W126: Apua! Ässä ruosteessa! (kuvia lisätty)
W126: Apua! Ässä ruosteessa! (kuvia lisätty)
Kävin tänään katsastamassa rakkaan ässäni. Muuten ei ollut mitään huomauttamista (mitä nyt rekkarin valo), mutta kun inssi kaivoi vasaran esille ja rupesi nakuttelemaan helmoja niin johan meikäläinen kalpeni. Vasemman puolen helma paljastui läpihapertuneeksi. Tästä ilo vasta alkoikin; ruostetta löytyi myös pohjan pitkittäispalkeista, koiranluiden kiinnikkeistä ja kallistuksenvakaajan kiinnikkeistä (molemmilta puolilta). Kallistuksenvakaaja on kokonaan irti...
Vaikuttaa aika isolta hommalta. Itsellä ei ole hitsaustaitoa joten pelkään että joudun kaivamaan kuvetta aika reippaasti. Varsinkin nuo kallistuksenvakaajan kiinnikkeet ovat aika pahassa paikassa.
Ruoste on edennyt aika reippaasti, vuosi sitten ei ollut ollenkaan pahan näköinen.
Mitä nyt teen? Onko tuota mahdollista korjata millään kohtuullisella panostuksella? Ei sydän antaisi periksi pistää hienoa autoa lihoiksi
-Lauri
Ps. Tervehdys kaikille foorumilaisille, tämä on eka postaukseni. Ikävä aloittaa näin synkissä merkeissä...
EDIT: Otsikkoon lisätty tieto kuvien lisäyksestä
Vaikuttaa aika isolta hommalta. Itsellä ei ole hitsaustaitoa joten pelkään että joudun kaivamaan kuvetta aika reippaasti. Varsinkin nuo kallistuksenvakaajan kiinnikkeet ovat aika pahassa paikassa.
Ruoste on edennyt aika reippaasti, vuosi sitten ei ollut ollenkaan pahan näköinen.
Mitä nyt teen? Onko tuota mahdollista korjata millään kohtuullisella panostuksella? Ei sydän antaisi periksi pistää hienoa autoa lihoiksi
-Lauri
Ps. Tervehdys kaikille foorumilaisille, tämä on eka postaukseni. Ikävä aloittaa näin synkissä merkeissä...
EDIT: Otsikkoon lisätty tieto kuvien lisäyksestä
Viimeksi muokannut llauri, Ke 02.11.2005 09:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
--
W126 280 SE -82
W126 280 SE -82
Tervetuloa joukkoon
Ei mitenkään hirveän erikoista tuon ikäisissä Mersuissa, ei muuta kun kilpailuttamaan hitsaustaitoisia kavereita, (pajoja) ihan "sokeana" teetettynä tulee,,,,ja kalliiksi, mutta kilpailutettuna ja hiljalleen useimmiten hommat löytävät oikeille uomilleen, ei kun tsemppiä.
Hautuumaalle ei kannata Mersuja viedä, jokainen Mersu on uuden elämän ansainnut
Ei mitenkään hirveän erikoista tuon ikäisissä Mersuissa, ei muuta kun kilpailuttamaan hitsaustaitoisia kavereita, (pajoja) ihan "sokeana" teetettynä tulee,,,,ja kalliiksi, mutta kilpailutettuna ja hiljalleen useimmiten hommat löytävät oikeille uomilleen, ei kun tsemppiä.
Hautuumaalle ei kannata Mersuja viedä, jokainen Mersu on uuden elämän ansainnut
Viimeksi muokannut mc, Ma 31.10.2005 16:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tossa Vartiokylässä Rollen Tähtihuollon lähellä oli ainakin pari vuotta sitten kaveri joka teki kohtuuhinnalla mulle yhden hitsaushomman. Sama kiinteistö missä Rolle on nykyään, kysäseppä Rollelta se sen neuvoi mulle.
jomi
+ n. 40 exää (autoja pärriä v.sta -74
________________________________________
Sylinterien lukumäärä ei ole ratkaiseva,kunhan luku on 3 jaollinen
+ n. 40 exää (autoja pärriä v.sta -74
________________________________________
Sylinterien lukumäärä ei ole ratkaiseva,kunhan luku on 3 jaollinen
Jos meinaat projektiin tarttua niin tiputa takakelkka pois jo suosiolla. Sopii turaamaan, tulee parempaa jälkeä kuin sinne-tänne tilkkuja räkimällä. Kyllä sieltä kuppaa löytyy takuulla muualtakin kuin vakaajan kiinnikkeistä. Hyvät suojaukset päälle niin äijästä loppuu henki ennen ässää.
Rahamiehet vaihtavat samalla myös takaripustuksen liikkuvat ja lusahtaneet osat.
Rahamiehet vaihtavat samalla myös takaripustuksen liikkuvat ja lusahtaneet osat.
Täällä Kotkassa olisi ainakin yksi paja joka tekee kohtuuhyvää jälkea (lue: kelpaa pohjan korjauksiin) erittäin edullisesti. Vaimon Vectraan hitsailtu metrikaupalla jo peltiä ja kokonaiskustannus taitaa jäädä 300 egen pintaan.
Hitsausjälki on ihan hyvää mutta maalauksiin/tasoituksiin paikkaa ei ilmeisesti voi käyttää.
Hitsausjälki on ihan hyvää mutta maalauksiin/tasoituksiin paikkaa ei ilmeisesti voi käyttää.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Su 13.02.2005 00:56
- Paikkakunta: Helsinki
"Voi mitä haperoa" sanottiin tv-mainoksessakin aikanaan. Ei ollut mersun mainos (ainakaan silloin), joten kyllä tuosta vielä auton tekee. Nuo paikattavat/käsiteltävät alueet tuppaavat kuitenkin laajenemaan lattiapinnoille asti. Ravotappas lattiaverhousta hieman ja kurkkaa näkyykö sieltä ulos?
Itse selvisin neliöjalan kokoisilla paikoilla joka nurkkaan ja peräpeili piti kans rakentaa uusiksi.
-Kimmo-
Itse selvisin neliöjalan kokoisilla paikoilla joka nurkkaan ja peräpeili piti kans rakentaa uusiksi.
-Kimmo-
-03 W220.184
-87 951
-08 3.6 Vogue
-87 951
-08 3.6 Vogue
Ja nuo tuhotko ovat ilmestyneet edellisen katsastuksen ja tämän viimeisimmän yrityksen välillä? Vai etkö ole katsastanut ässää aiemmin? Tuntuu hurjalle että auto menee vuodessa tuohon kuntoon.
Ps. Autoa kannattaa vilkaista ennen konttorille menoa.
Aika paljon on purettava että tuon kuntoon saa. Voimia projektiin.
Ps. Autoa kannattaa vilkaista ennen konttorille menoa.
Aika paljon on purettava että tuon kuntoon saa. Voimia projektiin.
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Aika normaalia "kulumista" tuon ikäisessä 126:sessa.. , varsinkin hoitamattomana. Moni muun merkkinen ajoneuvo olisi jo hautuumaalla tai vaatisi jo ainakin "puolipohjaamisen"
Vaatii hieman näpräystä, mutta onneksi paikat on aika hyvin hollilla. Ainoastaan tuo takapään hitsaus vaatii purkamista enemmän ( takakelkan pudotus )
Vaatii hieman näpräystä, mutta onneksi paikat on aika hyvin hollilla. Ainoastaan tuo takapään hitsaus vaatii purkamista enemmän ( takakelkan pudotus )
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Tuosta hommasta jos pääsee yli niin kannataa miettiä vuosittaista ruostesuojausta. Ei maksa paljoa jos itse tekee. Mä oon joka vuosi uhrannut 3 tuntia vapaa-ajastani ruostesuojaukselle ja yleensä on kehuttu katsastuksessa.
Vaatii tietysti montun, kompressorin, maaliruiskun, haalarit ym. työvälineitä. Ainekustannukset ovat luokkaa 5€ /auton pohja, ei paha. Ollaan kaveripiirissä kesäisin massailtu aina n.5 autoa samalla kertaa.
Vaatii tietysti montun, kompressorin, maaliruiskun, haalarit ym. työvälineitä. Ainekustannukset ovat luokkaa 5€ /auton pohja, ei paha. Ollaan kaveripiirissä kesäisin massailtu aina n.5 autoa samalla kertaa.
ja kannattaa varoa niitä tuntemattomia pikkupajoja, toki osa on varmasti hyviäkin mutta olen nähnyt erään teetetyn työn, jonka sauma oli ku ensikertalaisen saumaa ja maalaus oli tehty suoraan kuonan päälle paukkupullosta eli punasta pohjamaalia yks kerros.
Itse suosittelen että teetät amiksessa, tekevät usein hyvää työtä ja hinta on alhainen. ja siellä on siis opettaja seuraamassa vieressä että ei ainakaan kovin totaalisen paskaa työtä voi huonollakaan tuurilla olla.
Itse suosittelen että teetät amiksessa, tekevät usein hyvää työtä ja hinta on alhainen. ja siellä on siis opettaja seuraamassa vieressä että ei ainakaan kovin totaalisen paskaa työtä voi huonollakaan tuurilla olla.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 274
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
- Paikkakunta: Rovaniemi
ainut vaan tuossa ammattikoulussa on se että:
1.kaikki paikat "pitää tutkia" ja tuhota..(luukut, lisävarusteet, kaiuttimet,yms)
2.eivät ota "mahdottomia" projekteja alle, ettei tuntuis loputtomalta työltä.
3.saattaa kestää kuukausia..
4.työn jälki riippuu täysin opettajasta ja sen "kurista"
5.keksi itse lisää, joku muu mikä??
näin ainakin rovaniemellä..
1.tutun mersu meni kolari korjaukseen ammikseen, kun se lopulta valmistu huomas omistaja että kaikki "luukut sisätiloissa oli auottu ruuvarilla"
kaiuttimet rikottu, puskurit eivät istuneet edes takapäässä vaikka sitä ei pitänyt edes koskea. muutamia lommoja tullut takapäähän.
2.kaverin pappa ajeli corollallalalal kolarin, no ei muutako amikseen korjaukseen. kuskinpuolen lokasuoja tilattiin tarvikkeena ja vietiin auton mukana korjaamolle.
toyotan valmistuttua ei osat istuneet mitenkään keulassa, todella HÄIRITSEVÄ maali ero (lue: punainen versus viininpunainen).
kaveri purkipuskurin omassa tallissa ja alta paljastui seuraavaa:
puskurin kiinnikkeet oli katkottu rälläkällä hitsattu vinoon takas, uuden lokasuojan kiinnikkeet samoiten leikattu ja hitsattu räkimällä.
ja kaiken paras oli sen uudenlokasuojan maalaus: paukkupurkilla siten että kun kynnellä "piirsi" maalipintaan tuli säilytys maalit esille, paine pesurilla kuorittiin kaikki maalit keulasta..
joten kannattaa miettiä mihinkä vie autonsa korjaukseen.
nämä tapahtumat on sattuneet 5v sisällä..
mutta on hyväkin juttu:
firman hiace pomppas ruosteesta: ei muutako amikseen korjaukseen, valmis viikossa ja jälki on todella hyvää.. kukaan ei löydä maalien rajoja tai vaihdettujen helmojen saumoja..
1.kaikki paikat "pitää tutkia" ja tuhota..(luukut, lisävarusteet, kaiuttimet,yms)
2.eivät ota "mahdottomia" projekteja alle, ettei tuntuis loputtomalta työltä.
3.saattaa kestää kuukausia..
4.työn jälki riippuu täysin opettajasta ja sen "kurista"
5.keksi itse lisää, joku muu mikä??
näin ainakin rovaniemellä..
1.tutun mersu meni kolari korjaukseen ammikseen, kun se lopulta valmistu huomas omistaja että kaikki "luukut sisätiloissa oli auottu ruuvarilla"
kaiuttimet rikottu, puskurit eivät istuneet edes takapäässä vaikka sitä ei pitänyt edes koskea. muutamia lommoja tullut takapäähän.
2.kaverin pappa ajeli corollallalalal kolarin, no ei muutako amikseen korjaukseen. kuskinpuolen lokasuoja tilattiin tarvikkeena ja vietiin auton mukana korjaamolle.
toyotan valmistuttua ei osat istuneet mitenkään keulassa, todella HÄIRITSEVÄ maali ero (lue: punainen versus viininpunainen).
kaveri purkipuskurin omassa tallissa ja alta paljastui seuraavaa:
puskurin kiinnikkeet oli katkottu rälläkällä hitsattu vinoon takas, uuden lokasuojan kiinnikkeet samoiten leikattu ja hitsattu räkimällä.
ja kaiken paras oli sen uudenlokasuojan maalaus: paukkupurkilla siten että kun kynnellä "piirsi" maalipintaan tuli säilytys maalit esille, paine pesurilla kuorittiin kaikki maalit keulasta..
joten kannattaa miettiä mihinkä vie autonsa korjaukseen.
nämä tapahtumat on sattuneet 5v sisällä..
mutta on hyväkin juttu:
firman hiace pomppas ruosteesta: ei muutako amikseen korjaukseen, valmis viikossa ja jälki on todella hyvää.. kukaan ei löydä maalien rajoja tai vaihdettujen helmojen saumoja..
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi