Käsijarrun merkkivalo syttyy jarruttaessa....
Käsijarrun merkkivalo syttyy jarruttaessa....
...missähän mahtaisi olla häiriöö? Jarrunestesäiliö on täynnä. Auto on velipojjaan W124 200 D -86.
230 C 1978
Niin, että nestettä on koko säiliössä? Siinähän on se väliseinä, ja takaosan tyhjyys jää usein huomaamatta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
_Niin
Käsijarru ei ole missään tekemisissä käyttöjarrun kanssa.
Käsijarru on 100% mekaaninen, vaijerilla toimiva. Eikä hydraulinen käyttöjarru siihen vaikuta. Vaikka jarrunestettä ei olis ollenkaan.
Ilmeisesti seisontajarruvalon kytkimessä on jotain häikkää ja se on yliherkkä, jarrun painaminen voi aiheuttaa liikettä jossain mekanismissa.
Käsijarru on 100% mekaaninen, vaijerilla toimiva. Eikä hydraulinen käyttöjarru siihen vaikuta. Vaikka jarrunestettä ei olis ollenkaan.
Ilmeisesti seisontajarruvalon kytkimessä on jotain häikkää ja se on yliherkkä, jarrun painaminen voi aiheuttaa liikettä jossain mekanismissa.
Re: _Niin
Jep, mutta jos jarruneste pääsee loppumaan tai vähenemään liiaksi jommasta kummasta tai molemmistakin piireistä, niin käsijarrun merkkivalo syttyy tai voi vilkahdella jarrutuksessa tai montuissa...Day Downhill kirjoitti:Käsijarru ei ole missään tekemisissä käyttöjarrun kanssa.
Käsijarru on 100% mekaaninen, vaijerilla toimiva. Eikä hydraulinen käyttöjarru siihen vaikuta. Vaikka jarrunestettä ei olis ollenkaan.
Ilmeisesti seisontajarruvalon kytkimessä on jotain häikkää ja se on yliherkkä, jarrun painaminen voi aiheuttaa liikettä jossain mekanismissa.
w115,123,124,126,210 yms.
Re: _Niin
en kyllä allekirjoita tätä, ei se voi mitenkään vaikuttaa käsijarrun merkkivaloon , käsijarrun merkkivalo syttyy vain ja ainoastaan kun jalallasi laitat käsijarrun päälle->jolloin mekaaninen kytkin vaan kytkee valon päälle/pois...jarski kirjoitti:Jep, mutta jos jarruneste pääsee loppumaan tai vähenemään liiaksi jommasta kummasta tai molemmistakin piireistä, niin käsijarrun merkkivalo syttyy tai voi vilkahdella jarrutuksessa tai montuissa...Day Downhill kirjoitti:Käsijarru ei ole missään tekemisissä käyttöjarrun kanssa.
Käsijarru on 100% mekaaninen, vaijerilla toimiva. Eikä hydraulinen käyttöjarru siihen vaikuta. Vaikka jarrunestettä ei olis ollenkaan.
Ilmeisesti seisontajarruvalon kytkimessä on jotain häikkää ja se on yliherkkä, jarrun painaminen voi aiheuttaa liikettä jossain mekanismissa.
Re: _Niin
Ainakin w123:ssa (olisi pitänyt mainita aiemmin, että w123:ssa) syttyy käsijarrun merkkivalo jos jarruneste vähenee liiaksi. Het sitten ihan varmanaepk kirjoitti:en kyllä allekirjoita tätä, ei se voi mitenkään vaikuttaa käsijarrun merkkivaloon , käsijarrun merkkivalo syttyy vain ja ainoastaan kun jalallasi laitat käsijarrun päälle->jolloin mekaaninen kytkin vaan kytkee valon päälle/pois...jarski kirjoitti:Jep, mutta jos jarruneste pääsee loppumaan tai vähenemään liiaksi jommasta kummasta tai molemmistakin piireistä, niin käsijarrun merkkivalo syttyy tai voi vilkahdella jarrutuksessa tai montuissa...Day Downhill kirjoitti:Käsijarru ei ole missään tekemisissä käyttöjarrun kanssa.
Käsijarru on 100% mekaaninen, vaijerilla toimiva. Eikä hydraulinen käyttöjarru siihen vaikuta. Vaikka jarrunestettä ei olis ollenkaan.
Ilmeisesti seisontajarruvalon kytkimessä on jotain häikkää ja se on yliherkkä, jarrun painaminen voi aiheuttaa liikettä jossain mekanismissa.
Suora lainaus w123:n ohjekirjasta;
"18 Jarrun merkkivalo (punainen): Palaa seisontajarrun ollessa kytkettynä tai jarrunestesäiliön nestemäärän ollessa liian pieni"
En tiijä sitten miksei tuolle jarrunestemäärälle ole voi laittaa eri merkkivaloa, samoin miksei Mersuissa ole öljynpaine valoa. "Niin ihme ääntä se moottori piti, mutta mää vain ajoin kun mitään punasia valoja ei palanut..."
Mutta voihan se tosiaan olla mahdollista, että merkkivalon kytkinsysteemeissä on vikaa.
Viimeksi muokannut jarski, Ti 19.08.2003 23:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w115,123,124,126,210 yms.
on se kyllä...
Piti käydä pihassa tutkimassa -86 w124 200D:stä, onko siinä samanlainen jarrunesteenvähyydenvaroitussysteemi kuin w123:ssa. On siinä.
Jarrunestesäiliön päällä on kaksi mustaa "nutikkaa" joista lähtee johdot. Virrat päälle, käsijarru pois päältä ja kokeilee painaa toista nutikkaa ja katso, käsijarrunmerkkivalo syttyy.
Ja mitä varten ne nutikat ovat siinä jarrunestesäiliön päällä? Niistä saa testattua, että varoitussysteemi toimii
Muistaakseni jo Pystärissä oli tuollainen systeemi...
Jarrunestesäiliön päällä on kaksi mustaa "nutikkaa" joista lähtee johdot. Virrat päälle, käsijarru pois päältä ja kokeilee painaa toista nutikkaa ja katso, käsijarrunmerkkivalo syttyy.
Ja mitä varten ne nutikat ovat siinä jarrunestesäiliön päällä? Niistä saa testattua, että varoitussysteemi toimii
Muistaakseni jo Pystärissä oli tuollainen systeemi...
w115,123,124,126,210 yms.
Re: on se kyllä...
jarski kirjoitti:Piti käydä pihassa tutkimassa -86 w124 200D:stä, onko siinä samanlainen jarrunesteenvähyydenvaroitussysteemi kuin w123:ssa. On siinä.
Jarrunestesäiliön päällä on kaksi mustaa "nutikkaa" joista lähtee johdot. Virrat päälle, käsijarru pois päältä ja kokeilee painaa toista nutikkaa ja katso, käsijarrunmerkkivalo syttyy.
Ja mitä varten ne nutikat ovat siinä jarrunestesäiliön päällä? Niistä saa testattua, että varoitussysteemi toimii
Muistaakseni jo Pystärissä oli tuollainen systeemi...
jep, , tulipas annettua asiantuntevaa kommenttia , hyvä et tuli tämäkin asia selvennettyä
toikin on tollanen ominaisuus mikä monelta jää tietämättä....Itse tajusin sen pari vuotta sitten ku kytkin oli pamahtanut pohjaan-->säiliö tyhjä ja pari päivää oli valo palanut...kytkinhomman ja säiliöntäytön jälkeen valo ei enään palanutkaan... "AHAA" -tunne
-kaba ,
BMW 328i cabrio -97.
ex. 230ce -90. 330tkm, "Catherine is gone"
BMW 328i cabrio -97.
ex. 230ce -90. 330tkm, "Catherine is gone"
Homma hanskassa
Etujarrupalathan sieltä oli ihan loppu! Outoa kyllä että se ilmoitti käsijarrun merkkivalon kautta, jarrupaloillehan on oma merkkivalo . Käsijarrun merkkivalo kuitenkin toimi ihan normaalisti muuten...
230 C 1978
Re: Homma hanskassa
Jos ne palat on tarpeeksi lopussa, laskee jarrunesteen pinta säiliössä anturin alapuolelle jarruttaessa, jolloin syttyy tuo käsijarrun merkkivalo. Näin arvaan ma.Marko M kirjoitti:Etujarrupalathan sieltä oli ihan loppu! Outoa kyllä että se ilmoitti käsijarrun merkkivalon kautta, jarrupaloillehan on oma merkkivalo . Käsijarrun merkkivalo kuitenkin toimi ihan normaalisti muuten...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Re: Homma hanskassa
Pasi M. kirjoitti:Jos ne palat on tarpeeksi lopussa, laskee jarrunesteen pinta säiliössä anturin alapuolelle jarruttaessa, jolloin syttyy tuo käsijarrun merkkivalo. Näin arvaan ma.Marko M kirjoitti:Etujarrupalathan sieltä oli ihan loppu! Outoa kyllä että se ilmoitti käsijarrun merkkivalon kautta, jarrupaloillehan on oma merkkivalo . Käsijarrun merkkivalo kuitenkin toimi ihan normaalisti muuten...
Hmmm. Ei kuulosta lainkaan huonolta teorialta
230 C 1978
Re: Käsijarrun merkkivalo syttyy jarruttaessa....
Heh, hauskaa kun haulla löytyy oma kysymys yli 9 vuoden takaa
Coupessa alkoi merkkivalo tuikkimaan, en ollenkaan muistanut että valolla ilmaistaan myös jarrunesteen vähyys.
Kojelaudan alapahvi oli irti niin etsinkin kytkintä polkimen päästä kunnes käytin hakua. Nesteet oli melkein alarajalla
Coupessa alkoi merkkivalo tuikkimaan, en ollenkaan muistanut että valolla ilmaistaan myös jarrunesteen vähyys.
Kojelaudan alapahvi oli irti niin etsinkin kytkintä polkimen päästä kunnes käytin hakua. Nesteet oli melkein alarajalla
230 C 1978