w126 500 se käynti ongelmia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
santtu79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: To 20.10.2005 17:07

w126 500 se käynti ongelmia

Viesti Kirjoittaja santtu79 »

missähän voisi olla vika kun bensa pumppu alkaa huutaan ja tankista kuuluu porinaa ja sen jälkeen auto käy huonosti tai sammuu kokonaan? auto kylläkin toimii jonku aikaa. pumpun ja suodattimen vaihdoin mutta eipä ollu apua.
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ootkos kokeillu käyttää korkki auki? Onkohan tankin huohotin tukossa?
Avatar
santtu79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: To 20.10.2005 17:07

Viesti Kirjoittaja santtu79 »

joo kyllähän sitäki on kokeiltu mutta ei apua siitäkään.
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 838
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Ihan kuin saisi ilmaa jostain. Onks 500:nen kahdella pumpulla jos vaikka toinen pumppu rikki.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja kekka »

Ootkos tutkinut pumpun kuntoa jos vaikka olis se hajoamassa kun moista ääntä pitää. Vois se korina olla sitä kun paineet tulee takas tankkiin imupuolta pitkin. Itellä joskus samankaltaisia ongelmia k-jetin pumpun kanssa.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Avatar
santtu79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: To 20.10.2005 17:07

Viesti Kirjoittaja santtu79 »

yhdellä pumpulla. toulta kyliltä kuulin että vika vois olla paineen tasaajassa. osa on ainakin hintava ja vaikee löytää. paineet on mitattu ja kun pumppu jossain vaiheessa alkaa huutaan niin paineet katoaa. mutta ehdotuksia mahdollisesta viasta otetaan kiitollisena vastaan viisaammilta että sais auton ajoon.
Avatar
santtu79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: To 20.10.2005 17:07

Viesti Kirjoittaja santtu79 »

kolmella eri pumpulla on tullu kokeiltua ja sama vika edelleen.
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Mitenkäs tuossa on pumpun imusiivilä? Jotenkin vaikuttaisi että kuvatunlaiset oireet voisivat johtua siitä että pumpun imupuoli ei saa bensiiniä vaan haukkaa ilmaa/kavitoi. Eli olisiko ongelma ennen pumppua?
So long, and thanks for all the fish
Avatar
santtu79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: To 20.10.2005 17:07

Viesti Kirjoittaja santtu79 »

tankissa on sihti ennen pumppua ja se on putsattu, että ei pitäs johtua siitäkään.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Voisko olla vettä päässy tankkiin... :?: Eikä tietenkään missään ole isompaa vuotoa?
Tankki tyhjäks ja uus kokeilu.

Paineentasaaja ilmeisesti sijaitsee tuossa mallissa auton alla?

Olis hyvä tietää tuleeko bensa edes määränjakajalle asti... Määränjakaja, ilmamääränmittari, paineventtiilit... mutta tuskinpa se vika siellä asti on... :roll:
Avatar
santtu79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: To 20.10.2005 17:07

Viesti Kirjoittaja santtu79 »

eikös paineentasaaja ole koneen päällä tossa mallissa. niin oon ainaki ymmärtäny.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Muistaakseni paineesäätäjä on auton alla ja koneen kyljessä on kylmäkäyntiä varten paine-ero säädin. Mitä lie tekeekään :D
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Mika.T kirjoitti:Muistaakseni paineesäätäjä on auton alla ja koneen kyljessä on kylmäkäyntiä varten paine-ero säädin. Mitä lie tekeekään :D
Juu näin kai. Paine-ero venttiilit on siinä määränjakajassa. En tiedä ovatko nämä mitä Mika tarkoitti?
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

timo230e kirjoitti:Ihan kuin saisi ilmaa jostain. Onks 500:nen kahdella pumpulla jos vaikka toinen pumppu rikki.
Jos pumppu on vialla, niin multa saat sopivasti 300E pumpun. On kahdella moottorilla ja varmasti kunnossa.
Asko
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Siellä ne on auton alla samassa paketissa kolme pönttöä. Pumppu, painevaraaja ja suodatin. Kannattaisi oikeastaan ottaa imuletku irti pumpusta ja katsoa, että pumppu saa vapaasti polttoainetta.
Avatar
santtu79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: To 20.10.2005 17:07

Viesti Kirjoittaja santtu79 »

kyllä ainetta tulee pumpulle ihan vapaasti. eipä tuo auton alla ole kuin suodatin ja pumppu päällekkäin.
Avatar
santtu79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: To 20.10.2005 17:07

Viesti Kirjoittaja santtu79 »

kyllä ainetta tulee pumpulle ihan vapaasti. eipä tuo auton alla ole kuin suodatin ja pumppu päällekkäin.
Avatar
santtu79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: To 20.10.2005 17:07

Viesti Kirjoittaja santtu79 »

löytyskö keltään kuvaa tosta paineentasaajasta kun en tiä varmaks minkä näkönen osa on ja kun sen sijainnistakin oon kuullu eri versioita?
Avatar
santtu79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: To 20.10.2005 17:07

Viesti Kirjoittaja santtu79 »

no nyt tuli se paineen säätäjä vaihdettua ja toimiin alko. mutta kiitos ehdotuksista :D
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 838
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Hyvä kun kuntoutui. Tuliko tommonen vika ihan yhtäkkiä vai oireiliko jo aikasemmin. Toihan on periaatteessa ihan mekaaninen osa jossa on jousi joka säätelee painetta.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Vastaa Viestiin