Tervehtys!
Tässä aikaisemmin oli mielessä että hankkisin tuossa syksymmällä itselleni käyttö/harraste autoksi 200D:n, noh eipä aikaakaan kun lueskelin näitä foorumin juttuja ja kovasti on kehuttu 300D:ä.
Joten,hankinta listalla on nyt 300D manuaalivaihteistolla .
Nyt haluaisin sitten tietää käyttäjien kokemuksia, heikkoja kohtia, jakopään sekä nokka-akselin käyttö iän ja mitä kannattaa erityisesti tarkastella kun kyseistä autoa ostaa
Budjettiin varaan n. 8000€, koska autosta tulee tosiaan pitkäaikainen hankinta.
Täytyy vain päästä tuosta omasta Vectrasta eroon ja sitten hankkia mersseedes
Ja niin, jos jollain on nyt syksyllä 300D:n vaihto mielessä, niin ota yhteyttä ja kerro lisää autostasi.
Että sellasta tuli taas tarinoitua.
300D
Jakopää ja nokka ei ole dieseleissä ongelma, oikeastaan moottorin puolesta ongelmia aiheittaa kampiakselin stefan vuodot, ja surullisenkuuluisa alipainepumppu. Jälkimmäinen pitää olla vaihdettu liukulaakeroituun, ja jos ei ole, kannattaa varata sen vaihtoon 170-200 €, hajotessaan se voi huonolla tuurilla hajottaa koko koneen.
Nokkaketju kannattaa vaihtaa 300 tkm välein, itse olen aina teroittanut että jollei myyjä ole ehdottoman luotettava tai kuittia löydy, kannattaa ketju vaihtaa heti, ei paljon maksa.
Muuten kone on aika pomminvarma, kuuntele kuuluuko sivuääniä ja lähteekö heti käyntiin, avaa öljykorkki koneen käydessä ja ollessa käyntilämmin (varovasti tietty) ja katso huohottaako miten paljon, ihan höyryveturi se ei saa olla, mutta sopiva hengitys kuuluu asiaan.
Nokkaketju kannattaa vaihtaa 300 tkm välein, itse olen aina teroittanut että jollei myyjä ole ehdottoman luotettava tai kuittia löydy, kannattaa ketju vaihtaa heti, ei paljon maksa.
Muuten kone on aika pomminvarma, kuuntele kuuluuko sivuääniä ja lähteekö heti käyntiin, avaa öljykorkki koneen käydessä ja ollessa käyntilämmin (varovasti tietty) ja katso huohottaako miten paljon, ihan höyryveturi se ei saa olla, mutta sopiva hengitys kuuluu asiaan.
Vähä OT.Mauri H. kirjoitti:surullisenkuuluisa alipainepumppu. Jälkimmäinen pitää olla vaihdettu liukulaakeroituun, ja jos ei ole, kannattaa varata sen vaihtoon 170-200 €, hajotessaan se voi huonolla tuurilla hajottaa koko koneen
Kollegalla on C250D, viime viikolla autosta porsi alipainepumppu, jolla oli ajettu 40 tkm. vaurioista ei vielä tiedä muuta kuin ajoitukset pieleen, jakoketjussa karut jäljet, pumpun palasia pitkin jakopäätä ja tietenkin öljypohjaa.
Kyllä Mersu on aina Mersu
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)