Tyhjäkäynti 124
Tyhjäkäynti 124
Moottorinpesun jälkeen auto kävi tyhjäkäyntiä ihan normaalisti noin 10 min. ..
sitten yht äkkiä käynti aleni huomattavasti. Alenemisen yhteydessä kiekkamittari tippui nolliin.. liekkö se ylijännitesuojarele... joten oikosessa tai kastunu..
pikaista jelppiä... Ja kärsiikö ajaa normaalisti..
Auto 124 300 DT -87
sitten yht äkkiä käynti aleni huomattavasti. Alenemisen yhteydessä kiekkamittari tippui nolliin.. liekkö se ylijännitesuojarele... joten oikosessa tai kastunu..
pikaista jelppiä... Ja kärsiikö ajaa normaalisti..
Auto 124 300 DT -87
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Su 13.02.2005 00:56
- Paikkakunta: Helsinki
Ei päde mun tapauksessa... nimittäin motinpesu tapahtui aivan tasaisella..Harrastelija kirjoitti:Terve. Menee arvaukseksi mutta muistan kun edellistä 124 200D pestiin moottori niin korjaamopoika meinas alkaa pesemään ylämäessä niin että keula oli ylempänä kuin perä niin isäntä juoksi toimistosta ja sanoi että mersun moottori pitää pestä niin että auto on tasasella muuten menee vettä pyörijään.
- Automatic260E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
- Paikkakunta: Itä-Vantaa
Jaa , dieselissä pyörijä ,,Harrastelija kirjoitti:Terve. Menee arvaukseksi mutta muistan kun edellistä 124 200D pestiin moottori niin korjaamopoika meinas alkaa pesemään ylämäessä niin että keula oli ylempänä kuin perä niin isäntä juoksi toimistosta ja sanoi että mersun moottori pitää pestä niin että auto on tasasella muuten menee vettä pyörijään.
Isäntä on "asiantuntija" näköjään !!
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Sielä akun takana on sun autossa muistaakseni sellanen rele kun ELR. Avaa se ja tarkista juotokset. Ei johdu välttämättä pesusta. Saattaa olla vain yhtäaikaa tullut vika. Kaikkihan on mahdollista. ELR-rele ohjaa mun muistin mukaan kierroslukumimttaria ja moottorin tyhjäkäyntiä. Korjatkaa jos olen väärässä....
Huomasin samalla et ilmastoinnin kompura ei lähde pyörii... Vaikuttaako tuo samainenrele myös ilmastointiin...imastointi pelas aikasemmin moitteetta kun kiekka ja tyhjäkäyntikin...
Oisko kellään sitä ylijännitesuojarelettä myynnissä..Tuntuis vähän et tuossa ois häikkä.. KL:ssä 95 egua rele aikas hintava..
Oisko kellään sitä ylijännitesuojarelettä myynnissä..Tuntuis vähän et tuossa ois häikkä.. KL:ssä 95 egua rele aikas hintava..
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Su 13.02.2005 00:56
- Paikkakunta: Helsinki
Vaihtaa pykälää pienemmälle vai laittaa niin pienelle kuin sillä nopeudella on laitteiston puolesta mahdollista? Ja vaihtaako vasta sitten kun poljin on painanut sitä nappia vai vaihtaako jo aikaisemmin?
noh, tämä nyt on tämmöstä hakuammuntaa ja p*ilkunn*ssintaa..
Mutta pääsikö sulla sen pesun yhteydessä vettä sinne relekotelolle?
-risto
noh, tämä nyt on tämmöstä hakuammuntaa ja p*ilkunn*ssintaa..
Mutta pääsikö sulla sen pesun yhteydessä vettä sinne relekotelolle?
-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Vaihtaa pykälän pinemmälle..ja vasta kun poljin painaa sitä nappia...niin kuin pitääkin..Malm kirjoitti:Vaihtaa pykälää pienemmälle vai laittaa niin pienelle kuin sillä nopeudella on laitteiston puolesta mahdollista? Ja vaihtaako vasta sitten kun poljin on painanut sitä nappia vai vaihtaako jo aikaisemmin?
noh, tämä nyt on tämmöstä hakuammuntaa ja p*ilkunn*ssintaa..
Mutta pääsikö sulla sen pesun yhteydessä vettä sinne relekotelolle?
-risto
En suihkutellu akun suuntaan... mut mikäs se musta laaatikko siinä kuskin puolen lokaripellissä on.. Siihen kyl vettä lensi pesun yhteydessä..
Enkakerran omistusaikanani... pesun jälkeen tuli siitä on viikkotakaperin aikaa..Malm kirjoitti:se musta laatikko on hehkurele..js seon kyllä aika hyvin suojattu ettei sinne sisuskaluihin pääse vettä..
Toivottovasti vika löytyy..
Onko se tehnyt tuon vain kerran vai tekeekö se sitä vieläkin?
-risto
Tuon viikon ajan kokoajan samassa vikatilassa kuumana..kylmänä... Onkai vissiin se ylijänniterele uusittava... aikas pirun kallis vaan releeksi..
Toinen tuo ilmastointikompura...
käytä se rele ensin auki ja juota kaikki juotokset uusiksi... voi hyvinkin toimia sen jlk aivan hyvin. Ja se ilmastoinnin kompura... Tarkistuta jossaki ilmastointi huollossa ilmastointi järjestelmässä oleva kylmäaine määrä ja paine.. jos tavaraa on liian vähän niin kompura ei lähde päälle vaikka kunnossa olisikin. Ja kaiken lisäksi se ei tarvi vuotoa että paine vähenee vuosien saatossa.
Hei "Riku", onko vanha ylijänniterele tallessa, vois piirtää siitäkin kytkentäkuvan niin sais senkin sielunelämästä jotain selkoa. Lainaa se mulle niin saat sen korjattuna takaisin ( jos mahdollista korjata ). Tätä menoa on kohta koko MB piirretty.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
mjo33400 kirjoitti:Hei "Riku", onko vanha ylijänniterele tallessa, vois piirtää siitäkin kytkentäkuvan niin sais senkin sielunelämästä jotain selkoa. Lainaa se mulle niin saat sen korjattuna takaisin ( jos mahdollista korjata ). Tätä menoa on kohta koko MB piirretty.
On talessa... pistä osoitetiedot..pistetään postiin....