tomaattiloota??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Harppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 29.10.2003 18:07

tomaattiloota??

Viesti Kirjoittaja Harppa »

Mikäs peeveli laatikkoa vaivaa, vinkeilee siten että on ruennut vaatimaan enempi kaasua että reagoi?

Jostain muistan lukeneeni että voi säätää herkemmin ottavaksi???
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Eli kuvailetko tarkemmin, ja kerrotko mistä autosta on kyse.

Esim. vanhempia 722,3 ja 722.4 - lodjujen kaasuun reagointia voi säätää vaijeria kiristämällä / löysäämällä
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Harppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 29.10.2003 18:07

Juu ja se malli oli,,

Viesti Kirjoittaja Harppa »

CE 300 24, 91:nen vaihdettu myöhemmin 5 vaihteinen loota. en sitten sen tarkemmin tiedä... Mutta ilmeisesti vaatii joka tapauksessa "ei poropeukalo" asentajan näpelöintiä?
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Juu ja se malli oli,,

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Harppa kirjoitti:CE 300 24, 91:nen vaihdettu myöhemmin 5 vaihteinen loota. en sitten sen tarkemmin tiedä... Mutta ilmeisesti vaatii joka tapauksessa "ei poropeukalo" asentajan näpelöintiä?
Tuossa on ihan perus 722.3 laatikko mutta sähköisellä ylivaihteella. Tuohon reagointiin en osaa muuta sanoa kuin että seuraa ohjeita , käytä hakua ja kokeile säätää...
Avatar
JoonasH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 16.03.2005 20:03
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja JoonasH »

JarkkoS = vastausta ongelmaan. 8)
W124 300D aut. -89 MYYNNISSÄ!
W210 E320 aut. -96 AMG-style
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

JoonasH kirjoitti:JarkkoS = vastausta ongelmaan. 8)
:D kiitos

Säätämään sitä tosiaan pystyy tuota 722.5:stakin, aivan kuin 722.3:sta
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Jarkko S kirjoitti:
JoonasH kirjoitti:JarkkoS = vastausta ongelmaan. 8)
:D kiitos

Säätämään sitä tosiaan pystyy tuota 722.5:stakin, aivan kuin 722.3:sta
Vieläkin kiinnostais anyway... Jarkko, särkyykö tuo ylivaihde ihan normivaihteitakin rääkätessä vai voisko se olla kuitenkin ihan hyvä mulla kun nyt vertaa siihen että käytännössä uuden laatikon särkemiseen menee jopa vuosi :roll: Siis jos käyttäisin sitä ihan ylivaihteena niinkuin vanhoissa volleissa tai pajerossa kärry perässä :roll:
kipaak
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 17.12.2004 00:51
Paikkakunta: Oulu

Re: tomaattiloota??

Viesti Kirjoittaja kipaak »

Voi säätää ainakin vanhemmissa "ei sähkölaatikoissa" myös öljypohjan kautta, edessä venttiilikoneistossa keskellä kuusiokoloruuvi, aukipäin vaihtaa herkemmin.
Harppa kirjoitti:Mikäs peeveli laatikkoa vaivaa, vinkeilee siten että on ruennut vaatimaan enempi kaasua että reagoi?

Jostain muistan lukeneeni että voi säätää herkemmin ottavaksi???
Kimmo
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

XUX63 kirjoitti:Vieläkin kiinnostais anyway... Jarkko, särkyykö tuo ylivaihde ihan normivaihteitakin rääkätessä vai voisko se olla kuitenkin ihan hyvä mulla kun nyt vertaa siihen että käytännössä uuden laatikon särkemiseen menee jopa vuosi :roll: Siis jos käyttäisin sitä ihan ylivaihteena niinkuin vanhoissa volleissa tai pajerossa kärry perässä :roll:
Se ottaa töksyä silloin kun sitä käytetään rajusti, viitosvaihde siis :D

Voisihan sillä ajella rajummin 1-4 ja vitosella köröttelee sitten nätisti dieseliä säästäen.
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Jarkko S kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Vieläkin kiinnostais anyway... Jarkko, särkyykö tuo ylivaihde ihan normivaihteitakin rääkätessä vai voisko se olla kuitenkin ihan hyvä mulla kun nyt vertaa siihen että käytännössä uuden laatikon särkemiseen menee jopa vuosi :roll: Siis jos käyttäisin sitä ihan ylivaihteena niinkuin vanhoissa volleissa tai pajerossa kärry perässä :roll:
Se ottaa töksyä silloin kun sitä käytetään rajusti, viitosvaihde siis :D

Voisihan sillä ajella rajummin 1-4 ja vitosella köröttelee sitten nätisti dieseliä säästäen.
Tuota minä vähän ajoin takaakin :wink: Eli nythän on semmoinen tilanne, ettei kolmosellakaan voi kovin herkistellä kun tulee Suomen tielainsäädäntö mukaan rangaistusvaatimusten muodossa :cry: Nelonenkin on tällä hetkellä motarivaihde mutta kierrokset sais olla 120kmh vauhdissa hiukka alempana. Tietenkin aavikkoperä voisi olla yksi ratkaisu asiaan :lol:
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Itse sääsin alipainekellosta neljä lovea myötäpäivään ja vaikutus tuntui jo. Kuinka paljon sitä voi säätää???Hieman vielä luistaa 2-3 vaihdossa, muuten ei... :?
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

XUX63, vähimmällä pääset ku vaihdat harvemman perän :)

Hubimersu, säädä vaan siihen asti kunnes tuntuu hyvälle. Sitten jos joutuu ruuvaamaan neljättä kierrosta niin voi olla lootassa vikaa tai säätimessä.

Mutta semmoiset kierroksen säädöt ovat aika sopivia, tai puolikkaat.
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Selvä! Mikähän on semmonen kilometrimäärä, mihin normaalilla ajolla pääsee automaattilootan kanssa että täytyy aukasta? Kiehtoo vaan kun ei oo ton tekniikan todellisia kilometrejä tiedossa...
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Hubimersu kirjoitti:Selvä! Mikähän on semmonen kilometrimäärä, mihin normaalilla ajolla pääsee automaattilootan kanssa että täytyy aukasta? Kiehtoo vaan kun ei oo ton tekniikan todellisia kilometrejä tiedossa...
Se vaihtelee niin kovasti, 200tkm-800tkm karkeasti :D

Aukasee sitten ku alkaa temppuilemaan eikä säätö auta.
Vastaa Viestiin