Enpäs tiedä itkeäkö vai nauraa. Olin tässä työreissulla, ja kotiin ajellessani yhtäkkiä huomasin helvetillisen sinisen savun auton takana. Tuli sellainen epätodellinen olo; nauratti, ja samalla mieleen tuli Räikkösen McLarenin tussahdukset aikoinaan.
Pikainen (ja epätoivoinen) vilkaisu ympäristöön. Joo, kyllä se prkl tulee omasta autosta... Ja eikun seuraavalle huoltoasemalle ihmettelemään. Muutaman puhelun jälkeen alkoi olla suht varmaa, että kannen tiivistehän se oli sanonut morjens, öljypintakin kun oli vajunut alarajalle. Ilmeni myös epämääräistä kiroilua yms, korjausarvio ei varsinaisesti ollut kovin halpa, yllättäen.
Siitäpä sitten työkaverin kyydissä hakemaan traileria, jotta saadaan raato kotikonnuille. Illan/yön mittaan turattiin ~200km väyrynen kärrissä, räntäsateessa tietysti.
Että tämmönen tarina tällä kertaa. Avautumisen lopuksi pieni kysymyskin Tuon tiivisteen palaminen käsittääkseni voi johtua esim koneen käymisestä liian kuumana, mutta mistä muusta? Tässä tapauksessa kun ei kuumana ole käyty, ainakaan mittarin mukaan. Onko palaminen oire esim paljon ajetusta autosta/koneesta? Tässä(kin) kun on kyse autosta, joka on tuontiauto "takuukilometreillä", tällä hetkellä ~182 tkm.
Savukone S210
Savukone S210
E290 '98 (S210)
Re: Savukone S210
Ajokilometrit vaikutaa tietenkin kannentiivisteen kestoikään, mutta eivät ole yksin siihen syy. Olen nähnyt suht tuoreitakin autoja joista tiiviste on "korkannut", jopa alle 50 tkm ajettuja. Jälkikäyttö, tai oikeastaan sen puute, on yks hyvä mahdollisuus aiheuttaa kansi/tiivistevaurioita, korotettu ahtopaine, jokin koneistus virhe, tiiviste jo alunperin viallinen, onhan noita. Yleispätevää selitystä sille ei vauriolle ei varmastikaan saa, ennen koneen avaamista ja silloin se olisi hyvä saada selville, miksi se meni rikki, ettei se uusiudu samantien.tpaltema kirjoitti:Tuon tiivisteen palaminen käsittääkseni voi johtua esim koneen käymisestä liian kuumana, mutta mistä muusta? Tässä tapauksessa kun ei kuumana ole käyty, ainakaan mittarin mukaan. Onko palaminen oire esim paljon ajetusta autosta/koneesta? Tässä(kin) kun on kyse autosta, joka on tuontiauto "takuukilometreillä", tällä hetkellä ~182 tkm.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Näyttää noita kansia/tiivisteitä menevän tänään. Tuli äsken vastaan 124 kunnon mekean makuisin savuin 4-tiellä Rovaniemellä pohjoisesta... Meidän "moottoritiellä" oli vastaantulevien kaistallakin näkemisvaikeuksia.
Kyllä noista ranskalaisista ainakin meni kannentiivisteitä aikoinaan säännöllisin välein ilman sen kummenpaa syytä (suunnitteluvirhe) mutta ei kai tuon 290 suoraruiskun pitäisi olla erityisen arka ko. asialle.
Kyllä noista ranskalaisista ainakin meni kannentiivisteitä aikoinaan säännöllisin välein ilman sen kummenpaa syytä (suunnitteluvirhe) mutta ei kai tuon 290 suoraruiskun pitäisi olla erityisen arka ko. asialle.
Mun E290TD
Alkoi tihuttamaan kannentiivistevian vuoksi jäähdytysnestettään hantin puolelta koneen takakulman tuntumasta. Kilometrejä tuolloin 449.500, joten 182.000 tuntuu vähän vähältä. Sinne jäi auto verstaalle saman tien ja nyt alla 41.000 ajettu E270CDi -03
E250 CDi W212
300E W124
230CE W124
280CE W123
Vaimolla:
A160CDI W168
Harrastepeleinä:
BMW Z3,
2 x Honda Accord Coupe MkI
2 x Honda Prelude mkII
Kupla 1300 museoituna
5 x Kupla 1303S,
2 x Kupla 1200 Jeans,
Mini 1000,
Taunus 1600L
+ muita projekteja...
300E W124
230CE W124
280CE W123
Vaimolla:
A160CDI W168
Harrastepeleinä:
BMW Z3,
2 x Honda Accord Coupe MkI
2 x Honda Prelude mkII
Kupla 1300 museoituna
5 x Kupla 1303S,
2 x Kupla 1200 Jeans,
Mini 1000,
Taunus 1600L
+ muita projekteja...
Rojekti saatu onnellisesti (?) loppuun. Auto oli pajalla pari viikkoa, johtuen pajan työ- ja minun lomakiireistä. Kannen tasohionnan ja muun aiheeseen liittyvien (koe)ponnistelujen lisäksi jakopään ketju vaihtui samassa rytäkässä, eipähän tartte asioikseen sen takia hetikohta uudestaan availla.
Lomareissu tuli muuten tehtyä laina-diesel-V70:llä... Voisi jopa sanoa, että oli omaa ikävä
Lomareissu tuli muuten tehtyä laina-diesel-V70:llä... Voisi jopa sanoa, että oli omaa ikävä
E290 '98 (S210)
Näinpä se oli vissiin käynyt joo meilläkin. Öljyt katosi koneesta pakoputken kautta varsin liukkaasti, onneksi satuin vilkaisemaan peiliin, ettei mennyt kuiviltaan äheltämiseksidealer kirjoitti:Mersun dieseleissä kannentiiviste puhkeaa siitä ykköspytyn ja öljykanavan välistä, se on puhtaasti suunnitteluvirhe tai tyyppivika tai sanotaan nyt sitten miksi vaan.
Toisissa malleissa kestää paremmin, toisissa huonommin.
E290 '98 (S210)