vielä tuosta huohotuksesta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
turbo diesel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Pe 16.07.2004 23:38

vielä tuosta huohotuksesta

Viesti Kirjoittaja turbo diesel »

minkä moinen huohotin systeemi tuossa 300tdt -91 on tuossa venakopassa, saisko öljyn päästä siitä läpi kun tuossa omassa se sotkee ton turbon imuputken. :cry:
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Käsittääkseni jonkinasteinen huohotus kuuluu asiaan noissa alkuperäisissä turboissa. Sylinterin ja männänvälys on hiukan isompi, kuin tavallisessa 300d koneessa. Pieni öljykalvo kuuluu asiaan, ei ole vaarallista.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kyllä sieltä öljyäkin tulee, välykset on tuplat verrattuna vapareihin.
Avatar
mikkop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 28.06.2004 09:49
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja mikkop »

Mulla kanssa kyssäri tästä huohotuksesta, oli niin sopiva topic että lätkäisen tänne :)

Eli mun C250TDT:ssä jo ostettaessa huomasin että öljykorkin ympärillä oli hiukan öljyä jos pitempään ajoa takana. No, ajattelin että korkki vuotaa joten hain Veholta uuden. Mutta eipä loppunut öljyn tulo. Jo n. 500 km ajon jälkeen on vähän öljyä tullut korkista ulos. No kokeilin sitten huohotusta tyhjäkäynnillä ottamalla öljykorki pois ja kyllä sieltä jonkin verran tuulee. Ei nyt niin että tukka lähtis mutta kuitenkin.

Onko tää siis normaalia? Huohotuksesta tyhjäkäynnillä en nyt olis niin huolestunut mutta toi öljyn pakeneminen vähän ihmetyttää :shock: Autolla ajettu nyt jotain 160 000.
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Korkin "vuoto" loppuu 99%:n varmuudella näin: Pyyhkii korkin tiivisteen ja täyttöaukon puhtaaksi öljystä, korkki kiinni ja kovaa ajoa...
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
mikkop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 28.06.2004 09:49
Paikkakunta: Porvoo

Re: ..

Viesti Kirjoittaja mikkop »

jarski kirjoitti:Korkin "vuoto" loppuu 99%:n varmuudella näin: Pyyhkii korkin tiivisteen ja täyttöaukon puhtaaksi öljystä, korkki kiinni ja kovaa ajoa...
No oon kyllä yrittänyt pyyhkiä aika tarkkaan korkin ja aukon ympäristön mutta teenpä sen vielä kerran ennen lopullista tuomiota.

Tulipa mieleen että huohotusletkun tukkeutuminen saattais aiheuttaa painetta täyttöaukkoon.. Tosin en tiedä mikä sen tukkisi :roll: Tutkaillaan asiaa.
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Huohotin jos menee tukkoon niin mersu on niin viisas ja vetää sammuttimen päälle ei oksenna öljyjään pihalle :!: Kokeilkaapa minkä aikaa käy huohotin letku tukossa
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kaurmi kirjoitti:Huohotin jos menee tukkoon niin mersu on niin viisas ja vetää sammuttimen päälle ei oksenna öljyjään pihalle :!: Kokeilkaapa minkä aikaa käy huohotin letku tukossa
Joo, kokeiltu on, sammuu tosiaan eikä hajota mitään.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12606
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

mites mulla, koitin äsken öljytäyttökorkista miten huohottaa, niin huohottaahan se, ja vielä roiskii ööliäkin , kuuluu asiaan tuo tuokin ?
Avatar
eki_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 27.01.2004 19:52
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja eki_83 »

Kyllähän noista on noita öljytippoja lennellyt pitkin konehuonetta ja henkäys tuntuu... Notta eiköhän tuo normaalia ole.
220D W210 -96
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Kai se roiskii kun nokka pyörii suoraan öljyssä. Huohotuksen näkee vain huohotin putkesta. En kyllä koneen käydessä aukois öljyn täyttö korkkia jos ei ole tarkoitus pestä moottoria :roll:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Viesti Kirjoittaja Pena »

Väljä mersun kone puskee öljyä ilmansuodatinkoteloon. Lienenkö oikeassa?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12606
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Mikko K. kirjoitti:Kai se roiskii kun nokka pyörii suoraan öljyssä. Huohotuksen näkee vain huohotin putkesta. En kyllä koneen käydessä aukois öljyn täyttö korkkia jos ei ole tarkoitus pestä moottoria :roll:
no tuota itsekin tuumailin , mietin vaan että kuuluuko roiskia :lol: no joo , tyhmä pää , tyhmät kysymykset.

Huohotin putkesta ei "normaalia" enempää tule.
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Vois olla yläpuolisella nokka-akselila varustetut yläkerrat/koneet entisiä jos ei siellä öljy pärskisi kun korkkia aukoo ;)
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Viesti Kirjoittaja Pena »

Täysin normaalia, että öljy lentää korkin reijästä. Volkkarissa on muovinen suojalevy nokka-akselin päällä. Niissä ei ihan niin pahasti roiski ulos, jos korkin poistaa.
Vastaa Viestiin