W201 2.0E >>>>2.5TD..

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17228
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vaikken asiasta paljon ymmärräkään, olen miettinyt samaa noita kuvia katsellessa; eikö tuo painekotelo olisi syytä olla sujuvan muotoinen kuten pakosarjatkin...
Tilaa sellaiselle lienee aika hyvin.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
japi.
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 448
Liittynyt: Ti 24.08.2004 09:17
Paikkakunta: varsinais-suomi
Viesti:

painekotelo

Viesti Kirjoittaja japi. »

Juu sellainen hyvin virtaava se tulis tosiaan olla et joka pytty sais tasaiseti ilmaa eikä vaan jakaantuis tietyille pytyille!
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Joo-o
Kytkin tuli vaihettua....
Tänään ei luista läheskään niin paljon kuin eilen!!!
Mutta luistaa kuitenki morkooli päällä :( . Pitäis varmaan mennä välillä penkkiin, että sais jotain faktaa eikä vaan mutua....
Kytkin on nyt 2.3-16v:n Eli 228mm ja vähän jäykempi asetelma. Pitäis sen nyt noin vakio autossa pitää :?

Pitääpä ruveta suunnittelemaan uutta painekoteloa raadin kehoituksesta.
Tuo on tehty äkkiä ja vielä vähempi ajateltu... :oops: Tilaa kyllä on tehä vaikka minkälainen ämpäri. Vaikka kylläkait se paineella virtaa vaikka vähän ahistaiski :wink:
Ei kellään sattus oleen nurkissa valamista, niin ei tarttis itte taas... Ku saa noita autoja rassata muutenki ja tästä ei kukaan mulle maksa..... :lol:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Agentilla on yksi painekotelo, ei paras mahdollinen, mutta silti aika hyvä.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Aki P kirjoitti:Pitääpä ruveta suunnittelemaan uutta painekoteloa raadin kehoituksesta.
Älä välitä, onhan se helppo sanoa täältä koneen äärestä millanen sen pitäisi olla, harvempi sellasen on hitsipillillä tehnyt ja vielä laittanut kuvat malliksi/opetukseksi muille. :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

veskola kirjoitti:
Älä välitä, onhan se helppo sanoa täältä koneen äärestä millanen sen pitäisi olla, harvempi sellasen on hitsipillillä tehnyt ja vielä laittanut kuvat malliksi/opetukseksi muille. :roll:
Joo. Tiedossa on ettei ole paras mahdollinen. (vanhoista pakoputkista hitsailtu 8) ) Enempi löytyy niitä turbosuunnittelijoita kuin tekijöitä. Ehkäpä kuvat ovatkin pientä arvostelua varten. Terve kritiikki on tervetullutta. Ei niistä heti olla suuttumassa. Kun ei olla mitään pitkän linjan turboharrastajia.

Ja kaikki muu on tehty ite, paitsi pakosarjasta alku/ suurin osa on tehty muualla. Itse olen sovittanut siihen vain turbon laipan ja koneistanut suoraksi. Ja kuten huomaa että ite on todellakin tehty ja Iltasin ja viikonloppuna muiden auton laittojen lisäksi....
Joku mersupurkaamo??
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Herätelläänpä välillä tätäkin "ikuisuusprojektia"
Ilmat alkaa lämmetä joten:
Kuva

Kennon mitat n. 550x 300x60.
Samalla vaihdetaan syyläri pienempään että mahtuu kaikki saman katon alle, tehdään runkopalkkien väliin uusi palkki johon kennot kiinnitellään, ahtoputket alakautta kaikki uusiksi, painekotelo kaivellaan ehkä jostain "ylijäämävarastosta" parempi malli.
Eiköhän se sitten ole "valmis" kunnes toisin todetaan!
Joku mersupurkaamo??
jiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 05.12.2004 16:17
Paikkakunta: Ylä-Savo

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Mulla on tuo cooleri samalta pajalta, kun sulla. Eikös se sovi siihen valojen väliin kokohomma? Vähän sovittelua!!!!

Männänrenkaitata edelleen odotellaan?
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Saman pajan tuotteita! Valojen väliin on tulossa, mutta syylärin kiinnityspalkki edessä ja syylärin pohja tällähetkellä n 9cm maasta ja sen ali pitäis viedä 60mm putket, eli syyläri vaihtoon.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

Mites jos lähöt sivuille :?:
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ehkä putket vedetään sivullekin, mutta syyläri menee vaihtoon kuitenki. 250D 124 syyläri on kapeampi ja korkeampi kuin 201:ssä ja tulee vähän vaarallisen alas. Uusi kenno hieman leveämpi, joten koko ei merkittävästi pienene.
Pitää katsoa miten ne menee kun ottaa keulan auki...
Joku mersupurkaamo??
JP75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ke 24.03.2004 10:11
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja JP75 »

Suolahdessa Suomen jäähdytintehtaalla tehty?Tekevät hukkapaloista noita myös mittatilauksena ja kohtuu edullisesti.Hyvin tuntuu toimivan.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kyllä tämä kennosto on kasattu ihan paikallisten superturbo miesten toimesta.
Ja hukkapaloista. Tässä on 1.5 hukkapalaa ja superturboihin on sovitettu 2 palaa päällekkäin. Ja niissä ainakin näyttöä toimivuudesta on ihan paperilla 8)
Joku mersupurkaamo??
Niksu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 10.02.2005 19:00
Paikkakunta: Yka

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Jaahas ilmoitteleppa aki kun alkaa rojekti edistymään niin pitänee tulla samalla katselemaan ja näyttämän tuota väärän merkkistä autoa :)
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Tuli tuossa "viimeyönä" vähän kelloteltua 90-120km/h aikoja.... tarkalla kännykän sekunti kellolla aika oli 5.4 sekuntia 4-vaihteella. Tiedä sitten mitä se meinaa... Laiska :(
Perä on 3.23, eli 4-lovisen perä.
Yläsyöttö on 95-kuutiomilliä ja ahtoja vain 0.7bar. Meinaa maalima mustua peräpeilistä tuolla yhdistelmällä :lol:

Pitääpi sitten säädellä "savurajalle" kun saan tuon kennoston keulaan.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

joudut laittaan painetta puolet lisää...
Itse tein ja säästin
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

petska kirjoitti:joudut laittaan painetta puolet lisää...
Eri moottoriin sitten..... :twisted:
Katellaan jostain toinen auto ajoon ja aletaan harrastaa vähän paremmin....
Puotellaan tuosta vähän yläsyöttöjä vähemmäksi niin näkee takana tulijatkin ajaa eikä pensiini autot tukehu nokeen. Turhaa syöttää kun ei pala ja pikkuturbolla en ala polttelemaan koneita. Muut kokeilleet sen homman valmiiksi.
Ei viiti rikkoa tuota Imutiisseliä (alle 2bar) :wink: , koska tuolla teholla pärjää muun liikenteen seassa ihan kohtuullisesti. Turbokonetta kehiin jos tuosta meinaa jatkaa.
Joku mersupurkaamo??
Vastaa Viestiin