MB C220 ei käy....
MB C220 ei käy....
Auto: C220 Sport -95
Elikkä eilen tilmestyi kummallinen vika...
Laitoin vapaavirtaussuodatin uudestaan kiinni, auto kävi hyvin ja ei ollu mitään ongelmia. ajoin n.20km ja tehot hävisi autosta, ajoin vielä 5km ja auto ei käyny kun tyhjäkäynnillä enää.
auto käy hyvin tyhjäkäynnillä ja ylimääräisiä ääniä ei tuu..
heti kun painaa kaasua ja kierrokset nousee 2000rmp:hen niin auto sammuu, ja kuullostaa ihan ku se ei sais bensaa, tulee "booooo" ääni . voiko olla et auton vikaohjelma on päällä kytketty ja se ei anna bensaa?
yritin ottaa akku kengät irti mut ei auttanut.....
missä vois olla vika?
Elikkä eilen tilmestyi kummallinen vika...
Laitoin vapaavirtaussuodatin uudestaan kiinni, auto kävi hyvin ja ei ollu mitään ongelmia. ajoin n.20km ja tehot hävisi autosta, ajoin vielä 5km ja auto ei käyny kun tyhjäkäynnillä enää.
auto käy hyvin tyhjäkäynnillä ja ylimääräisiä ääniä ei tuu..
heti kun painaa kaasua ja kierrokset nousee 2000rmp:hen niin auto sammuu, ja kuullostaa ihan ku se ei sais bensaa, tulee "booooo" ääni . voiko olla et auton vikaohjelma on päällä kytketty ja se ei anna bensaa?
yritin ottaa akku kengät irti mut ei auttanut.....
missä vois olla vika?
MB C220 Sport "Rieger tuning"
Haiskahtaa siltä että ilmamäärämittari on saanut siipeensä. Ilmamäärämittarin viat ilmenevät monesti noin että max kierrosluku putoaa merkittävästi. Onko mittarin sähköliitännät kunnolla kiinni? Parhaiten vika selviää kun käy luettamassa vikakoodit.
Toinen mahdollisuus on tietty polttoainepaine. Toimiiko pumppu? Onko suodatin OK?
Et noilla tarkistuksilla liikkeelle....
Toinen mahdollisuus on tietty polttoainepaine. Toimiiko pumppu? Onko suodatin OK?
Et noilla tarkistuksilla liikkeelle....
MB C180 vm -95
mullakin kävi samat jutut mielessä....
Otin ilmanmäärämittarin piuha irti ja ei vaikuttanu yhtään, sama homma... siinä on muuten "lanka" ilmanmäärämittari ja kaikki on kunnolla kiini.
pumppu toimii ja suodatin vaihdettu 4000km sitten.
ei muuta ku huomenna merkki liikkeeseen....
Otin ilmanmäärämittarin piuha irti ja ei vaikuttanu yhtään, sama homma... siinä on muuten "lanka" ilmanmäärämittari ja kaikki on kunnolla kiini.
pumppu toimii ja suodatin vaihdettu 4000km sitten.
ei muuta ku huomenna merkki liikkeeseen....
MB C220 Sport "Rieger tuning"
Saavutetaanko näillä sutareilla jotain KONKREETTISTA hyötyä VAKIOAUTOSSA? Vaiko räyhäkämmät imumörinät?Benzo kirjoitti:En moiti mutta mun mielestä noi suodattimet ei ole terveellisiä, itse jätän sellaiset kaupan hyllylle.Antti V kirjoitti:Onko tuo vapaavirtaussuodatin oljytty, vai kuiva sellainen, jos öljy, niin aivan varmasti mittari ottanut siipeensä, mutta sitähän tuuninki on
Hyvin jauhaa C200 ihan paperifiltterilläkin.
Samanlainen vaikutus kun mopo aikana laitettiin 22 milliseen Dellorton kaasarin perään pala sukkahousua, se kuulosti uum smooh, uum smooh kun käänsi kahvasta
mutta ilmansuodatus teho oli mitä oli, ja hiekkaa + pölyä moottori täynnä, hyvää se ei näille moottoreille tee, ja kun siinä muuttuu "suhteet" ym, niin ei nämä uudemmat moottorit välttämättä sitä ymmärrä. Polttoaineen ja ilman suhde kun menee hiukan pieleen, ei se muuta vaadi.
No eihän tässä ollut tarkoitus ruveta "arvostelemaan" mutta kuitenkin......
mutta ilmansuodatus teho oli mitä oli, ja hiekkaa + pölyä moottori täynnä, hyvää se ei näille moottoreille tee, ja kun siinä muuttuu "suhteet" ym, niin ei nämä uudemmat moottorit välttämättä sitä ymmärrä. Polttoaineen ja ilman suhde kun menee hiukan pieleen, ei se muuta vaadi.
No eihän tässä ollut tarkoitus ruveta "arvostelemaan" mutta kuitenkin......
Kuten tälläisissä asioissa yleensäkin, saavutettu hyöty on lähinä "streetcredibiliteetissä" . Niin kauan kuin vakioauton "viritys" on pelkästään suodattimen vaihdon tasalla, saavutettu hyöty verrattuna haittoihin (esim ilmammassamittarin tuohoutuminen ja turboautoissa erään vieläkin kalliimman elementin tuhoutuminen), on minusta itsensä huijaamista. Joskus tuolla Sierralla kun joutui käymään useamminkin penkissä, n 280 hv:n tehoilla vaikutus oli se mainoksen 2 hv:tä, oli mulla vakiosuodatin, tai ei suodatinta laisinkaan. No noissa arvoissa on jo mittausepätarkkuuskin osana, joten en ihan varma ole siitä kokonaishyödystä kumminkaan.HVM kirjoitti:Saavutetaanko näillä sutareilla jotain KONKREETTISTA hyötyä VAKIOAUTOSSA? Vaiko räyhäkämmät imumörinät?
Hyvin jauhaa C200 ihan paperifiltterilläkin.
Vieläkun vertaillaan noiden ko "virityssuodattimien" hintoja ja niiden todellista kestoa, versus originaali, niin ei voi kuin ihmetellä ihmisten sinisilmäisyyttä. Mutta kun niitä vielä tälläkn palstalla riittävästi kerrotaan ongelmista, suodattimen vaihdon jälkeen, alkaa vissiin osa porukasta pikkuhiljaa uskoa niiden tuovan enempi ongelmaa kuin hyötyä.mutta se katu-uskottavuus
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Tai kiihdytyssuppilotBenzo kirjoitti:Samanlainen vaikutus kun mopo aikana laitettiin 22 milliseen Dellorton kaasarin perään pala sukkahousua, se kuulosti uum smooh, uum smooh kun käänsi kahvasta
mutta ilmansuodatus teho oli mitä oli, ja hiekkaa + pölyä moottori täynnä, hyvää se ei näille moottoreille tee, ja kun siinä muuttuu "suhteet" ym, niin ei nämä uudemmat moottorit välttämättä sitä ymmärrä. Polttoaineen ja ilman suhde kun menee hiukan pieleen, ei se muuta vaadi.
No eihän tässä ollut tarkoitus ruveta "arvostelemaan" mutta kuitenkin......
Juu ei ollut mullakaan tarkoitus arvostella, mutta jokainen tavallaan
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
no niin, nyt meni vähä off topic......
kävin pekissä ja oli huomattava ero kun filtteri ei ollut kiini, viimex oli kiini ku kävin... ja 3,8hv oli ero.
mulla on se 220 "amg" pakeetti versio, elikkä putkisto ja lastu on amg.
selvisi et ilmanmäärämittari on sökö.
nooh, mutta eköhän me opimme tästä jotain, ei muuta ku huomenna mersu jälleenmyyjälle hakemaan/tilaamaan uusi ilmanmäärämittari.
kävin pekissä ja oli huomattava ero kun filtteri ei ollut kiini, viimex oli kiini ku kävin... ja 3,8hv oli ero.
mulla on se 220 "amg" pakeetti versio, elikkä putkisto ja lastu on amg.
selvisi et ilmanmäärämittari on sökö.
nooh, mutta eköhän me opimme tästä jotain, ei muuta ku huomenna mersu jälleenmyyjälle hakemaan/tilaamaan uusi ilmanmäärämittari.
MB C220 Sport "Rieger tuning"
En käy inttämään tästä millään tapaa, uskon ja luotan lausuntoosi täysin. Mutta onkohan se muuten ihan sama juttu sitten näissä nuhapumpuissa kuin näissä "megatornaado-38738539 L/sek.-imu" -turbodieseleissä?Mikko K. kirjoitti:Huollettu ( öljytty ) vapaa virtaus suodatin puhdistaa paljon tehokkaammin kuin paperi suodatin Tutkittu juttu
Mietin mielessäni tyyppiä joka laittaa vakiokoteloon tämän ihmeviltterin ja penkittää sitten +0,3 hv 1,8 bensastaan.
Noh, antaa olla...
Mutta se päästää siitä sitä oljyistä ilmaa siihen ilmamäärämittariin ja se on sille myrkkyä. Ilmämäärämittari toimii kuumalanka periaatteella ja se öljyn kyllästämä ilma tarttuu aika tiukasti anturin pinnalle, joka taas kuumenee ja rasittaa anturin ennen aikaiseen tuhoonsa. Se on totta, että öljytty putsari pitää epäpuhtauksia paremmin aisoissa, mutta se ei oikein kumminkaan toimi nykymoottoreiden elektroniikan kanssaMikko K. kirjoitti:Huollettu ( öljytty ) vapaa virtaus suodatin puhdistaa paljon tehokkaammin kuin paperi suodatin Tutkittu juttu
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Pidät siis kahtena eri päivänä suoritettujen tehomittausten 3,8hv eroa huomattavanasns kirjoitti:no niin, nyt meni vähä off topic......
kävin pekissä ja oli huomattava ero kun filtteri ei ollut kiini, viimex oli kiini ku kävin... ja 3,8hv oli ero.
Kaikenlaisia... Ei tullut mieleen että ero voisi johtua myös auringonpilkuista tai kuun asennosta?
So long, and thanks for all the fish
nyt selvisi ongelma!
Katalysaattori oli menny rikki sisältä ja koko putki meni tukkoon.
ihmettelin ku katti oli helvetin kuuma ja katin jälkeen kylmää.
otin rälläkkä käteen ja hitsasin suora putki tilalle ja otil lambdan piuha irti
skannan ja laitan nu teholaput tänne joku päviä.
Katalysaattori oli menny rikki sisältä ja koko putki meni tukkoon.
ihmettelin ku katti oli helvetin kuuma ja katin jälkeen kylmää.
otin rälläkkä käteen ja hitsasin suora putki tilalle ja otil lambdan piuha irti
skannan ja laitan nu teholaput tänne joku päviä.
MB C220 Sport "Rieger tuning"