w124 200d syöttöä lisää?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tt66
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 26.02.2005 14:57
Paikkakunta: jklmlk

w124 200d syöttöä lisää?

Viesti Kirjoittaja tt66 »

millä konstilla ootte saanu syöttöpumpun päästä sen luukun auki?pitääkö ottaa suodattimen jalka irti?Luukussa näyttää olevan ruuvit tasakantaselle meisselille,äkkiä kokeilemalla ei mitään jakoa saada auki purkamatta enempää...menee hemi noin ahtaassa paikassa.Mitäs jos ottas koko pumpun irti? (vaihtas toisenlaiset pultit luukkuun,ja säätäs irrallaan ensin kokeeks vähän pumppua.)
Auto on -86,mittarissa 280th,kilometreistä ei mitään hajua,mutta ei varmasti mittarin lukemat.Katsastuksessa päästöt 1,2,. Laiska,ei savuttele,käy vähän terävästi,ei lähe yli 10 asteen pakkasessa ilman roikkaa käyntiin,vie ainetta seka ajossa n10l/100km.
Tekis mieli kokeilla onko syötön lisäämisellä mitään vaikutusta kulutukseen,ja tohon laiskuuteen,kun sais vaan kunnon opastusta.
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Syötön säätämisestä en sano mitään koska ite en ole säätänyt mutta isot pojat sanoo että 200D:ssä on tosiaan ahtaimmat paikat siihen hommaan, Kuullostaa siltä että sulla on ennakon säädon päin p*rsettä jos käy terävästi ja vie 10l satkulla...
Viekö matka-ajossa yhtälailla? vai onko tuo kylmänä kaupunki ajelua ?
Itsellä vie 200D automaagilla matka-ajossa alle 6 ja kylmänä kaupunkiajelulla lyhyillä matkoilla ja useilla starteilla sen jotain 8-9 litraa.

-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12606
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

en lähtis syöttöä roplaamaan, vaikuttais että vikaa muualla.

Tosin voi olla pumpustakin säädöt pielessä, vaikea niitäkin saada kohilleen jos ei tietoa mitä väännellä.
Avatar
tt66
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 26.02.2005 14:57
Paikkakunta: jklmlk

Viesti Kirjoittaja tt66 »

muutama vanhempi mersu takanapäin tuntuis vaan siltä että syöttö yksinkertasesti on niin pienellä(ja ehkä pumpun ajotuskin pielessä)että pitää lähes aina olla kaasu pohjassa.
helpoinhan se ois kun veis asiansa osaavalle pajalle,mutta haluais itse kokeilla oisko syötöllä mitään vaikutusta,niin ja ajotuksella.
pystyykö sitä ajotusta ite säätään miten noin korvakuulolta,ja miten se käytännössä tehdään??
mieluiten ohjeita kuvien kera,mitä puretaan,ja mistä väänetään?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12606
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

tt66 kirjoitti:muutama vanhempi mersu takanapäin tuntuis vaan siltä että syöttö yksinkertasesti on niin pienellä(ja ehkä pumpun ajotuskin pielessä)että pitää lähes aina olla kaasu pohjassa.
helpoinhan se ois kun veis asiansa osaavalle pajalle,mutta haluais itse kokeilla oisko syötöllä mitään vaikutusta,niin ja ajotuksella.
pystyykö sitä ajotusta ite säätään miten noin korvakuulolta,ja miten se käytännössä tehdään??
mieluiten ohjeita kuvien kera,mitä puretaan,ja mistä väänetään?
päästöistä päätellen ei kovin pienellä ole syötöt, tosin 200D:llä ollaan aina kaasupohjassa :lol:

haulla löytyy pumpun säädöstä paljonkin :

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=7901

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=10777

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=7420
ripe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: To 18.03.2004 22:32
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja ripe »

Jos ennakot on pielessä, voisko se johtua paljon ajetusta jakopään kettinkistä? Se vois olla jo niin venyny että ennakko olis myöhässä.

Kannattasko ottaa vena koppa irti ja merkki kohdalle, katsois mitä lukemia kampi näyttäs :roll:
kyllä mersumies pitää olla, vaikkei olis mersuakaan.
Ville S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 05.10.2003 19:35
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Tässä tapauksessa ei kannata syöttöjä ruuvailla, vaan auto pajalle ketjun vaihtoon ja pumpun ajoitukseen.

Pumpun takakannen saa irti pumpun ollessa paikallaan. Ottaa vaan mukavasti aikaa ja hermoja. Varaa lauantaipäivä ja aski norttia. :lol:
Työkaluksi käy pikku räikkä ja pala hylsyä, johon liimataan esab-liisterillä pätkä meisseliä. Helppo homma valkoiselle miehelle. Ite oon kerran tehny, enkä tee toiste. Onneksi uudemmissa on torx-ruuvit.
E 290TDT Avantgarde
Vastaa Viestiin