Alustan massaus / kauanko kuivaillaan pohjia ?

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17211
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Alustan massaus / kauanko kuivaillaan pohjia ?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nyt on erinomainen keli massata auton pohja ulkosalla. :D
Lämpötila hipoo hellerajaa ja tuulee reilusti.

Tuumasta toimeen > pesin 124:än pohjan Pinelinellä / painepesurilla ja annoin kuivua.

Ruiskuttelin Soudal ML - kotelosuoja-ainetta suunnilleen kaikkialle pohjaan ja pyöränkoteloihin, litran verran yhteensä.

Minkäs aikaa sen pitää kuivua jotta päälle voi ruutailla massan ?
Muutama tunti vai huomiseen ?
(Odotellessa voisi laulella vaikka "hiuksissa hiekkaa..." :evil: )

Sen tiedän että massa valuu pois jos hoppuilee liikaa homman kanssa. :(
oulaistenliikenne.fi
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17211
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joko suhhautan ? :D
oulaistenliikenne.fi
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Kotelosuojan päälle voi 15 min tupakkitauon jälkeen alkaa vedellä massaa.
Tuo kotelosuoja oli fiksu veto sinne alle!
Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Itse kyllä odottaisin päivän. Niin tekevät ruostesuojaamotkin.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Muutamat Tee se itse miehet ovat jo vuosia toimineet niin kuin kirjoitin, ja itse myös perässä, :lol: hyvä on tullut, mutta jokainenhan tekee loppujen lopuksi niin kuin parhaaksi näkee.

Miksi odottaa päivä kotelosuojan ja massan välillä, :shock:
Massaa täytyy ruiskuttaa ohuemmalti aluksi, ja antaa hetken kuivua sen kotelosuojan päälle, ettei heti paksua kerrosta, muutoin kaikki tulee alas.
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

väittäisin että muutama tunti on ihan passeli aika....
kotelosuoja aine kerkeää kyllä siinä ajassa imeytyä sen mitä se nyt ylipäätään
imeytyy...
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Anna mennä vaan täyslaidalta massaa sinne pohjaan, kaikenmaailman joutava odottelu ja käkkiminen on tyhmiä ja heikkoja varten :lol: . Tällä kelillä mössö kuivuu kahteen sekuntiin :twisted: , eri juttu on sitten se kylmä talvinen ja kostea halli jossa massa-kake tekee hommaa humalassa ilman kuittia. :roll:
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Tomi kirjoitti:Itse kyllä odottaisin päivän. Niin tekevät ruostesuojaamotkin.
Älä puhu pa**kaa :evil:

Ruostesuojaamoissa odotetaan sen aikaa, että vaihetaan suutin toiseen pönttöön eli ~5min ja kokemusta on!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17211
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

No niin, olipa kuivunut nopsaan tuo kotelosuoja tällä kelillä - ei tarttunut sormeen väriä enää puoli tuntia ruiskutuksen jälkeen ! :D
Valumatkin olivat kuivuneet.

Kolme purkillista vetelin massaa pohjaan ja koteloihin, mahtoi tulla hyvä...
Kiva massailla kun alla ei ole ruosteita
- tottakai jossain pinnassa mutta tosi vähän -
eikä rapaa.
Takapyöräkoteloista oli kulunut kaikki massa pois niistä kohti mihin rengas "lyö" veden, loskan ja kuran.
Pohjamaali oli ehyt.

Kirjoitin alussa:
"Nyt on erinomainen keli massata auton pohja ulkosalla... ja tuulee reilusti. "

Oli TOSI hyvä tuo tuulijuttu. :evil:

Auton maalipinnalta piti poistaa aikalailla massaa, no, nyt on Glymit taas pinnassa, vielä E.G.P. niin valmis.
Pitäähän se auto kolme kertaa vahata noin puolen vuoden sisään. :shock:
oulaistenliikenne.fi
Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Jube kirjoitti:
Tomi kirjoitti:Itse kyllä odottaisin päivän. Niin tekevät ruostesuojaamotkin.
Älä puhu pa**kaa :evil:

Ruostesuojaamoissa odotetaan sen aikaa, että vaihetaan suutin toiseen pönttöön eli ~5min ja kokemusta on!
No eipä ainakaan siellä missä itse asioin. Sanoivat että pahin juttu on että asiakkailla on aina niin kiire ja että massa irtoaa helpommin jos k-suoja ei saa riittävästi kuivua. kesäkeli tienkin auttaa, mutta suojaushommissa ei kannattaisi kiirehtiä. Mutta jokainenhan valitsee itse miten suojaa ja missä asioi
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Tomi kirjoitti:
Jube kirjoitti:
Tomi kirjoitti:Itse kyllä odottaisin päivän. Niin tekevät ruostesuojaamotkin.
Älä puhu pa**kaa :evil:

Ruostesuojaamoissa odotetaan sen aikaa, että vaihetaan suutin toiseen pönttöön eli ~5min ja kokemusta on!
No eipä ainakaan siellä missä itse asioin. Sanoivat että pahin juttu on että asiakkailla on aina niin kiire ja että massa irtoaa helpommin jos k-suoja ei saa riittävästi kuivua. kesäkeli tienkin auttaa, mutta suojaushommissa ei kannattaisi kiirehtiä. Mutta jokainenhan valitsee itse miten suojaa ja missä asioi
Ettet vaan nyt tarkoita alustan ja koteloiden kuivatusta pesun jälkeen?
Dinitroln kurssit olen itse käynyt ja niillä ohjeilla puhun :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Jaa, kurssin käynyt mies. Sitten on vaikea väittää vastaan, kun oma tieto perustuu vain kuulopuheisiin. Kuitenkin antaisin k-suojan kuivua kunnolla, ei siitä ainakaan haittaa ole.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17211
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Toki se saa kuivua, mutta tuo Soudal oli eilisessä kelissä kuivaa samantien, kuten kirjoitinkin.

Audia massatessa Dinitrolilla muistan olleeni liian kiireinen ; massa valui alas kotelosuoja-aineen kanssa heti ruiskuttaessa.
Onneksi huomasin heti ettei mennyt koko massaus susille.

Seuraava homma olisi ison mersun massaus, joka hoidellaan kotelosuoja-terva-moottoriöljyseoksella, ja on sottaista touhua... :D
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Jamppi79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Pe 08.04.2005 23:24
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja Jamppi79 »

minä en kyl menis noilla massoilla sotkemaan, nyt ku on muutamien vanhojen hoppien pohjia hitsaillu , sit ku se massa vanhenee ja kuivuu niin se alkaa irtoileen ja sinne mänee kosteus väliin.....sit iskee ruoste!!! sen jälkeen sinne ei ole hyvä tökkiä lisää metallia, karmee homma putsailla. itse annan olla pohjassakin pelkät maalit nyt huomasin et on vähän pintaruostetta, ne on helppo hinkata pois ja uutta maalia, joka vuos tarkistaa kiveniskut.
Vanhassa vara parempi
Vastaa Viestiin