Kiitollisus!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: La 18.12.2004 16:56
- Paikkakunta: Helsinki
Kiitollisus!
Olen ammatiltani Helsingin (10v.)pirssi, eli ajanut melkein kaikilla keulaa tekevillä kapistuksilla Siviilissä omistan 240d/vm. -84. Vehkeellä on ajettu 350.000km, pellit paukkuu, mutta tekniikka on jotain sellaista mitä tämänpäivän tähtikeuloista ei löydy! Joka ikisen pikkuongemlan kykenee mersumies itse hoitamaan, toisin kun "väyrysmiehet" ja kulupuoli pysyy hallinnassa. Samalla kun ylläpidän wanhustani, niin teen terapeuttista toimintaa itseni kanssa, enkä jouda joka vitutuksesta lähiöbariin itkemään teknisiä ongelmia, joita en itse pysty ratkaisemaan.
Mersuni on jo kolmas 123 koppanen peräjälkeen, joten on pääteltävissä että ei kirjoittajakaan ole ihan täysillä mukana!!
Kommentteja, kiitos!!!
Mersuni on jo kolmas 123 koppanen peräjälkeen, joten on pääteltävissä että ei kirjoittajakaan ole ihan täysillä mukana!!
Kommentteja, kiitos!!!
Olin tänään aamulla kaverini autokorjaamolla huollattamassa Mersuani ja siinä
istuskellessani verstaalla poikkesi pari autojobbaria aamun mittaan.
Toinen ajoi vm-86 200 124-bensalla ja toinen 280SE W126:lla.
Tuli siinä kummankin kanssa tarinoitua autoista kun myyvät mm. uudehkoja
saksantuonteja. No, kumpikin sanoi ajavansa vanhalla Mersulla siksi kun
"Ne on niin varmoja pelejä ja hulvattoman mukavia ajaa".
Taidatkos sen selvemmin sanoa
istuskellessani verstaalla poikkesi pari autojobbaria aamun mittaan.
Toinen ajoi vm-86 200 124-bensalla ja toinen 280SE W126:lla.
Tuli siinä kummankin kanssa tarinoitua autoista kun myyvät mm. uudehkoja
saksantuonteja. No, kumpikin sanoi ajavansa vanhalla Mersulla siksi kun
"Ne on niin varmoja pelejä ja hulvattoman mukavia ajaa".
Taidatkos sen selvemmin sanoa
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: La 18.12.2004 16:56
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: La 18.12.2004 16:56
- Paikkakunta: Helsinki
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Asiasta mitään tietämättä, mutta ympäristöä tarkkailemalla näyttäisi aika lailla Volvoja olevan liikenteessä.W140 kirjoitti:Mikä on nyt kuuma kaara taksipiireissä? Hyvässä/huonossa?
Ja nekin suurimmalta osalta farmarimallia.
Tällaisia huomioita Helsingin aamu- ja iltaruuhkasta.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: La 18.12.2004 16:56
- Paikkakunta: Helsinki
Takseista
Joo, se on totta että Volvoja(S70&V80) on katukuvassa paljon nykyään. Lienee hinta/laatusuhde olevan kohdillaan!
Olen viimeaikoina ajanut V 70:stä, koska meidän 124, 300D myytiin parempaan kotiin. On pakko tunnustaa,että länsinaapuri osaa tehdä autoja NYKYÄÄN!
Olen viimeaikoina ajanut V 70:stä, koska meidän 124, 300D myytiin parempaan kotiin. On pakko tunnustaa,että länsinaapuri osaa tehdä autoja NYKYÄÄN!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: La 18.12.2004 16:56
- Paikkakunta: Helsinki
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: Takseista
Tarkoitat kai jotain muuta, kuin Ruotsia?jussitarpila kirjoitti:On pakko tunnustaa,että länsinaapuri osaa tehdä autoja NYKYÄÄN!
Eikös ne Volvot nykyään tehdä siellä jossain lähempänä tulppaani-istutuksia, tuulimyllyjä ja sen semmoisia?
Itse hylkäsin Volvon sen jälkeen, kun valmistus meni muualle.
Muuten olisi vielä se merkki alla.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Re: Takseista
Eikö ainoastaan ensimmäinen S/V40 tehty mitsu carisman kanssa hollannissa? ja kaikki muut ruottissa.Ari66 kirjoitti:Tarkoitat kai jotain muuta, kuin Ruotsia?jussitarpila kirjoitti:On pakko tunnustaa,että länsinaapuri osaa tehdä autoja NYKYÄÄN!
Eikös ne Volvot nykyään tehdä siellä jossain lähempänä tulppaani-istutuksia, tuulimyllyjä ja sen semmoisia?
Itse hylkäsin Volvon sen jälkeen, kun valmistus meni muualle.
Muuten olisi vielä se merkki alla.
Nyt myös nämä uudet S40 ja V50 tehdään ruotsissa.
Eli tietääkseni on ihan heija puppe -maasta kokonaan?
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: Takseista
Ai?Jarno.v kirjoitti:Eikö ainoastaan ensimmäinen S/V40 tehty mitsu carisman kanssa hollannissa? ja kaikki muut ruottissa.
Nyt myös nämä uudet S40 ja V50 tehdään ruotsissa.
Eli tietääkseni on ihan heija puppe -maasta kokonaan?
Kaveri tilasi uutena vuonna 1991 740 Turbo Intercooler -farmarin ja se ainakin tuli Belgiasta.
Itselläni ehti olla vain yksi Volvo 740 GLE vuosimallia 1987 ja lisää olisin ostanut, jos olisi tuoreempia aitoruotsalaisia ollut tarjolla.
Olenko nyt siis suotta hylkinyt Volvoa?
Toisaalta siinä painaa vielä se, että saisivat olla takavetoisia edelleen.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Re: Takseista
Brysselinpitsiä taitavat nykyään valtaosaltaan olla, osuus Hollannin tehtaasta ( Nedcar, ex DAF ) on myyty.Ari66 kirjoitti:Eikös ne Volvot nykyään tehdä siellä jossain lähempänä tulppaani-istutuksia, tuulimyllyjä ja sen semmoisia?
S320L -97
Kiva saada ammattiautoilijoiden kommentteja foorumille.jussitarpila kirjoitti:Mitä olen tuolla taksitolpalla jutellut (ajanut) ja katsellut ympärilleni, niin voin todeta että uudet mersut ovat ylihintaisia ja heikkoja ammattikäyttöön!
Voisitko tarkentaa tuota kommenttiasi "heikkoja ammattikäyttöön"? Eli miltä osin pidät uusia mersuja heikkona. Onko kyse korista, voimansiirrosta, jarrut, moottori, sisustus, vai joku muu kohta. Ruoste ongelmat on varmaan kaikkien tiedossa, mutta ei kai nyt sentään uudet mersut voi olla tasaisen huonoja kaikilla osa-alueilla?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: La 18.12.2004 16:56
- Paikkakunta: Helsinki
Ammattikamaa?
Kiitos asiallisesta tarkennuspyynnöstäsi uusia mersuja kohtaan!
En todellakaan ole kallistunut svedujen tai muidenkaan tekeleiden linjalle. Mutta eilen illalla olin aika vahvassa olotilassa, niinkuin tänäänkin(doku). Sitä tuli ilmeisesti kritisoitua meiän yhteistä asiaa - ilman kunnon syytä! Anteeksi veli! Se mitä olen ammattini puolesta havainnut uudenmallisissa mersuissa mättävän, on yleensä sähkö,- vaihdelaatikko-ongelmat. Kaikkien vikojen summa on kuitenkin aika vähäinen, ottaen huomioon ajetut kilometrit/auto!!!
En todellakaan ole kallistunut svedujen tai muidenkaan tekeleiden linjalle. Mutta eilen illalla olin aika vahvassa olotilassa, niinkuin tänäänkin(doku). Sitä tuli ilmeisesti kritisoitua meiän yhteistä asiaa - ilman kunnon syytä! Anteeksi veli! Se mitä olen ammattini puolesta havainnut uudenmallisissa mersuissa mättävän, on yleensä sähkö,- vaihdelaatikko-ongelmat. Kaikkien vikojen summa on kuitenkin aika vähäinen, ottaen huomioon ajetut kilometrit/auto!!!
W123/230TE
W123/280E
Paku 310
W123/240D
W123/280E
Paku 310
W123/240D
Ei mittään syytä anteeksi pyyntöihin. Mersufoorumi on täsmälleen oikea paikka ruotia mersujen hyviä ja huonoja puolia
Varmaan olet sikäli ihan oikeassa, että jotain merkittävää muutosta mersujen laadussa on tapahtunut koska asiasta yleensä keskustellaan. Muistan että, tuolla 70- ja 80-luvuilla mersun laatu oli käsite, jota tuskin kukaan kyseenalaisti. Eikä olis ollut syytäkään.
Tietysti on olemassa monia syitä siihen, että taksitolpilla on nykyään useamman merkkisiä autoja. Useampi merkki pystyy tekemään sellaista kalustoa ja sellaiseen hintaan joka kilpailee paikasta taksitolpalle. Mutta kilpailu on loppupeleissä näin kuluttajan vinkkelistä pelkästään hyvä asia.
Varmaan olet sikäli ihan oikeassa, että jotain merkittävää muutosta mersujen laadussa on tapahtunut koska asiasta yleensä keskustellaan. Muistan että, tuolla 70- ja 80-luvuilla mersun laatu oli käsite, jota tuskin kukaan kyseenalaisti. Eikä olis ollut syytäkään.
Tietysti on olemassa monia syitä siihen, että taksitolpilla on nykyään useamman merkkisiä autoja. Useampi merkki pystyy tekemään sellaista kalustoa ja sellaiseen hintaan joka kilpailee paikasta taksitolpalle. Mutta kilpailu on loppupeleissä näin kuluttajan vinkkelistä pelkästään hyvä asia.