Ostoaikeaissa W202

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
eikka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ma 10.01.2005 21:13
Paikkakunta: Rovaniemi

Ostoaikeaissa W202

Viesti Kirjoittaja eikka »

Tavoitteena on lähiaikoina päästä w202 omistajaksi. Aluksi tarkoituksena oli ostaa 180 bensa joita näyttää olevan aika reilusti myynnissä pitkin Suomea. Tosin täällä pohjoisessa hinnat vain HIUKKA liian korkealla. Autolla helposti ajettu yli 200tkm ja muutenki kunto mitä lienee niin hintapyyntö helposti yli 15000€?! MInusta hiukkasen liikaa varsinkin 180:sta.
Nyt olen alkanut katsomaa hiukka tehokkaampia malleja. Ilmeisesti tuo 180 bensa on hiukkasen liian tehoton?(vai kuinka?) Alavääntöä ei autosta ainakaa löydy. 220 bensa, siinähä alkaa heppojaki oleen jo yli 150? Mitä minun pitäis autosta katsoa kun lähden sinne etelään autoa hakemaan?
Missä on w202 herkät ruostekohdat? Mitä muita yleisesti tiedossa olevia vikoja voi olla mitä olisi hyvä tietää? Muitakin kommennteja otetaan ilomielellä vastaan....;)


edit. Jaa olishan se pitänyt arvata et tällaisesta asiasta on käyty jo keskusteluja. Anteeksi aloittelijana!;)
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Re: Ostoaikeaissa W202

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

eikka kirjoitti: Ilmeisesti tuo 180 bensa on hiukkasen liian tehoton?(vai kuinka?) Alavääntöä ei autosta ainakaa löydy. 220 bensa, siinähä alkaa heppojaki oleen jo yli 150? Mitä minun pitäis autosta katsoa kun lähden sinne etelään autoa hakemaan?
Kyllä silläkin C180:kin kerkeää, jos kerta kehuvat täällä noilla 200 dieseleillä kerkeävänsä. Tosipuheessa suosittelen lämpimästi tuo 220 bensaa, on sama kone kuin w124 220E:ssä ja E220:ssä. On ruudikas, ja luotettava.

Kun olet etelään olet lähdössä autoja katselemaan, niin jäitä hattuun. Aktiivinen ja totaalinen puhelinrumpa ensin kaikista kiinnostavista autoista, liikkeitä ei kannata lähteä summilla ympäriinsä ravaamaan. Eli lähde etelään katsomaan vain kiinnostavia yksilöitä, joista olet kuvat jo nähnyt, ja tarvittaessa myös edellistä omistajaa jututtanut. . Noita C kopan 220:siä bensoja ei jokapaikka ole täynnä.
124.023
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Ostoaikeaissa W202

Viesti Kirjoittaja RH »

eikka kirjoitti: Mitä minun pitäis autosta katsoa kun lähden sinne etelään autoa hakemaan?
!;)
Niin mitenkäs pitkälle etelään olet menossa? Jos matkaat vielä tuon itämeren yli, niin luulisi jo C220 malleistakin olevan tarjontaa. Et sitten osta ilman kylmäkonetta, jooko?!?! :wink:
Avatar
eikka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ma 10.01.2005 21:13
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja eikka »

Olis yks vallan hieno 220 josta olen aika kovasti ollut yhteydes, kuvia nähnyt, tietoa edellisistä omistajista, auton kunnosta yms...ja tietty kylmäkone on! Ainut ongelma tosiaa et on vain niin syrjässä paikka. En varmaa viitsi tänne autoa ilmoittaa ku joku käy hakee se heti pois....;)
Avatar
Asterix
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Su 16.01.2005 21:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Asterix »

Kyllä sillä satakasikymppiselläkin ehtii tuolla liikenteessä,varsinkin näin talvella kun ei pääse muutenkaan kunnolla liikkeelle.ja suomessahan kesä on vain pari viikkoa :P
Olen itse nyt ollut kolmisen viikkoa -94 180 C:n omistajana.silläkin on jo ajettu 300 tkm mutta hintakaan ei ollut kun alle kymppi.Eka mersu minun autohistoriassa....Sain vielä vanhan voorttini vaihdossa.

Mutta onnea sulle hakumatkallesi.Muuten kuinka pohjosesta olet lähdössä?
Saapa nähä miten mersumerkin kanssa käy!
Avatar
eikka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ma 10.01.2005 21:13
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja eikka »

Kuten tuosta vierestä tiedoista se selveäis....niin Rovaniemeltä joulupukin kylässä asustelen.
Avatar
pelamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Ti 17.08.2004 11:22
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja pelamo »

Kyllä tolla 180:lläkin kerkee todella hyvin, itsellä automaatilla ja kaasujalasta se on kiinni jollei sitä saa kulkemaan!
W202 220:ssä ei sitte ole kun tasan 150hv.
Kun olet tarkistamassa ostostasi niin katso nämä paikat :

Takaluukun alareuna (oli itselläni pienessä pintaruosteessa vaikka oli Saksantuonti). Takaluukun kannen väliin jää helposti jotain joka rikkoo maalipinnan ja lähtee ruostumaan.
Sivupeilien alareunat (ei helposti tule katsottua, mutta itselläni oli tuollakin kuskin puolella pieni kukkanen)
Ja varmuuden vuoksi kannattaa kurkkaat ovien tiivisteiden alle ettei ole ruosteessa (ei ole tässä tyypissä lähellekkään niin herkkä ruostumaan kuin esim W210)
Avatar
massa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 15.07.2004 15:02
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja massa »

itsellä nyt ollut tuo 220 bensa vajaan vuoden päivät ilman suurempia ongelmia ja kilometrejä nyt 155 tkm.

hyvää valintaa olet tekemässä, joten onnea etsinnälle... :D
W202 C220 -93 Sport
Vastaa Viestiin