onhan nämä .. kemi-tornio motarilla ei meinannu 300CE päästä karkuun ku liikenneympyrästä lähdettiin ja kiihdytettiin sinne 160 hujakoille. ei tullu montaa kymmentä metriä rakoa ite olin 300D farmari lintalla...Petri M. kirjoitti:Aikamoisia tehopelejä nämä vapari 300D:t on...hieman syöttöä lisää ja sillä hiillostetaan jo 300:sta pensakonetta ai niin bensallahan pestiin pensselit unohdin jo..
Vertailua 200D vakiopumpulla vastaan "PP diesel"
On automaatti laatikolla, ei ole vertailukelponen manuaalin kans, mutta kyllä pysyy hyvin muun liikenteen mukana, jos ei ole liukasta, tosi onneton värkki liukkaalla.S.K.P kirjoitti:nyt meinaa aihe rönsyillä: onko kellään kokemuksia ruuvatusta 3 litran 24v vaparikiisselikoneesta? olisi kiva tietää miten hengittävämpi kansi edesauttaa syötön lisäyksen vaikutuksia. ja jos joltain löytyy vastaava mylly jopa isommilla tapeilla(!) varustettuna niin tuntemuksia tänne vaan..
Kyllä Mersu on aina Mersu
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Kirjoitin aiemmin:
"Ei, kyllä tuo minun säätö lienee vielä ihan maltillinen - ei ainakaan näytä kovin savuavan ? "
Senverran pitää perua puheita savun suhteen että tuossa valoisalla kiihdyttelin pitävämmällä alustalla kolmosvaihteella, ja jossain 90-120 välillä lykkää selvästi erottuvan savupilven, joka jää taustapeilistä näkyvänä leijumaan taakse.
Pienemmillä kierroksilla ei juuri savua.
Pahus kun onnistui hyvin tuo säätöhomma näin ensikertalaiselta kiitos forumin kuvien ja neuvojen.
"Ei, kyllä tuo minun säätö lienee vielä ihan maltillinen - ei ainakaan näytä kovin savuavan ? "
Senverran pitää perua puheita savun suhteen että tuossa valoisalla kiihdyttelin pitävämmällä alustalla kolmosvaihteella, ja jossain 90-120 välillä lykkää selvästi erottuvan savupilven, joka jää taustapeilistä näkyvänä leijumaan taakse.
Pienemmillä kierroksilla ei juuri savua.
Pahus kun onnistui hyvin tuo säätöhomma näin ensikertalaiselta kiitos forumin kuvien ja neuvojen.
wiimax.fi
tarkistimpa ajoituksen eilispäivänä... 4astetta jykk. ihme ku on kalissutkin kylmänä aikatavalla. säädin sen 13ast. jykk. johan alko käymään nätisti. kovassa vauhdissa moottorin äänikin katosi savutus väheni myös huomattavasti. ei tainnut keminmaan tiiselipaja tietää miten ajoitus säädetään. ex omistaja käytti auto siellä vähän ennenkuin ostin tuon pirssin...
Eipä tuo 24-tappinen näytä paljo ripeämpi olevan.
Ei ollu sekuntaattoria, mutta rannekellolla mitattuna kolmosella (automaatti)
90 - 120 km/h n. 6 sek.
60 - 90 km/h n 6 sek. kolmosella
Ei ollu sekuntaattoria, mutta rannekellolla mitattuna kolmosella (automaatti)
90 - 120 km/h n. 6 sek.
60 - 90 km/h n 6 sek. kolmosella
Kyllä Mersu on aina Mersu
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Tarviiko noita säädellä takaisin päin kun savumittaukseen mennään, kuten itse ainakin teen ?dealer kirjoitti:Kirjoitin aiemmin:
"Ei, kyllä tuo minun säätö lienee vielä ihan maltillinen - ei ainakaan näytä kovin savuavan ? "
Senverran pitää perua puheita savun suhteen että tuossa valoisalla kiihdyttelin pitävämmällä alustalla kolmosvaihteella, ja jossain 90-120 välillä lykkää selvästi erottuvan savupilven, joka jää taustapeilistä näkyvänä leijumaan taakse.
Pienemmillä kierroksilla ei juuri savua.
Pahus kun onnistui hyvin tuo säätöhomma näin ensikertalaiselta kiitos forumin kuvien ja neuvojen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Voihan sitä alppiventtiilistä rajoittaa.dealer kirjoitti:Ei tarvi, jos on arvot liian korkealla niin laitetaan tilapäinen rajoitin pumpun ulkopuolelle.
Kyllä Mersu on aina Mersu
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Ahaa, sehän on hieno juttu, olisikin liian vaikea säätää aina takaisin päin kerran vuodessa. [tuli tuokin katsastusohje tänne kirjatuksi ]Esko R kirjoitti:Voihan sitä alppiventtiilistä rajoittaa.dealer kirjoitti:Ei tarvi, jos on arvot liian korkealla niin laitetaan tilapäinen rajoitin pumpun ulkopuolelle.
Lisää tietoa: www.skg.fi
kiihdytys aikoja ..
Kiinnostuin tuossa kellottamaan itsellenikin noita aikoja:
60-80 5.v 21.5s
60-80 4-5v 11s
vaaka kertoi aamulla auton kokonaispainoksi 3970kg
otsapinta 2,6x 2,3m
110 hv
Alkanut viehättämään " pumpun ja ahtimen säätö"
60-80 5.v 21.5s
60-80 4-5v 11s
vaaka kertoi aamulla auton kokonaispainoksi 3970kg
otsapinta 2,6x 2,3m
110 hv
Alkanut viehättämään " pumpun ja ahtimen säätö"
110hp puhdasta ajamisen iloa
240TD
240TD
Tuli taas vanhaan topicciin kajottua. Mikäs toi alppiventtiili on? Liittyy ilmeisesti vuoristoajoon? Onko se se tötsä siinä pumpun päällä, jossa on keskellä ruuvi? Voikos siitä siis antaa pumpulle myös hienosäätöä, eli pikkuisen lisää/vähemmän syöttöä, vai mitä sillä tehdään, jotta katsastukseen saadaan savutusta pienemmälle?Esko R kirjoitti:Voihan sitä alppiventtiilistä rajoittaa.dealer kirjoitti:Ei tarvi, jos on arvot liian korkealla niin laitetaan tilapäinen rajoitin pumpun ulkopuolelle.
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
voiko tehdä ja mitä e 300 d 24v autom. -95
Arvoisat asiantuntijat, en ymmärrä näistä jutuista kuin sieltä täältä jotain ja
sen että jotenkin pumppuun liittyy tämä tehon lisäys.
Pitääkö tehdä muutakn kuin säätöä? (syöttöä lisää?)
Voisiko joku vääntää rautalangasta mitä tälle em. autolleni voisi tehdä kun se
tuntuu nuhaiselta.
sen että jotenkin pumppuun liittyy tämä tehon lisäys.
Pitääkö tehdä muutakn kuin säätöä? (syöttöä lisää?)
Voisiko joku vääntää rautalangasta mitä tälle em. autolleni voisi tehdä kun se
tuntuu nuhaiselta.
Re: voiko tehdä ja mitä e 300 d 24v autom. -95
Lisäät syöttöä joko itse (esim. http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=7901) tai viet dieselpajalle (esim. PP-dieselille tai mynään). Ennakkoa voi säätää samalla. Ammattilaisen säätämä pumppu voi tuoda paremman lopputuloksen kulutuksen / savutuksen / kulkemisen osalta..jariay kirjoitti: Pitääkö tehdä muutakn kuin säätöä? (syöttöä lisää?)
Voisiko joku vääntää rautalangasta mitä tälle em. autolleni voisi tehdä kun se
tuntuu nuhaiselta.
Mun autossa säädettiin pumppu siten, että kun 3- kierrosta vännetään alppiventtiilinruuvia kiinnipäin, päästään säätökortin antamiin arvoihin, näillä korkeuksilla.veppe kirjoitti:Tuli taas vanhaan topicciin kajottua. Mikäs toi alppiventtiili on? Liittyy ilmeisesti vuoristoajoon? Onko se se tötsä siinä pumpun päällä, jossa on keskellä ruuvi? Voikos siitä siis antaa pumpulle myös hienosäätöä, eli pikkuisen lisää/vähemmän syöttöä, vai mitä sillä tehdään, jotta katsastukseen saadaan savutusta pienemmälle?Esko R kirjoitti:Voihan sitä alppiventtiilistä rajoittaa.dealer kirjoitti:Ei tarvi, jos on arvot liian korkealla niin laitetaan tilapäinen rajoitin pumpun ulkopuolelle.
Kyllä Mersu on aina Mersu
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Sama juttu täällä, hyvin pelaa.Esko R kirjoitti:Mun autossa säädettiin pumppu siten, että kun 3- kierrosta vännetään alppiventtiilinruuvia kiinnipäin, päästään säätökortin antamiin arvoihin, näillä korkeuksilla.veppe kirjoitti:Tuli taas vanhaan topicciin kajottua. Mikäs toi alppiventtiili on? Liittyy ilmeisesti vuoristoajoon? Onko se se tötsä siinä pumpun päällä, jossa on keskellä ruuvi? Voikos siitä siis antaa pumpulle myös hienosäätöä, eli pikkuisen lisää/vähemmän syöttöä, vai mitä sillä tehdään, jotta katsastukseen saadaan savutusta pienemmälle?Esko R kirjoitti:Voihan sitä alppiventtiilistä rajoittaa.dealer kirjoitti:Ei tarvi, jos on arvot liian korkealla niin laitetaan tilapäinen rajoitin pumpun ulkopuolelle.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Mutta toimiikos se samainen ruuvi myös toisin päin? Eli avaamalla lisää syöttöä.. Jos näin, niin kuinka paljon siitä on hyötyä ja kuinka paljon voi avata ennenkuin ruuvi on kourassa ja pumpussa kilisee loput osatEsko R kirjoitti:Mun autossa säädettiin pumppu siten, että kun 3- kierrosta vännetään alppiventtiilinruuvia kiinnipäin, päästään säätökortin antamiin arvoihin, näillä korkeuksilla.veppe kirjoitti:Tuli taas vanhaan topicciin kajottua. Mikäs toi alppiventtiili on? Liittyy ilmeisesti vuoristoajoon? Onko se se tötsä siinä pumpun päällä, jossa on keskellä ruuvi? Voikos siitä siis antaa pumpulle myös hienosäätöä, eli pikkuisen lisää/vähemmän syöttöä, vai mitä sillä tehdään, jotta katsastukseen saadaan savutusta pienemmälle?Esko R kirjoitti:Voihan sitä alppiventtiilistä rajoittaa.dealer kirjoitti:Ei tarvi, jos on arvot liian korkealla niin laitetaan tilapäinen rajoitin pumpun ulkopuolelle.
Itseä kun harmittaa jo, ettei tullut PP:llä enempää ruuvattua syöttöä. Eikä ole heti tallia, jossa pääsis itse säätämään lisää (ei millään viitsi tuolla pakkasessa..)
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Väänsin valkoisesta 300D:stä kolme kierrosta lisää syöttöä ja maksimikierrokset tappiin ja piti eilen ihan kellotella paljon puhuttua 60-90 väliä. Mahdollisimman tasaisen pätkän löydyttyä lentokentän kupeesta tein muutamia vetoja kolmosvaihteella mittarinopeuksien 65-95 välillä saaden tuloksiksi 6,2 s; 6,2 s; 6,3 s; 6,4 s. Mene ja tiedä kuinka luotettavia ovat mutta vetoja tuli kyllä selvästi lisää, vastaa nyt paljon hanakammin pieniinkin polkimen liikkeisiin.
Pari huonoa ja väsynyttä videota sessiosta suunnilleen kyseisten nopeuksien väliltä ettei ihan satusedäksi haukuta: video1 , video2
Pari huonoa ja väsynyttä videota sessiosta suunnilleen kyseisten nopeuksien väliltä ettei ihan satusedäksi haukuta: video1 , video2
sovitaanko, että ensimmäinen, jolla motti pamahtaa, ilmoittelee itsestäänLeka kirjoitti:... maksimikierrokset tappiin... .
Itsellä on sen verran huono itsekuri, että en viitsi kyllä tappiin ruuvata kierroksia. Käy muuten aikaa myöten hassusti
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
kuten on jo aikasemmin useaan otteeseen sanottu että sillä maksimikierrosten nostolla haetaan usein sitä ettei pumppu ala rajottamaan syöttöä ennenaikojaan. kyllähän jokainen sen verran käsittää ettei isoa tiisseliä kannata väkisin huudattaa sinne 6500kierrokseen asti eli se maksimikierrosten nosto tuo lisä puhtia jo noin 4000kierroksesta ylöspäin.
Itsekkin videoita yrittäneenä on pakko kysyä, oliko sinulla suussa se kamera kun kuvasit nuo ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: La 13.11.2004 11:30
- Jani Haataja
- Mersumies
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
W123 240D, ajettu on paljon ja hieman lisääkin.
60-90 (mittarinopeus) kolmosella 7,8 sekunttia, nelosella 10,4 sekunttia.
80-100 nelosella 8,3 sekunttia.
Ajanottovälineenä Nokia merkkinen sekunttikello.
60-90 (mittarinopeus) kolmosella 7,8 sekunttia, nelosella 10,4 sekunttia.
80-100 nelosella 8,3 sekunttia.
Ajanottovälineenä Nokia merkkinen sekunttikello.
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Onko nämä dealerin ajat nyt 300D-12V vaparin pohjat ?dealer kirjoitti:Kirjoitin tuossa ylempänä:
"Omalla 60-120 ... kolmosella 11 sekuntia
Ja 60-90 kolmosella 4,8-5,2 sekuntia
Lisäsin tekstiin aamulla tekemäni maltillisen syötön lisäyksen jälkeen mitatut lukemat punaisella värillä..
Mielestäni aika hyvät ajat.
Viikonloppuna tuli kokeiltua tuolla omalla, ajanottovehkeellä(NOKIA)
tuli semmosia aikoja kun
90 - 120 kolmosella 6,2 - 6,3 sek
60 - 90 kolmosella 5,66 - 5,75 sek
Syöttöjä on maltillisesti lisätty, vähän savuuttaa yläkierroksilla.
dealerin aika parempi 60 - 90
Viimeksi muokannut Esko R, Ti 08.03.2005 13:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä Mersu on aina Mersu
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
No perskules, ku tuli kirotus virhe, korjataanpaMelitos kirjoitti:Elikä 90-120 vajaassa sekunnissa? Melkein voisin väittää tuloksia epäuskottavaksi... Nuo ylemmät lukemat taitaa olla oikeaasti 90-120 eikä 60-120?Esko R kirjoitti: Viikonloppuna tuli kokeiltua tuolla omalla, ajanottovehkeellä(NOKIA)
tuli semmosia aikoja kun
60 - 120 kolmosella 6,2 - 6,3 sek
60 - 90 kolmosella 5,66 - 5,75 sek
Kyllä Mersu on aina Mersu
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)