W126: Apua! Ässä ruosteessa! (kuvia lisätty)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
llauri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 17.07.2003 16:30
Paikkakunta: Helsinki

W126: Apua! Ässä ruosteessa! (kuvia lisätty)

Viesti Kirjoittaja llauri »

Kävin tänään katsastamassa rakkaan ässäni. Muuten ei ollut mitään huomauttamista (mitä nyt rekkarin valo), mutta kun inssi kaivoi vasaran esille ja rupesi nakuttelemaan helmoja niin johan meikäläinen kalpeni. Vasemman puolen helma paljastui läpihapertuneeksi. Tästä ilo vasta alkoikin; ruostetta löytyi myös pohjan pitkittäispalkeista, koiranluiden kiinnikkeistä ja kallistuksenvakaajan kiinnikkeistä (molemmilta puolilta). Kallistuksenvakaaja on kokonaan irti... :cry:

Vaikuttaa aika isolta hommalta. Itsellä ei ole hitsaustaitoa joten pelkään että joudun kaivamaan kuvetta aika reippaasti. Varsinkin nuo kallistuksenvakaajan kiinnikkeet ovat aika pahassa paikassa.

Ruoste on edennyt aika reippaasti, vuosi sitten ei ollut ollenkaan pahan näköinen.

Mitä nyt teen? Onko tuota mahdollista korjata millään kohtuullisella panostuksella? Ei sydän antaisi periksi pistää hienoa autoa lihoiksi :cry:

-Lauri

Ps. Tervehdys kaikille foorumilaisille, tämä on eka postaukseni. Ikävä aloittaa näin synkissä merkeissä...

EDIT: Otsikkoon lisätty tieto kuvien lisäyksestä
Viimeksi muokannut llauri, Ke 02.11.2005 09:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
--
W126 280 SE -82
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Tervetuloa joukkoon :lol:

Ei mitenkään hirveän erikoista tuon ikäisissä Mersuissa, ei muuta kun kilpailuttamaan hitsaustaitoisia kavereita, (pajoja) ihan "sokeana" teetettynä tulee,,,,ja kalliiksi, mutta kilpailutettuna ja hiljalleen useimmiten hommat löytävät oikeille uomilleen, ei kun tsemppiä.

Hautuumaalle ei kannata Mersuja viedä, jokainen Mersu on uuden elämän ansainnut :wink:
Viimeksi muokannut mc, Ma 31.10.2005 16:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Normaali mersu :lol: :lol:
Itse tein ja säästin
jomi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Pe 02.09.2005 21:42
Paikkakunta: Pärnu, EST

Viesti Kirjoittaja jomi »

Tossa Vartiokylässä Rollen Tähtihuollon lähellä oli ainakin pari vuotta sitten kaveri joka teki kohtuuhinnalla mulle yhden hitsaushomman. Sama kiinteistö missä Rolle on nykyään, kysäseppä Rollelta se sen neuvoi mulle.
jomi
+ n. 40 exää (autoja pärriä v.sta -74
________________________________________
Sylinterien lukumäärä ei ole ratkaiseva,kunhan luku on 3 jaollinen
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jos meinaat projektiin tarttua niin tiputa takakelkka pois jo suosiolla. Sopii turaamaan, tulee parempaa jälkeä kuin sinne-tänne tilkkuja räkimällä. Kyllä sieltä kuppaa löytyy takuulla muualtakin kuin vakaajan kiinnikkeistä. Hyvät suojaukset päälle niin äijästä loppuu henki ennen ässää. :wink:

Rahamiehet vaihtavat samalla myös takaripustuksen liikkuvat ja lusahtaneet osat. :D
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Täällä Kotkassa olisi ainakin yksi paja joka tekee kohtuuhyvää jälkea (lue: kelpaa pohjan korjauksiin) erittäin edullisesti. Vaimon Vectraan hitsailtu metrikaupalla jo peltiä ja kokonaiskustannus taitaa jäädä 300 egen pintaan.

Hitsausjälki on ihan hyvää mutta maalauksiin/tasoituksiin paikkaa ei ilmeisesti voi käyttää.
Avatar
Jarno.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 439
Liittynyt: Ma 08.12.2003 20:23
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

e320 kirjoitti: Vaimon Vectraan hitsailtu metrikaupalla jo peltiä.
Ettet nyt hippasen liiottele? :lol:
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

En liiottele, kumpaankin takahelmaan ja takapenkkien alle jo monen katsastuksen ajalta. :lol:

Etupalkki,takapalkki, kumitulppien ympärykset yms. Kyllä niistä metrejä tulee jo saumaa.
HÄRSKI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Pe 01.10.2004 19:04
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja HÄRSKI »

Mitä hittoa lähes uusi mersu alkaa jo ruostumaan? :cry:

Toista se on nää Väyryset. :wink:
W201. 200 D
S210. 290 TD
S211 220 D
S212. 220 D
S213. 220 D
Harrastelija
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Su 13.02.2005 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harrastelija »

Jaa, tee niin kuin jobbaritkin tekee eli osta suojaöljyä ja tektyyliä, sekoita ja pruuttaa pitkin pohjaa tai pensselöi. Katsasta kokonaan uudelleen toisella asemalla ja myy äkkiä pois.
w 124 200 D -89
w 124 300 D aut. -90
Hyviä autoja nää vanhat nokinuijat.
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Otas kuvia autosi pohjasta jos mahdollista, voisin sen hitsailla iltapuhteina..
Avatar
llauri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 17.07.2003 16:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja llauri »

Soittelin Rollelle ja hän suositteli samassa talossa olevaa firmaa nimeltään Vartiokylän Autokorjaamo. Eivät vaan suostuneet ottamaan työn alle. :(

Täytyy tänään illalla tutkia vielä tarkemmin ja pohtia vaihtoehtoja.

-Lauri
--
W126 280 SE -82
Avatar
llauri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 17.07.2003 16:30
Paikkakunta: Helsinki

Kuvia

Viesti Kirjoittaja llauri »

No niin, otin eilen illalla muutaman kuvan.

Kuvia


Onkohan työmäärä paha vai vielä pahempi? :?


-Lauri
--
W126 280 SE -82
Avatar
kimlahti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Ti 11.05.2004 16:18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja kimlahti »

"Voi mitä haperoa" sanottiin tv-mainoksessakin aikanaan. Ei ollut mersun mainos (ainakaan silloin), joten kyllä tuosta vielä auton tekee. 8) Nuo paikattavat/käsiteltävät alueet tuppaavat kuitenkin laajenemaan lattiapinnoille asti. Ravotappas lattiaverhousta hieman ja kurkkaa näkyykö sieltä ulos?

Itse selvisin neliöjalan kokoisilla paikoilla joka nurkkaan ja peräpeili piti kans rakentaa uusiksi.

-Kimmo-
-03 W220.184
-87 951
-08 3.6 Vogue
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ja nuo tuhotko ovat ilmestyneet edellisen katsastuksen ja tämän viimeisimmän yrityksen välillä? :shock: Vai etkö ole katsastanut ässää aiemmin? Tuntuu hurjalle että auto menee vuodessa tuohon kuntoon. :roll:

Ps. Autoa kannattaa vilkaista ennen konttorille menoa. :wink:

Aika paljon on purettava että tuon kuntoon saa. :( Voimia projektiin.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12672
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

valitettava tosiasia on että jos kuvissa näkyy tuon verran.... niin sitä löytyy lisää ja paljon kun oikeen tutkimaan ja hutkimaan ruvetaan.

Etsit jonkun mersumiehen nuo korjaamaan (eikä siis tyyliin peltilätkää päälle + massaa) niin saat auton tuosta vielä pitkäksi aikaa :wink:
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Aika normaalia "kulumista" tuon ikäisessä 126:sessa.. , varsinkin hoitamattomana. Moni muun merkkinen ajoneuvo olisi jo hautuumaalla tai vaatisi jo ainakin "puolipohjaamisen"
Vaatii hieman näpräystä, mutta onneksi paikat on aika hyvin hollilla. Ainoastaan tuo takapään hitsaus vaatii purkamista enemmän ( takakelkan pudotus )
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

On aika kallista remppaa tiedossa, jos ei itse pysty tekemään. :cry: Toisaalta voisihan sitä tarjota jollekkin kurssikeskukselle, jossa opettelevat autopeltisepiksi ja maalareiksi. Pistää alustan kokonaan uusiksi ja ferreksin pohjaan, niin kestää isältä pojalle, jos poika ei riko. :wink:
Avatar
llauri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 17.07.2003 16:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja llauri »

No niin, täytynee ruveta etsimään hitsaajaa tuolle.

Onkohan kenelläkään tiedossa pätevää hitsaria? Mielellään tietty pk-seudulla mutta mikseipä muuallakin.

Ehkäpä joku foorumilaisistakin olisi valmis homman tekemään?


-Lauri
--
W126 280 SE -82
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Tuosta hommasta jos pääsee yli niin kannataa miettiä vuosittaista ruostesuojausta. Ei maksa paljoa jos itse tekee. Mä oon joka vuosi uhrannut 3 tuntia vapaa-ajastani ruostesuojaukselle ja yleensä on kehuttu katsastuksessa.

Vaatii tietysti montun, kompressorin, maaliruiskun, haalarit ym. työvälineitä. Ainekustannukset ovat luokkaa 5€ /auton pohja, ei paha. Ollaan kaveripiirissä kesäisin massailtu aina n.5 autoa samalla kertaa.
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

ja kannattaa varoa niitä tuntemattomia pikkupajoja, toki osa on varmasti hyviäkin mutta olen nähnyt erään teetetyn työn, jonka sauma oli ku ensikertalaisen saumaa ja maalaus oli tehty suoraan kuonan päälle paukkupullosta eli punasta pohjamaalia yks kerros.

Itse suosittelen että teetät amiksessa, tekevät usein hyvää työtä ja hinta on alhainen. ja siellä on siis opettaja seuraamassa vieressä että ei ainakaan kovin totaalisen paskaa työtä voi huonollakaan tuurilla olla.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
Kimmo S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 696
Liittynyt: La 12.07.2003 00:26

Viesti Kirjoittaja Kimmo S. »

Kannattaako enää korjata, rahallisesti ei ainakaan?
Nuo ruosteet mitä on näkyvissä, on 100% varmuudella todellakin vain näkyvissä olevia ruosteita... Valitettavaa, mutta totta... :?
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
JACKHAMMER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja JACKHAMMER »

ainut vaan tuossa ammattikoulussa on se että:
1.kaikki paikat "pitää tutkia" ja tuhota..(luukut, lisävarusteet, kaiuttimet,yms)
2.eivät ota "mahdottomia" projekteja alle, ettei tuntuis loputtomalta työltä.
3.saattaa kestää kuukausia..
4.työn jälki riippuu täysin opettajasta ja sen "kurista"
5.keksi itse lisää, joku muu mikä??

näin ainakin rovaniemellä..
1.tutun mersu meni kolari korjaukseen ammikseen, kun se lopulta valmistu huomas omistaja että kaikki "luukut sisätiloissa oli auottu ruuvarilla"
kaiuttimet rikottu, puskurit eivät istuneet edes takapäässä vaikka sitä ei pitänyt edes koskea. muutamia lommoja tullut takapäähän.
2.kaverin pappa ajeli corollallalalal kolarin, no ei muutako amikseen korjaukseen. kuskinpuolen lokasuoja tilattiin tarvikkeena ja vietiin auton mukana korjaamolle.
toyotan valmistuttua ei osat istuneet mitenkään keulassa, todella HÄIRITSEVÄ maali ero (lue: punainen versus viininpunainen).
kaveri purkipuskurin omassa tallissa ja alta paljastui seuraavaa:
puskurin kiinnikkeet oli katkottu rälläkällä hitsattu vinoon takas, uuden lokasuojan kiinnikkeet samoiten leikattu ja hitsattu räkimällä.
ja kaiken paras oli sen uudenlokasuojan maalaus: paukkupurkilla siten että kun kynnellä "piirsi" maalipintaan tuli säilytys maalit esille, paine pesurilla kuorittiin kaikki maalit keulasta..
joten kannattaa miettiä mihinkä vie autonsa korjaukseen.
nämä tapahtumat on sattuneet 5v sisällä..
mutta on hyväkin juttu:
firman hiace pomppas ruosteesta: ei muutako amikseen korjaukseen, valmis viikossa ja jälki on todella hyvää.. kukaan ei löydä maalien rajoja tai vaihdettujen helmojen saumoja..
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
Vastaa Viestiin