W124 Alipaine ongelmaa (edelleen)
W124 Alipaine ongelmaa (edelleen)
Onko sellasia tietäjiä, jotka ymmärtää alipaineen muodostumis periaatteesta näissä 124:ssa
Pumppuhan sen tietenkin tekee, mutta kun auto on sammuksissa, onko siellä joku takaisku joka pitää paineita yllä seuraavaa käyttö kertaa varten, vai tuleeko uudet alipaineet heti käynnistyksen yhteydessä pumpulta?
Omassani on edelleen Semmonen oire, että kun auton käynnistää alipaineet on OK. Mutta kun lähtee parkista ja ajaa 100m-1000m alipaineet katoaa jarrutehostimelta.
Tympeä jarrutella kun tulee risteykseen eikä tehostin toimi.
Jarrupoljin palautuu normaaliksi jonkin matkaa ajettua(muutaman minuutin kuluttua), niin ja autoa ei myöskään saa sammumaan avaimesta silloin kun jarrutehostinkaan ei toimi.
Letkut ja liitokset näyttää olevan kunnossa, automaattilaatikko vaihtaa samalla tavalla oli tehostin toiminnassa eli ei, elikkä laatikkoon menee alipaineet oikein.
Ihme vika?
Onkohan kellään tullut vastaan tämmöstä?
Onkohan siellä kuitenkin jossain joku vuoto?
Pumppuhan sen tietenkin tekee, mutta kun auto on sammuksissa, onko siellä joku takaisku joka pitää paineita yllä seuraavaa käyttö kertaa varten, vai tuleeko uudet alipaineet heti käynnistyksen yhteydessä pumpulta?
Omassani on edelleen Semmonen oire, että kun auton käynnistää alipaineet on OK. Mutta kun lähtee parkista ja ajaa 100m-1000m alipaineet katoaa jarrutehostimelta.
Tympeä jarrutella kun tulee risteykseen eikä tehostin toimi.
Jarrupoljin palautuu normaaliksi jonkin matkaa ajettua(muutaman minuutin kuluttua), niin ja autoa ei myöskään saa sammumaan avaimesta silloin kun jarrutehostinkaan ei toimi.
Letkut ja liitokset näyttää olevan kunnossa, automaattilaatikko vaihtaa samalla tavalla oli tehostin toiminnassa eli ei, elikkä laatikkoon menee alipaineet oikein.
Ihme vika?
Onkohan kellään tullut vastaan tämmöstä?
Onkohan siellä kuitenkin jossain joku vuoto?
Kyllä Mersu on aina Mersu
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: To 07.10.2004 14:14
- Paikkakunta: Jämsänkoski
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: To 07.10.2004 14:14
- Paikkakunta: Jämsänkoski
124sissa on alipaine pumpussa omat lähdöt jarrutehostajalle ja muille alipainelaitteille... molemmissa linjoissa on minusta takaiskuventtiilit. eli jos jarutehostin ei toimi ja samaan aikaan auto ei sammu niin vika on minusta silloin alipainepumpussa... koska se on ainut yhteinen osa jarrutehostimen ja muiden alipainelaitteiden välillä. tuo kyllä ihmetyttää jos laatikko vaihtaa yhtä pehmeästi joka tilanteessa... jos laatikolta katoaa alipaine niin se vaihtaa melko terävästi. ja vaikka nuo takaiskuventtiilit ei toimisikaan nin alipaineet nousee parissa sekunnissa käynnistyksen jälkeen... mitattu on.
Alipaineet nousee heti käynnistyksen jälkeen , mutta katoaa sitte joksikin aikaa,kunnes taas palautuu, ja tämä tapahtuu startin jälkeen ainoastaan kerran, "kylmällä koneella".
Kyllä Mersu on aina Mersu
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Asiaa tarkemmin tutkittua, alipaineet pysyy vaikka auto on sammuksissa, sen takia tuntuu että alipaineet ovat ok , kun auto käynnistetään, mutta kun muutaman kerran painaa jarrua, ap:t tietysti katoaa, koska pumpulta ei tule imua.
Elikkä pumppu ei jostain syystä tuota imua, ennenkuin se lämpiää, tässä olis mun diaknoosi. Voiko se enää muualta johtua kun pumpusta?
Pumpultahan lähtee paksu putki joka menee suoraan tehostajalle, ennen takaiskuventtiiliä on ohuemman putken yhde, josta voi helposti todeta että alipainetta ei tule.
Elikkä pumppu ei jostain syystä tuota imua, ennenkuin se lämpiää, tässä olis mun diaknoosi. Voiko se enää muualta johtua kun pumpusta?
Pumpultahan lähtee paksu putki joka menee suoraan tehostajalle, ennen takaiskuventtiiliä on ohuemman putken yhde, josta voi helposti todeta että alipainetta ei tule.
Kyllä Mersu on aina Mersu
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Millainen alipainepumppu Viton 108:ssa??
Laitoin uudeksi aiheeksi ja poistin tästä viestin sisällön. Aloittelija ....
Löytyisköhän tuosta alipainepumpusta periaate kuvaa, joka valaisis sen toimintaa, tai osaisko joku selittää millä periaatteella se toimii?
Kyllä Mersu on aina Mersu
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Oireilu loppui kun alipainepumppu käytettiin irti, syöttöjen lisäyksen yhteydessä, sen jälkeen ajettu n. 10 000 km, kun oireet alkovat taas vaivaan, alipainepumppu ei silloin näyttänyt kovin kuluneelta.
Kyllä Mersu on aina Mersu
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
- Paikkakunta: Jyväskylä
En osaa neuvoja antaa vikaan, mutta saman olen kokenut itsekkin..Esko R kirjoitti:Alipaineet nousee heti käynnistyksen jälkeen , mutta katoaa sitte joksikin aikaa,kunnes taas palautuu, ja tämä tapahtuu startin jälkeen ainoastaan kerran, "kylmällä koneella".
Eli vuonna 2000 kun oli talon rakennus meneillään, teki auto satunnaisesti samaa, lähinnä pakkasten aikaan sitä, että alipaineet katosivat hetkeksi kylmästä lähdettäessä. Oli kuitenkin muutakin tärkeämpää ajateltavaa kun alkaa autoa korjaa ja en tehnyt asialle mitään. Sitten vika oli jo unohtunut kun oiretta ei seuraavana talvena ollutkaan, eikä senkään jälkeen.
Kyllä ne pumpussa olevat lautaset saattavat jumittaa helposti.Oli joskus samoja oireita ja satuin silloin talvea vastaan laittamaaan notkeet oljyt koneeseen ja vika hävisi.Vaihdoin kylläkin pumpun hetimiten se kun on suht halpa ostos 140ekee. Välillä taas on tullut vastaan todellisia kestomalleja kun yhdestäkin alkoi pellikoppa tippumaan jo pois ja silti ei muuta vikaan kuin öljynen piha.
Veikkaus: kun siellä kumminkin ilmaa liikkuu "suonistossa", niin voisko sen kosteus jumitella jotain venttiiliä satunnaisesti, vrt. kuorkkien paineilmajarrut?Esko R kirjoitti:Kylmällä kelillä saattaa tosiaan olla vaikutusta asiaan, täytyypä seurata tilannetta.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Lainaan hieman tätä topiccia..Mika.T kirjoitti:124sissa on alipaine pumpussa omat lähdöt jarrutehostajalle ja muille alipainelaitteille... molemmissa linjoissa on minusta takaiskuventtiilit.
Paljon sitä alipainetta pitäisi löytyä minimissään? Jarrutehostajalle menevässä letkussa näyttäisi olevan 0.7-0.8 bar alipainetta, mutta toisella osastolla vain 0.4-0.5 bar alipainetta, enintään. Kokeilin tukkia hetkeksi akun luona olevan suodattimen, jonka läpi ilmaa tuntuu vetävän, niin alipaineet oli luokkaa 0.7 - 0.8 bar.. Kuuluuko sen vetää sieltä koko ajan ilmaa? Auto siis 124 300tdt.
Sammuttimelle ja jarrutehostajalle näyttää menevän eri linjat pumpulta.Aku P kirjoitti:Veikkaus: kun siellä kumminkin ilmaa liikkuu "suonistossa", niin voisko sen kosteus jumitella jotain venttiiliä satunnaisesti, vrt. kuorkkien paineilmajarrut?Esko R kirjoitti:Kylmällä kelillä saattaa tosiaan olla vaikutusta asiaan, täytyypä seurata tilannetta.
Nopeasti ajateltuna jäljet johtaa sylttytehtaalle eli pumppuun, mutta en tunne pumpun toiminta mekanismia, voiko se olla välillä toimimatta ja sitten taas alkaa toimia?
Kyllä Mersu on aina Mersu
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Pumpun toimintaperiaate?
Tunteeko joku uudemman mallisen pumpun toimintaperiaatteen? Siis ei kalvopumpun vaan sen ns. rotaatiotoimisen eli pyörimisliikkeeseen perustuvan pumpun toiminnan. Onko siinä ko. vuoristoratasysteemiä vai vain kiinteä akselitloiminen pyörivä pumppu?
Tänään ei oo ollu yhtään niin paljo alipaine ongelmaa ku eilen, alipaineet toimineet normaalisti.
Käyty taas 150 km töissä
Käyty taas 150 km töissä
Kyllä Mersu on aina Mersu
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
nyt ei pysty purematta nieleen että olisi auto jossa jarrujen alipaine tehostimellle tuotettais alipaine jollain pumpulla,vaikuttais mielestäni jopa autolainsäädännön vastaiselta viritykseltä:)eiköhän se alipaine tule imusarjalta sinne jarrutehostimelle kuten omassa 124 koppasessa 230te himmelissä:)pumpulta tulee mulle ainakin käsitykseni mukaan vaan keskus lukko.Ajovalojen säätö ja jarrutehostin ja sytkän alipaine otetaan imusarjalta.
tahi sitten se on edellisten omistajien virityksiä mulla.Pääasia että toimii.
sanokaa ny joku jotain että paljonko puppua kirjotin tosta jarrutehostin asiasta
tahi sitten se on edellisten omistajien virityksiä mulla.Pääasia että toimii.
sanokaa ny joku jotain että paljonko puppua kirjotin tosta jarrutehostin asiasta
joka ikisessä diiselikoneella varustetussa autossa on alipaine pumppu joka kehittää jarrutehostimen tarviman alipaineen.. joissain se on laturin perässä joissain nokka-akselin pyörittämä. joissain taas ketjupyörittää pumppua.. jne jne jne... bensat erikseen niissä on imusarjasssa kaasuläppä joka sulkee imuaukon jolloin imusarjaan muodostuu alipainetta.. tiiseleissä ei ko. läppää ole..Pietu71 kirjoitti:nyt ei pysty purematta nieleen että olisi auto jossa jarrujen alipaine tehostimellle tuotettais alipaine jollain pumpulla,vaikuttais mielestäni jopa autolainsäädännön vastaiselta viritykseltä:)eiköhän se alipaine tule imusarjalta sinne jarrutehostimelle kuten omassa 124 koppasessa 230te himmelissä:)pumpulta tulee mulle ainakin käsitykseni mukaan vaan keskus lukko.Ajovalojen säätö ja jarrutehostin ja sytkän alipaine otetaan imusarjalta.
tahi sitten se on edellisten omistajien virityksiä mulla.Pääasia että toimii.
sanokaa ny joku jotain että paljonko puppua kirjotin tosta jarrutehostin asiasta
Mun mesessä on alipaine otettu imusarjasta jarrutehostajalle ( pensakone ). Mut ajovalojen säätö otetaan pumpulta. Kokeile vaikka ajovalojen säätöä niin et auto ei käy, kun aikansa on säädellyt ja laittaa ovet lukkoon kauko-ohjaimella ( keskuslukko ) niin voipi olla, et ei enää aukea suraavalla kerralla kauko-ohjatusti.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
tuohan ei nyt pidä kyllä paikkaansa... valojen säätö toimii samalla alipaineella ku jarrutehostinkin... putkiin vain jää alipainetta kun mootori sammutetaan niin ne valot liikkuu muutaman kerran ylösalas ja sit lopettaa liikkeensä... sählöpumpulla toimii vain keskuslukko ja mahdollinen ortopedi penkki.mjo33400 kirjoitti:Mun mesessä on alipaine otettu imusarjasta jarrutehostajalle ( pensakone ). Mut ajovalojen säätö otetaan pumpulta. Kokeile vaikka ajovalojen säätöä niin et auto ei käy, kun aikansa on säädellyt ja laittaa ovet lukkoon kauko-ohjaimella ( keskuslukko ) niin voipi olla, et ei enää aukea suraavalla kerralla kauko-ohjatusti.