Vertailua 200D vakiopumpulla vastaan "PP diesel"

Uusien ja käytettyjen Mersujen koeajoraportit.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17118
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hemingwayn 300D on tulosten valossa jonkinverran "ruuvatumpi" kuin minun, hieman nopeampi joka mittauksessa.

Esko, outo juttu että 24V ei pysyisi mukana kiihdytyksessä ?
Tosin 250D 20V ei pärjää alkuunkaan 300D 12V:lle vaikka tehot ovat samoissa, kai vääntö / tehoalue on kapeampi. Tai jotain. :D

Kolmisatanen turbodiesel kiihtyy tuon 60-90 noin 5,5 sekuntiin, jos kakkonen lähdössä päällä niin 4,5 paikkeille.

Jani Haatajan 123 240D menee näköjään samoihin kuin 123 300D, mistäs mokoma johtuu ?.

Tätä josta kerroin kesällä:

"W124 200 D nelivaihteinen, (kunnossa oleva) auto jolla ajettu jo 550000 km pumppua remontoimatta, kiihtyy kolmosvaihteella 60-90 km/h 11,3 sekuntiin.
Vain kuljettaja kyydillä. Kaksi kokeilua, sekkarilla. "

tuli eilen säädeltyä, syöttöä 1,5 kierrosta ja ennakko 13 asteeseen.
Tulos: aika parani (kahden mittauksen perusteella, katolla suksiboksi) johonkin 9 sekunnin paikkeille ja pumpun juuresta vuotaa öljyä juoksemalla. :evil:

EDIT 1.6.2005: mittailinpa nyt samaa kakssatasta, keskiarvo 8,6 sekuntia.
Viimeksi muokannut dealer, Ke 01.06.2005 20:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

dealer kirjoitti:Hemingwayn 300D on tulosten valossa jonkinverran "ruuvatumpi" kuin minun, hieman nopeampi joka mittauksessa.

Esko, outo juttu että 24V ei pysyisi mukana kiihdytyksessä ?
Tosin 250D 20V ei pärjää alkuunkaan 300D 12V:lle vaikka tehot ovat samoissa, kai vääntö / tehoalue on kapeampi. Tai jotain. :D

Kolmisatanen turbodiesel kiihtyy tuon 60-90 noin 5,5 sekuntiin, jos kakkonen lähdössä päällä niin 4,5 paikkeille.
Alaväntö on mielestäni aika laimea, ja toisaalta automaatti haukkaa oman osansa.
Oiskohan kellään kovalla-askilla varustettua 24v - vaparia, ja sen verran urheilumieltä, että kävis kellotteleen. :)
Tuo 300 turbodiesel on ollut ilmeisesti tehtaan säädöissä.
Kyllä Mersu on aina Mersu

W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17118
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Näin olettaisin että turbodiesel oli tehtaan jäljiltä.
Ainakaan tämänhetkinen omistaja ei ole ruuvannut.

OT:
Autorastissa on nätti 124 300D 24V myynnissä.
Tummansininen, ja tosi hieno nahkasisustus (beige).
Sportline + lisävarusteita, ajettu jotain 230000.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Esko R kirjoitti:[Alaväntö on mielestäni aika laimea, ja toisaalta automaatti haukkaa oman osansa.
Oiskohan kellään kovalla-askilla varustettua 24v - vaparia, ja sen verran urheilumieltä, että kävis kellotteleen. :)
Tuo 300 turbodiesel on ollut ilmeisesti tehtaan säädöissä.
Täällä on ja on pitänyt kellotella kun nyt muistais vaan...
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Ahti kirjoitti:
Täällä on ja on pitänyt kellotella kun nyt muistais vaan...
Hieno homma Ahti, koitahan muistaa kellotella. :twisted:

Meillä on vissiin pumput aikalailla samoissa säädöissä, näkis paljoko tuo tomaatti jarruttaa menoa, Oliko sulla siinä kartiosuodatin vielä paikallaan. 8)
Kyllä Mersu on aina Mersu

W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Ei ole enää kartiosuodatinta. Laitoin talviliukkaille vakion kun antaa se kartio sen verran kuitenkin sitä "horinaa" ettei jaksa koko aika kuunnella sitä.

Eilen illalla yritin ottaa hieman aikaa ihan rannekellolla, sellasta 5-6s luokkaa oli 60-90 3. vaihteella. Täytyy lainata oikea sekkari niin saa tarkempia aikoja.

Mites Esko tuntuuko sulla kun imukanaviston läpät aukeaa kierrosten mukaan? Mulla tuntuu ihan selvä "tehonlisäys" 3500 r/min kohdalla.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Ahti kirjoitti:
Mites Esko tuntuuko sulla kun imukanaviston läpät aukeaa kierrosten mukaan? Mulla tuntuu ihan selvä "tehonlisäys" 3500 r/min kohdalla.
Onko siellä imukanavassa muitaki läppiä, kuin se yksi,se joka on siinä imu putkessa, on irroitettu, samoin kuristin, joka on suodatinkotelon pohjassa ristipääruuvilla kiinni.

Kone on kyllä sen luonteinen, että tosissaan rupeaa tapahtuun vasta siellä 3000-3500 - jälkeen.

Alakierroksille kun sais vielä vääntöä lisää, niin se riittäis kyllä meikäläiselle.
Kyllä Mersu on aina Mersu

W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Kaksi läppää löytyyy: 1. läppä on siinä venakopan kohdalla, 2. läppä on siellä kokoojaputkessa (imusarjassa). Läpät aukeaa kierrosten mukaan alipaineella, sähkön ohjaamana. Uskoisin että nämä läpät kannattaa pitää toiminnassa niin hyödynnetään resonaattori-imusarjan täytös.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Meneeköhän tämä nyt OT:ksi, mutta tarkoititko Ahti tätä systeemiä?
Että näillä läpillä saatais pientä ahtamista aikaiseksi, jos oikein ymmärsin.

Teksti lainattu jostain...

Resonaattori soveltuu vain moottoreille, joiden sylinteriluku on jaollinen kolmella, ts. 3- ja 6-sylinteriset. Resonaattori on Sylinterin, imuputken ja säiliön muodostama järjestelmä, eli kaasuvärähtelijä, jossa virtaavalla kaasulla on järjestelmän geometristen mittojen määräämä ominaistaajuus. Kun venttiilien avautumisesta ja sulkeutumisesta aiheutuva herätystaajuus on sama kuin järjestelmän ominaistaajuus, joutuu järjestelmä resonanssiin, jolloin painevärähtelyn amplitudi kasvaa voimakkaasti. Kun imuventtiilin sulkeutumis hetkellä on imukanavan venttiilin puoleisessa päässä paine suurimmillaan, jää sylinteriin puristustahdin alussa ulkoilman painetta suurempi paine! Mäntien imun vaikutuksesta virtaa ilma resonaattori säiliöön. Imuputken ja säiliön liitoskohdassa kasvaa poikkipinta-ala äkillisesti jolloin ilman nopeus alenee ja sen liike-energia muuttuu paine-energiaksi. Tällöin kasvaa paine resonaattorisäiliössä sekä siihen liitettyjen sylintereiden imukanavissa.
Kyllä Mersu on aina Mersu

W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Esko R kirjoitti:Meneeköhän tämä nyt OT:ksi, mutta tarkoititko Ahti tätä systeemiä?
Että näillä läpillä saatais pientä ahtamista aikaiseksi, jos oikein ymmärsin.
Joo tollanen systeemi on näissä 24v vapareissa. Sen avulla saatavasta hyödystä en tiedä, ainakin teorissa pitäisi jotain vaikuttaa. Niin tai näin mutta 3500 kohdalla tuntee selvästi kun toinen läppä aukeaa. Mulla on jossain oikeen virallista dataa tästä järjestelmästä (Vehon julkaisu). Siinä oli kerrottu toiminnasta enemmänkin ja mm. kierrosluvut. Kannattaa ehkä tsekata järjestelmän toimivuus esim. onko alipaineletkut kiinni kelloissa.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Ahti kirjoitti:Mulla on jossain oikeen virallista dataa tästä järjestelmästä (Vehon julkaisu)
Mielenkiintoista...

Jos sulla on tuo sähköisessä muodossa, voisitko heittää sen vaikka yv:nä
tai sähköpostiin.
Kyllä Mersu on aina Mersu

W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

On vain paperilla, valitettavasti. Jos haluat siitä jotain tietoja niin voin katsoa ja laittaa ne sulle. Kirja on nyt tallilla.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Laitan hieman tietoa tuonne Tekniikka-osioon.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17118
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kokeilin tänään kiihdytellä tuolla 310 D "ppdiesel" bussilla.

Nelosella 60-90 km/h otti 11,5 sekuntia aikaa.

Kolmosella 60-90 km/h kesti 8,6 sekuntia. 8)
Vetoalue loppuu juuri 90 kohdilla, joten 85 seutuvilla kiihtyvyys oli hyytyä...

Innostus kokeilla lähti siitä, että lomareissulla joku kokeili motarilla miten tuo katiska kulkee; no, kulkihan se 140 näyttävän mittarin reilusti pohjaan ja vielä olisi ollut varaa, ainakin savua alkoi tuosta vauhdista vielä tulla reilusti kun painoi kaasua ja tuntui jopa vähän kiihtyvän. :shock:

Nopeudet ovat mittarinopeuksia, mittari näyttää vähän liikaa.

Yllättävän hyvin tuo menee. :D
oulaistenliikenne.fi
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4657
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: 320 CDÌ -01

Viesti Kirjoittaja tuikku »

jpk kirjoitti:Nyt testit jatkui niukin naukin pitävällä alustalla ja tässä tuloksia:

Aiemmin luistoneston rajoittaessa hiukan liukkaalla kelillä 60-90,aika yli 5 sekuntia.
Nyt vajaasta kuudestakympistä aloitus ja sekkari päälle tasan,ajat 2.8-3.0s eli aika huima parannus. Tasan kuudestakympistä ylöspäin ka. 3.4 eli aika hyvin herää vaikka tuntuu että menee ikuisuus :wink:

90-120 kolmosella 4.0- 4.2s, kun 120km/h lasissa,koneessa kierroksia 3900.

Yritin nelosellakin mutta tarjoaa liian herkästi kolmostakin,aika vaihtamisineen 4.5s.

60-120 kolmosella noin 7s

Luistonesto oli päällä kun uskaltanut ottaa poiskaan kun piti mittariakin vahdata,keli ei mikään kesän veroinen,pari vetoa meni pieleen kun kolmio alkoi vilkkumaan.


Täytyy kesällä kokeilla sitä sakkotestiä eli 100-160, suljetulla alueella :wink:
Aikaslailla on linjassa sen kanssa, mitä itsekkin mittasin.
60-90 2,7s.

120 on vähän huono nopeus kiihdytettäväksi, kun kolmosella kierrokset loppuu juuri ennen.
60-120 6,7 s välillä pitää vaihtaa.
noin 55-115 ~6 s, eli vähän paremmin, tällä iällä ei enää taida motoriikka oikein pelata, vuosien pillerien syönti on tehnyt tehtävänsä. :wink:

100-160 sopii minun autolleni kans hyvin. 10,2 s.
Siitä ehken sekuntti saattais lähteä, kunhan ilman ahdistuksen syy selviää.
Nopeuden saavuttamiseen nelosella tarvitaan lähes kaikki kierrokset.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
nicnac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ma 19.01.2004 15:56
Paikkakunta: Lapua

...

Viesti Kirjoittaja nicnac »

ite mittailin kaxsataa reeellä perjantaina mittari nopeudesta 64-94 12,1.Tyhjä tankki ja ite ainoastaan.Lauantaina 3/4 tankilla pp dieselin säädön jälkeen 8,6 tyhjemmällä tankilla sain vielä parempiakin tuloksia,mutta ei oikein tunnu vertailu kelpoisilta.

kone käy nyt tosi nätisti ja välistä tuntuu ettei oo konetta ollenkaan kun ei yhtää täristä...pompottaminen väheni puoleen ja tyhjäkäynnilläkään kone ei tärise yhtään...niinku ei olisi käynnis ollenkaa...kivaaaa.... :lol:
Avatar
JuMu S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ti 09.08.2005 16:26
Paikkakunta: Itä

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Viime yönä kotimatkalla iski minuunkin himo kellottaa herrasvaunun kulkua.

Kyseessä tietääkseni virittämätön mittarikilsoja n150tkm ajettu -88 200D neljällä eteenpäinajovaihteella varustettuna.

Olosuhteet:
Mittarin mukaan 60-90km/h nopeusväli, vaihdevalitsin asennossa "3".
Tankki puolillaan, kuormaa kuski mukaanlukien noin 160kg.
Mittaus tuli toistettua kahdesti.

Tulokset:

Ensimmäinen repäisy loppua kohti loivenevaan ylämäkeen 11,4 sek.
Toinen repäisy tuotti huomattavasti paremman tuloksen. Alkukiihdytyksen aikana mäki oli lievästi vastainen, mutta nopeudesta 70km/h alkaen käytännössä aika tasainen. Tulos 10,3sek.

Että hurjaa on meno. Jossain kohdin voisi ehkä Mynämäen suunnalla pistäytyä.
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Kävin kellottamassa oman autoni ja kiihtyvyys 60-90 kolmosella 6,62s ja nelosella 8,09s.Auto on w123 300d 3,92 välityksellä koneella ajettu 503tkm ja pumpusta ei tietoa onko säädetty.Nopeudet on mittari nopeuksia.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

jari_w123 kirjoitti:Kävin kellottamassa oman autoni ja kiihtyvyys 60-90 kolmosella 6,62s ja nelosella 8,09s.Auto on w123 300d 3,92 välityksellä koneella ajettu 503tkm ja pumpusta ei tietoa onko säädetty.Nopeudet on mittari nopeuksia.
Mittari näyttää todennäköisesti jo melko paljon väärin, jos sitä ei ole vaihdettu, kun peränvälitys muutetaan. Suorituskyky tuntuu todellista paremmalta kun satasessa on heittoa jo 25km/H.
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mittari on 200d:n oma, niin onhan korikin 200d mittarivirhe on 8km\h liikaa.Mutta kyllä tuo mun mersu melko hyvin kiihtyy, huippunopeus vain jää lyhyiden välitysten takia vaatimattomaksi.Täytyy kokeilla koneremontin ja pumpun penkityksen ja kunnon sisäänajon jälkeen uudestaan.Autoon on vaihdettu 3.0d moottori muuten pidetty vakiona.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

^Huippunopeus 3,92 perällä jää 5100 kierroksella ja vakiorengastuksella 149,88 Km/h., 5300 rpm--> 155,76 Km/h
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Haisuli kirjoitti:^Huippunopeus 3,92 perällä jää 5100 kierroksella ja vakiorengastuksella 149,88 Km/h., 5300 rpm--> 155,76 Km/h
No koitappa saada se kuormitettuna kiertämään nelosella 5300 r/min, jos siis ei ole ihan väljä motti :lol:

Ihan järkevältä kuulostaa tuo 6,6 s, ei siinä mitään. Katselin nähtävästi vuosi sitten mitanneeni pumppua räplätylle autom.vaihteiselle 300 D:lle arvot: 6,2 s; 6,2 s; 6,3 s; 6,4 s ja nuo oli vielä varman päälle eli mielummin yläkanttiin kuin alakanttiin. Mittarikaan ei kuse 195/65 15-renkailla markassa kuin 1 km/h. Aiheeseen liittyvät "todiste-videotkin" ovat tiettävästi vielä jossain päin tallella...

Vähän turha tuo 60-90 mittausväli, 60-120 väli on paljon järkevämpi. 60-120-Aiheesta oli forumilla joskus oikein oma hyvä topikkinsa, mutta en tiedä onko se jo poistunut. :roll:
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

^Ruuvaa maksimirundit tappiin, eiköhän se nelosella ainakin 5000 sitten kierrä.
Enempi tossa kolmesatasessa on vääntöä 5000 rpm kuin 200D ja tiedän kyllä paljon ajettuja W123 200D:tä jotka kelaa mittarin tappiin.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mulla kiertää tuo 300d 3,92 perällä 5200r/min nelosella ja mittari näyttää 160 silloin että tuo n150 arvio on melko lähellä todellista huippunopeutta.Renkaat joilla kellotin oli vakio koon talvirenkaat eli 175R 14 tankki 3/4 ja muija kyytissä todistamassa.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

60-92 mittariin, 9-10 sekkaa nastarenkailla. Lähtö tasakaasulla 60- kolmosella.
Kakkosella kierrättäminen 70+ vauhtiin ei vaikuttanut aikaan positiivisesti.
Viimeksi muokannut Haisuli, La 01.04.2006 19:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Tuohan on aika hyvin vanhalta 200d:ltä suurin piirtein samoihin menee kuin tämän topicin alussa mainittu w124 200d
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

^Jep jep.
Syöttöäkin voi vielä hieman nostaa.
Mutta kyllä näinkin ehtii ihan kivasti, kaks naksuksi siis. :wink:
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12583
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

124 300D tomaatti, syöttöä omatoimisesti lisätty, ennakko 13 jykk, kuski+hanttari,

aika 60-90 4.6 s. , parinkymmenen ajan keskiarvo (paras 4.3, huonoin 4.9)

mitattu "kesken" kiihdytyksen, eli kello päälle kun viisari 60:ssä.
Avatar
JohaT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: La 04.02.2006 11:07
Paikkakunta: Koillismaa

Viesti Kirjoittaja JohaT »

Tuossa isommassa on testitulokset seuraavia, mittaukset suoritettu siten, että kaasua aletaan painaa yhtäaikaa ku kello käyntiin kolomos vaihteella. .. eli 60->90

Ennen keskiarvo oli n. 6.4 s
PP-dieselin nyt "korjaamana" ka on n. 5.5 s eli huomattava muutos. ja tuossahan ei siis ollut ns."vauhdista" otettu.. pitää vielä se kokeilla, ainaki varmaan puoli sekkaa vaikuttaa..riippuu tietenkin reaktio nopeudesta.

Kulutus muuttui alemmas, ennen n.8.5 l/100 km
Säätöjen jälkeen ajettu 2 tankillista samanlaista ajoa kuin ennenkin ja eka tankki oli 7.5 l/100 km ja toinen 7.9l/100 km.
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
Avatar
makeST
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ke 18.01.2006 15:29
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja makeST »

ooteena
yritin kellottaa 60-120 aikaa
3vaihteella 60lasissa kaasupohjaan 3yritystä pito katosi joka kerta mittarin näyttäessä n.100km/h pysäytin ajan oton heti kun sutas kello näytti 2-2,5s väliltä. tie oli sula ja hieman kostea. on aika hyvä ohitus vaihde toi kolmonen 80 alueella 130 ottaa mittariin. virhettä 100 vauhdissa 5kilsaa liikaa :lol: 5v getrag ja 3.07 tai 3.27 perä??
<----kiiihtyyy

www.lakesteel.org
Vastaa Viestiin