s124 320 sammuilee
s124 320 sammuilee
Tuli kesällä hommattua 320te -vm92 automaatti.Moottorin lämmettyä kun vetäisee pakin päälle auto käy n 3 sekuntia kunnolla,sen jälkeen kierrokset lähtevät soutamaan n.500-2000rpm jonka jälkeen auto sammuu.No tossa tuli katsastus eteen ja päästöt persielleen.Lambda rikki-vaihdettiin ei vaikutusta.Joku puheli että vois olla ilmamassamittari rikki,tai katti.
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Hmm, onkohan tuo HFM vai MAP-ohjauksella tuo moottori. Jokatapauksessa KE-Jetronic siinä ei enää ole. Mikäli on HFM niin siinä tapauksessa ilmamassamittari voisi olla rikki. Katin rikkoutuminen ei aiheuta nuita muita oireita, ainoastaan päästöjen nousun. Toisaalta nuo muut oireet voivat aiheuttaa myös päästöjen nousun ehjälläkin katalysaattorilla.
Ja oireet ilmenevät vain yritettäessä peruuttaa? Mystiseksi menee. Onkohan tuossa sähköohjattu laatikko joka sitten on yhteydessä myös moottorinohjaukseen. Vika voisi tulla sitäkin kautta mutta kuulostaa kyllä utopistiselta.
Vaikea tässä on antaa muuta neuvoa kuin käytät auton testerissä.
Ja oireet ilmenevät vain yritettäessä peruuttaa? Mystiseksi menee. Onkohan tuossa sähköohjattu laatikko joka sitten on yhteydessä myös moottorinohjaukseen. Vika voisi tulla sitäkin kautta mutta kuulostaa kyllä utopistiselta.
Vaikea tässä on antaa muuta neuvoa kuin käytät auton testerissä.
So long, and thanks for all the fish
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Moi,
Linkin takaa(M104 johtosarja remppa) löytyy kuvia kuinka laadukkaat on merssun johdot. Ongelmana on minulla heiluva käynti ja eikä käyny kaikilla , häiriöt oli satunnaisia ja välillä kone stumppas yht äkkiä motarilla...
http://wwwk.heltech.edu.hel.fi/capriceman/site/
Linkin takaa(M104 johtosarja remppa) löytyy kuvia kuinka laadukkaat on merssun johdot. Ongelmana on minulla heiluva käynti ja eikä käyny kaikilla , häiriöt oli satunnaisia ja välillä kone stumppas yht äkkiä motarilla...
http://wwwk.heltech.edu.hel.fi/capriceman/site/
Moro ,olen jo aikaisemmin kattellu noita johtosarjoja,näyttää olevan hyvässä kunnossa?Tänään rupes kierrokset soutaan kun pysähdyin liikennevaloihin,rauhottui kun laitoin vapaalle! moottori oli ns puolilämmin. Jotenkin tuntuu että tehot olis hukassa pienemmillä kierroksilla ,tätähän monet on kehuneet vääntäväksi koneeksi.Sitten vielä näihin päästöihin ei taida olla muuta keinoa kun ruveta etsimään uutta katalysaattoria p...ele.Autoa lämmittämällä ei päästöt pudonneet mihinkään.
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Selvitä nyt vaan suosiolla ensin ne moottorin käyntiongelmat ennen katalysaattorikauppaan säntäämistä. Käyntiongelmista johtuu väärä/vaihteleva ilma-polttoaineseos ja tällöin katalysaattori ei voi toimia oikein -> päästötkin kasvavat. Katalysaattori ei silti ole välttämättä rikki. Tosin huonosti käyvä moottori voi ajan myötä tehdä katalysaattorin täysin toimimattomaksi.
Rikkinäinen katalysaattori ei voi vaikuttaa nuihin käyntiongelmiin, paitsi jos se on mekaanisesti rikki ja kennosto tukkii pakoputken. Tässä tapauksessa ei kuitenkaan lie kyseessä tuo ongelma.
Rikkinäinen katalysaattori ei voi vaikuttaa nuihin käyntiongelmiin, paitsi jos se on mekaanisesti rikki ja kennosto tukkii pakoputken. Tässä tapauksessa ei kuitenkaan lie kyseessä tuo ongelma.
So long, and thanks for all the fish
Onko E-malli vai vanha kuorinen?
E-malli alkaa kai 7/93
Kysyn siksi kun nappulat muuttu aikalailla E-mallissa.
Imuilman lämpöanturi, ilmamäärämittari, ruiskunlämpöanturi mahdollisia vikapaikkoja.
Omaani päivitin kaikki em. osat + bosch:in lambda.(ilmamäärämittari rikki ja tulpanjohdot rikki) nyt toimii, mutta kuinka kauan???
Ilmamäärämittari ei omassani nostanut päästöarvoja.(käyttää jotain "opittuja"arvoja)
Kokeile, ota tyhjäkäynnillä pistoke irti ilmamäärämittarista, silloin pitäisi tyhjäkäynnin seilata kuvailemallasi tavalla,
Ilmamäärämittarinjohtosarjalle on korjausohje. On jäänyt johto tehtaalla lyhyeksi, rikkoontuu siitä kohdasta jossa ylittää väliseinän.(korjausohje korjaamokäsikirjasta)
Johtosarjan ongelmathan on M104 moottorilla varustetuissa autoissa "ominaisuus".
Ihan varoiksi vaihda puolilta tulppiin menevät hatut, ne aiheuttaa jos jonkinlaista käyntihäiriötä, laiskuutta ja nykimistä.
E-malli alkaa kai 7/93
Kysyn siksi kun nappulat muuttu aikalailla E-mallissa.
Imuilman lämpöanturi, ilmamäärämittari, ruiskunlämpöanturi mahdollisia vikapaikkoja.
Omaani päivitin kaikki em. osat + bosch:in lambda.(ilmamäärämittari rikki ja tulpanjohdot rikki) nyt toimii, mutta kuinka kauan???
Ilmamäärämittari ei omassani nostanut päästöarvoja.(käyttää jotain "opittuja"arvoja)
Kokeile, ota tyhjäkäynnillä pistoke irti ilmamäärämittarista, silloin pitäisi tyhjäkäynnin seilata kuvailemallasi tavalla,
Ilmamäärämittarinjohtosarjalle on korjausohje. On jäänyt johto tehtaalla lyhyeksi, rikkoontuu siitä kohdasta jossa ylittää väliseinän.(korjausohje korjaamokäsikirjasta)
Johtosarjan ongelmathan on M104 moottorilla varustetuissa autoissa "ominaisuus".
Ihan varoiksi vaihda puolilta tulppiin menevät hatut, ne aiheuttaa jos jonkinlaista käyntihäiriötä, laiskuutta ja nykimistä.
(ex) 300 TE (KAT) Autom. -88
240 D aut. -80
E 320 T -94
240 D aut. -80
E 320 T -94
Vika löyty.Eilen illalla kiukulla taas talliin,konepelti ylös ja ihmettelemään.Kas kummaa ilmanputsarin putken moottorin puoleisessa päässä ennen ruiskunläppää oleva ns kurkkuletku puoliksi halki.Vulkanointiteippi ympäri ja koeajolle.Kulkupuoli parani pienilläkierroksilla huomattavasti.Tänään päästöjä mittaamaan ja kaikki kohdallaan!!Toivottavasti ei oo kauaa imeny hiekkaa koneeseen!!?