W124 parkkivalot hukassa!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jani77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: Ti 01.02.2005 14:45
Paikkakunta: Muurame

W124 parkkivalot hukassa!!

Viesti Kirjoittaja Jani77 »

Mistä pitäisi lähteä etsimään vikaa,kun oikea etuparkkivalo ei pala vaikka polttimo on ehjä ja vaihdettukin,eikä tunnu liittimellekään tulevan virtaa...Onko jotakin paikkaa,mistä johto olisi herkkä katkeamaan yms..??
ps: Paistaa ikävästi tuo palaneen polttimon merkkivalo silmään mittaristossa.
:?: :?: :?:
S205 200d Om651 -17
S211 220cdi -10
W201 200b -88
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

parkkien sulake palanut?
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
_Antti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 592
Liittynyt: Ma 21.07.2003 16:21
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja _Antti »

Monesti sulake kärvähtää niin ettei sitä edes huomaa sulakkeen ollessa paikoillaan, koita vaihtaa sulake jos sillä korjaantuis, jossei niin liittimien puhdistus.
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: To 18.08.2005 10:45
Paikkakunta: Kuopio

Suosittelen

Viesti Kirjoittaja karjis »

Suosittelen parkkivaloje polttimoiden kiinnittämistä nippusiteellä=toimii varmemmin ja polttimot kestää kauemmin :D Oletko mitannut tuleeko katkasimelle jännite?
Lisäys: Tarkista releiden toiminta!
Viimeksi muokannut karjis, To 18.08.2005 19:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jani77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: Ti 01.02.2005 14:45
Paikkakunta: Muurame

parkkivalot

Viesti Kirjoittaja Jani77 »

Sulakkeet ainakin näyttää ehjiltä ja olen mitannut,että polttimon kantaan ei tule virtaa mutta vika on vain oikean puolen parkissa,vasen toimii moitteettomasti samoin kaikki takavalot..
Virtaa ei tunnu tulevan edes siihen isoon liittimeen asti joka on kiinni umpiossa eli jonka kautta tulee kaikki valojen sähköt... :shock: :shock:
S205 200d Om651 -17
S211 220cdi -10
W201 200b -88
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Onko valojen valvontayksikön nastajuotokset tarkastettu.
http://www.onpatilanne.com/docs/
Eli tarkasta nasta 7:kan juotos.
Katkaisimen ja releet voi unohtaa.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
Pekka Kaleva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 334
Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
Paikkakunta: Numminen
Viesti:

Valvontayksikkö

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

Moe, Katselin randomilla uusia viestejä ja mulla sama vika, liekö heikoin lenkki? Mistä muuten valvontayksikkö löytyy ja kiitos hyvästä linkistä :lol:
Mersulla mennään jopa kirkkoon!

CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Aikaisempia keskusteluja seuranneena on jäänyt sellainen käsitys, että on sulakerasian takana. Itse ei ole tarvinnut vielä kaivaa esiin, olen muiden vehkeistä piirtänyt noi kytkikset.. :lol:
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
RSU
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Su 08.02.2004 10:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja RSU »

Itsellä samanlainen vika . Virtaa ei tullut oikeanpuoleiselle etuvalon lampulle. Vähän väliä sytyi valojen vikalamppu. Sai joksikin aikaa toiminmaan valoaivojen kuoren vääntämisellä. Lopulta otin kuoret pois ja virta tuli oikeaan etuvaloon (seisontavaloon) kun heilutteli piirilevyjä. Eli katkos piirilevyissä. Hommasin toisen aivon niin vikakin loppui. Eli tarkistappa valojen ohjausyksikön toiminta.
Yli 25 vuotta mersuilua
Avatar
Jani77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: Ti 01.02.2005 14:45
Paikkakunta: Muurame

Valvontayksikkö

Viesti Kirjoittaja Jani77 »

Moro!

Voisitko valaista,mistä ko.valojen valvontayksikkö oikeasti löytyy...niin voisin tutkia asiaa lisää tai vaihtaa osan.
S205 200d Om651 -17
S211 220cdi -10
W201 200b -88
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Heh,mulla on molemmissa 124:sissa sama vika,eli oikea parkki hukassa.Täytyypä kans tutkiskella hieman piirilevyjä...

Niin,missäs se ohjausvekotin tosiaan on? :lol:
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

Tarkasta myös se moninapaliitin, jolla johdot liittyy umpioon.
BlueLadykin "arpoi", koska ajovalo paloi ja koska ei. Hankala paikallistaa, kun piti ensin saada valo sammumaan omia aikojaan. Löytyi viimein ja CRC + naaraspuolen holkkien tiukkaaminen neulalla poisti vian. Koiraspuolen tapit onkin siinä umpiossa.

Muista panna sen liittimen yläpuolella oleva korkeussäädön alipaineletku paikoilleen; saattaa irrota sitä moninapaliitintä nitkutellessa.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Avatar
RSU
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Su 08.02.2004 10:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja RSU »

Valojen ohjausyksikkö löytynee sulakerasian takaa. Täytynee avata sulakerasian sivuilta muistaakseni kuusi ruuvia jonka jälkeen saa nousemaan kannen pois. Sulakkeiden takana on noin kolme senttiä leveä 5 korkea ja kymmen pitkä rasia . Tamä on ns valoyksikkö, jonka kautta virrat kulkevat. Rasia on kiinni kolmessa liittimessä joista päätypuolen liittimet tahtoivat nousta mukana kun poisti yksikön paikaltaan. Eli varovasti irti ettei tule vahinkoa. Kannen yksiköstä saa aiki levittämällä kantta varovasti lattapääruuvarilla. Näin pääsee näkemään piirilevyt ja tarkistamaan onko katkoksia. Itselläni piirilevyjen heiluttelu sai seisontavalon (oikea etu) vilkkumaan.
Yli 25 vuotta mersuilua
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

RSU kirjoitti:
Itselläni piirilevyjen heiluttelu sai seisontavalon (oikea etu) vilkkumaan.

Eli sinulla oli juotos murtunut. Liittimien uudelleen juottaminen auttaa usein asiaa. Juotosmurtuman havaitseminen silmällä vaatii usein kyllä vuosien kokemuksen asiasta. Aina ne on löytyneet silmällä. :lol: Siis vuosien kokemus. :lol: :lol: :lol:
Onko vanha tallessa. :roll:
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
RSU
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Su 08.02.2004 10:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja RSU »

mjo33400 kirjoitti:RSU kirjoitti:
Itselläni piirilevyjen heiluttelu sai seisontavalon (oikea etu) vilkkumaan.

Eli sinulla oli juotos murtunut. Liittimien uudelleen juottaminen auttaa usein asiaa. Juotosmurtuman havaitseminen silmällä vaatii usein kyllä vuosien kokemuksen asiasta. Aina ne on löytyneet silmällä. :lol: Siis vuosien kokemus. :lol: :lol: :lol:
Onko vanha tallessa. :roll:
Jos en väärin muista niin ko kappale kävi luonasi tutkimuksissa. Teit siitä käsittääkseni kaaviot foorumille. Käsitykseni mukaan myös juotit sen kuntoon. En ole testannut kun tilalle hummaamani vanha toimii edelleen. :D
Yli 25 vuotta mersuilua
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Tarkoititko RSU sitä poksia jonka minulle lähetit, sillä heiluttelulla. En löytänyt poksista muuta vikaa kuin 7 juotosta oli murtunut ja vikasi johtui juuri niistä. Piirsin todella juuri siitä poksista kytkentäkuvat, joten se poksi on aika arvokas vai mitä, uniikkikappale, kiitos lainasta sinulle, autoit paljon foorumilaisia. :lol:
PS. Onko Sumppu ( Raimo ) sinulle tuttu henkilö, sukunimi sama kuin sinulla.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

mjo33400 kirjoitti: PS. Onko Sumppu ( Raimo ) sinulle tuttu henkilö, sukunimi sama kuin sinulla.
RSU (isä) on mökillä sivistyksen saavuttamattomissa (lue: ilman tietokonetta). Mutta siis Raimo sillä lukee ajokortissa etunimen kohdalla, mutta Sumpusta en ole koskaan kuullut/ isä puhunut. Suntiksi sitä on ainakin töissä kutsuttu...
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Samuel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: To 26.02.2004 22:07
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Samuel »

RSU kirjoitti:Valojen ohjausyksikkö löytynee sulakerasian takaa. Täytynee avata sulakerasian sivuilta muistaakseni kuusi ruuvia jonka jälkeen saa nousemaan kannen pois. Sulakkeiden takana on noin kolme senttiä leveä 5 korkea ja kymmen pitkä rasia . Tamä on ns valoyksikkö, jonka kautta virrat kulkevat. Rasia on kiinni kolmessa liittimessä joista päätypuolen liittimet tahtoivat nousta mukana kun poisti yksikön paikaltaan. Eli varovasti irti ettei tule vahinkoa. Kannen yksiköstä saa aiki levittämällä kantta varovasti lattapääruuvarilla. Näin pääsee näkemään piirilevyt ja tarkistamaan onko katkoksia. Itselläni piirilevyjen heiluttelu sai seisontavalon (oikea etu) vilkkumaan.
Asia on prikulleen näin, joten sana "löytynee" voidaan korvata sanalla "löytyy".
Vastaa Viestiin