Katselin haulla ja ohjeita löytyikin aikalailla tyyliin:
1. kahvan yläpään muovi irti
2. kahvan käyttötangon irroitus
3. peilin suojamuovi irti
4. lukon kehys irti
5. riuska nosto ylöspäin ...
Mutta:
1. miten nuo kahvan yläpään muovit ja peilin suojamuovit saa irti parhaiten ja mielellään rikkomatta???
2. mitä lienee hajonnut? Oireet olivat seuraavat: vähäisen käytön johdosta ikkuna oli jumittunut paikoilleen. Riuska painaminen käyttökytkimestä tuotti kovan pamauksen ja 3 mm auenneen ikkunan. Moottori käy mutta lasi on jumissa. Näyttäisi KL-varaosilta löytyvän erikseen moottori (hieman toista sataa euroa) ja koneista (90 egee). Onko siellä muuta hajoavaa?
Oviverhoilun irroitus (S124E) ja sähköikkunan toimimattomuus
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 803
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Oviverhoilun irroitus (S124E) ja sähköikkunan toimimattomuus
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Vaijeri poikki?
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Onnistuu, tehty on. Tämän vianhan aiheuttaa nostomekanismin nivelten nylonhelojen kuluminen rattaat pääsevät riveämään kun ne eivät asetu täysin paikoilleen.Sivonen kirjoitti:Joo, hitsaa vaan lisää tavaraa puuttuvan hampaan kohdalle ja viilaa sen muotoonsa.
Hampaiden hitsaaminen ja muotoilu on väliaikainen ratkaisu (no mikäpä ei ole?) , ne helat kannattaa uusia myös. Hoksaat mistä puhun kun avaat verhoilun.
Paras vaihtoehto on sen 90e:n sijoittaminen uuteen nostomekanismiin, niiden runko on jotain ihmeellistä alumiinisotkua joka voi olla murtunut sekin. Todennäköisesti onkin.
Re: Oviverhoilun irroitus (S124E) ja sähköikkunan toimimatto
Kts.Avantgarde kirjoitti:1. miten nuo kahvan yläpään muovit ja peilin suojamuovit saa irti parhaiten ja mielellään rikkomatta???
Peilien suojamuoveissa on yläreunassa muovinasta, veto ulospäin ja alareunassa on kynnet
autodidakti
Ovipahvi
...nosto mekanismin alun hampaat poikki ja moottorin pikku ratas pyörii tynkiä vastaan pitäen kyseisen äänen ....peilin suojuksessa tosiaan nasta yläreunuksessa ovea kohti ....siis yläosan "kolmiosta" veto ....jonka jälkeen osa nousee suoraan ylös päin kynsistä irti .....kahvan muovin alle "etu" puolelle ylhäältä alas tai alhaalta ylös pitkä ohut meisseli reunan alle melkein koko pysty matkalle ja varovainen nosto .....sieltä sitten kahvan pultti pois ...sekä lukko mekanismin tanko ylös valkoisesta istukasta .....ja jos autossasi on poistumis valot ovissa irroita myös ne ensin ....lähtee ulos päin toisesta reunasta meisselillä .....sitten vaan pahvin nosto ylös päin
....muista kun irroitat mekanismin että merkitset säädöt kynällä ...helpotat uuden osumista heti oikeisiin säätöihin .....
....muista kun irroitat mekanismin että merkitset säädöt kynällä ...helpotat uuden osumista heti oikeisiin säätöihin .....
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 803
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta