'' ongelmia on ollut tuossa ilma-Eberissä; hyvin vähän tosin siinäkin. Matka-auton lämppärit ovat vuosimallia 2000 eli ikääkin alkaa olemaan. Sanoisin, että lämppäri kannattaa valita sen mukaan, miten lähellä mahdolliset huoltopisteet ovat (jos ei itse osaa korjata/asentaa).

Hyviä laitteita ovat molemmat ja kaukosäätö kannattaa ruksata; Eberin TP5 on mainio laite, mutta Webastolta on tullut jo ''vieläkin parempi'' HTM-100, johon en ole ehtinyt tutustua vielä käytännössä.
rei7pir8
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Su 16.05.2004 20:02

Viesti Kirjoittaja rei7pir8 »

Mulla on firman vehkeissä 3:ssa Webasto ja 4:ssä Eeberi! Ja voin sanoa ettei kestävyydessä tai ominaisuuksissa ole mitään eroja! Ennemmin yksilöiden välillä on eroja!
Yksi webasto on jonkin verran juoninut ja samoin yksi Eeberi mutta muut ovat pelanneet hyvin!
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
Avatar
Joseph_Lucas
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Su 16.01.2005 22:35

Viesti Kirjoittaja Joseph_Lucas »

Aki P kirjoitti:Molemmat toimii hyvin ja huonosti.
Monet webastot särkyy ohjainlaitteestaan tai sitten palopesä, hehku ym tohjona. Toisilla taas pelaa hienosti ilmaan mitään ongelmaa.

Eberissä menee hehku 3:n vuoden välein ja se on helpompi vaihtaa kuin webastoon. Mutta ebereissäkin vikoja löytyy.

Itse ostaisin eberin vaikka kaikkia webastoiksi sanotaankin :wink:

Molemmissa varmasti vikaa riittää, koska niissä on elektroniikkaa ja liikkuvia osia. Siihen vielä lisätään suomen olosuhteet. Toimivuuden suhteen olen huomannut eroja myös asennuspaikassa. Siellä lokarin sisässä tai auton alla toimivat kaikista lyhimpään. Konehuoneessa suht. lähellä moottoria tai ainakin kuivemmassa paikassa toimivat pidempään.
...vanha thermo toppi tuli kuuluisaksi heikosta ohjainlaitteestaan (riippui valmistajasta), sekä vesipumpun ruostumisesta. c- mallista menee nykyään enää höyrystimiä/hehkuja.(väärä seos)
...mielestäni asennuspaikalla ei ole väliä toimivuuden suhteen, pysyy kyllä puhtaampana siinä koneen/oman kiertopumpun vieressä...
...yleisesti ajatellen, molemmat toimii kunhan muistaa käyttää niitä aina silloin tällöin, muulloinkin kuin ensi pakkasilla...
ammus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: La 10.04.2004 22:28
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja ammus »

Täytyykin pirauttaa Eber -tytölle, jotta laittaa koneen notkeaksi ja kabiiniin sopivasti lämpöä.
Mesedesi kirjoitti:Negatiivisenä piirteenä pidän tuossa Webastossa tuota käyttökellon valaistuksen väriä, se kun on sovitettu enempikin noiden WAG konsernin autoihin yhtenäiseksi (Punainen).
Niin eikä ajellessa tarvitse katsella iljettävän värisiä non MB compatible -taustavaloja kun jättää moiset käyttökellot asentamatta :lol:
Vastaa Viestiin