Takarullaverhon korjaus

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Takarullaverhon korjaus

Viesti Kirjoittaja HVM »

Siirrän tuolta ostoilmoitusten joukosta tämän tarinan tänne, kaitpa näitten kanssa vielä joku muukin jumppaa :roll: :

Minä olen kyseisen laitteen elvyttänyt. Se toimii hammastetulla nylon "vaijerilla", voisi verrata vaikka paksuun siimaleikkurin siimaan.... . Poikkihan se todennäköisesti on, minun tapauksessani päästä oli katkennut 5 cm pätkä joka oli hirttäytynyt rattaan väliin. Voihan sen toki uusiakin, mutta sehän on aivan liian helppoa . 8)

Seuraavassa työkertomus:

Irrota hattuhyllystä kattoon menevä tanko, verho tietenkin alhaalla. Irrota hattuhylly, mekanismi onkin nyt helposti tutkiskeltavissa.

Jos "vaijerin" päästä on esim. se 5 cm poikki homma korjaantuu sillä kun lyhennät moottorin jälkeistä alumiinista suojaputkea sen 5 cm ettei vaijeri pääse karkaamaan rattaalta taaksepäin yli. Rasvaa tottakai torveen ennen kuin lyttäät sen pään uudelleen.

Vaijerissa on sen verran ylimääräistä pituutta että se sietää tällaisen muutaman sentin pätkäisyn. Hommaan tuhraantuu tumpelolta tunti, kokemusta on. Jää enemmän rahaa kaljaan kun toimit antamieni ohjeiden mukaisesti etkä osta uutta "vaijeria"... 8)

Kannattaa toki kysyä uuden hintaakin jos niitä myydään erillään (epäilen). Muussa tapauksessa hinta todennäköisesti karkaa pilviin. Hyvin on vuoden pelannut tuo meikäläisen verho remontin jälkeen ottaen huomioon runsaan käytön. Sehän on nostettava ylös joka kerran kun saappi liimautuu peräpeiliin ihmettelemään itsekseen nousevaa verhoa :twisted: .
Vastaa Viestiin