Mersu vai bemari?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Niilos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Pe 28.05.2004 00:53
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Mersu vai bemari?

Viesti Kirjoittaja Niilos »

Elikkäs kaveri kävi väittämää et bemarissa on paremmat ajo-ominaisuudet kuin mersussa ? pitääkö paikkansa ? elikkäs joku 500 sarjalainne vs. väyrynen ?

Kertokaas nyt totuus..... ite yritin puolustaa väyrystä mut ei se saatana tajuu... sil on 100000 ajettu bemari ja seiit on kaikki rikki vaihelaatikkoo myöten. (saksasta tuotu) (elektroninen mittaristo, voiko ruuvata?)
Honda
Ex. MB E220D -96
Toyota Celica ST 1.6 -74
(orggis)
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Autossa ja bmw:ssä on erilainen ajotuntuma - yleisesti ottaen penarissa sporttisempi. Toinen tykkää toisesta, toinen ei.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

Valitsin 3v sitten MB E280 528i:n sijaan. Nyt tosin polttelee Bemari. Paha sanoa. Audi kuitenkin noista huonon - omasta mielestäni.
ripe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: To 18.03.2004 22:32
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja ripe »

Autot on vähän kuin naisia. Maku asia tykkääkö äidistä vai tyttärestä.

Mää luotan kuitenin mersuun enenpi kuin bemariin, niin... tai yleensä naisiin :wink:
kyllä mersumies pitää olla, vaikkei olis mersuakaan.
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Kyllä tunnustan että 2003-mallin hinnat alkaen 300-Bemussa on parempi ohjaus kuin 2003-mallin W203 C-Mersussa. Semmoisia varusteita kuin sporttialusta hankkimalla Mersun ohjaus paranee. Siksi vertailu kohdistuu "hinnat alkaen"-malleihin. Mutta molemmissa ohjaus on niissä määrin hyvä, että ei siitä ostoratkaisuun vaikuttavaa tekijää pääse syntymään. Ainakaan minulle.

Mutta kuten edellä raati tuumikin, kyseessä on aika pitkälle makuasia. Ei absoluuttinen paremmuus.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Kummatkin on laatumerkkejä. osin liian pienellä sarjanumerolla ainakin Bemari huononee.

Nimittäin kun oltiin tuossa syksyllä vaihtamassa entistä Vectraa pois, niin käytiin ajamassa uusi 300-sarjalainen Bemari. 318 I Sport. Oli erittäin pieni, ahdas , mutta eniten jäi kaikkia mietityttämään, miten muovisen ja hotelon tuntuinen auto oli. Siis ei rämissyt jne, mutta ei ollut sellaisen jämäkän massiivisen oloinen, kun oltiin odotettu. Bemarin laatu taitaa sitten tulla esille vasta siellä 500 sarjasta ylöspäin.
En tiedä mersun C-sarjasta sitten, kyydissä en ole ollut.

Vaan mersun E220 mallista on jättihyviä kokemuksia. Autolla ajettu 340 000 ja kulkee edelleen kuin uusi ja sisustus antaa kuvan uudesta autosta, ellei vaihdekepin nahkaa tai muutamaa jalopuuosaa oteta huomioon.

Bemarilla tosin on tyylikkäitä autoja. Vuosien 1988-1994 500 ja 700 mallit ovat todella komeita autoja.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

Itsellä pari vuotta sitten, kun oli auton vaihto ajankohtainen, jäi vaihtoehdoksi 500 sarjalainen bemu 300 sarjalaisen sijaan. Mielestäni tuo 500 sarjan BMW oli lähimpänä ajettavuudeltaan tuota MB W203 kuin300 sarjalainen.
Ja ratkaisu kohdistui W203:een. Mersun ulkonäkö miellytti enempi ja auto oli muutenkin sopivamman kokoinen, kun en isoa autoa tarvitse.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mersun W210 on ihan hyvä tien päällä ja BMW E39 vielä parempi.

(Mielipide.)
oulaistenliikenne.fi
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Ei autoa kannata ostaa oikeasti. Paskaan isket kätesi minkä tahansa hankit, etenkin suomen verotuskäytännöllä.

Auto on välttämätön paha joka voi olla mersu kun joku pitää kuitenkin hankkia.

Nyt alkoi minullakin alustan kolinat ja tuuliherkkyys väyrysessä ajettuani näitä ..tanan kelirikkoteitä. Teissä on aivan järkyttäviä monttuja ja töyssyjä nykyään joka paikassa, esim. turun ja helsingin välisellä tiellä on 80 rajoituksella 5cm syviä reikiä ajokaistalla säännöllisin välein. Kiva niihin on tärskäytellä.
Avatar
W140
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 435
Liittynyt: Ma 07.04.2003 18:37

Re: Mersu vai bemari?

Viesti Kirjoittaja W140 »

Niilos kirjoitti: (saksasta tuotu) (elektroninen mittaristo, voiko ruuvata?)
Ammattilaiset ruuvaavat ihan mitä haluavat. Ihminen sen mittarin on suunnitellut, sen takia toinen ihminen osaa myös muutella sen lukemia. Ja nämä digimittarithan ovat ammattilaisille vielä helpompia ruuvattavia kuin vanhat mekaaniset mittarit, ei muuta kuin töpseli kiinni ja minuutin päästä on kilometrilukema mikä vain halutaan. Mutta näitä vehkeitä ei nyt ihan joka nyrkkipajalla sentään ole.
Mercedes-Benz - Mitä muuta terve mies voi tarvita?
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

e320 kirjoitti:...teissä on aivan järkyttäviä monttuja ja töyssyjä nykyään joka paikassa...
OT:ksi menee, mutta tuo taitaa olla aika globaali ilmiö: Eilen illalla ajelin texasilaista 5-kaistaista betonitietä, kun yhtäkkiä jysähti niin, että ei mitään rajaa. Aivan tosissani pelkäsin, että vanteet menivät kulmikkaiksi ja renkaat puhkesivat.

Mitään en tiessä nähnyt ennen kun kolahti, joten kyseessä oli ilmeisesti betoninpätkien valtava kynnys saumakohdassa. Ja siihen posautin jarruttelematta. Ilmeisesti renkaat eivät kuitenkaan menneet ja vanteetkaan eivät näyttäisi kärsineen. Tuntuu kuitenkin siltä, että aurauskulmat taidan päästä laittamaan.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ajelee ne jotku pemarillakin. E39:ssä kyyti parempi kuin mersuissa. Paljon hiljaisempi eikä niin sivutuuliherkkä. Ja se 530D:n tehokas moottori. Ja sitäpaitsi halvempia kuin mersut. Korjauksista ja niiden tekemisistä en menisi kehumaan. Saatika osien hintoja. Mutta eihän se ole rahamiehelle ongelma. Asentajat korjaa ja osia saapi rahalla :wink:

Eiköhän osteta kaikki pemarit ja lyödään tämä voorumi kiinni ja lukkoon. :D
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Aki P kirjoitti:Ajelee ne jotku pemarillakin. E39:ssä kyyti parempi kuin mersuissa. Paljon hiljaisempi eikä niin sivutuuliherkkä. Ja se 530D:n tehokas moottori. Ja sitäpaitsi halvempia kuin mersut. Korjauksista ja niiden tekemisistä en menisi kehumaan. Saatika osien hintoja. Mutta eihän se ole rahamiehelle ongelma. Asentajat korjaa ja osia saapi rahalla :wink:

Eiköhän osteta kaikki pemarit ja lyödään tämä voorumi kiinni ja lukkoon. :D
500 sarjan e39 bemari on AIVAN LOISTAVA auto ajaa ja hieno ja moderni sisältä ja päältä, MUTTA nuo prkl:n korjaus ja varaosahinna on kallita :evil:

Jos pitäisi valita w210 tai e39 niin valitsisin e39:n koska se on todella mahtava auto kaiken kaikkiaan, mutta se mesen status siitä puuttuu :(
Eli jos statusta alkaisin ajattelemaan niin silloin voisin kallistus sittenkin w210 avantgardeen :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
JukkaH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: To 18.09.2003 00:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JukkaH »

Bemarit rulaa! Mersut on hanurista!

:wink:
W124 300D autom. -86
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

JTG kirjoitti:Bemarit rulaa! Mersut on hanurista!
Taitaa olla niin, että aidan takana ruoho on aina vihreämpää. Kävi tuossa kylässä henkilö, jolla on 2002-mallin BMW 330i automaatti. Ei kovin mairittelevaa kuulunut siitäkään suunnasta ja kovasti silmä vilkuili Mersun perään.

Konetta ohjaava tietokone menee ihmeellisiin tilttitiloihin eikä huolto ole osannut korjata. Kierrokset jäävät pumppaamaan ylös-alas.

Penkit eivät kuulemma ole hääppöiset.

Moottori siirtyy käymään 5 sylinterillä kun on märkä keli. Huollosta olivat sanoneet, että "ominaisuus".

Rämisee.

-> Ei siis mitään mitä Mersuissa ei olisi kuultu. Sivuääniä ja sähkövikoja. Mutta kuten todettua: Kun on laittanut aika paljon rahaa autoon, odottaa myös paljon. Ja aidan takana ruoho on aina vihreämpää.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

eerola kirjoitti:... aidan takana ruoho on aina vihreämpää.
Ai niin, ja antavat vielä Bemu-huollosta laina-autoksi Datsuneita ja semmoisia H-kirjaimella alkavia korealaisia kulkineita, joiden nimeä eerola ei osaa kirjoittaa. Mersu-huollosta on ainakin tähän saakka saanut alleen Mersun. :wink:
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

eerola kirjoitti: Moottori siirtyy käymään 5 sylinterillä kun on märkä keli. Huollosta olivat sanoneet, että "ominaisuus".
:lol: :lol: :lol:

Onneksi 300:sta mesestä ei sentään tule 250:stä sateella :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
JukkaH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: To 18.09.2003 00:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JukkaH »

JTG kirjoitti:Bemarit rulaa! Mersut on hanurista!

:wink:

Tuo oli LUONNOLLISESTI vitsi. Mauton sellainen. :lol:
W124 300D autom. -86
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Eiköhän noissa bemareissa hyvin pitkälle samat ongelmat, kuin mesessä, kun sähköosat samalta valmistajalta yms.. Paitsi moottori vielä taitaa molemmilla olla vielä omansa. :shock:
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Viestin aihe: Mersu vai bemari?
Mersu!
Enkä ala perustelemaan.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
koohoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 495
Liittynyt: La 23.10.2004 16:53
Paikkakunta: Itäinen Uusimaa

Viesti Kirjoittaja koohoo »

Esa H. kirjoitti:Viestin aihe: Mersu vai bemari?
Mersu!
Enkä ala perustelemaan.
Aamen! Esa sanoi sen yhdellä sanalla ja yhdyn siihen (siis kommenttiin) :oops:
Avatar
W140
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 435
Liittynyt: Ma 07.04.2003 18:37

Viesti Kirjoittaja W140 »

Kun nyt täällä kehutaan aukottomasti noita E39 bemarin ajo-ominaisuuksia, niin itse en kuitenkaan niitä nyt niin mahdottoman hyvinä pitäisi. Aika monen E39:n kokemuksella voin sanoa, että vaikka bemussa on ohjaus tarkempi kuin mersussa, niin maantiellä bemu "elää" hiukan eli ratista saa aika ajoin tehdä pienen pieniä korjausliikkeitä.
Uusista en uskalla sanoa mitään, kun siitä on jo sen verran aikaa, kun viimeksi uudella E39:lla ajoin, etten enää muista. Yhdessäkään väyrysessä en ole moiseen törmännyt. Eli vaikka väykyn ohjaus on aika tunnoton kaupunkinopeuksissa, ajelen kuitenkin pitkät matka-ajot mieluummin väyrysellä kuin E39:llä juuri siksi, kun mersu menee suoraan, bemu on rauhattomampi maantiellä, käsittääkseni ihan ominaisuus.
Mercedes-Benz - Mitä muuta terve mies voi tarvita?
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

Joo ei ne Bemaritkaan huolettomia ole.
Työkaveri toi saksasta vuosi sitten -97 528i farkun. Tällähetkellä mittarissa 170000km.
On tuohon joutunut vaihtamaan aika lailla uutta osaa.
Esim: taakse puslia, narina nivelet, eteen alatukivarsien puslat, koiranluut, ovitiivisteet, ilmastointilaitteen paneelin sekä uudet iskunvaimentimet. Lisäksi hammastanko alkanut vuotamaan, menee kohta sekin uusiksi. Tuulisella kelillä meinaa joutua ohjailemaan aika lailla, varmaan jotain vielä etupäähän uusittava.
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Henk.koht laittaisin kyllä vielä Audin tuohon väliin, siis jos pitäisi valita Mersu tai Bemari niin minä ottaisin kyllä Audin :lol: Riippuen tietysti mitä mallisarjoja tässä keskenään vertaillaan.....
TeeHoo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 27.01.2005 11:09
Paikkakunta: JKL

Re: Mersu vai bemari?

Viesti Kirjoittaja TeeHoo »

Niilos kirjoitti: (saksasta tuotu) (elektroninen mittaristo, voiko ruuvata?)
Voi ruuvata, mutta todelliset kilometrit näkee Bemun merkkihuollosta löytyvällä värkillä joka lukee tiedot auton virta-avaimesta. Kirjoittavat sitten vielä pyydettäessä todistuksen todellisista kilometreistä. Näin ainakin Jyväskylässä Laakkosella.
Avatar
Pikku Mersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 548
Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Pikku Mersu »

Tämä löytyy haulla "mittarin ruuvaus" btcf foorumilta:


Sitten hieman kilometrien paikkansa pitävyyteen. Suomensin hieman 7er.com –sivuja. Kommentit koskee pääasiassa E38 ja E39 –malleja, mutta todennäköisesti samat tiedot pätevät myös muihin “uudempiin” malleihin.

Kilsat on tallennettu mittaristoon, LKM:ään ja uudemmissa malleissa n. vm. 2000-> on kilsat tallennettu avaimeen (sinivalkoinen BMW-merkki). Suurin km-lukema näytetään mittaristossa.

Mikäli kilsat on muutettu vain mittaristosta, eikä esim. LKM:stä palaa se punanen pallukka koko ajan mittaristossa. Muita syitä pallukan palamiseen: akun jännite alhainen tai elektroniikassa on muutettu jotain (pitää koodaa uudestaan).

Joku käyttäjä kertoi omistavansa 14 mittarinruuvausohjelmaa, joista 13 muuttaa LKM:n tallentaman lukeman ja 11 muuttaa myös avaimen lukeman.

Joka tapauksessa vaikka ohjelma muuttaisi vain mittariston ja LKM:n, niin seuraava olisi myös maalaisjärjellä mahdollista:

- Mittarissa 176000km.
- Ruuvataan mittaristoon 999999km.
- Avain virtalukkoon ja avaimeen tallentuu 999999km.
- Ajetaan autolla nyt pari kilsaa kunnes mittaristo pyörähtää ympäri 000000km:iin ja avain tallettaa lukeman.
- Ruuvataan LKM:ään ja mittaristoon 98000km.
- Avain tallentaa tämän lukeman ja mistään ei näy, että jotain on ruuvattu…

Tämä kaikki koskee myös muita automerkkejä ja 7er.com –foorumin mukaan useat merkkiliikkeetkin tekevät mittarinruuvauksia, siis jopa merkkiliikkeet. Jos tämä pitää paikkansa niin eihän kilsoista voi olla enää ollenkaan varma. Em. foorumin mukaan saattaa olla, että autojen jälkiä jättämätön mittarin ruuvaus olisi tehty mahdolliseksi sen takia, että tällöin merkkiliikkeet voisivat myydä vähemmän ajettuja autoja paremmalla katteella ja nopeammalla kiertoajalla.

Sieltä kannattaa lukea koko tarina. :evil:
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
sheme
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: To 11.03.2004 07:29
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja sheme »

Kyllä Bemarilla on hyvä ajaa: kokemukset E36/M3, E34/535, E39/528+540!

Näistä vanha viis-satanen (E34), oli kyllä parhaiten hallittavissa. Ei ollut sellaista keliä, että olisi lähtenyt käsistä!

E39 on myös todella hyvä ajaa, kun vaan alusta on kunnossa! Herkkä on tärinöille, jos alustassa jokin mättää!

Mersuista ei vielä paljoa kokemuksia, mutta kohta...
rei7pir8
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Su 16.05.2004 20:02

Viesti Kirjoittaja rei7pir8 »

sheme kirjoitti:Kyllä Bemarilla on hyvä ajaa: kokemukset E36/M3, E34/535, E39/528+540!

Näistä vanha viis-satanen (E34), oli kyllä parhaiten hallittavissa. Ei ollut sellaista keliä, että olisi lähtenyt käsistä!

E39 on myös todella hyvä ajaa, kun vaan alusta on kunnossa! Herkkä on tärinöille, jos alustassa jokin mättää!

Mersuista ei vielä paljoa kokemuksia, mutta kohta...
Olen kanssasi samaa mieltä!
525iA (192hv, -91) pysyy varmasti jäisellä tiellä paremmin hanskassa kuin 200d (75hv -90)! Kokemusta on näistä kahdesta!
Kun Mersun perä irtoaa niin herkästi pyörähtää!
Yhtenä syynä on Bemarin parempi painojakauma (50/50%)
Kumpikin ovat yhtä vakaita (vakiorenkaat kummassakin) tiellä mutta Bemari on hiljaisempi ja mukavampi. Mersun etupää jysähtelee ikävästi kuopissa!
En tiedä sitten isompimoottorisista Mersuista!
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Minä sanoisin otsikon mukaiseen kysymykseen että riippuu täysin siitä kuka on valitsemassa autoa.

Useimmiten varmaankin nuorempi kaveri pitää enemmän BMW:n ajo-ominaisuuksista..vanhempi herrasmies Mersusta.

Kuten on jo monesti ollut juttua..BMW:n Mersun välillä on eräänlainen ideologinen näkemysero siitä miltä hyvän auton pitää ominaisuuksiltaan tuntua..ja koska molemmat toteuttavat autoissaan omaa näkemystään ovat autot myös väistämättä erilaisia ominaisuuksiltaan.

Nykyään Audi ja BMW ovat tässä mielessä lähellä toisiaan..Mersu on valinnut hieman toisen suunnan.
wellu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 13.06.2004 11:41

Viesti Kirjoittaja wellu »

onko kellään kokemuksia e36 korimallin 320 tai 325.... tekeekö rakkineella mitään....?
Vastaa Viestiin