tomaattiloota??
tomaattiloota??
Mikäs peeveli laatikkoa vaivaa, vinkeilee siten että on ruennut vaatimaan enempi kaasua että reagoi?
Jostain muistan lukeneeni että voi säätää herkemmin ottavaksi???
Jostain muistan lukeneeni että voi säätää herkemmin ottavaksi???
Juu ja se malli oli,,
CE 300 24, 91:nen vaihdettu myöhemmin 5 vaihteinen loota. en sitten sen tarkemmin tiedä... Mutta ilmeisesti vaatii joka tapauksessa "ei poropeukalo" asentajan näpelöintiä?
Re: Juu ja se malli oli,,
Tuossa on ihan perus 722.3 laatikko mutta sähköisellä ylivaihteella. Tuohon reagointiin en osaa muuta sanoa kuin että seuraa ohjeita , käytä hakua ja kokeile säätää...Harppa kirjoitti:CE 300 24, 91:nen vaihdettu myöhemmin 5 vaihteinen loota. en sitten sen tarkemmin tiedä... Mutta ilmeisesti vaatii joka tapauksessa "ei poropeukalo" asentajan näpelöintiä?
Vieläkin kiinnostais anyway... Jarkko, särkyykö tuo ylivaihde ihan normivaihteitakin rääkätessä vai voisko se olla kuitenkin ihan hyvä mulla kun nyt vertaa siihen että käytännössä uuden laatikon särkemiseen menee jopa vuosi Siis jos käyttäisin sitä ihan ylivaihteena niinkuin vanhoissa volleissa tai pajerossa kärry perässäJarkko S kirjoitti:kiitosJoonasH kirjoitti:JarkkoS = vastausta ongelmaan.
Säätämään sitä tosiaan pystyy tuota 722.5:stakin, aivan kuin 722.3:sta
Re: tomaattiloota??
Voi säätää ainakin vanhemmissa "ei sähkölaatikoissa" myös öljypohjan kautta, edessä venttiilikoneistossa keskellä kuusiokoloruuvi, aukipäin vaihtaa herkemmin.
Harppa kirjoitti:Mikäs peeveli laatikkoa vaivaa, vinkeilee siten että on ruennut vaatimaan enempi kaasua että reagoi?
Jostain muistan lukeneeni että voi säätää herkemmin ottavaksi???
Kimmo
-
- Vaihteistospesialisti
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
Se ottaa töksyä silloin kun sitä käytetään rajusti, viitosvaihde siisXUX63 kirjoitti:Vieläkin kiinnostais anyway... Jarkko, särkyykö tuo ylivaihde ihan normivaihteitakin rääkätessä vai voisko se olla kuitenkin ihan hyvä mulla kun nyt vertaa siihen että käytännössä uuden laatikon särkemiseen menee jopa vuosi Siis jos käyttäisin sitä ihan ylivaihteena niinkuin vanhoissa volleissa tai pajerossa kärry perässä
Voisihan sillä ajella rajummin 1-4 ja vitosella köröttelee sitten nätisti dieseliä säästäen.
Tuota minä vähän ajoin takaakin Eli nythän on semmoinen tilanne, ettei kolmosellakaan voi kovin herkistellä kun tulee Suomen tielainsäädäntö mukaan rangaistusvaatimusten muodossa Nelonenkin on tällä hetkellä motarivaihde mutta kierrokset sais olla 120kmh vauhdissa hiukka alempana. Tietenkin aavikkoperä voisi olla yksi ratkaisu asiaanJarkko S kirjoitti:Se ottaa töksyä silloin kun sitä käytetään rajusti, viitosvaihde siisXUX63 kirjoitti:Vieläkin kiinnostais anyway... Jarkko, särkyykö tuo ylivaihde ihan normivaihteitakin rääkätessä vai voisko se olla kuitenkin ihan hyvä mulla kun nyt vertaa siihen että käytännössä uuden laatikon särkemiseen menee jopa vuosi Siis jos käyttäisin sitä ihan ylivaihteena niinkuin vanhoissa volleissa tai pajerossa kärry perässä
Voisihan sillä ajella rajummin 1-4 ja vitosella köröttelee sitten nätisti dieseliä säästäen.
Itse sääsin alipainekellosta neljä lovea myötäpäivään ja vaikutus tuntui jo. Kuinka paljon sitä voi säätää???Hieman vielä luistaa 2-3 vaihdossa, muuten ei...
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Selvä! Mikähän on semmonen kilometrimäärä, mihin normaalilla ajolla pääsee automaattilootan kanssa että täytyy aukasta? Kiehtoo vaan kun ei oo ton tekniikan todellisia kilometrejä tiedossa...
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
-
- Vaihteistospesialisti
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
Se vaihtelee niin kovasti, 200tkm-800tkm karkeastiHubimersu kirjoitti:Selvä! Mikähän on semmonen kilometrimäärä, mihin normaalilla ajolla pääsee automaattilootan kanssa että täytyy aukasta? Kiehtoo vaan kun ei oo ton tekniikan todellisia kilometrejä tiedossa...
Aukasee sitten ku alkaa temppuilemaan eikä säätö auta.