w 140 600
w 140 600
Muistan hyvin kun kyseinen malli esiteltiin ja se oli koeajossa Tuulilasi lehdessä.
Toimittajat olivat tyrmistyneitä sen edityksellisestä tekniikasta ja varustelusta.
Lopputeksti meni jotenkin näin: "Autotekniikan huippu on saavutettu, tähän voisi lopettaa!"
Kyseessä oli nimenomaan V12 malli.
Toimittajat olivat tyrmistyneitä sen edityksellisestä tekniikasta ja varustelusta.
Lopputeksti meni jotenkin näin: "Autotekniikan huippu on saavutettu, tähän voisi lopettaa!"
Kyseessä oli nimenomaan V12 malli.
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
Näitä juttuja olisi mukava lukea, mutta kun noita vanhoja lehtiähän ei tahdo mistään löytyä ja olisi hyvä tietää aina lehden numerot, mistä ko.artikkeli löytyy.
Odottelen edelleen niitä päiviä, kun monet autolehdet omaava mersumies saisi otettua skannauksia w140/w126-jutuista ja lähetettyä niitä minulle.
Muutaman olen jo aikanaan saanut, erittäin mielenkiintoisia olivat lukea. Kiitos vain jollekkin, jota en muista
Odottelen edelleen niitä päiviä, kun monet autolehdet omaava mersumies saisi otettua skannauksia w140/w126-jutuista ja lähetettyä niitä minulle.
Muutaman olen jo aikanaan saanut, erittäin mielenkiintoisia olivat lukea. Kiitos vain jollekkin, jota en muista
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
http://www.tekniikanmaailma.fi/arkisto/
Tuolta voi hakusanojen avulla yrittää löytää artikkeleita eri numeroista. Ja jos joku mieluinen artikkeli löytyy niin kyseisen lehden voi jopa tilata!
Tuolta voi hakusanojen avulla yrittää löytää artikkeleita eri numeroista. Ja jos joku mieluinen artikkeli löytyy niin kyseisen lehden voi jopa tilata!
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
"Autotekniikan huippu on saavutettu, tähän voisi lopettaa!"
Kyseessä oli nimenomaan V12 malli.
Niinpä. W126 kohdalla muistelen sanottaneen "maailman paras tehdasvalmisteinen auto".
Eli onhan noita ylisanoja käytetty useaankin otteeseen mersun kohdalla, ja varmaan syystäkin. Kyllähän ko. mallit ovat varmasti edustaneet aikansa huippua. Ja voihan olla, että sanontaan "tähän voisi lopettaa" sisältyy suurikin viisaus, kun tämän päivän autokehitystä seurailee/kuuntelee. Toisaalta, eivät taineet tietää Tuulilasinkaan pojat, että myös ko. huippuautossa on omat pikku(tai oikeestaan aika kiusallisetkin) vaivansa: sytytyksen johtosarjat hapertuvat käsiin, automaatti-ilmastointi kestää juuri ja juuri tehdastakuuajan, mittaristot pettävät ja alustan tukirakenteet hädintuskin kestävät "möhkön" painon.
Eli kai tässä vaan tuleee pohdittua, että eipä sitä "asiantuntijatkaan" osa sanoa ja tietää mikä sitten on auton luotettavuus ja toimintavarmuus kun ensi kertaa uuden ässän puikoissa kuolaavat.
Noh tulipa kaiveltua ne huonoimmat asiat tässä esiin. Onhan kuitenkin sanottava, että ei mersu noita vikoja mallisarjaansa jättänyt muhimaan vaan sitämukaa petrasi, kun ongelmat ilmi tulivat.
Ihan helvetin hieno pelihän tuo Ässä on.
Niin ja tiedoksi, että tosiaankin Tekniikan maailman arkistoista löytyy muutamia juttuja ainakin W140 ässistä, tilaamalla saa artikkelit kohtuuhintaan.
Kyseessä oli nimenomaan V12 malli.
Niinpä. W126 kohdalla muistelen sanottaneen "maailman paras tehdasvalmisteinen auto".
Eli onhan noita ylisanoja käytetty useaankin otteeseen mersun kohdalla, ja varmaan syystäkin. Kyllähän ko. mallit ovat varmasti edustaneet aikansa huippua. Ja voihan olla, että sanontaan "tähän voisi lopettaa" sisältyy suurikin viisaus, kun tämän päivän autokehitystä seurailee/kuuntelee. Toisaalta, eivät taineet tietää Tuulilasinkaan pojat, että myös ko. huippuautossa on omat pikku(tai oikeestaan aika kiusallisetkin) vaivansa: sytytyksen johtosarjat hapertuvat käsiin, automaatti-ilmastointi kestää juuri ja juuri tehdastakuuajan, mittaristot pettävät ja alustan tukirakenteet hädintuskin kestävät "möhkön" painon.
Eli kai tässä vaan tuleee pohdittua, että eipä sitä "asiantuntijatkaan" osa sanoa ja tietää mikä sitten on auton luotettavuus ja toimintavarmuus kun ensi kertaa uuden ässän puikoissa kuolaavat.
Noh tulipa kaiveltua ne huonoimmat asiat tässä esiin. Onhan kuitenkin sanottava, että ei mersu noita vikoja mallisarjaansa jättänyt muhimaan vaan sitämukaa petrasi, kun ongelmat ilmi tulivat.
Ihan helvetin hieno pelihän tuo Ässä on.
Niin ja tiedoksi, että tosiaankin Tekniikan maailman arkistoista löytyy muutamia juttuja ainakin W140 ässistä, tilaamalla saa artikkelit kohtuuhintaan.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Minua on ruvennut mietityttämään, että minkähänlaisista tyyppiongelmista tuo V12 moottori oikein kärsii. Onkohan siinäkin jotain tyyppivikoja tiettyyn kilometrilukuun odotettavissa. Rupeaako nostimet rallattamaan tai nokat kulumaan, halkeileeko männät tai jotain tiivisteongelmaa koneen ja vaihdelaatikon välistä...?
Ja toinen asia, että onkohan 600:sia toimitettu kangaspenkeillä?
Ihan järjetöntähän tuollaista meikäläisen on pyöritellä mielessään, mutta ei se sieltä tunnu poistuvankaan...
Eli jos jossain on kaupan hopeanharmaa 600 SELkangassisutuksella, niin älkää kertoko minulle....
Ja toinen asia, että onkohan 600:sia toimitettu kangaspenkeillä?
Ihan järjetöntähän tuollaista meikäläisen on pyöritellä mielessään, mutta ei se sieltä tunnu poistuvankaan...
Eli jos jossain on kaupan hopeanharmaa 600 SELkangassisutuksella, niin älkää kertoko minulle....

Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Minulla on sellainen mielikuva, että alkuvuosien W140:aa sai myös veluurisisustuksella. Kangastahan se veluurikin on...
Täytyy tarkistaa, mikä oli normaalin kangassisustuksen saatavuus mallisarjan huipulla.
Edit: ainakin 1994 nahkaverhoilu on ollut vakiona S 600-malleissa. Mallistoon on tuolloin on saanut myös veluurin, 21 000 mk.
Täytyy tarkistaa, mikä oli normaalin kangassisustuksen saatavuus mallisarjan huipulla.
Edit: ainakin 1994 nahkaverhoilu on ollut vakiona S 600-malleissa. Mallistoon on tuolloin on saanut myös veluurin, 21 000 mk.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ei ole kun mustaMesedesi kirjoitti:
Eli jos jossain on kaupan hopeanharmaa 600 SELkangassisutuksella, niin älkää kertoko minulle....
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
EPC tarjoilee 600:seen vain nahkaa, designo-nahkaa, exclusiv-nahkaa, nappa-nahkaa ja exclusiv-designo-nahkaa. 500:seen saa jo veluuria ja 400/420 on ensimmäinen johon "virallisesti" tarjotaan kangaspenkkejä. Ihan varmaan on saanut erikoistilauksesta kangaspenkit 6-satkuunkin, mutta kuinkahan moni on moisen tempun tehnyt? 

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Perkele, turhan provosoiva vehje (tosin penkit on jo vähän nahistuneet)Aku P kirjoitti:Ei ole kun mustaMesedesi kirjoitti:
Eli jos jossain on kaupan hopeanharmaa 600 SELkangassisutuksella, niin älkää kertoko minulle....

En ole edes kunnolla tottunut tuohon 126:seen, kuitenkin w140 herättelee jo autokuumetta....odotellaan kevättä

w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Eipä ihme, meikäläinen oli jokseenkin vakuuttunut jo perusvarusteista 280:aa kokeiltuaan.Ere866 kirjoitti:
En ole edes kunnolla tottunut tuohon 126:seen, kuitenkin w140 herättelee jo autokuumetta....odotellaan kevättä
No, niin kauan kun sitä ei nelivetona saa niin meidän pihaan ei mokomaa tule.
(Paitsi kesäautoksi, mutta sellainenkin mulla on jo.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Ei ole muuten penkit nahistuneet ja tuosta kyseisestä kuussatasesta saa lisätietoja allekirjoittaneelta. Olen tuolla ajanut noin 300km, jos joku on oikeasti ostamassa tuota kauppaa voi hieroa vaikka minun kanssa, saatte sen hieman sopivamminEre866 kirjoitti:Perkele, turhan provosoiva vehje (tosin penkit on jo vähän nahistuneet)Aku P kirjoitti:Ei ole kun mustaMesedesi kirjoitti:
Eli jos jossain on kaupan hopeanharmaa 600 SELkangassisutuksella, niin älkää kertoko minulle....![]()
En ole edes kunnolla tottunut tuohon 126:seen, kuitenkin w140 herättelee jo autokuumetta....odotellaan kevättä

MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Selitätkö sitten tuon kuskinpenkin sivun muminat? Vai häiritseekö kuva...?Meesu kirjoitti:Ei ole muuten penkit nahistuneet ja tuosta kyseisestä kuussatasesta saa lisätietoja allekirjoittaneelta. Olen tuolla ajanut noin 300km, jos joku on oikeasti ostamassa tuota kauppaa voi hieroa vaikka minun kanssa, saatte sen hieman sopivamminEre866 kirjoitti:Perkele, turhan provosoiva vehje (tosin penkit on jo vähän nahistuneet)Aku P kirjoitti:Ei ole kun mustaMesedesi kirjoitti:
Eli jos jossain on kaupan hopeanharmaa 600 SELkangassisutuksella, niin älkää kertoko minulle....![]()
En ole edes kunnolla tottunut tuohon 126:seen, kuitenkin w140 herättelee jo autokuumetta....odotellaan kevättä
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Mesedesi kirjoitti
"Minua on ruvennut mietityttämään, että minkähänlaisista tyyppiongelmista tuo V12 moottori oikein kärsii. Onkohan siinäkin jotain tyyppivikoja tiettyyn kilometrilukuun odotettavissa. Rupeaako nostimet rallattamaan tai nokat kulumaan, halkeileeko männät tai jotain tiivisteongelmaa koneen ja vaihdelaatikon välistä...? "
Hovikorjaajaltani kyselin kun olin omaani(siis vaivaista S320) huollattamassa tyyppivioista, niin muuta ei tiennyt kun että joitakin kansia ja kannentiivisteitä on paukkunut, tosin nekin on ollut noissa kuusmukisissa. Niin ja sitten nuo mistä jo kirjoittelinkin, mutta nehän ei sinänsä koske moottoria.
"Minua on ruvennut mietityttämään, että minkähänlaisista tyyppiongelmista tuo V12 moottori oikein kärsii. Onkohan siinäkin jotain tyyppivikoja tiettyyn kilometrilukuun odotettavissa. Rupeaako nostimet rallattamaan tai nokat kulumaan, halkeileeko männät tai jotain tiivisteongelmaa koneen ja vaihdelaatikon välistä...? "
Hovikorjaajaltani kyselin kun olin omaani(siis vaivaista S320) huollattamassa tyyppivioista, niin muuta ei tiennyt kun että joitakin kansia ja kannentiivisteitä on paukkunut, tosin nekin on ollut noissa kuusmukisissa. Niin ja sitten nuo mistä jo kirjoittelinkin, mutta nehän ei sinänsä koske moottoria.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Ari V:n hovikorjaaja taitaa olla korjaillut suomiautoja enimmäkseen, eli ei ole törmännyt kuussatasiin kovin usein.Minua on ruvennut mietityttämään, että minkähänlaisista tyyppiongelmista tuo V12 moottori oikein kärsii. Onkohan siinäkin jotain tyyppivikoja tiettyyn kilometrilukuun odotettavissa. Rupeaako nostimet rallattamaan tai nokat kulumaan, halkeileeko männät tai jotain tiivisteongelmaa koneen ja vaihdelaatikon välistä...?

Kuussatkun periongelmahan on samantyylinen kuin suorassa kutosessakin, sytytyspuoli brakaa herkästi. V12 on käytännössä kaksi M104:ää yhteen ympättynä. Sitten kun 12-sylkyssä yhden sylinterin kuolemaa ei huomaa juuri mistään ajellaan herkästi sylinteri tai pari pimeänä herran tappiin.
Tai siis siihen asti kunnes epäbalanssissa oleva kone rikkoo alakerran. Näitä on kuulemma käynyt suht paljon.
Joo eli tuo kangas aiheuttaa jonkin näköisen heijastuksen tuohon kuvaan ja on tosiaan livenä eri näköinen. Autolla on oikeasti hyvä historia, sukupuu ja todella mielenkiintoinen varustetaso (aika karvalakki). Ja tuon voi ostaa Tax-freenäkin jos sellaisena miellyttää enemmän.Ere866 kirjoitti:Selitätkö sitten tuon kuskinpenkin sivun muminat? Vai häiritseekö kuva...?Meesu kirjoitti:Ei ole muuten penkit nahistuneet ja tuosta kyseisestä kuussatasesta saa lisätietoja allekirjoittaneelta. Olen tuolla ajanut noin 300km, jos joku on oikeasti ostamassa tuota kauppaa voi hieroa vaikka minun kanssa, saatte sen hieman sopivamminEre866 kirjoitti:Perkele, turhan provosoiva vehje (tosin penkit on jo vähän nahistuneet)Aku P kirjoitti:Ei ole kun mustaMesedesi kirjoitti:
Eli jos jossain on kaupan hopeanharmaa 600 SELkangassisutuksella, niin älkää kertoko minulle....![]()
En ole edes kunnolla tottunut tuohon 126:seen, kuitenkin w140 herättelee jo autokuumetta....odotellaan kevättä
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Karvalakki
600SEL karvalakkivarustuksella? Ensimmäisissäkin V12-malleissa oli lähes kaikki herkuttimet vakiona, paitsi näköjään nahkapenkit. Rakennettu auto?Meesu kirjoitti:Autolla on oikeasti hyvä historia, sukupuu ja todella mielenkiintoinen varustetaso (aika karvalakki).
S320L -97
Re: Karvalakki
Ei ole rakennettu. Pistin runkonumerolla tuonne mb-club russia sivulle ja sain sieltä listankin, ei nyt ole tällä koneella. Karvalakilla en tarkoittanut Suomi-taxi karvalakkia, vaan SEL:iksi aika karvalakki (siis onhan siinä kaikki ne varusteet mitä vakiovarusteena niissä on) Yleensä mitä olen 600 SEL:ejä nähnyt niissä on ollut kaikki, suomi-autoissakin. Se vaan on sen verran hintava, että jos se on ollut varaa ostaa on ollut varaa kaikkiin varusteisiinkin.markku kirjoitti:600SEL karvalakkivarustuksella? Ensimmäisissäkin V12-malleissa oli lähes kaikki herkuttimet vakiona, paitsi näköjään nahkapenkit. Rakennettu auto?Meesu kirjoitti:Autolla on oikeasti hyvä historia, sukupuu ja todella mielenkiintoinen varustetaso (aika karvalakki).
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Tuossaedullinen 600:nen
Kyllä Mersu on aina Mersu
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Vähän OT:tä, mutta pakko sanoa, että kyllä tuo S600 on kaikessa kauneudessaan (rumuudessaan) mahtava laite. Auto, jossa on paljon enemmän munaa kuin uusissa C:ssä, E:ssä jne. Kyllä se vaan niin on että jos meikäläsellä on (joskus) 40 000€ sijottaa autoon, niin ostan 25-30k € auton V12 koneella. Piste. 

Nokkaketju on vaihdettava ajoissa, muuten se katkeaa ja lopputuloksena on liian monta solmussa olevaa venttiiliä. Ketjun katkaisseita on Mobilessa aika usein tarjolla.Mesedesi kirjoitti:Minua on ruvennut mietityttämään, että minkähänlaisista tyyppiongelmista tuo V12 moottori oikein kärsii. Onkohan siinäkin jotain tyyppivikoja tiettyyn kilometrilukuun odotettavissa.
Tuossahan se nyt näyttäs olevan...
http://www.mobile.de/SID7X.nPZCJzAWXRSM ... 1188901159&
Kaipa sitä kesällä pitää ostaa piljetti kermaaniaan ja lähteä tutkimaan senhetkisiä markkinoita.
http://www.mobile.de/SID7X.nPZCJzAWXRSM ... 1188901159&
Kaipa sitä kesällä pitää ostaa piljetti kermaaniaan ja lähteä tutkimaan senhetkisiä markkinoita.

Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Kappas, harvinainen yksilö täystehoisella koneella, veluuripenkeillä ja tuolla 600 SEL -lätkällä (SA 269) kojelaudassa. Menneiden aikojen tunnelmaa...Mesedesi kirjoitti:Tuossahan se nyt näyttäs olevan...
http://www.mobile.de/SID7X.nPZCJzAWXRSM ... 1188901159&
Kaipa sitä kesällä pitää ostaa piljetti kermaaniaan ja lähteä tutkimaan senhetkisiä markkinoita.

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Sain tuossa eilen tiedustellessani asioita selville, että juuri tuo täystehoinen kone on juuri sellainen helposti särkyvä malli. Siinä on vielä "tavallinen" virranjakaja kahdella puolalla, mutta uudemmissa malleissa on puolat suoraan syttytulpan perässä.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.