Mistä ehjä ja toimiva S202 CDI?
Mistä ehjä ja toimiva S202 CDI?
Olenko ainoa joka ihmettelee asiaa? vai olenko vain köyhä?
Siis uskomatonta touhua!! Olen koittanut Jyväskylän alueelta koittanut löytää kohtuullisen ehjää C-mallin CDI farkkua hinta haarukassa 19 000 eur alaspäin..
En tiedä olenko löytänyt vain kaikki huonoimmat yksilöt mutta..
2 viikon aikana olen käynyt läpi 5 kpl vuosimalli 98-00 mallin farkkuja, kilometrit ovat olleet 240 000 - 370 000 välissä. Täytyy sanoa, että kaikki autot ovat olleet iihan täysiä LINTTOJA!!! Jos kori ja ajettavuus on kunnossa niin joko laatikko reistaa, tai se normaali kallis suutin homma edessä..
Esim. Lauantaina kävin ajamassa 99 mallin c-mallia "ex taxi" n.300 ajettu, kesken koeajoa siitä särky automaattilaatikko.. Muutenkin auto oli tosiaan "sisään oksennettu vanha taxin lintta"
Sunnuntaina vm: 00 320tuhatta seekkonen oli yleiskunnoltaan aivan surkea rämisevät ovet, moottorista tulee se pakollinen suuttimien pohjien vuoto haju, mittaristo rikki ja juuri autoon oli vaihdettu 1900 euron edestä ohjainlaitteita..
Tänään maanantaina 1998 mallin ceekkonen 240 000 ajettu muka.. kori sai arvosanan 8+, mutta auto ei vetänyt mihinkään ja moottori rasahtelee pienillä kierroksilla ja se tuttu haju hiippaili nenään, moottorin suoja pois ja todettiin jonkin tosi tehokkaan asentaja jo siellä käyneen kaapimassa moskia pois.. edelleen vuoti yksi suutin. Seuraavaksi tehtiin suutin testi tiimalaseilla. tulos 2 suutin vuotaa läpi seulanlailla.. Siis tarkoittaa , että vähintään 840€ maksu erää ja loput saa sitten kohta puoliin vaihtaa myös..
2 muuta autoa kävin ajamassa aiemmalla viikolla... Ei perkele.. ihan romuja ajolleen, toisessa automaattilaatikko oli loppunsa edellä kun tarjosi pakkivaihdetta. Toisessa hehkun valo paloi uhkaavasti ja käyntiääni oli sitä luokkaa, että todennäisesti oli suuttimet lopussa.. olenkin jo koittanut unohtaa kyseiset autot
Voi olla, että ehjää mersua ei saa alle 20 000 eurolla, joten silloin olen köyhä tähän hommaan. Tulee ikävä vanhaa hyvää 124 korista. 700 tuhatta ja ei tarvinnut pelätä polttoaine laitteiden vikoja.
Luovutin jo mersun kohdalla. Olen aikaisemmin toiminut kyseisen merkin merkki korjaamolla asentajana(lähinnä vito / sprintteri), joten mersun tekniikka on aika tuttua.
Hullua on mutta en uskalla ostaa vanhaa käytettyä C / E mallia. Niin ja tässä tekstissä ei edes itketty ruoste / alusta jutuista, niille on varmastikkin omat kirjoitukset. heh! Kylläpäs tuli purettua kahden viikon auton etsimis patoumat pois.
Muilla kokemuksia?? Terv : ex-24H service
Edit: otsikkoa muokattu. Timo L.
Siis uskomatonta touhua!! Olen koittanut Jyväskylän alueelta koittanut löytää kohtuullisen ehjää C-mallin CDI farkkua hinta haarukassa 19 000 eur alaspäin..
En tiedä olenko löytänyt vain kaikki huonoimmat yksilöt mutta..
2 viikon aikana olen käynyt läpi 5 kpl vuosimalli 98-00 mallin farkkuja, kilometrit ovat olleet 240 000 - 370 000 välissä. Täytyy sanoa, että kaikki autot ovat olleet iihan täysiä LINTTOJA!!! Jos kori ja ajettavuus on kunnossa niin joko laatikko reistaa, tai se normaali kallis suutin homma edessä..
Esim. Lauantaina kävin ajamassa 99 mallin c-mallia "ex taxi" n.300 ajettu, kesken koeajoa siitä särky automaattilaatikko.. Muutenkin auto oli tosiaan "sisään oksennettu vanha taxin lintta"
Sunnuntaina vm: 00 320tuhatta seekkonen oli yleiskunnoltaan aivan surkea rämisevät ovet, moottorista tulee se pakollinen suuttimien pohjien vuoto haju, mittaristo rikki ja juuri autoon oli vaihdettu 1900 euron edestä ohjainlaitteita..
Tänään maanantaina 1998 mallin ceekkonen 240 000 ajettu muka.. kori sai arvosanan 8+, mutta auto ei vetänyt mihinkään ja moottori rasahtelee pienillä kierroksilla ja se tuttu haju hiippaili nenään, moottorin suoja pois ja todettiin jonkin tosi tehokkaan asentaja jo siellä käyneen kaapimassa moskia pois.. edelleen vuoti yksi suutin. Seuraavaksi tehtiin suutin testi tiimalaseilla. tulos 2 suutin vuotaa läpi seulanlailla.. Siis tarkoittaa , että vähintään 840€ maksu erää ja loput saa sitten kohta puoliin vaihtaa myös..
2 muuta autoa kävin ajamassa aiemmalla viikolla... Ei perkele.. ihan romuja ajolleen, toisessa automaattilaatikko oli loppunsa edellä kun tarjosi pakkivaihdetta. Toisessa hehkun valo paloi uhkaavasti ja käyntiääni oli sitä luokkaa, että todennäisesti oli suuttimet lopussa.. olenkin jo koittanut unohtaa kyseiset autot
Voi olla, että ehjää mersua ei saa alle 20 000 eurolla, joten silloin olen köyhä tähän hommaan. Tulee ikävä vanhaa hyvää 124 korista. 700 tuhatta ja ei tarvinnut pelätä polttoaine laitteiden vikoja.
Luovutin jo mersun kohdalla. Olen aikaisemmin toiminut kyseisen merkin merkki korjaamolla asentajana(lähinnä vito / sprintteri), joten mersun tekniikka on aika tuttua.
Hullua on mutta en uskalla ostaa vanhaa käytettyä C / E mallia. Niin ja tässä tekstissä ei edes itketty ruoste / alusta jutuista, niille on varmastikkin omat kirjoitukset. heh! Kylläpäs tuli purettua kahden viikon auton etsimis patoumat pois.
Muilla kokemuksia?? Terv : ex-24H service
Edit: otsikkoa muokattu. Timo L.
Viimeksi muokannut Finski, Ma 30.05.2005 21:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eli kyse on tiimalasi mittauksesta. tällöin poistetaan suuttimien polttoaineen paluuletkut ja nokka-akselin tunnistin. Suuttimiin laitetaan tiimalasit ja moottoria pyöritetään startilla joko STAR testerin testin avulla tai ilman 20 sekunttia. Tiimalasiin kertyvä polttoaine kertoo "suuttimen" läpi vuodon. Ehjä suutin vuotaa tiimalasin "pykälän" verran rikkinäinen 3-4 "pykälää" onko tilavuus sitten 5-10ml en mitannut. Tosin tässä testissä en päässyt käyttämään testeriä, koska testerissä ei ole henkilöauto ominaisuuksia ainoastaan hyötyajoneuvojen testaamis mahdollisuus( HA- testaus ohjelma maksaa erikseen) . Usein myös suutin saattaa "vuotaa" palotilaan jolloin käynti pienillä kierroksilla muuttuu rohisevaksi, ja auton käynnistäminen muuttuu sahaukseksi. Testerillä olisin saanut tehtyä suuttimien korjaustestin. Siinä testissä nähdään suoraan, kuinka paljon suutin joutuu korjaamaan tyhjäkäynnillä, jotta saavutetaan tasainen tyhjäkäynti / kierrosaluedealer kirjoitti:"...2 suutin vuotaa läpi seulanlailla.. Siis tarkoittaa , että vähintään 840€ maksu erää ja loput saa sitten kohta puoliin vaihtaa myös.. "
Harvoin suutin vuotaa, suuttimen tiivisteet erittäin usein.
Tiivisteen vaihto ei ole kallis homma.
Olen itsekkin istunut C-mallin kyydissä suunnilleen 300tkm ajettu niin olin kyllä ihmeissään. Oma 124:kin voitti sen auton. Kaippa mersulla on menny toi laadun kehitys vähän vitulleen. Eikö oo sama ostaa E-lookkia oleva 124. Toimii vielä kymmenenkin vuoden päästä samanlailla.
S203 200CDI A
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
hmm.. Tuo kunnollinen w124 voisi olla viisaampi veto, kuin noi uudemmat mallit. Uskomattomia hintoja pyytävät välillä noista autoista 124 korisista. viimosia vuosmalleja 94-95 voisi olla paras ratkaisu. Pääsisi käsiksi E-malliinToni R kirjoitti:Mikä estää ostamasta vanhaa kunnon w124 sta?
Status kysymys?
Pääsispähän aina liikenteeseen
Ei ole Status kysymys, mutta olisi mielellään tuoreempaan vaihtanut.
Kävin itse paikallisessa autoliikkeessä katsomassa c220d -96:sta.
Hintaa oli 8000€ (lapussa kuitenkin varalta 10290€) ja metrejä 570tkm. Yksi omistaja ("peräkylän" taksissa uudesta asti).
No ensiksi kysyin tottakai avaimia.
Sain ne ja niissä oli iso lappu ajokiellossa
Tiedustelin asiaa niin oli kuulemma jäänyt leimaamatta. Sitten menin auton luo, avain lukkoon ja käyntiin. "#¤%&/()=? RYSK, PAM, KLING KLONG Kammottava savu...
Ihan tajuton meteli... Siis ihan saatanallinen ku suomeksi sanotaan
Pelti auki (naftat pitkin konehuonetta)
Kone heiluki varmaan 10cm suuntaansa... Mittaristossa loistivat sekä srs, että abs-valo.
Korissa ei ruostetta juurikaan ku täällä lapissa ollut, mutta kolhuja senkin edestä. Ajamaan en (onneksi) päässyt ku oli ajokiellossa.
Palautin avaimet ja kerroin "pikku vioista" ja myyjä aiko heivata vielä 500€ hinnasta Kauppiaan mukaan pikku näpräystä nuo viat
No eihän siitä edes sen enempää kauppaa alettu hieromaan ku korjauksiin olisi mennyt kohta toinen auton hinta, mutta tällaiset olivat ensimmäiset (ja luultavasti viimeiset) omakohtaiset kokemukseni päällepäin varsin sulavalinjaisesta c-mallista
Eli en ole kai ainut jolla huonoja kokemuksia. Tosin tuo auto oli luultavasti siksi noin surkeassa kunnossa ku ei ole varmasti paljon muuta ku ajettu vaan nuo 570tkm sen kummemmitta huolloitta. Huoltokirjaa en ainakaan löytänyt mistään.
Ollut sellaisella omistajalla joka ajaa autonsa kirjaimellisesti loppuun ja vaihtaa sitten uuteen...
Hintaa oli 8000€ (lapussa kuitenkin varalta 10290€) ja metrejä 570tkm. Yksi omistaja ("peräkylän" taksissa uudesta asti).
No ensiksi kysyin tottakai avaimia.
Sain ne ja niissä oli iso lappu ajokiellossa
Tiedustelin asiaa niin oli kuulemma jäänyt leimaamatta. Sitten menin auton luo, avain lukkoon ja käyntiin. "#¤%&/()=? RYSK, PAM, KLING KLONG Kammottava savu...
Ihan tajuton meteli... Siis ihan saatanallinen ku suomeksi sanotaan
Pelti auki (naftat pitkin konehuonetta)
Kone heiluki varmaan 10cm suuntaansa... Mittaristossa loistivat sekä srs, että abs-valo.
Korissa ei ruostetta juurikaan ku täällä lapissa ollut, mutta kolhuja senkin edestä. Ajamaan en (onneksi) päässyt ku oli ajokiellossa.
Palautin avaimet ja kerroin "pikku vioista" ja myyjä aiko heivata vielä 500€ hinnasta Kauppiaan mukaan pikku näpräystä nuo viat
No eihän siitä edes sen enempää kauppaa alettu hieromaan ku korjauksiin olisi mennyt kohta toinen auton hinta, mutta tällaiset olivat ensimmäiset (ja luultavasti viimeiset) omakohtaiset kokemukseni päällepäin varsin sulavalinjaisesta c-mallista
Eli en ole kai ainut jolla huonoja kokemuksia. Tosin tuo auto oli luultavasti siksi noin surkeassa kunnossa ku ei ole varmasti paljon muuta ku ajettu vaan nuo 570tkm sen kummemmitta huolloitta. Huoltokirjaa en ainakaan löytänyt mistään.
Ollut sellaisella omistajalla joka ajaa autonsa kirjaimellisesti loppuun ja vaihtaa sitten uuteen...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Onko totta vai ?
Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 09:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Onko totta vai ?
Jeps kyllä nuo viat olivat tiedossa, mutta ennen sitä ei ajatellut niin tarkkaan. Sitä vain oli töissä . Mutta nyt kun pitäis itselleen ottaa sellainen auto korjattavaksi omilla varoilla niin kiitos ei. Todellisuus löi naamallePaHa kirjoitti:Et oo köyhä, ehkä!? Mutta minkä takia tuo cee malli..? Eikös noita mersujaki oo tehty vielä tuollonkiFinski kirjoitti:Olenko ainoa joka ihmettelee asiaa? vai olenko vain köyhä?
Haku toiminnolla löytyy iltasatua kivasti, lue ennenku meet taas koeajelemahan.. Itte lueskelin lähes kaikki läpi, ja osittain niidenkin lukemisen takia tein auton valintani. Toki tuohon vaikutti muutamien mersu korjaajien kommentit eri malleista, ym, ym... oikeat tiedot vioista. Niin ja jos tosiaan oot mersun korjaaja niin luulis noiden juttujen olevan aika selviäki tapauksia..
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Su 13.02.2005 00:56
- Paikkakunta: Helsinki
Niin tuohon hintatasoon alle 19t€ on aivan turha yrittää Suomesta löytää kunnollista W202 mallin nokivasaraa. Vaikka varustetasosta tinkisi. Suosittelen reissua Saksanmaalle.
Olisit voinu vertailun vuoksi käydä katsomassa saman hintaluokan vertailuvaihdokkeja kuten Passattia ja Aa-nelkkua... Miltähän ne näyttää 320tkm lasissa...
Olisit voinu vertailun vuoksi käydä katsomassa saman hintaluokan vertailuvaihdokkeja kuten Passattia ja Aa-nelkkua... Miltähän ne näyttää 320tkm lasissa...
- - - - - -- - - E220CDI ´07 - - -- - - - - -- - - - - -- - - - - -
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Valitettavaa mutta totta. Olen käynyt katsomassa useampaakin C- ja E-korimallin edustajaa, osa diisseleitä ja osa bensaa polttavia. Ei kovin hyvä yleiskuva ole jääny noista mihin olen tutustunut. Ovet puhki, takaluukku ruosteessa, jousijalka ruostunut lähes puhki, kone käy rykien/epätasaisesti, mittaristo kuin joulukuusi, penkin löysiä tai muuten retkahtaneita, ilmastointi vikoja jne. Listaa voisi jatkaa loputtomiin mutta koska kyse on käytetystä 150-> tkm ajetusta osan ongelmista ymmärtää mutta ei kaikkia.
Haikeasti olen katsellut jo W124 koria koska silloin tietää ainakin mitä saa ja osia on tarjolla. Valitettavasti näissäkin on niitä miljoonan ajettuja ilman perushuoltoja tai niitä paappojen silmäteriä on harvemmin tarjolla jos etsii 300TD/300E/320E malleja. Käytettävä kesäloma etsintään ja lähdettävä vaikka Saksaan metsästää oikeasti alta 150tkm ajettua 500E:tä.
Ja ihan vinkkinä n.20k€ diisseliauton ostoon että käy katsomassa TDI Passattia tai A6 Audia. 2.5TDi koneiseen ei ehkä kannata sortua mutta tuollainen 1.9TDi on oiva moottori ja lähes ikiliikkuja. Olen ajanut useampaakin 450-550tkm ajettua Passattia eikä niissä ole moitteen sijaa, kori lähes äänetön kuten uutena ja tekniikkakin toimii.
Haikeasti olen katsellut jo W124 koria koska silloin tietää ainakin mitä saa ja osia on tarjolla. Valitettavasti näissäkin on niitä miljoonan ajettuja ilman perushuoltoja tai niitä paappojen silmäteriä on harvemmin tarjolla jos etsii 300TD/300E/320E malleja. Käytettävä kesäloma etsintään ja lähdettävä vaikka Saksaan metsästää oikeasti alta 150tkm ajettua 500E:tä.
Ja ihan vinkkinä n.20k€ diisseliauton ostoon että käy katsomassa TDI Passattia tai A6 Audia. 2.5TDi koneiseen ei ehkä kannata sortua mutta tuollainen 1.9TDi on oiva moottori ja lähes ikiliikkuja. Olen ajanut useampaakin 450-550tkm ajettua Passattia eikä niissä ole moitteen sijaa, kori lähes äänetön kuten uutena ja tekniikkakin toimii.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Kröhömh. Tässä yksi hyvä esimerkki.Finski kirjoitti: hmm.. Tuo kunnollinen w124 voisi olla viisaampi veto, kuin noi uudemmat mallit. Uskomattomia hintoja pyytävät välillä noista autoista 124 korisista..
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Joo noita 124:sia on kyl iso osa ihan hirveekuntosia..Alunperin ittellä oli tarkotus hommata n. 4000-5000 euron 124 koppanen mersu, vuosimallilla ja kilsoilla ei nii väliä kuhan on kunnossa. Eipä löytyny ainuttakaan. Ykskin mitä kävin katsomassa maksoi 4500 euroa, ja kattoluukun reunoilta paistoi aurinko läpi, pohja hävinny ajat sitte (oli juuri vedetty sata kiloa massaa et reiät piiloon) eikä leimattu. Ja tämä oli vain yksi esimerkki. Senkin mersun varmaan ois saanu 500 euroon ulos mut en olisi kyl ottanut vaikka 50 eurolla olisi myynyt.
Pitkän kiertämisen jälkeen 7500 euroon löytyi vihdoin kunnollinen yksilö. Auto oli '89, 300 tkm ajettu ja manuaalilaatikolla. 200:nen kaasaripeli.Sen sitten ostin.
( kuvia : http://dracone.mine.nu/mersu/mersu.htm )
Kallishan tuo oli mutta eipä ole ikinä ylimaalattu ja ruostevauriot jotakuinkin vuosimalliin nähden olemattomat. Ruotsista tuotu, huollot tehty ajallaan jne..
Etsin 230E:tä alunperin automaattilootalla mutta ei riitä 7500 egeä kunnollisen löytämiseen.
Niin, ja monethan sanoo (minä en sano älkää vetäkö hernettä nenään) että 190/C -malli ei ole mersu..
Pitkän kiertämisen jälkeen 7500 euroon löytyi vihdoin kunnollinen yksilö. Auto oli '89, 300 tkm ajettu ja manuaalilaatikolla. 200:nen kaasaripeli.Sen sitten ostin.
( kuvia : http://dracone.mine.nu/mersu/mersu.htm )
Kallishan tuo oli mutta eipä ole ikinä ylimaalattu ja ruostevauriot jotakuinkin vuosimalliin nähden olemattomat. Ruotsista tuotu, huollot tehty ajallaan jne..
Etsin 230E:tä alunperin automaattilootalla mutta ei riitä 7500 egeä kunnollisen löytämiseen.
Niin, ja monethan sanoo (minä en sano älkää vetäkö hernettä nenään) että 190/C -malli ei ole mersu..
anteeksi , mutta tähän on pakko kommentoida, maksoit autostasi törkeän hinnan, kaasarikone ja neekerivarusteillaDracone kirjoitti:Joo noita 124:sia on kyl iso osa ihan hirveekuntosia..Alunperin ittellä oli tarkotus hommata n. 4000-5000 euron 124 koppanen mersu, vuosimallilla ja kilsoilla ei nii väliä kuhan on kunnossa. Eipä löytyny ainuttakaan. Ykskin mitä kävin katsomassa maksoi 4500 euroa, ja kattoluukun reunoilta paistoi aurinko läpi, pohja hävinny ajat sitte (oli juuri vedetty sata kiloa massaa et reiät piiloon) eikä leimattu. Ja tämä oli vain yksi esimerkki. Senkin mersun varmaan ois saanu 500 euroon ulos mut en olisi kyl ottanut vaikka 50 eurolla olisi myynyt.
Pitkän kiertämisen jälkeen 7500 euroon löytyi vihdoin kunnollinen yksilö. Auto oli '89, 300 tkm ajettu ja manuaalilaatikolla. 200:nen kaasaripeli.Sen sitten ostin.
( kuvia : http://dracone.mine.nu/mersu/mersu.htm )
Kallishan tuo oli mutta eipä ole ikinä ylimaalattu ja ruostevauriot jotakuinkin vuosimalliin nähden olemattomat. Ruotsista tuotu, huollot tehty ajallaan jne..
Etsin 230E:tä alunperin automaattilootalla mutta ei riitä 7500 egeä kunnollisen löytämiseen.
Niin, ja monethan sanoo (minä en sano älkää vetäkö hernettä nenään) että 190/C -malli ei ole mersu..
Ja kyllä niitä 4-5t egen mersuja on hyviäkin (esim. oman vanhani oli siinä hinta luokassa) , miettikää nyt, 124:set rupee olee 20 vuotta vanhoja, ei niistä tarvii maksaa enää juuri jotain 7500 että sais hyvän pelin.
Saksastakin noita vanhempia löytää huokealla hinnalla, veroineen matkoineen saa varmasti tuohon 5t euron pintaan hyvän.
No eikös se vähän riipu mitä kukakin pitää hyvänä autona..Toiselle riittää vähempi toiselle ei. Moni tuttukin sanoi että törkeän hirveen hinnan maksoit et nyt o kusetettu, ja tulipa sitä kyseiset mersu hemmot pällistelemään samana päivänä ja totesivat että eipä sittenkään, että autohan on loistavassa kunnossa. Eli se on tyyliä : se pitää nähdä
Saksasta tuotua autoa en halua kun sitä ei saa vaihdettua kovin monessa liikkeessä. Kumma kyllä että muista maista tuodut kyllä kelpaa ?
Ja huomionarvoista myös se että tuossa oli 7500 e pyynti. Vaihdoin samalla vanhan auton pois, ja mersun kokonaishinnaksi jäi n. 6000 euroa.
Autossa yksinkertaisesti ei ole mitään sanottavaa. Ainoastaan nämä ärsyttävät kaasarin "ominaisuudet" tietenkin on, mutta eiköhän senkin kestä. Äänetön, ei kilise kolise lonksu, kaikki toimii, edes kojelaudassa ei ainuttakaan reikää. Tuulilasi tosin on saatu halki. Ruostepisteitä saa etsiä lähes suurennuslasin kanssa. Ja jos joskus on paikkailtu niin hyvin on tehty..
Saksasta tuotua autoa en halua kun sitä ei saa vaihdettua kovin monessa liikkeessä. Kumma kyllä että muista maista tuodut kyllä kelpaa ?
Ja huomionarvoista myös se että tuossa oli 7500 e pyynti. Vaihdoin samalla vanhan auton pois, ja mersun kokonaishinnaksi jäi n. 6000 euroa.
Autossa yksinkertaisesti ei ole mitään sanottavaa. Ainoastaan nämä ärsyttävät kaasarin "ominaisuudet" tietenkin on, mutta eiköhän senkin kestä. Äänetön, ei kilise kolise lonksu, kaikki toimii, edes kojelaudassa ei ainuttakaan reikää. Tuulilasi tosin on saatu halki. Ruostepisteitä saa etsiä lähes suurennuslasin kanssa. Ja jos joskus on paikkailtu niin hyvin on tehty..
kyllä mä tiedän mikä on hyvä ja mikä ei , ja tiedän kyllä tasan tarkkaan mitä maksaa todella hyvä, hyvä , huono ja todella huono. Omakohtaista kokemusta kaikista. Se vaan on nyt tosi asia että hyvä tuo sun autosi voi olla, mutta samalla rahalla olis saanut uudemman ja paremmilla varusteilla !Dracone kirjoitti:No eikös se vähän riipu mitä kukakin pitää hyvänä autona..Toiselle riittää vähempi toiselle ei. Moni tuttukin sanoi että törkeän hirveen hinnan maksoit et nyt o kusetettu, ja tulipa sitä kyseiset mersu hemmot pällistelemään samana päivänä ja totesivat että eipä sittenkään, että autohan on loistavassa kunnossa. Eli se on tyyliä : se pitää nähdä
Saksasta tuotua autoa en halua kun sitä ei saa vaihdettua kovin monessa liikkeessä. Kumma kyllä että muista maista tuodut kyllä kelpaa ?
Ja huomionarvoista myös se että tuossa oli 7500 e pyynti. Vaihdoin samalla vanhan auton pois, ja mersun kokonaishinnaksi jäi n. 6000 euroa.
Autossa yksinkertaisesti ei ole mitään sanottavaa. Ainoastaan nämä ärsyttävät kaasarin "ominaisuudet" tietenkin on, mutta eiköhän senkin kestä. Äänetön, ei kilise kolise lonksu, kaikki toimii, edes kojelaudassa ei ainuttakaan reikää. Tuulilasi tosin on saatu halki. Ruostepisteitä saa etsiä lähes suurennuslasin kanssa. Ja jos joskus on paikkailtu niin hyvin on tehty..
Btw, miksi autosi perä roikkuu ?
Tämän 200:n ostaja vetosi, ettei halua tuontiautoa siksi, koska sitä ei saa missään vaihdettua.
Meinaatko, että peltikylkinen 200B valkoisena ja kromikaarilla on kullan arvoinen vaihtoautomarkkinoilla?
Veikkanpas (pikkutietoon perustuen) että useampi liike ottaa tuontiauton mieluummin vaihdossa kuin edellämainitun
Hyvä ja siistihän se on ihan varmasti ja kuten kuvistakin näkee, mutta tuo arvon "säilyminen" tuon suhteen on aika huono vertauspohja varusteltuun tuontiautoon...
Pääasia on, että olet itse tyytyväinen hankintaasi. Mitäpä se meille kuuluu vaikka olisit maksanut 10000€.
Mukavia kilometrejä sinullekkin...
Meinaatko, että peltikylkinen 200B valkoisena ja kromikaarilla on kullan arvoinen vaihtoautomarkkinoilla?
Veikkanpas (pikkutietoon perustuen) että useampi liike ottaa tuontiauton mieluummin vaihdossa kuin edellämainitun
Hyvä ja siistihän se on ihan varmasti ja kuten kuvistakin näkee, mutta tuo arvon "säilyminen" tuon suhteen on aika huono vertauspohja varusteltuun tuontiautoon...
Pääasia on, että olet itse tyytyväinen hankintaasi. Mitäpä se meille kuuluu vaikka olisit maksanut 10000€.
Mukavia kilometrejä sinullekkin...
Viimeksi muokannut Jube, Ti 31.05.2005 15:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Tietokonevehkeitä takaloota piukassa kuvaushetkellä. Tosin muutenkin tuntuu olevan kohtuu vetelät jouset. Mukavuus kyl hyvä mutta ei ikävän näköstä jos auto täynnä porukkaa jne. Mahtaako mukavuus kärsiä kuinka paljon jos sinne iskee vahvistetut jouset !?
Juu oishan tolla toki uudemmankin saanut. Etsin kuitenkin sellasta "käyttöautoa" että pitäs olla kohtuu varma ja matkaa vielä jäljellä, eikä ruostu käsiin jne. Toi 300 tkm (tai vähän ylikin jo) voi jopa pitää paikkansa tossa kun esmes penkit vielä ihan ryhdissään ja sisusta muutenkin hienossa kunnossa.
"Meinaatko, että 200B valkoisena ja kromikaarilla on kullan arvoinen vaihtoautomarkkinoilla? "
Ei varmasti ole Mutta kuten sanoin, tuo pidetään todennäköisesti aika kauan.. Ja hyvä kuitenkin tietää että myös autoliike sen tarvittaessa ottaa. Kaveri osti bmw 320i Saksan tuontiauton, 140 tkm mittarissa ja hienokuntoinen, mutta eipä tunnu turun alueella ainakaan juuri mikään liike sitä vaihdossa ottavan..
Juu oishan tolla toki uudemmankin saanut. Etsin kuitenkin sellasta "käyttöautoa" että pitäs olla kohtuu varma ja matkaa vielä jäljellä, eikä ruostu käsiin jne. Toi 300 tkm (tai vähän ylikin jo) voi jopa pitää paikkansa tossa kun esmes penkit vielä ihan ryhdissään ja sisusta muutenkin hienossa kunnossa.
"Meinaatko, että 200B valkoisena ja kromikaarilla on kullan arvoinen vaihtoautomarkkinoilla? "
Ei varmasti ole Mutta kuten sanoin, tuo pidetään todennäköisesti aika kauan.. Ja hyvä kuitenkin tietää että myös autoliike sen tarvittaessa ottaa. Kaveri osti bmw 320i Saksan tuontiauton, 140 tkm mittarissa ja hienokuntoinen, mutta eipä tunnu turun alueella ainakaan juuri mikään liike sitä vaihdossa ottavan..
Viimeksi muokannut Dracone, Ti 31.05.2005 15:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Omat kokemukset Ceestä on huippu hyvät, mutta oma auto onkin yksilö, sen olen huomannut että hyvää saa hakea! , ja jos sellaisen löytää, se melkeen kannataa "museoida" ja pitää itsellään koko loppu elämän, tosin vaihtelun haluahan sellainen tyyli ei tyydytä, mutta ostaa aina "uuden" eikä anna vanhaa vaihdossa.
Kyllä auton osto on onnenkauppaa
Kyllä auton osto on onnenkauppaa
Näin on.. Kihlatun isällä on myös C mersu eikä ole tarvinnut kun öljyjä vaihtaa ja tankata. Porukoilla myös vm 2000 väyrynen ollut pari vuotta eikä mitään foorumillakin olleita sähkö ym. sekoiluja ole esiintynyt.Benzo kirjoitti:Omat kokemukset Ceestä on huippu hyvät, mutta oma auto onkin yksilö, sen olen huomannut että hyvää saa hakea! , ja jos sellaisen löytää, se melkeen kannataa "museoida" ja pitää itsellään koko loppu elämän, tosin vaihtelun haluahan sellainen tyyli ei tyydytä, mutta ostaa aina "uuden" eikä anna vanhaa vaihdossa.
Kyllä auton osto on onnenkauppaa
Yksilöitähän ne on..
no sellaisenhan olisit saanut muutaman tonnin halvemmalla, tehokkaammalla koneella, paremmilla varusteilla. Kaiken lisäksi 2 faceliftin 124:ssa on autoa tuntuvasti enemmän vanhoissa kapeakylkisissä !Dracone kirjoitti: Juu oishan tolla toki uudemmankin saanut. Etsin kuitenkin sellasta "käyttöautoa" että pitäs olla kohtuu varma ja matkaa vielä jäljellä, eikä ruostu käsiin jne. Toi 300 tkm (tai vähän ylikin jo) voi jopa pitää paikkansa tossa kun esmes penkit vielä ihan ryhdissään ja sisusta muutenkin hienossa kunnossa.
mutta kuten ennenkin sanottua, ei se ole hullu ketä pyytää
Voipi olla. Ensimmäistä kertaa mersu tuli hankittua monien japsien/ooppeleiden jälkeen. Oli sitten ylihintainen tai ei, niin tyytyväinen olen sijoitukseen pitkästä aikaa. Halvalla kun en ole tähän mennessä hyvää saanutepk kirjoitti:no sellaisenhan olisit saanut muutaman tonnin halvemmalla, tehokkaammalla koneella, paremmilla varusteilla. Kaiken lisäksi 2 faceliftin 124:ssa on autoa tuntuvasti enemmän vanhoissa kapeakylkisissä !
mutta kuten ennenkin sanottua, ei se ole hullu ketä pyytää
Meidän kylän taksimiehen sanaan, jos haluaa hyvän, suht halvan ja kestävän auton, niin ei jää kuin yks merkki ja se on C-sarjan mersu. Eemelissä kuulemma on jo nyt jo enemmän elektroniikkaa, kuin playkkarissa. Nyt kyllä taas tuon allekirjoitan, kun saivat nuo johto vian aiheuttamat ongelmat pois tuossa talvella. Edellinen C pelasi erinomaisesti ja nykyinen C on tainut oppia samat tavat vaikka onkin se kateellisten panettelema cdi. Polttoainetta vie todellakin niin vähän, että ei uskalla ääneen sanoa, kun ei kukaan kuitenkaan usko ja silti ei tarvitse olla muitten tien tukkona. Itse ainakin nykyisin ottaisin cdi:n ennemmin, kuin tavallisen dieselin.
"Kierrä kaukaa 220d ja ne ekat cdi-mallit..", kirjoitti joku.
Kierrä samantien ne uudemmatkin CDi-mallit, ei ne senkummempia ole.
Taannoin korjailin W203 CDi-mersua, automaattilaatikko ei välillä vaihda ja tyhjäkäynti täristää.
>laatikkoon uusi piirikortti ja moottoriin uusi imusarja, laskua yli 1000 €.
Kun ajoin autoa sisään halliin, huomasin että oikea etunen kolahtaa > nosturilla kokeilu > alapallohan se pa**ana > maksaa yli 200 € ja työt ja nelipyöräsuuntaus.
Kyllä voi olla kallista auton ylläpito, hyi olkoon.
Ajettu "jo" yli 100000 km, ettei uusi auto jos joku sitä kyselee, muttei vanhakaan.
Kierrä samantien ne uudemmatkin CDi-mallit, ei ne senkummempia ole.
Taannoin korjailin W203 CDi-mersua, automaattilaatikko ei välillä vaihda ja tyhjäkäynti täristää.
>laatikkoon uusi piirikortti ja moottoriin uusi imusarja, laskua yli 1000 €.
Kun ajoin autoa sisään halliin, huomasin että oikea etunen kolahtaa > nosturilla kokeilu > alapallohan se pa**ana > maksaa yli 200 € ja työt ja nelipyöräsuuntaus.
Kyllä voi olla kallista auton ylläpito, hyi olkoon.
Ajettu "jo" yli 100000 km, ettei uusi auto jos joku sitä kyselee, muttei vanhakaan.
Kyllä taitaa alle 19000€:n c-mallin cdi:ssä olla jo pikkulaittoa. Suvussa on -00 cdi-farkku, W202. Oli ostohetkeellä ajettu n150tkm. huoltokirja ym. ok. Suomiauto yhdeltä omistajalta suoraan ostettu. Ihan kiva auto noin yleensä, tosin ei ole alle 19000€:n auto.
Kuskin ovi ja takaluukku meni uusiksi ruosteen takia ja muut ovet korjattiin takuuseen. Alustaan saa laittaa "peruspaikat" kuntoon n.500€. Webasto särkyi ennen pakkasia....
Olen joskus aiemminkin sanonut: Uudemmat mersun on heikkoja ja vanhat on loppuun ajettuja linttoja. Mutta ei se nyt ihan noin jyrkkää ole. Aina löytyy yksilöitä ja ei ne muutkaan uudemmat autot ole sen parempia.
Aina löytyy remonttia jos joku auto on myytävänä.
Kuskin ovi ja takaluukku meni uusiksi ruosteen takia ja muut ovet korjattiin takuuseen. Alustaan saa laittaa "peruspaikat" kuntoon n.500€. Webasto särkyi ennen pakkasia....
Olen joskus aiemminkin sanonut: Uudemmat mersun on heikkoja ja vanhat on loppuun ajettuja linttoja. Mutta ei se nyt ihan noin jyrkkää ole. Aina löytyy yksilöitä ja ei ne muutkaan uudemmat autot ole sen parempia.
Aina löytyy remonttia jos joku auto on myytävänä.
Joku mersupurkaamo??
W124-uskovaiset haukkuu kaikki muut mallit täällä lyttyyn. Mulla on C200 cdi pelannut loistavasti 2 vuotta. Eikä ole Veho rikastunut.
S 202 C200CDI Touring
exät: MB 200D -66
Ascona A 1,9 -74
Ascona C 1.6 -82
Ascona C 2,0i-88
[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
exät: MB 200D -66
Ascona A 1,9 -74
Ascona C 1.6 -82
Ascona C 2,0i-88
[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]