W123 sisustaprojekti
W123 sisustaprojekti
Kasataan nyt koko entisöintiprojekti samaan klönttiin.
Nyt sisusta näyttää suunnilleen tältä, käsinoja ja kojelaudan kaiutinritilät ei ole ehtineet tuohon kuvaan.
Tehty / vaihdettu / lisätty:
-W124 Recarot
-Valkoiset mittarinpohjat
-Musta/harmaat ovipahvit
-Keskikonsolissa säilytyslokerollinen käsinoja
-Harmaat a-pilarit
-DLS midit ovissa, diskantit a-pilareissa, Audax keskiääniset kojelaudalla, Sony 4x80W vahvistin repsikan perseen alla, PG jakosuodin hanskalokerossa. Niistä asennuksista on enemmän juttua tuolla.
Tekemättä:
-Lattiamatto, ovenkahvat, muoviosat, ovien kangastiivisteet, ja kaikki muut vihreät osat pitäisi maalata/vaihtaa mustaksi
-Penkinpäälliset
-Pari lisämittaria (jännite, kello ja virta)
-Puuosat hopeanväriseksi
-Paljon pientä, mitä nyt sattuu keksimään
Autohan on päivittäisessä ajossa, ja töitä tekemällä ei pääse rikastumaan, joten kiirettä tällä(kään) rojektilla ei ole. Jos kesään mennessä saisi valmiiksi.
Nyt sisusta näyttää suunnilleen tältä, käsinoja ja kojelaudan kaiutinritilät ei ole ehtineet tuohon kuvaan.
Tehty / vaihdettu / lisätty:
-W124 Recarot
-Valkoiset mittarinpohjat
-Musta/harmaat ovipahvit
-Keskikonsolissa säilytyslokerollinen käsinoja
-Harmaat a-pilarit
-DLS midit ovissa, diskantit a-pilareissa, Audax keskiääniset kojelaudalla, Sony 4x80W vahvistin repsikan perseen alla, PG jakosuodin hanskalokerossa. Niistä asennuksista on enemmän juttua tuolla.
Tekemättä:
-Lattiamatto, ovenkahvat, muoviosat, ovien kangastiivisteet, ja kaikki muut vihreät osat pitäisi maalata/vaihtaa mustaksi
-Penkinpäälliset
-Pari lisämittaria (jännite, kello ja virta)
-Puuosat hopeanväriseksi
-Paljon pientä, mitä nyt sattuu keksimään
Autohan on päivittäisessä ajossa, ja töitä tekemällä ei pääse rikastumaan, joten kiirettä tällä(kään) rojektilla ei ole. Jos kesään mennessä saisi valmiiksi.
Viimeksi muokannut Sivonen, Ma 11.04.2005 21:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Re: W123 sisustaprojekti
Jaa mikä?Sivonen kirjoitti:... entisöintiprojekti ...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
- Paikkakunta: Jyväskylä
Ainakin itse kampesin varovasti ruuvinmeisselillä ja silleen se irtosi.markox kirjoitti:Kuis tuo a-pilarin verhoilu irtoaa? Lähteekö ihan vetämällä irti vai pitääkö se katon etureunan verhous kanssa purkaa ?
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '76, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
Aika hyvin murjaistu!Sivonen kirjoitti:Ainakin äärimobilisoituneen kansanosan mielestä auto taitaa olla entinen...
Ai niin, paljonkos etupenkeistä tulee prosentteja, jos ollenkaan?
Tulishan siitä, mutta kuka niitä koskaan on kellekkään katsurille ilmoitellut?
220D W210 -96
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
Samoin. Myy puuosat ennemmin vaikka minulle, saat vaihdossa mustat, mitkä voit hyvillä mielin maalata.Leka kirjoitti:Sivonen kirjoitti:-Puuosat hopeanväriseksi
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Juuri tuommoinen kauppa sovittiin jo sjtv:n kanssa.Timo L. kirjoitti:Samoin. Myy puuosat ennemmin vaikka minulle, saat vaihdossa mustat, mitkä voit hyvillä mielin maalata.
Jaa, saattaa olla. Minulla ne oli poraruuveilla kiinni, ja a-pilarissa sekä verhoilussa oli vanhaa liimaa. Siitä arvelin että liimalla ne on ollut kiinni eikä muulla. Klipsejä ei ollut ollenkaan, mutta en myöskään tullut katsoneeksi oliko klipsien reikiä.Leka kirjoitti:Eikös ne ole klipseillä kiinni, siis alunperin.
Ja taas tuli kysymyksiä mieleen:
-Saako penkeistä verhoilut irti muuten kuin viikatteella? Kyseessä siis W124 etu- ja W123 takapenkit.
-Mikä olisi sopiva nestemäinen liima, jota voi ujuttaa narkkarineulalla verhoilujen alle? Hartsi olisi muuten hyvä mutta se kuivuu liian hitaasti, pikaliima muuten hyvä mutta se kuitenkin kuivuu jo ruiskuun.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Viikate on muuten hyvä värkki verhoilujen irroitukseen mutta kun sen kanssa ei oikein tahdo sopia mesomaan autossa.
No, toisaalta irrotettavahan ne penkit on kuitenkin.
Muistaakseni verhoilut on kiinni rungossa sellaisilla taitetuilla terävillä pellinsäipillä. Ne kun taittelee auki verhoilun riisuminen sujuu kuin paidan vaihto.
Tuo penkkien narkkaaminen ei oikein auennut? Onko tarkoitus liimata löysää verhoilua penkkiin kiinni?
No, toisaalta irrotettavahan ne penkit on kuitenkin.
Muistaakseni verhoilut on kiinni rungossa sellaisilla taitetuilla terävillä pellinsäipillä. Ne kun taittelee auki verhoilun riisuminen sujuu kuin paidan vaihto.
Tuo penkkien narkkaaminen ei oikein auennut? Onko tarkoitus liimata löysää verhoilua penkkiin kiinni?
Jep, hyvä että saa irti. Väliaikaisesti voisi värjätä jakkarat mustaksi.
Liimaa en tarvitse penkkiin, vaan oviin ja kattoon. Enpä tajunnut sanoa. Ja tarkoitus on liimata repsottavia verhoiluja.
Liimaa en tarvitse penkkiin, vaan oviin ja kattoon. Enpä tajunnut sanoa. Ja tarkoitus on liimata repsottavia verhoiluja.
Viimeksi muokannut Sivonen, La 26.02.2005 01:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Bostikkihan taitaa olla tolueenipohjainen, joten sillä ainakin laimentuu.Pasi M. kirjoitti:Ainakin Bosticilla on omia ohenteita, eiköhän tuo asetonillakin onnistu...
Voihan siihen sotkea tietysti mitä vaan, tiedä miten jänniä reaktioita "pikkukemisti" saa aikaan
Pilareitten paneelithan on kyllä tosi nopsat irroittaakin, ja sitten eikun sprayliimalla verhoilut uudelleen kiinni.
Minun W123:ni nahkapenkin verhoilu takaistuimessa (ainakin istuinosan alareunassa) on kiinni seuraavasti: penkin rungossa on koko sen pituudelta hahlo. Verhoilun reunassa taas on pahvisuikale, joka työnnetään hahloon samalla kun painetaan istuimen jousia kasaan. Vapautettaessa jouset verhoilu kiristyy oikeaan muotoonsa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Samalla lailla oli minullakin takapenkissä ja etupenkeissä näytti olevan myös niin. Yksinkertainen ratkaisu. Ja kyllä niissä A-pilarien muoveissa on semmoset klipsit alunperin.Timo L. kirjoitti:Minun W123:ni nahkapenkin verhoilu takaistuimessa (ainakin istuinosan alareunassa) on kiinni seuraavasti: penkin rungossa on koko sen pituudelta hahlo. Verhoilun reunassa taas on pahvisuikale, joka työnnetään hahloon samalla kun painetaan istuimen jousia kasaan. Vapautettaessa jouset verhoilu kiristyy oikeaan muotoonsa.
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '76, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
Viimeksi muokannut Sivonen, Ma 11.04.2005 21:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Vinyylispraytä löytyi pitkän etsimisen jälkeen US-Centeristä. Purkit on kustin laukussa matkalla tännepäin.
Sitten pitäisi purkaa sisustaa, mutta ei viitsi sorkkarautaa käyttää, joten pitää kysellä:
-Miten ovien välissä olevien pilareiden verhoilut lähtee irti? Niistähän tulee turvavyöt läpi, eli ei lähde ihan vaan "ottamalla"?
-Entäs katon verhoilupalanen, jossa aurinkolipat on kiinni?
-Takimmaisten pilarien verhoilut?
Sitten pitäisi purkaa sisustaa, mutta ei viitsi sorkkarautaa käyttää, joten pitää kysellä:
-Miten ovien välissä olevien pilareiden verhoilut lähtee irti? Niistähän tulee turvavyöt läpi, eli ei lähde ihan vaan "ottamalla"?
-Entäs katon verhoilupalanen, jossa aurinkolipat on kiinni?
-Takimmaisten pilarien verhoilut?
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
B-pilarin verhoilun alapäässä on muovikappale, jossa kaksi ruuvia. Avaa ruuvit ja poista kappale vetämällä alaspäin -> pilarin verhoilun voi irroittaa alaspäin vetämällä. Jos tarvitset ottaa sen pois auton sisältä, helpointa on irroittaa turvavyön kela sieltä alhaalta. Asennus päinvastaisessa järjestyksessä.Sivonen kirjoitti:-Miten ovien välissä olevien pilareiden verhoilut lähtee irti? Niistähän tulee turvavyöt läpi, eli ei lähde ihan vaan "ottamalla"?
Irroita aurinkolipat ruuvaamalla ruuvit sekä vetäise taustapeili pois. Irroita myös A-pilarien verhoilu. Tähän asti olen itse päässyt, enemmän tietävät neuvokoot eteenpäin.Sivonen kirjoitti:-Entäs katon verhoilupalanen, jossa aurinkolipat on kiinni?
C-pilarien verhoilu lähtee helpoiten ja siististi irti, jos irrotat takapenkin selkänojan. Saattaa lähteä myös vetämällä oviaukon kangastiiviste siltä osin irti, ja tarraamalla sormilla napakasti C-pilarin verhoilun yläosaan. Sormet siis sekä takaikkunan ja oviaukon reunaan, taivuta verhoilulevyä oviaukkoa kohti. On klipseillä kiinni. Paikalleen asennus on helpompaa selkänoja irroitettuna.Sivonen kirjoitti:-Takimmaisten pilarien verhoilut?
Viimeksi muokannut Timo L., To 24.03.2005 17:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
- Paikkakunta: Jyväskylä
Sivonen kirjoitti:
-Takimmaisten pilarien verhoilut?
C pilarin etureunassa on kolme klipsiä jotka näkyvät kun ottaa oven kangastiivistettä pois (muoviset jotka on samaa 'valua' verhoilun kanssa), pääsee ulkoapäin vapauttamaan ne klipsit meisselillä. Sen jälkeen verhoilua nostetaan ylöspäin ja se lähtee irti. Jos repäiset vaan sitä ulospäin, hajoaa varmasti joko metalliset klipsit jolla on sieltä keskemmältä kiinni tai sitten verhoilu ja ne metalli klipsit jää kiinni koriin.
-Takimmaisten pilarien verhoilut?
C pilarin etureunassa on kolme klipsiä jotka näkyvät kun ottaa oven kangastiivistettä pois (muoviset jotka on samaa 'valua' verhoilun kanssa), pääsee ulkoapäin vapauttamaan ne klipsit meisselillä. Sen jälkeen verhoilua nostetaan ylöspäin ja se lähtee irti. Jos repäiset vaan sitä ulospäin, hajoaa varmasti joko metalliset klipsit jolla on sieltä keskemmältä kiinni tai sitten verhoilu ja ne metalli klipsit jää kiinni koriin.
Nyt on maalattu:
-B- ja c-pilarit
-Melkein kaikki lattiamatot
-Ovenkahvat
-Osa ovien kangastiivisteistä
-Kynnyslistat
-Aurinkolipat
-Jotain pientä
Mattoihin tavallista spray-maalia, takajalkatilaan pitää vetää vielä toinen kerros.
Ovenkahvoihin, kynnyslistoihin, yms muoviosiin VHT Vinyl Dye -muoviväriä. Aika ainetta tavaraa, sanos Nykäsem' Masa.
Katon etuosan verhoilulankku on irroitettu, nyljetty, sikaliimalla ja lasikuidulla korjailtu (oli murtunut), ja odottelee verhoilua. Kyseessä siis se palikka jossa on aurinkolipat, peili ja valo.
Musta nahka oli paikallisesta rättikaupasta loppu, takaovien piilotus siirtyi myöhemmälle ajankohdalle.
Jaa joo, kuviakin on:
Repsikan ovi
Sikaosasto
Ovenkahva
Repsikan jalkatila & ovi
-B- ja c-pilarit
-Melkein kaikki lattiamatot
-Ovenkahvat
-Osa ovien kangastiivisteistä
-Kynnyslistat
-Aurinkolipat
-Jotain pientä
Mattoihin tavallista spray-maalia, takajalkatilaan pitää vetää vielä toinen kerros.
Ovenkahvoihin, kynnyslistoihin, yms muoviosiin VHT Vinyl Dye -muoviväriä. Aika ainetta tavaraa, sanos Nykäsem' Masa.
Katon etuosan verhoilulankku on irroitettu, nyljetty, sikaliimalla ja lasikuidulla korjailtu (oli murtunut), ja odottelee verhoilua. Kyseessä siis se palikka jossa on aurinkolipat, peili ja valo.
Musta nahka oli paikallisesta rättikaupasta loppu, takaovien piilotus siirtyi myöhemmälle ajankohdalle.
Jaa joo, kuviakin on:
Repsikan ovi
Sikaosasto
Ovenkahva
Repsikan jalkatila & ovi
Viimeksi muokannut Sivonen, Ma 11.04.2005 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Auton pohjaan liimatut matot ajattelin tehdä kokonaan uusiksi jos ei maali meinaa pysyä. (Tai sitten pitää pitää pari paikkamaaliputelia aina mukana...)
Eikä tällä kelillä kannata autoa pestä sisältä eikä päältä. Paskaantuu kuitenkin hetikohta.
Eikä tällä kelillä kannata autoa pestä sisältä eikä päältä. Paskaantuu kuitenkin hetikohta.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Vinyylimaalista juttua tuolla:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=178354
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=178354
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Katto
Ei ihan 100%:sesti istu kulmista tuo verhoilulankku. Pitäisi kai repiä a-pilarit irti ja sovitella.
Pitäisi liimailla tuo-joka-on-joskus-ollut-valkoinen rätti kattoluukun reunoihin kiinni. Oli irti jo kun ostin auton.. Vaan eipä tuota kattoa paljon tule ajossa katseltua, itse huomasin kattoverhoilun repsottamisen ja likaisuuden vasta omistettuani auton pari viikkoa.
Ei ihan 100%:sesti istu kulmista tuo verhoilulankku. Pitäisi kai repiä a-pilarit irti ja sovitella.
Pitäisi liimailla tuo-joka-on-joskus-ollut-valkoinen rätti kattoluukun reunoihin kiinni. Oli irti jo kun ostin auton.. Vaan eipä tuota kattoa paljon tule ajossa katseltua, itse huomasin kattoverhoilun repsottamisen ja likaisuuden vasta omistettuani auton pari viikkoa.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]