W202 assyst a-huolto

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
220cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ma 08.12.2003 22:53
Paikkakunta: Tampere

W202 assyst a-huolto

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

Kesärenkaita vaihtaessa tuli ropattua autoa muutenkin ja ilmanpuhdistin konehuoneessa oli selvästi vaihdontarpeessa.
Kuuluuko tuo puhdistin vaihtaa A-huollossa vai ei? Käytin huollossa kaksi kuukautta aiemmin ja sen jäljiltä tuo ilmanpuhdistin ei kyllä ollut. Harmikseni en juuri nyt edes löydä huollon printtiä mitä tekivät
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Ohje- tai huoltokirjassa mainitaan, mitä A- ja B- huoltoihin kuuluu sekä huoltoihin tietyn ajokilometrimäärän jälkeen.
Mutta kuten itsekin jossain threadissa kirjoitin, niin ainakin E300 Turbodieselissä vaihtoväli on 90 000 km :shock:
Ja se on ehdottomasti liian pitkä.

Suosittelen siis vaihtamaan suodattimen jopa 10 000 km tai 20 000 km välein, huolto-ohjelmasta riippumatta.
Meiltä nimittäin saattoi ilmamassamittari hajota liian harvasta ilmansuodattimen vaihtovälistä johtuen (mutua, mutta.....).

Suodatin on kuitenkin hyvin edullinen ainakin tarvikeliikkeestä hankittuna.
Siinä ei väärässä paikassa säästä, vaikka useamminkin vaihtaisi.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Ari66 kirjoitti:Suosittelen siis vaihtamaan suodattimen jopa 10 000 km tai 20 000 km välein, huolto-ohjelmasta riippumatta.
Meiltä nimittäin saattoi ilmamassamittari hajota liian harvasta ilmansuodattimen vaihtovälistä johtuen (mutua, mutta.....).
Tuo ei todellakaan ole mutua. Se ilmamäärämittari on kuumalankamittari ja jos sen ohi alkaa paljon menemään epäpuhtauksia, se kuluu ja alkaa antamaan väärää tietoa ja jossain vaiheessa lopettaa toimintansa kokonaan. Myös ahtolaite saattaa ottaa nokkiinsa likasen suodattimen läpi kulkevista epäpuhtauksista. Eli aivan liian pitkä vaihtoväli tuo 90000 km, ainakin täällä kotomaassa. Jossain keski-Euroopassa se voi olla ihan OK vaihtoväli.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Antti V kirjoitti:Tuo ei todellakaan ole mutua.
No nih.
Eli siinä tuli toinenkin vahvistus asialle.

Alapa siis "220cdi" vaihtelemaan sitä ilmansuodatinta huolto-ohjelmasta riippumatta.
Aloita vaikka 20 000 km vaihtovälillä, niin näet missä kunnossa se on sen jälkeen.

Ennen wanhaanhan vaihdettiin ilmansuodattimia aina 10 000 km välein.
Ihmetyttääkin, miksi muka nykyään harvemmin pitäisi vaihtaa, vaikka suolaa ja hiekkaa kylvetään teille aivan eri tahdilla kuin aikaisemmin :shock:

Ja kuten aiemminkin sanoin, tässä asiassa ei voi säästää liikaa.
Jos epäilyttää vielä 10 000 tai 20 000 km vaihtovälikin, niin vaihda 5000 km välein.
Halpa vakuutus moottorille, sillä se nielee uskomattoman määrän ilmaa, jonka tulisi olla äärimmäisen puhdasta.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17211
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Olipa kerran 250 turbodiesel mersu, tehdasuusi sylinterinkansi oli asennettu vajaa vuosi sitten ja nyt oli tehot kateissa ja kävi huonosti.
Tutkittiin; ohivuotoja runsaasti, yhdessä pytyssä melkein 100 %.
Kansi irti; mäntä hajalla ja muista renkaat lopussa, sylinterit siinä ja siinä että olisi pitänyt porata mutta ei kuitenkaan porattu.
Yksi uusi mäntä ja hoonaus/rengastus.

Katsottiin ilmanputsari; hirvittävän, siis AIVAN kauhean likainen ja kun ei virrannut ilma läpi niin alipaine oli vetänyt ruttuun niin että ohi oli suora yhteys.
Turbossa siivistä pikkuisen tynkiä jäljellä. :shock:

Tuli siihenmalliin kallis remontti, ja voitaneen sanoa: aivan turhaan, että on ollut kirkkaana mielessä oman auton kanssa huolehtiminen ilmanputsarin vaihdosta jo vähän ennen aikojaankin...
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin