Mistä ehjä ja toimiva S202 CDI?
Paljonko on Uulan CDi:ssä mittarissa?
Jännältähän se tuntuu että W124:sta pitäisi hypätä yli 20 k€:n Mersuun, jos toimivan dieselin haluaa, ilman suurempia huoltokustannuksia. Jännää on myös se, että 2000-luvun Mersut ei enää kestä ajaa yli 300 tkm:iä.
Aika vähän on tarjolla alle 300 tkm ajettuja alle 20 k€:n, eli minä joudun luultavasti vaihtamaan merkkiä, kun ei oo varaa ostaaa toimivaa diesel-mersua.
Jännältähän se tuntuu että W124:sta pitäisi hypätä yli 20 k€:n Mersuun, jos toimivan dieselin haluaa, ilman suurempia huoltokustannuksia. Jännää on myös se, että 2000-luvun Mersut ei enää kestä ajaa yli 300 tkm:iä.
Aika vähän on tarjolla alle 300 tkm ajettuja alle 20 k€:n, eli minä joudun luultavasti vaihtamaan merkkiä, kun ei oo varaa ostaaa toimivaa diesel-mersua.
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
Kyllä kehut saa c-mallin M-B cdi minultakin
Ei ole laatikko edes prakannut,ei edes vähääkään ,vaan alkuperäinen alla.
Ei ole ensimmäistäkään suutinta vaihdettu,eikä dunkkaa nafta.
2 raidetankoa vaihdettu,3 alapalloa.
1 poikittaiskiihtyvyysanturi vaihdettu.
jarruvalokatkaisin mennyt 2 kertaa.
Laturi rempattu kuntoon vitosella.
Webasto korjattu.
Ai niin,itse huoltanut, itse ajanut.
Ja kohta pirssissä menee puoli miljoonaa yli.
Jälleen tässä totean omakohtaisen havainnon: Liikaa tehoja nykyautoissa,
ja ne on ulosmitattu valitettavasti sen ensimmäisen omistajan toimesta=
laskun maksaa seuraava omistaja.
Ei ole laatikko edes prakannut,ei edes vähääkään ,vaan alkuperäinen alla.
Ei ole ensimmäistäkään suutinta vaihdettu,eikä dunkkaa nafta.
2 raidetankoa vaihdettu,3 alapalloa.
1 poikittaiskiihtyvyysanturi vaihdettu.
jarruvalokatkaisin mennyt 2 kertaa.
Laturi rempattu kuntoon vitosella.
Webasto korjattu.
Ai niin,itse huoltanut, itse ajanut.
Ja kohta pirssissä menee puoli miljoonaa yli.
Jälleen tässä totean omakohtaisen havainnon: Liikaa tehoja nykyautoissa,
ja ne on ulosmitattu valitettavasti sen ensimmäisen omistajan toimesta=
laskun maksaa seuraava omistaja.
C220 CDI vm.2000
Kaikkien haukkumisien oheen yksi ERITTÄIN MYÖNTEINEN kommentti.
Itselläni C200CDI -98, ajettu 319tkm - edelleen huippu kunnossa!!
Käyttökustannuksilta halvin auto mitä minulla on ollut (mukaan mahtuu myös kaksi kappaletta W124 mallista)
Tosin ovet ja takaluukku takuuseen vaihdettu, mutta sehän ei minulle ole kuluja tuonut.
Seuraava auto on varmasti C-sarjalainen.
Itselläni C200CDI -98, ajettu 319tkm - edelleen huippu kunnossa!!
Käyttökustannuksilta halvin auto mitä minulla on ollut (mukaan mahtuu myös kaksi kappaletta W124 mallista)
Tosin ovet ja takaluukku takuuseen vaihdettu, mutta sehän ei minulle ole kuluja tuonut.
Seuraava auto on varmasti C-sarjalainen.
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
W213 E200D Edition One Avantgarde -19
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
W213 E200D Edition One Avantgarde -19
HEP! Ajoin eilen Lahteen asti katsomaan "myyjän" mielestä hjyvää A4 farkku tdi 110 heppasta vm 99 ja 179 ajettu. Vielä aamulla kysyin myyjältä, että onhan auto ehjä? Myyjä vastasi : auto on kunnoltaan ja hinnaltaan huippu laite.. No ajoin Jyväskylästä Lahteen, Voi per**** Sinkkikorisen Audin ovet alareunastaan ihan happamat. Kytkin luisti hullunlailla takaluukku kiristi siten, että se ei auennut /sulkeutunut ? Moottorista oli kesälomalla aika monta hepoa.
Oli liki, että en tarttunut automyyjää kurkusta kiinni.. Myyjän kommetteja oli :
laitttaa niihin oviin hiukka öljyä niin kyllä ne siitä..
Empäs ole huomannut, että kytkin luistaisi..
Hakkas takaluukkua ja sanoi: kyllä tää viel äskön aukes, ehkä öljy auttais
Minun mielestäni auto vetää ihan normaalisti, olet aikaisemmin ajanut lastutulla autolla.. Heh semmonen reissu se oli..
Takaisin Merssu juttuihin. Kuinka teillä on toiminut automaattilaatikot c-sarjan autoissa? Menen iltasella katsomaan 2000 mallin farkkua 320 ajetttu suomi auto, se automaattilaatikko on kysymerkki. Vitoissa ja Sprinttereissä(ei Sprintsift) on laatikot yleensä pelannut, kun vain öljyt kunnossa .
Oli liki, että en tarttunut automyyjää kurkusta kiinni.. Myyjän kommetteja oli :
laitttaa niihin oviin hiukka öljyä niin kyllä ne siitä..
Empäs ole huomannut, että kytkin luistaisi..
Hakkas takaluukkua ja sanoi: kyllä tää viel äskön aukes, ehkä öljy auttais
Minun mielestäni auto vetää ihan normaalisti, olet aikaisemmin ajanut lastutulla autolla.. Heh semmonen reissu se oli..
Takaisin Merssu juttuihin. Kuinka teillä on toiminut automaattilaatikot c-sarjan autoissa? Menen iltasella katsomaan 2000 mallin farkkua 320 ajetttu suomi auto, se automaattilaatikko on kysymerkki. Vitoissa ja Sprinttereissä(ei Sprintsift) on laatikot yleensä pelannut, kun vain öljyt kunnossa .
Onko pakko olla Cdi? Miten ois 250 20v turboD? Se ainakin pelaa ja on 150hv vakiona...
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Aivan, olisihan se tosiaan mukava kehaista että pelkän vaihteistorempan hinnalla olisi saanut pari tavan 124 200D:tä.
Mielenkiintoinen ilmiö muuten että 124 rekisteriotteista omistajan kohdalta taitaa löytyä useimmiten sama kaveri joka ratissa istuskelee kun taas mitä uudempiin malleihin mennään niin sitä useammin ovat rahoitusyhtiön autoja.
Johtuisiko se kateudesta ?
(On se kurjaa jos auto pitää velaksi ostaa)
Mielenkiintoinen ilmiö muuten että 124 rekisteriotteista omistajan kohdalta taitaa löytyä useimmiten sama kaveri joka ratissa istuskelee kun taas mitä uudempiin malleihin mennään niin sitä useammin ovat rahoitusyhtiön autoja.
Johtuisiko se kateudesta ?
(On se kurjaa jos auto pitää velaksi ostaa)
Menee rankasti offtopiciksi : oli se sitten C mersu, E mersu, 124/190 whatever niin se on sentään auto.. Tuli taas tänään istuttua uuden Toyota Yariksen kyydissä..Ikuiset traumat tuli. Nitinää natinaa ja melua, ja on kuin kivireki tiellä..
Miten joku voi tykätä toyotasta !? Nykyäänhän se kai luetaan jopa laatuautoksi melkein ?
Miten joku voi tykätä toyotasta !? Nykyäänhän se kai luetaan jopa laatuautoksi melkein ?
Tänään ajoin -94 c200d:llä ja mittarissa oli 510 tkm. Auto tuntui tosi napakalta ajolleen ja voimansiirtokin oli äänetön. Plussana ruosteeton kori. Kuskin penkin kulma oli tyypillisesti puhki, mutta sisustus oli muutoin siisti, vaikka vanha taksi ja suomiauto olikin.
Auton pito vaikuttaa älyttömästi sen kuntoon. Jos kaikki viat korjaa tai korjuuttaa heti, niitä ei pääse kasautumaankaan. Ei kai kukaan luule oikeasti, että 400tkm ajettuun Mersuun ei tarvitse tehdä remonttia?
Auton pito vaikuttaa älyttömästi sen kuntoon. Jos kaikki viat korjaa tai korjuuttaa heti, niitä ei pääse kasautumaankaan. Ei kai kukaan luule oikeasti, että 400tkm ajettuun Mersuun ei tarvitse tehdä remonttia?
Ei taida tosiaan Yariksen kyyti hääppöistä olla, ainut kiva juttu on se puoliautomaattimikälievaihteisto.
Toisaalta, ei A-mesekään mikään loistoauto ole, ja olette varmaan ajaneet Smartilla ?
Eikös se ole jotain sukua mersulle sekin ?
Melkein kuin Ligierin mopoauto.
Edit: JP74 tuossa edellä kirjoittaa asiaa.
Toisaalta, ei A-mesekään mikään loistoauto ole, ja olette varmaan ajaneet Smartilla ?
Eikös se ole jotain sukua mersulle sekin ?
Melkein kuin Ligierin mopoauto.
Edit: JP74 tuossa edellä kirjoittaa asiaa.
Enpä nyt välttämättä allekirjoita tuota sinun viimeistä kommenttia ja toisekseen eipä autoilla yleensäkkään pitäis leuhottaa koska lähes jokaisella jolla on tuloja on mahdollisuus ostaa auto, jopa hienokin ja parempi kuin itsellä on. Itse kun ostin pari kuukautta sitten tuon tässäkin topicissa parjatun c-farkun, niin kaksi viikkoa jaksoivat töissä siitä v***uilla. "Jaahas, mersumies otti teetä oikein viinerin kera..." Naukuminen loppui kun tuumin että jos olette velka-autosta kateellisia, niin eipä voi mitään. Eipä ainakaan minulla reilut 30 vanhalla jätkän retaleella joka on AINA joutunut ostamaan kaiken omalla työllä hankkimallani rahalla ollut tuohon farkkuun tarvittavaa summaa sukanvarressa.dealer kirjoitti:Aivan, olisihan se tosiaan mukava kehaista että pelkän vaihteistorempan hinnalla olisi saanut pari tavan 124 200D:tä.
Mielenkiintoinen ilmiö muuten että 124 rekisteriotteista omistajan kohdalta taitaa löytyä useimmiten sama kaveri joka ratissa istuskelee kun taas mitä uudempiin malleihin mennään niin sitä useammin ovat rahoitusyhtiön autoja.
Johtuisiko se kateudesta ?
(On se kurjaa jos auto pitää velaksi ostaa)
Mitä autoni huoltohistoriaan tulee, eipä siellä näkynyt kuin normaali huoltoja ja ainakin nyt se pelaa loistavasti.(kop kop) Minä ainakin voin suositella c-sarjan mersua.
Pasi
Skoda Octavia Combi 1,9 TdI -03
Suzuki A100 -74
Ex. W124 300TDT -92
Ex. W124 200d -90
Ex. W202 C 200 T CDI A -00
Ex. W123 240d turbo -84
Skoda Octavia Combi 1,9 TdI -03
Suzuki A100 -74
Ex. W124 300TDT -92
Ex. W124 200d -90
Ex. W202 C 200 T CDI A -00
Ex. W123 240d turbo -84
Ja eihän nämä pikku viat (kori ja tekniikka) voi olla niin ylitsepääsemättömiä muuten niin hyvässä autossa. Korjaaminen on kallista jos on vähän rahaa.
Itsekin ostaisin mieluusti vaikka w210 290-farkun. Mutta kaikki ovat jo ajettu yli 300tkm ja silti maksavat 20000€ ylöspäin.
Mutta raha/velat kun on menossa taloon ja firmaan yms. viihdykkeisiin, niin ei tulisi mieleenkään ostaa velaksi jotain 10-vuotta vanhaa mersua
Minun laskukaava menisi suunilleen esim. näin: MB 290TD-97 ml.350tkm, ostohinta 20k€, korin maalaus, ruostesuojaus itse tehden n.1000€, alustaan osia 500€, kansiremontti 600€, pumpun laitto 1000€, Autom. laatikko 1000€, renkaat x2 1000€, ylimääräiset yllätykset n. 1000€.
Auton hinta on jo n. 26000€ ja omalle työlle ei ole vielä laskettu hintaa. Järkeä? Joo, muttei velkarahalla. 5-vuoden päästä 290:siä saa 10000€:llä ja velkaa on autosta vielä aika paljon TS. loputon kierre!
Itsekin ostaisin mieluusti vaikka w210 290-farkun. Mutta kaikki ovat jo ajettu yli 300tkm ja silti maksavat 20000€ ylöspäin.
Mutta raha/velat kun on menossa taloon ja firmaan yms. viihdykkeisiin, niin ei tulisi mieleenkään ostaa velaksi jotain 10-vuotta vanhaa mersua
Minun laskukaava menisi suunilleen esim. näin: MB 290TD-97 ml.350tkm, ostohinta 20k€, korin maalaus, ruostesuojaus itse tehden n.1000€, alustaan osia 500€, kansiremontti 600€, pumpun laitto 1000€, Autom. laatikko 1000€, renkaat x2 1000€, ylimääräiset yllätykset n. 1000€.
Auton hinta on jo n. 26000€ ja omalle työlle ei ole vielä laskettu hintaa. Järkeä? Joo, muttei velkarahalla. 5-vuoden päästä 290:siä saa 10000€:llä ja velkaa on autosta vielä aika paljon TS. loputon kierre!
Joku mersupurkaamo??
Ja miksiköhän ne on samanhintaisia tai kalliimpiassdesign kirjoitti:Ne on vanhempia, samanhintaisia tai kalliimpia ja aina on ne tuontiauton riskit. Tuurilla voi tietysti saada halvalla hyvänkin.Ahti kirjoitti:Onko pakko olla Cdi? Miten ois 250 20v turboD? Se ainakin pelaa ja on 150hv vakiona...
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Pakkoko se on paskaa ostaa?Aki P kirjoitti: Minun laskukaava menisi suunilleen esim. näin: MB 290TD-97 ml.350tkm, ostohinta 20k€, korin maalaus, ruostesuojaus itse tehden n.1000€, alustaan osia 500€, kansiremontti 600€, pumpun laitto 1000€, Autom. laatikko 1000€, renkaat x2 1000€, ylimääräiset yllätykset n. 1000€.
Auton hinta on jo n. 26000€ ja omalle työlle ei ole vielä laskettu hintaa. Järkeä? Joo, muttei velkarahalla. 5-vuoden päästä 290:siä saa 10000€:llä ja velkaa on autosta vielä aika paljon TS. loputon kierre!
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Viikonloppuna olis tarkoitus käydä katsomassa vähän yli 200 tkm ajettua CDI:tä ja jos se ei oo ostokuntoinen, niin sitten pitää varmaan luovuttaa ja ostaa VW.
Mielummin ostaisin kuitenkin MB:n, kun jäi entisestä Ceestä jotain tuning-palikkaakin, jotka odottaa vain paikalleen ruuvausta.
Mielummin ostaisin kuitenkin MB:n, kun jäi entisestä Ceestä jotain tuning-palikkaakin, jotka odottaa vain paikalleen ruuvausta.
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
Jeps! nyt on mennyt tämä aihe toisten ostosten haukkumiseksi..
Nyt iltasella hain kohtuullisen c farkun. Autossa on perusjutut kunnossa. eli moottoripuoli kunnossa, laatikko toimii ja kulkee kuten pitääkin. tietenkin autossa on laitettavaa: jarruvalo katkaisin luulisin(nouseva tyhjäkäynti ), laturin vapaapyörä(kitisee), narina helat, jarrut ympäriinsä ja tuulilasi sumeahko. Varmasti löytyy niitä ylläreitäkin. Eli en ole ostamassa uutta autoa, mutta nämä korjaukset eivät niele 1000 - 1500€ rahaa(toivottavasti). Tämän verran pitääkin olla 329tuhatta ajetussa mersussa. Auto on vm:2000 esprintti, uutena meren yli uinut C-200 cdi. Omistajia yksi, auto löytyy Japelle tutulta alueelta. Makkarajoen varrelta (tien toiselta puolelta).
Huomenna pitempi lenkki työn merkeissä kertoo viel autosta varmasti vielä paljon. Mitäs eroja on classikki /Esprint versiossa alusta, sisusta mitä muuta?
Nyt iltasella hain kohtuullisen c farkun. Autossa on perusjutut kunnossa. eli moottoripuoli kunnossa, laatikko toimii ja kulkee kuten pitääkin. tietenkin autossa on laitettavaa: jarruvalo katkaisin luulisin(nouseva tyhjäkäynti ), laturin vapaapyörä(kitisee), narina helat, jarrut ympäriinsä ja tuulilasi sumeahko. Varmasti löytyy niitä ylläreitäkin. Eli en ole ostamassa uutta autoa, mutta nämä korjaukset eivät niele 1000 - 1500€ rahaa(toivottavasti). Tämän verran pitääkin olla 329tuhatta ajetussa mersussa. Auto on vm:2000 esprintti, uutena meren yli uinut C-200 cdi. Omistajia yksi, auto löytyy Japelle tutulta alueelta. Makkarajoen varrelta (tien toiselta puolelta).
Huomenna pitempi lenkki työn merkeissä kertoo viel autosta varmasti vielä paljon. Mitäs eroja on classikki /Esprint versiossa alusta, sisusta mitä muuta?
Aki tuossa edellä kertoikin tarkemmin miksi esim. minä välttelen auton ostamista velaksi.
Kun tulot eivät ole kovin suuret, menotkin täytyy pitää pieninä.
Jos joutuisin maksamaan autostani vaikkapa 400 € kuussa lainaa pois muutaman vuoden ajan, kaikki sinä aikana tulevat isommat korjaukset muuttaisivat perheen ruokalistan kyseisen kuukauden ajaksi kovin kaurapuuropitoiseksi, ja minulle on kovasti paljon tärkeämpää perheen hyvinvointi kuin se, millaisella autolla minä ajan työmatkani.
Pasi H kirjoittikin jo aiemmin että jokaisella on mahdollisuus ostaa auto, hienokin auto.
Moni poika maksaa autoaan pois viisi vuotta, ja auton arvo alenee nopeammin kuin sitä ehtii maksaa.
Ylläolevahan ei liity vain Mersuihin, vaikka MB onkin auto jonka arvo alenee lähes kaikkein eniten. (oliko BMW vielä huonompi tässä suhteessa)
Kun tulot eivät ole kovin suuret, menotkin täytyy pitää pieninä.
Jos joutuisin maksamaan autostani vaikkapa 400 € kuussa lainaa pois muutaman vuoden ajan, kaikki sinä aikana tulevat isommat korjaukset muuttaisivat perheen ruokalistan kyseisen kuukauden ajaksi kovin kaurapuuropitoiseksi, ja minulle on kovasti paljon tärkeämpää perheen hyvinvointi kuin se, millaisella autolla minä ajan työmatkani.
Pasi H kirjoittikin jo aiemmin että jokaisella on mahdollisuus ostaa auto, hienokin auto.
Moni poika maksaa autoaan pois viisi vuotta, ja auton arvo alenee nopeammin kuin sitä ehtii maksaa.
Ylläolevahan ei liity vain Mersuihin, vaikka MB onkin auto jonka arvo alenee lähes kaikkein eniten. (oliko BMW vielä huonompi tässä suhteessa)
ihmiset valittaa että auto on kallis ja ei ole rahaa laittaa kiinni ja ei ole järkeä ostaa velaksi?
Hmm, hassua että sitten on osalla kuitenkin rahaa laittaa alustaan, vanteisiin, poppeihin ja sitten vielä korisarja ja auton päälle maalaus.
Minä ostin ton pommin pankinämmän rahalla ja makselen pitkään takaisinkin.
Työmatkaa kertyy eestaas päivässä sen 140km joten ihan kympin pommilla en sitä matkaa viiti ajella kun töihin/pois tekee mieli päästä kuitenkin varmasti.
Jaa miksi sitten velaksi ostin. kattokaas kun rehellinen työ ei kannata.
Ainiin, parjattu 202 on toiminut moitteetta (kopkop) omassa ajossa 35tkm
Jos loukkasi jotakuta saa ja pitää poistaa
Hmm, hassua että sitten on osalla kuitenkin rahaa laittaa alustaan, vanteisiin, poppeihin ja sitten vielä korisarja ja auton päälle maalaus.
Minä ostin ton pommin pankinämmän rahalla ja makselen pitkään takaisinkin.
Työmatkaa kertyy eestaas päivässä sen 140km joten ihan kympin pommilla en sitä matkaa viiti ajella kun töihin/pois tekee mieli päästä kuitenkin varmasti.
Jaa miksi sitten velaksi ostin. kattokaas kun rehellinen työ ei kannata.
Ainiin, parjattu 202 on toiminut moitteetta (kopkop) omassa ajossa 35tkm
Jos loukkasi jotakuta saa ja pitää poistaa
C 202 250TDT Elegance
-Diesel inside-
-Diesel inside-
Tässäpä hyvä aasinsilta promootioon: http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight= Tämä on mulla edelleen kaupan; ajattelin että lisätään Suomen mersukantaa vielä yhdellä edullisella yksilöllä - mutta ei taida olla vieläkään riittävän edullinen . Eihän tuo ruosteeton ole, mutta tekniikka pelaa, siisti sisältä eikä laho pohjasta...Dracone kirjoitti:Joo noita 124:sia on kyl iso osa ihan hirveekuntosia..Alunperin ittellä oli tarkotus hommata n. 4000-5000 euron 124 koppanen mersu, vuosimallilla ja kilsoilla ei nii väliä kuhan on kunnossa. Eipä löytyny ainuttakaan. Ykskin mitä kävin katsomassa maksoi 4500 euroa, ja kattoluukun reunoilta paistoi aurinko läpi, pohja hävinny ajat sitte (oli juuri vedetty sata kiloa massaa et reiät piiloon) eikä leimattu. Ja tämä oli vain yksi esimerkki. Senkin mersun varmaan ois saanu 500 euroon ulos mut en olisi kyl ottanut vaikka 50 eurolla olisi myynyt.
Pitkän kiertämisen jälkeen 7500 euroon löytyi vihdoin kunnollinen yksilö. Auto oli '89, 300 tkm ajettu ja manuaalilaatikolla. 200:nen kaasaripeli.Sen sitten ostin.
Kallishan tuo oli mutta eipä ole ikinä ylimaalattu ja ruostevauriot jotakuinkin vuosimalliin nähden olemattomat. Ruotsista tuotu, huollot tehty ajallaan jne..
Etsin 230E:tä alunperin automaattilootalla mutta ei riitä 7500 egeä kunnollisen löytämiseen.
Niin, ja monethan sanoo (minä en sano älkää vetäkö hernettä nenään) että 190/C -malli ei ole mersu..
Noista muista merkeistä sen verran; ajelin alkuviikosta vuokratulla uudenkarhealla Audi A4:llä. Laadukkaan oloinen ja hiljainen auto, mutta ajettavuus ei kummoinen ja mikä pahinta sieltä ei näe kunnolla sivuille ja etenkään taakse, jotenkin "sumppumainen". Ei peitonnut W124:ää.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Vitossa ei ole mersun tekemä automaatti, eli siihen ei voi nojata tuossa kohtaa.Finski kirjoitti:Vitoissa ja Sprinttereissä(ei Sprintsift) on laatikot yleensä pelannut, kun vain öljyt kunnossa .
ZF 4HP-20 on sen automaatti. Vitot ja V-mallit on Espanjan poikien laadunnäyte No lopetan löpinän tähän.Finski kirjoitti:Ja vito ei ole Saksasta. Manuaalina on Getrakki, automaatin valmistajaa en muista?
jumankekka: Nyt löyty räjäytyskuva automaatille, kun ei se dieselpowerilla tunnu lannistuvan:
http://www.jpat.co.uk/jpat_pdfs/ZF%20Ac ... 04HP20.pdf
http://www.jpat.co.uk/jpat_pdfs/ZF%20Acrobat%20files/
Viimeksi muokannut veskola, To 02.06.2005 11:46. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
.
Kuten mm Pasi.H aikaisemmin kirjoittikin, käytetyn auton viat mitä suuremmissa määrin kyllä kertovat jotain edellisestä omistajasta. Johtuuko se ilmituleva vika sitten auton laadussa, vai jossain muussa, sen päättäköön jokainen itse.
Kyllä joillakin omistajilla auto myös paranee omistussuhteen jatkuessa, kuten nyt jo jonkun aikaa sivusta seuranneena voi todeta esim. eerolan menopeleistä.
Ongelmana on tietenkin löytää nämä yksilöt. Monesti näyttää, että autoliikkeestä ne häviävät samalla punaisella minuutilla, kun ne sinne ilmestyvätkin.
Jos auton ostoon on käytettävissä parikymmentä tuhatta, ja haluaa mahdollisimman hyvän (ilman vikoja olevan) auton, niin suosittelisin kyllä jonkun japsimerkin ostamista, monia niistä saa jo tuolla rahalla ihan uusia.
Käytetty mersu ei kyllä mitenkään voi vikojen vähyydessä kilpailla niiden kanssa.
Näyttää siltä, ettei uusikaan.
Ei aikamiehen tarvitse mitenkään perustella mersun (tai jonkun muun auton) ostamista.
Ihan sopiva syy on, että sellaisen haluaa, käytetyn tai uuden.
Jos ruvetaan ajattelemaan järkevästi, niin kaikki mukava jää saamatta, mersut ostamatta, reissut ja mukulat tekemättä.
.
Kuten mm Pasi.H aikaisemmin kirjoittikin, käytetyn auton viat mitä suuremmissa määrin kyllä kertovat jotain edellisestä omistajasta. Johtuuko se ilmituleva vika sitten auton laadussa, vai jossain muussa, sen päättäköön jokainen itse.
Kyllä joillakin omistajilla auto myös paranee omistussuhteen jatkuessa, kuten nyt jo jonkun aikaa sivusta seuranneena voi todeta esim. eerolan menopeleistä.
Ongelmana on tietenkin löytää nämä yksilöt. Monesti näyttää, että autoliikkeestä ne häviävät samalla punaisella minuutilla, kun ne sinne ilmestyvätkin.
Jos auton ostoon on käytettävissä parikymmentä tuhatta, ja haluaa mahdollisimman hyvän (ilman vikoja olevan) auton, niin suosittelisin kyllä jonkun japsimerkin ostamista, monia niistä saa jo tuolla rahalla ihan uusia.
Käytetty mersu ei kyllä mitenkään voi vikojen vähyydessä kilpailla niiden kanssa.
Näyttää siltä, ettei uusikaan.
Ei aikamiehen tarvitse mitenkään perustella mersun (tai jonkun muun auton) ostamista.
Ihan sopiva syy on, että sellaisen haluaa, käytetyn tai uuden.
Jos ruvetaan ajattelemaan järkevästi, niin kaikki mukava jää saamatta, mersut ostamatta, reissut ja mukulat tekemättä.
.