Antenni piiloon
Antenni piiloon
Alkaa tuo antennin toiminta vähän temppuilla pakkasella, ja muutenkin tuli mieleen, että onko kokemuksia sellaisista antenneista, mitkä eivät näy auton ulkopuolelle. Joissain automerkeissä, esim. Avensiksessa antenni on integroitu toiseen takasivulasiin. Olisiko ratkaisuina etu- tai takalasiin liimattavat foliot, tms?
Löytyyhän niitä esim. tuulilasin yläreunaan liimattavia antenneja, ( musta tikkuaskin kokoinen laatikko jossa "viikset" ja johon menee virtajohto ja signaalijohto) niillä ei vaan tahdo tehdä mitään. Ite putsasin piiskan ja survoin täyteen aseoljyä pelaa. Jäätyhän se aikaajoin selvähän tuo. Ei muuten ole mahdottoman hintainen uusi piiskakaan Veholla.
Sähköantennin kanssa saa kyllä kikkailla talvella. Itelläni meni hermot viime talvena siihen, että se jatkuvasti jäätyili tai muuten vaan jumitteli likaisuuttaan. Rakensin takakonttiin katkaisijan, jolla antennin saa huoltoa varten liikkumaan ylös-alas, ettei tarvitse ryntäillä kabiiniin ränkkäämään virtoja päälle/pois (helppo kytkentä, joka syöttää +12V antennille menevään herätepiuhaan, kun napista painaa). Näin rasvaus on tarvittaessa helppo homma. Nyt kuitenkin ajattelin säästellä antennia talvella, kun pääasiassa tulee autossa kuunneltua CD-levyjä, ja nappasin antennin moottorilta liittimen irti. Eipä ole silti haitannut, radio tuntuu kuuluvan ihan kohtuullisen hyvin, vaikka antenni onkin piilossa. Yläasentoon sitä ei viitsi jättää, kun kuitenkin sen käy joku ilkiö siitä taittamassa, tai sitten se juuttuu jököttämään taivasta kohti, enkä saa sitä enää alas
Se antenni kannattaa irroittaa kokonaan rasvausta varten. Juuresta se mutteri auki niin antenni tulee häntineen ulos kun radion avaa. Sitten putsailua ja rasvailua, aseöljyä tms. kamaa sinne antennin sisään! Kyllä toimii kivasti kunhan ei liian jäykkää öljyä sinne lutraa. Takaisin menee helposti päinvastaisessa järjestyksessä .)
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Kyllä niillä ikkuna-antenneilla kuuluu yhtä hyvin kuin Hirschmannin kokoonpainettavalla. Ainakin tuo oma Boschin tekele on hyvä. Maadoitus noissa on se tärkein juttu.vesa kirjoitti:Löytyyhän niitä esim. tuulilasin yläreunaan liimattavia antenneja, ( musta tikkuaskin kokoinen laatikko jossa "viikset" ja johon menee virtajohto ja signaalijohto) niillä ei vaan tahdo tehdä mitään. Ite putsasin piiskan ja survoin täyteen aseoljyä pelaa. Jäätyhän se aikaajoin selvähän tuo. Ei muuten ole mahdottoman hintainen uusi piiskakaan Veholla.
E 290TDT Avantgarde
Jees kaverikin laittoi tuommoisen cardicin Passatin hattuhyllylle ja kohta seki kirosi ettei ikkuna-antenneilla tee mitään...vesa kirjoitti:Joo, Boschilla varmaan kuuluukin. Omat kokemukset rajoittuvat kategoriaan "CD cardic" En tiennyt niitä älykkäämpien valmistajien tekevänkään.
E 290TDT Avantgarde
Onko sulla tuulilasissa se Boschin tekemä akkuna antenni? Mistä nappasit maan sille? Mulla on ollu ongelmia just tuon Boschin tekemän antennin kans, ei tahdo kuulua radio toivotulla tavalla. Edelliseen MB:hen laitoin halpis tuulilasi antennin ja sekin toimi ihan hyvin. Nyt tuo boschin tekemä on ollut pieni pettymys..... mutta voihan se olla, että huono maa on syyllinen???
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Antenni on tuulilasissa siten, että se pyöreä pökäle jää juuri peilin taakse. Langat sojottaa sivuille. Maan sai laitettua sisäpeilin juureen kattopellin johonkin kanttiin. Eli irrottaa tarvitsi vain se peili. Johdon sai ujutettua kattokonsolin alta. Jyräytin sen kaapelin itseporaavalla peltiruuvilla kiinni.
E 290TDT Avantgarde
Elä revi ranteitas siihen ruuviin kun peset autoaVille S. kirjoitti:Antenni on tuulilasissa siten, että se pyöreä pökäle jää juuri peilin taakse. Langat sojottaa sivuille. Maan sai laitettua sisäpeilin juureen kattopellin johonkin kanttiin. Eli irrottaa tarvitsi vain se peili. Johdon sai ujutettua kattokonsolin alta. Jyräytin sen kaapelin itseporaavalla peltiruuvilla kiinni.