MB C220 ei käy....

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
sns
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 16.10.2005 12:03

MB C220 ei käy....

Viesti Kirjoittaja sns »

Auto: C220 Sport -95

Elikkä eilen tilmestyi kummallinen vika...
Laitoin vapaavirtaussuodatin uudestaan kiinni, auto kävi hyvin ja ei ollu mitään ongelmia. ajoin n.20km ja tehot hävisi autosta, ajoin vielä 5km ja auto ei käyny kun tyhjäkäynnillä enää. :(
auto käy hyvin tyhjäkäynnillä ja ylimääräisiä ääniä ei tuu..
heti kun painaa kaasua ja kierrokset nousee 2000rmp:hen niin auto sammuu, ja kuullostaa ihan ku se ei sais bensaa, tulee "booooo" ääni :). voiko olla et auton vikaohjelma on päällä kytketty ja se ei anna bensaa?
yritin ottaa akku kengät irti mut ei auttanut.....
missä vois olla vika?
MB C220 Sport "Rieger tuning"
ttiikeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 395
Liittynyt: Ti 22.07.2003 17:48

Viesti Kirjoittaja ttiikeri »

Haiskahtaa siltä että ilmamäärämittari on saanut siipeensä. Ilmamäärämittarin viat ilmenevät monesti noin että max kierrosluku putoaa merkittävästi. Onko mittarin sähköliitännät kunnolla kiinni? Parhaiten vika selviää kun käy luettamassa vikakoodit.

Toinen mahdollisuus on tietty polttoainepaine. Toimiiko pumppu? Onko suodatin OK?

Et noilla tarkistuksilla liikkeelle....
MB C180 vm -95
sns
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 16.10.2005 12:03

Viesti Kirjoittaja sns »

mullakin kävi samat jutut mielessä....
Otin ilmanmäärämittarin piuha irti ja ei vaikuttanu yhtään, sama homma... siinä on muuten "lanka" ilmanmäärämittari ja kaikki on kunnolla kiini.
pumppu toimii ja suodatin vaihdettu 4000km sitten.
ei muuta ku huomenna merkki liikkeeseen....
MB C220 Sport "Rieger tuning"
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Onko tuo vapaavirtaussuodatin oljytty, vai kuiva sellainen, jos öljy, niin aivan varmasti mittari ottanut siipeensä, mutta sitähän tuuninki on :wink: :wink:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Antti V kirjoitti:Onko tuo vapaavirtaussuodatin oljytty, vai kuiva sellainen, jos öljy, niin aivan varmasti mittari ottanut siipeensä, mutta sitähän tuuninki on :wink: :wink:
En moiti mutta mun mielestä noi suodattimet ei ole terveellisiä, itse jätän sellaiset kaupan hyllylle.
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Benzo kirjoitti:
Antti V kirjoitti:Onko tuo vapaavirtaussuodatin oljytty, vai kuiva sellainen, jos öljy, niin aivan varmasti mittari ottanut siipeensä, mutta sitähän tuuninki on :wink: :wink:
En moiti mutta mun mielestä noi suodattimet ei ole terveellisiä, itse jätän sellaiset kaupan hyllylle.
Saavutetaanko näillä sutareilla jotain KONKREETTISTA hyötyä VAKIOAUTOSSA? :D Vaiko räyhäkämmät imumörinät? :lol:

Hyvin jauhaa C200 ihan paperifiltterilläkin. :roll:
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Samanlainen vaikutus kun mopo aikana laitettiin 22 milliseen Dellorton kaasarin perään pala sukkahousua, se kuulosti uum smooh, uum smooh kun käänsi kahvasta 8)

mutta ilmansuodatus teho oli mitä oli, ja hiekkaa + pölyä moottori täynnä, hyvää se ei näille moottoreille tee, ja kun siinä muuttuu "suhteet" ym, niin ei nämä uudemmat moottorit välttämättä sitä ymmärrä. Polttoaineen ja ilman suhde kun menee hiukan pieleen, ei se muuta vaadi.

No eihän tässä ollut tarkoitus ruveta "arvostelemaan" mutta kuitenkin......
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

HVM kirjoitti:Saavutetaanko näillä sutareilla jotain KONKREETTISTA hyötyä VAKIOAUTOSSA? :D Vaiko räyhäkämmät imumörinät? :lol:

Hyvin jauhaa C200 ihan paperifiltterilläkin. :roll:
Kuten tälläisissä asioissa yleensäkin, saavutettu hyöty on lähinä "streetcredibiliteetissä" :wink: :wink: . Niin kauan kuin vakioauton "viritys" on pelkästään suodattimen vaihdon tasalla, saavutettu hyöty verrattuna haittoihin (esim ilmammassamittarin tuohoutuminen ja turboautoissa erään vieläkin kalliimman elementin tuhoutuminen), on minusta itsensä huijaamista. Joskus tuolla Sierralla kun joutui käymään useamminkin penkissä, n 280 hv:n tehoilla vaikutus oli se mainoksen 2 hv:tä, oli mulla vakiosuodatin, tai ei suodatinta laisinkaan. No noissa arvoissa on jo mittausepätarkkuuskin osana, joten en ihan varma ole siitä kokonaishyödystä kumminkaan.

Vieläkun vertaillaan noiden ko "virityssuodattimien" hintoja ja niiden todellista kestoa, versus originaali, niin ei voi kuin ihmetellä ihmisten sinisilmäisyyttä. Mutta kun niitä vielä tälläkn palstalla riittävästi kerrotaan ongelmista, suodattimen vaihdon jälkeen, alkaa vissiin osa porukasta pikkuhiljaa uskoa niiden tuovan enempi ongelmaa kuin hyötyä.mutta se katu-uskottavuus
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Benzo kirjoitti:Samanlainen vaikutus kun mopo aikana laitettiin 22 milliseen Dellorton kaasarin perään pala sukkahousua, se kuulosti uum smooh, uum smooh kun käänsi kahvasta 8)

mutta ilmansuodatus teho oli mitä oli, ja hiekkaa + pölyä moottori täynnä, hyvää se ei näille moottoreille tee, ja kun siinä muuttuu "suhteet" ym, niin ei nämä uudemmat moottorit välttämättä sitä ymmärrä. Polttoaineen ja ilman suhde kun menee hiukan pieleen, ei se muuta vaadi.

No eihän tässä ollut tarkoitus ruveta "arvostelemaan" mutta kuitenkin......
Tai kiihdytyssuppilot :shock: 8) :wink:

Juu ei ollut mullakaan tarkoitus arvostella, mutta jokainen tavallaan
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
Heikki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: To 22.09.2005 22:04
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Heikki »

kannattaa olla varovainen meruissa noitten kans... ilmamäärämittari kun menee paskaks niin ei oo mikään halvin osa siellä konepellin alla :roll:

ja tietysti ei pelkästään mersussa mut kummiskin...
sns
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 16.10.2005 12:03

Viesti Kirjoittaja sns »

no niin, nyt meni vähä off topic......
kävin pekissä ja oli huomattava ero kun filtteri ei ollut kiini, viimex oli kiini ku kävin... ja 3,8hv oli ero.
mulla on se 220 "amg" pakeetti versio, elikkä putkisto ja lastu on amg.
selvisi et ilmanmäärämittari on sökö.
nooh, mutta eköhän me opimme tästä jotain, ei muuta ku huomenna mersu jälleenmyyjälle hakemaan/tilaamaan uusi ilmanmäärämittari.
MB C220 Sport "Rieger tuning"
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1557
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Huollettu ( öljytty ) vapaa virtaus suodatin puhdistaa paljon tehokkaammin kuin paperi suodatin :idea: Tutkittu juttu :roll:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mikko K. kirjoitti:Huollettu ( öljytty ) vapaa virtaus suodatin puhdistaa paljon tehokkaammin kuin paperi suodatin :idea: Tutkittu juttu :roll:
En käy inttämään tästä millään tapaa, uskon ja luotan lausuntoosi täysin. Mutta onkohan se muuten ihan sama juttu sitten näissä nuhapumpuissa kuin näissä "megatornaado-38738539 L/sek.-imu" -turbodieseleissä? :D

Mietin mielessäni tyyppiä joka laittaa vakiokoteloon tämän ihmeviltterin ja penkittää sitten +0,3 hv 1,8 bensastaan. :lol:

Noh, antaa olla... :lol:
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Mikko K. kirjoitti:Huollettu ( öljytty ) vapaa virtaus suodatin puhdistaa paljon tehokkaammin kuin paperi suodatin :idea: Tutkittu juttu :roll:
Mutta se päästää siitä sitä oljyistä ilmaa siihen ilmamäärämittariin ja se on sille myrkkyä. Ilmämäärämittari toimii kuumalanka periaatteella ja se öljyn kyllästämä ilma tarttuu aika tiukasti anturin pinnalle, joka taas kuumenee ja rasittaa anturin ennen aikaiseen tuhoonsa. Se on totta, että öljytty putsari pitää epäpuhtauksia paremmin aisoissa, mutta se ei oikein kumminkaan toimi nykymoottoreiden elektroniikan kanssa
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
ttiikeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 395
Liittynyt: Ti 22.07.2003 17:48

Viesti Kirjoittaja ttiikeri »

Paljonko muuten C220 antoi penkissä vakiona ja paljonko tuo lastu ja putkisto + uusi filtteri antoi lisätehoa ?
MB C180 vm -95
Avatar
Heikki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: To 22.09.2005 22:04
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Heikki »

ttiikeri kirjoitti:Paljonko muuten C220 antoi penkissä vakiona ja paljonko tuo lastu ja putkisto + uusi filtteri antoi lisätehoa ?
sama kiinnostaa muakin :P :P 8)
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

sns kirjoitti:no niin, nyt meni vähä off topic......
kävin pekissä ja oli huomattava ero kun filtteri ei ollut kiini, viimex oli kiini ku kävin... ja 3,8hv oli ero.
Pidät siis kahtena eri päivänä suoritettujen tehomittausten 3,8hv eroa huomattavana :?:

Kaikenlaisia... :lol: Ei tullut mieleen että ero voisi johtua myös auringonpilkuista tai kuun asennosta?
So long, and thanks for all the fish
sns
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 16.10.2005 12:03

Viesti Kirjoittaja sns »

nyt selvisi ongelma!
Katalysaattori oli menny rikki sisältä ja koko putki meni tukkoon.
ihmettelin ku katti oli helvetin kuuma ja katin jälkeen kylmää.
otin rälläkkä käteen ja hitsasin suora putki tilalle ja otil lambdan piuha irti :)

skannan ja laitan nu teholaput tänne joku päviä.
MB C220 Sport "Rieger tuning"
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

käy nyt penkittää, ku sulla on nyt siinä mersussa lastu+filtteri+tehoputkipakarit+poistettu katti! voipi olla tehoo.
W201 250DT 20V
w201 190E
Vastaa Viestiin