STT vs. KKK

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

STT vs. KKK

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Terve!

Jos muuan hömppä saisi päähänsä w201-190D:n turbottelun, ihan vain uutta oppiakseen vailla sen kummempia superurpoiluja, ja tyrkyllä olisi STT:n satsi sekä KKK-vaihtoehto, niin kumpaan suuntaan kannattaisi kääntyä?
Terveisin
Tero
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Ihmettelin hetken tuota otsikkoa. suomen tietotoimisto vastaan ku klux klan?
Mutta turbomiehet ehkä osaavat vastata tuohon varsinaiseen kysymykseenkin.
MB W210 200cdi -01
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Ilmeisesti SST:n satsi on koko paketti ja KKK-turbon valmistaja? En ainakaan ole kuullut , että kkk olisi tehnyt paketteja.
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Jep, stt on satsi. Tässä tapauksessa tarjolla oleva kkk:kin on 'satsi'. Lähinnä ajan takaa mielipiteitä stt:n 190/200D:lle tehdystä satstista (mikä lie turbon merkki/koko) versus vastaava setuppi toteutettuna 300TurboD:stä pöllityllä kkk:lla...

Ja tavoite on tuollaiset 120hp/250Nm. Vääntöä ehkä hieman vähemmänkin, ettei automaagi laukea ensimmäisessä kiihdytyksessä.

Nimim. vaimo vei 300TDT:n ja jätti 190D:n tilalle :lol:
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Kyllä se automaatti tuon kestää. Kestää jopa juuri ja juuri 300D:n turbotuksenkin. Ainakin jonkin aikaa. Vaikka vaihteiston on alkujaan ilmeisesti mitoitettu 200Nm:n mukaan, niin kyllä se toimii ihan hyvin vielä melkein 300Nm väännöilläkin.

300D:stä pöllitty satsi on ainankin edulinen ja helppo. Pakosarjasta pari mutkaa pois ja reikä tukkoon. Se on siinä. Day Downhill taisi sellaisen tempun tehdäkin. Tehot oli luokkaa 120hv.
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Boss kirjoitti:Ihmettelin hetken tuota otsikkoa. suomen tietotoimisto vastaan ku klux klan?
Mutta turbomiehet ehkä osaavat vastata tuohon varsinaiseen kysymykseenkin.
Kohta saattaa STT kirjoittaa Kahelista Kaaran Korjaajasta, joka räjäytti autotalliin :lol:
Terveisin
Tero
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

dieselflosse kirjoitti:Ja tavoite on tuollaiset 120hp/250Nm. Vääntöä ehkä hieman vähemmänkin, ettei automaagi laukea ensimmäisessä kiihdytyksessä.:
STT:n satsi riittää niukin naukin tuohon? Pumpusta loppuu vakioelementeillä vara noille tienoille.
Kerro Wil_ma penkitetyt tulokset mitä sai irti STT:n sarjalla...
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

jpk kirjoitti:
dieselflosse kirjoitti:Ja tavoite on tuollaiset 120hp/250Nm. Vääntöä ehkä hieman vähemmänkin, ettei automaagi laukea ensimmäisessä kiihdytyksessä.:
STT:n satsi riittää niukin naukin tuohon? Pumpusta loppuu vakioelementeillä vara noille tienoille.
Kerro Wil_ma penkitetyt tulokset mitä sai irti STT:n sarjalla...
Ei tainnut olla Vil-malla aivan vakio Stt:n sarja ainakaan 207 heppaisessa koneessa? :lol: Siinähän ei ole cooleria, ja painekotelo on muutettu alkuperäisestä ilmansuodatinkotelosta. Stt sarjan alkuperäinen turbo on myös nyrkin kokoinen Garretti, tosin aivan riittävä vakioelementeille.
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

mulla olis noita kinneri-ahtimia vino pino jos joku välttämättä haluaa semmosen ja hyviäkin vielä
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

stonehead kirjoitti:mulla olis noita kinneri-ahtimia vino pino jos joku välttämättä haluaa semmosen ja hyviäkin vielä
Kun noita pikku-urpoja hyllyt notkuu, niin koska nähdään ensimmäinen MB-tuplaturbo? :shock:
Terveisin
Tero
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

dieselflosse kirjoitti:
stonehead kirjoitti:mulla olis noita kinneri-ahtimia vino pino jos joku välttämättä haluaa semmosen ja hyviäkin vielä
Kun noita pikku-urpoja hyllyt notkuu, niin koska nähdään ensimmäinen MB-tuplaturbo? :shock:
kuten jo aikasemmin jossain topicissa mainittin että sellainen on suunnitteilla. mutta saattaa työmäärän takia vaihtua yhteen isompaa. aluksi oli tarkotus rakentaa kahdesta 312D spritterin turbosta. eli garretin gt20sistä
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

dieselflosse kirjoitti:
stonehead kirjoitti:mulla olis noita kinneri-ahtimia vino pino jos joku välttämättä haluaa semmosen ja hyviäkin vielä
Kun noita pikku-urpoja hyllyt notkuu, niin koska nähdään ensimmäinen MB-tuplaturbo? :shock:
Eipä taida maksaa vaivaa, kun yksikin riittää ja toimi.
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

oishan se mukavaa kun sais katsastuksessa sanoa että turbo on vakio.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

nokileka kirjoitti:oishan se mukavaa kun sais katsastuksessa sanoa että turbo on vakio.
Voi jumankekka, ette kai meinaa että vähäpäästöisiin on jätetty porsaanreikä. "Ahtimen tyyppiä ei saa muuttaa mutta lukumäärää saa lisätä" [Ake Anteroinen]
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

lähinnä ajattelin että ei tarvi puhua muunneltua totuutta, sanoo vaan että turbo on vakio ja ei puhu siitä toisesta turbosta yhtään mitään.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Vastaa Viestiin