E 200 cdi Käynnistys ongelma
E 200 cdi Käynnistys ongelma
Moi ! Mikä mahtaa mättää kun ei tahdo "aina" käynnistyä edes pikku pakkasella ? + 2 asteessa lähtee normaalisti (yleensä),mutta kun pakkanen lisääntyy,niin huononee .Esim -7 asteessa ei käynnisty ilman lohko läm.Käytin juuri Vehossa,mutta auto oli lämmin,eikä vika ollut päällä.Mittasivat suuttimet ja kaikki oli tasaisia..Tankkin pantiin jotain lisäainetta,joka pitäisi puhdistaa järjestelmää.Ei mitään vaikutusta 200 km jälkeen.Sillon kun vika on "päällä"niin ensin ei inahdakaan kunnes noin kolmannen starttijakson aikana käynnistyy niin käy heti tasaisesti eikä pahemmin savuta.Lämpöisenä ei savuta ollenkaan ja kulkee ja kukuu normaalisti. 2000 km sitten vaihdettin yksi viallinen hehku.Nyt pitäis hehkut olla kunnossa ja hehkun merkkivalo käyttäytyy normaalisti.Iso huolto (360.000 km) tehtiin 4000 km sitten viime syksynä.Onko kokemuksia vastaavasta ? Kiitos
Re: E 200 cdi Käynnistys ongelma
Ensin mietinkin jo suuttimia , mahdollisesti jumivaa/vuotavaa suutinta, mutta vehon pojat olikin mitanneet ne jo.japekka kirjoitti:Moi ! Mikä mahtaa mättää kun ei tahdo "aina" käynnistyä edes pikku pakkasella ? + 2 asteessa lähtee normaalisti (yleensä),mutta kun pakkanen lisääntyy,niin huononee .Esim -7 asteessa ei käynnisty ilman lohko läm.Käytin juuri Vehossa,mutta auto oli lämmin,eikä vika ollut päällä.Mittasivat suuttimet ja kaikki oli tasaisia..Tankkin pantiin jotain lisäainetta,joka pitäisi puhdistaa järjestelmää.Ei mitään vaikutusta 200 km jälkeen.Sillon kun vika on "päällä"niin ensin ei inahdakaan kunnes noin kolmannen starttijakson aikana käynnistyy niin käy heti tasaisesti eikä pahemmin savuta.Lämpöisenä ei savuta ollenkaan ja kulkee ja kukuu normaalisti. 2000 km sitten vaihdettin yksi viallinen hehku.Nyt pitäis hehkut olla kunnossa ja hehkun merkkivalo käyttäytyy normaalisti.Iso huolto (360.000 km) tehtiin 4000 km sitten viime syksynä.Onko kokemuksia vastaavasta ? Kiitos
vikojahan voi olla vaikka mitä, mutta esitänpä oman arvioni, näin vehon asentajana (ainakin olevinani).
Rail-putken paine laskee liian alas / ei nosta painetta tarpeeksi nopeasti ylös, jotta suuttimet avautuisivat.
joten mahdollisesti rail-putken paineanturi, tai määränanturi voi olla viallinen.
tosin pakkanen on tuntematon tekijä minulle, koskien tätä vikaa.
mutta tuo että 3:lla starttaamisella lähtee käyntiin voisi viitata tälläiseen vikaan, esim pumpun lähellä oleva anturi (mittaa p-aineen määrää) viallinen, tällöin rail-putkelle ei syötetä tarpeeksi ainetta=paine ei nouse riittävästi..loput tiedätkin.
terveisin jaska
asentaja
itse ajelen polkupyörällä :D
Re: E 200 cdi Käynnistys ongelma
Mulla on vähän sama ongelma tullut viime päivinä esille. Eli kylmänä (+9 - +15) ei starttaa ekalla, hörähtää vaan ja sammuu. Toisella startilla jää käyntiin. Mitään ei ole vielä mitattu/katsottu, perjantaiksi on huolto varattu. Hehkun valot toimineet ok, autolla (E 200CDI -00) ajettu 120 tkm.Jack kirjoitti:Ensin mietinkin jo suuttimia , mahdollisesti jumivaa/vuotavaa suutinta, mutta vehon pojat olikin mitanneet ne jo.
vikojahan voi olla vaikka mitä, mutta esitänpä oman arvioni, näin vehon asentajana (ainakin olevinani).
Rail-putken paine laskee liian alas / ei nosta painetta tarpeeksi nopeasti ylös, jotta suuttimet avautuisivat.
joten mahdollisesti rail-putken paineanturi, tai määränanturi voi olla viallinen.
tosin pakkanen on tuntematon tekijä minulle, koskien tätä vikaa.
mutta tuo että 3:lla starttaamisella lähtee käyntiin voisi viitata tälläiseen vikaan, esim pumpun lähellä oleva anturi (mittaa p-aineen määrää) viallinen, tällöin rail-putkelle ei syötetä tarpeeksi ainetta=paine ei nouse riittävästi..loput tiedätkin.
Re: E 200 cdi Käynnistys ongelma
Ensin mietinkin jo suuttimia , mahdollisesti jumivaa/vuotavaa suutinta, mutta vehon pojat olikin mitanneet ne jo.
vikojahan voi olla vaikka mitä, mutta esitänpä oman arvioni, näin vehon asentajana (ainakin olevinani).
Rail-putken paine laskee liian alas / ei nosta painetta tarpeeksi nopeasti ylös, jotta suuttimet avautuisivat.
joten mahdollisesti rail-putken paineanturi, tai määränanturi voi olla viallinen.
tosin pakkanen on tuntematon tekijä minulle, koskien tätä vikaa.
mutta tuo että 3:lla starttaamisella lähtee käyntiin voisi viitata tälläiseen vikaan, esim pumpun lähellä oleva anturi (mittaa p-aineen määrää) viallinen, tällöin rail-putkelle ei syötetä tarpeeksi ainetta=paine ei nouse riittävästi..loput tiedätkin.
Moro! oma arvioni menee viel suuttimiin. Todennäköisesti joku suuttimista vuotaa lävitse siten, että se vuotaa paluulinjaa tankille päin. Tällöin tyhjentyy railputki ja putket. manuaalinen testi suuttimille. ylivuoto putket irti ja pyörintätunnistin irti. Veholta pitäisi löytyä erikoistyökaluna "tiimalasit" jotka sijoitetaan suuttimiin paluuletkun paikalle ja moottoria pyöritetään (en nyt muista aikaa) starttaus lopetetaan ja tarkistetaan tiimalaseihin kerääntynyt polttoaine. Suutin on viallinen jos se vuotaa yli 2 mitta-asteikon rajan. Näin asia menee. Ja elkää tulkaa sanomaan että ei tuommoisia tiimalaseja ole, voin iltasella ottaa kuvan niistä ja laittaa tänne..
vikojahan voi olla vaikka mitä, mutta esitänpä oman arvioni, näin vehon asentajana (ainakin olevinani).
Rail-putken paine laskee liian alas / ei nosta painetta tarpeeksi nopeasti ylös, jotta suuttimet avautuisivat.
joten mahdollisesti rail-putken paineanturi, tai määränanturi voi olla viallinen.
tosin pakkanen on tuntematon tekijä minulle, koskien tätä vikaa.
mutta tuo että 3:lla starttaamisella lähtee käyntiin voisi viitata tälläiseen vikaan, esim pumpun lähellä oleva anturi (mittaa p-aineen määrää) viallinen, tällöin rail-putkelle ei syötetä tarpeeksi ainetta=paine ei nouse riittävästi..loput tiedätkin.
Moro! oma arvioni menee viel suuttimiin. Todennäköisesti joku suuttimista vuotaa lävitse siten, että se vuotaa paluulinjaa tankille päin. Tällöin tyhjentyy railputki ja putket. manuaalinen testi suuttimille. ylivuoto putket irti ja pyörintätunnistin irti. Veholta pitäisi löytyä erikoistyökaluna "tiimalasit" jotka sijoitetaan suuttimiin paluuletkun paikalle ja moottoria pyöritetään (en nyt muista aikaa) starttaus lopetetaan ja tarkistetaan tiimalaseihin kerääntynyt polttoaine. Suutin on viallinen jos se vuotaa yli 2 mitta-asteikon rajan. Näin asia menee. Ja elkää tulkaa sanomaan että ei tuommoisia tiimalaseja ole, voin iltasella ottaa kuvan niistä ja laittaa tänne..