Ruostesuojaus pääkaupunkiseudulla tai lähistöllä
Ruostesuojaus pääkaupunkiseudulla tai lähistöllä
MOI!
Mersuni on tällä hetkellä suurin piirtein ruosteettomassa kunnossa, mutta koska puolet vuodesta saa ajaa suolatuilla teillä, on varmasti syytä varmistaa massauksen tila.
Kysynkin onko forumlaisilla tiedossa hyviä ja edullisia ruostesuojausliikkeitä pääkaupunkiseudulla. Myös muut lähiseudun liikkeet otetaan huomioon. Mikäli liikettä ei löydy kehä III sisältä, etsin lähinnä liikkeitä junaratojen lähistöltä, jolloin auton vieminen ja noutaminen olisi yksinkertaisempaa.
Ps. Kävin kaikki 3 sivullista läpi otsikoita, enkä löytänyt threadia tästä aiheesta.
Mersuni on tällä hetkellä suurin piirtein ruosteettomassa kunnossa, mutta koska puolet vuodesta saa ajaa suolatuilla teillä, on varmasti syytä varmistaa massauksen tila.
Kysynkin onko forumlaisilla tiedossa hyviä ja edullisia ruostesuojausliikkeitä pääkaupunkiseudulla. Myös muut lähiseudun liikkeet otetaan huomioon. Mikäli liikettä ei löydy kehä III sisältä, etsin lähinnä liikkeitä junaratojen lähistöltä, jolloin auton vieminen ja noutaminen olisi yksinkertaisempaa.
Ps. Kävin kaikki 3 sivullista läpi otsikoita, enkä löytänyt threadia tästä aiheesta.
SLK200 -96 & C 200 Coupé -16
Vaikea sanoa, mikä olisi paras paikka. Varmaan useimmat "merkki"suojaamot tekevät nykyään kohtuullista jälkeä. Itse olen suojauttanut 2 Mersua ja yhden Saabin Keravan Finicor-liikkeessä ja ollut suhteellisen tyytyväinen lopputulokseen.
Kuorma-auton "pusun" takia jouduin joulun aikoihin vaihtamaan 18 vuotiaaseen kakkosneloseeni koko takakulman. Availin jonkinmoisen määrän pistehitsisaumoja paikoista, joista autot perinteisesti ruostuvat. Suoja-aineet näyttivät olevan siellä missä pitikin. Eikä ruostepilkkuakaan yhdessäkään saumassa! Tosin auto on ollut Suomessa vasta 6 vuotta, mutta silti...
Lokarit kannattaa laittaa myös, mutta siten etteivät hinkkaa maalia puhki lokasuojan reunasta.
Halvalla ei hyvää suojausta tunnu saavan (paitsi ehkä jos on mahdollisus tehdä itse).
Kuorma-auton "pusun" takia jouduin joulun aikoihin vaihtamaan 18 vuotiaaseen kakkosneloseeni koko takakulman. Availin jonkinmoisen määrän pistehitsisaumoja paikoista, joista autot perinteisesti ruostuvat. Suoja-aineet näyttivät olevan siellä missä pitikin. Eikä ruostepilkkuakaan yhdessäkään saumassa! Tosin auto on ollut Suomessa vasta 6 vuotta, mutta silti...
Lokarit kannattaa laittaa myös, mutta siten etteivät hinkkaa maalia puhki lokasuojan reunasta.
Halvalla ei hyvää suojausta tunnu saavan (paitsi ehkä jos on mahdollisus tehdä itse).
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Rost Stop Ky
Oma auto kävi lokakuussa 2003 suojauksessa ko. paikassa, oli kuulemma TM-testissäkin hyvin parjännyt jne. Alusta, ovet ym. kotelot = 480e; auto oli siis 3-ovinen Saab 900 vm -90. Toimitusaika 2pv. Sijaitsee Itä-Helsingissä, osoitetta en muista.
Re: Ruostesuojaus pääkaupunkiseudulla tai lähistöllä
Kysäisepä täältä, hyvän työn teki minulle. Syytä on varmistaa tervauksen tila.postimies kirjoitti:Mersuni on tällä hetkellä suurin piirtein ruosteettomassa kunnossa, mutta koska puolet vuodesta saa ajaa suolatuilla teillä, on varmasti syytä varmistaa massauksen tila.
S320L -97
Re: Ruostesuojaus pääkaupunkiseudulla tai lähistöllä
[quote="postimies"]MOI!
Mersuni on tällä hetkellä suurin piirtein ruosteettomassa kunnossa, mutta koska puolet vuodesta saa ajaa suolatuilla teillä, on varmasti syytä varmistaa massauksen
Lohjan ruosteenesto teollisuukatu.Erittäin hyvä.
Mersuni on tällä hetkellä suurin piirtein ruosteettomassa kunnossa, mutta koska puolet vuodesta saa ajaa suolatuilla teillä, on varmasti syytä varmistaa massauksen
Lohjan ruosteenesto teollisuukatu.Erittäin hyvä.
Voin suositella Autokorjaamo Kanervaa. http://www.autokorjaamokanerva.fi/. Nuori mies on luotettava ja tunnollinen. Aikaa on varattava viikko. En veisi autoa ruostekäsittelyyn, jossa ei huolehdita riittävistä kuivumisajoista.
W202 korin arka paikka on ovien listojen alla. Voi olla järkevää irroittaa listat ja liimata niiden alle kiveniskuteippiä, joka estää kosteuden ja lian pääsyn listojen alle. Kannattaa myös tutkia ovien kumitiivisteet takapuolelta. Sinne vedetään Vehossa jotain suojaainetta. Siis jotain muuta kuin silikoonia. Eivät vain suostu myymän sitä yksityisasiakkaille.
W202 korin arka paikka on ovien listojen alla. Voi olla järkevää irroittaa listat ja liimata niiden alle kiveniskuteippiä, joka estää kosteuden ja lian pääsyn listojen alle. Kannattaa myös tutkia ovien kumitiivisteet takapuolelta. Sinne vedetään Vehossa jotain suojaainetta. Siis jotain muuta kuin silikoonia. Eivät vain suostu myymän sitä yksityisasiakkaille.
Erkki Hietasolan putiikki, sijainti Herttoniemen dösävarikon (Viilarintie x) "hallin" eteläpääty (ns. "massaamo", jos paikalle eksyy ja haluaa vaikka kysyä tietä), keskimmäiset ovet (oikeanpuoleisista ovista on pääsy dösien pesukaistalle, vasemmasta puolesta ei jääny muistikuvaa).
Kaveri tekee kait Finikor-standardin mukasia käsittelyjä; esim. C-sarjalaiselle peruskäsittelyn hinta on n. 350,-. Tuntu syntyvän ihan asiallista jälkeä. Kävelymatkan päässä esim. Siilitien metroasema ja jokunen dösäpysäkki.
Kaveri tekee kait Finikor-standardin mukasia käsittelyjä; esim. C-sarjalaiselle peruskäsittelyn hinta on n. 350,-. Tuntu syntyvän ihan asiallista jälkeä. Kävelymatkan päässä esim. Siilitien metroasema ja jokunen dösäpysäkki.